Projektowanie newslettera

tworzenie szablonu e-mail

Projektowanie newslettera

Projektowanie newslettera polega na stworzeniu atrakcyjnego i funkcjonalnego szablonu wiadomości e-mail (tzw. makieta lub layout) a następnie uzupełnienie go właściwą treścią. Całość będzie wysyłana okresowo do subskrybentów, którzy wyrazili na to zgodę. Należy pamiętać, że newsletter to forma marketingu bezpośredniego, która pozwoli Państwu dotrzeć z ofertą do osób ale tylko do tych które na nią czekają. Wysyłka nawet pięknie zaprojektowanego newslettera nie przyniesie zakładanych efektów gdy list zostanie skierowany do źle dobranej grupy docelowej.

W przypadku wysyłek cold mailingu, projekt graficzny newslettera schodzi na drugi plan gdyż list ma sprawiać wrażenie, że jest wysłany do jednego odbiorcy. W przypadku zimnego maila nie używa się grafiki tylko stosuje spersonalizowany mail stylizowany na jedną wiadomość wysyłaną ze zwykłego programu pocztowego np. Microsoft Outlook

Projektowanie newslettera
Szablony newsletterów projektuje się w sposób wizualny w edytorze graficznym WYSIWYG

Projektowanie newslettera

Newsletter to wciąż jedno z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych narzędzi marketingowych. Wybór kreacji (wzoru) listu może zależeć od tego do kogo będzie kierowany. W przypadku mailingu wysyłanego do firm (B2B) wyższą skuteczność osiągają wiadomości tekstowe bez zbędnych ozdobników, zawierające fachową wiedzę, którą klienci biznesowi mogą wykorzystać w swojej pracy. Grafika schodzi tu na drugi plan.

Natomiast w przypadku newslettera wysyłanego do konsumentów (B2C) grafika i responsywność ma znaczenie bo oni oczekują promocyjnych newsletterów z kodami rabatowymi, zdjęciami itp, które dopasują się do urządzeń mobilnych. W obu przypadkach zalecamy włączyć w AnoMail podpis cyfrowy aby odbiorcy mieli pewność, że wiadomość pochodzi od zaufanego nadawcy.

Polecany temat: Wysyłanie wiadomości SMS z przypomnieniem o newsletterze

Na co zwrócić uwagę budując newsletter?

W projektowaniu newslettera ważne jest zwrócenie uwagi na kilka kluczowych elementów, takich jak:

  • Dane nadawcy – Najlepiej używać imiennego konta np. Adam Nowak <adam@example.com>, zamiast Dział Marketingu. Odbiorca musi łatwo zidentyfikować nadawcę. Dlatego w adresie nadawcy nie używamy kont w stylu noreply@ lub kontakt@. Ponadto nie wysyłamy poczty z darmowych kont bo obniży się dostarczalność poczty.
  • Temat listu – powinien zaciekawić, zaintrygować i być prosty. Najlepsza długość to od 20 do maksymalnie 120 znaków. Unikamy dużych liter, wykrzykników itp. Zalecamy personalizować tematy używając np. imienia odbiorcy odmienionego w wołaczu. Można umieszczać emotikony 😀🛒 w temacie ale nie jako pierwszy znak tematu. Temat musi współgrać z treścią listu.
  • Preheader – tekst który pojawi się zaraz po temacie listu zanim odbiorca otworzy list. To krótkie zdanie, najczęściej slogan wzywający do działania. „Dopełnienie tematu” pozwoli odbiorcy zapoznać się z tematyką listu a nadawcy przemycić slogan reklamowy lub wezwanie do działania.
  • Nagłówek i logo – te elementy powinny znajdować na na górze maila i być czytelne oraz przyciągające uwagę, aby subskrybenci od razu wiedzieli, z kim mają do czynienia. W nagłówku można dodać menu z linkami do Państwa strony internetowej np. Kontakt, Sklep, Wyprzedaże.
  • Treść – newsletter powinien zawierać wartościową treść, która zaciekawi odbiorców. Może to być na przykład raport lub inny rodzaj informacji związanych tematyką, która interesuje odbiorcę. Tekstu nie może być za dużo. Powinien być podzielony na bloki tematyczne i nie być dłuższy niż 1 lub maksymalnie 3 ekrany (do 3200 pikseli wysokości). Dłuższych treści większość i tak nie czyta.
  • Wygląd – czyli layout newslettera powinien być estetyczny i łatwy do czytania. Musi zawierać odpowiednią ilość miejsca na tekst, zdjęcia i inne elementy graficzne, a także używać odpowiednich kolorów i czcionek. Staramy się unikać koloru czcionki zbliżonej do tła listu bo tego nie lubią filtry antyspamowe. Treść powinna być umieszczona w tabeli pozycjonującej maksymalnie z trzema kolumnami. Zalecamy użycie jednej lub dwóch kolumn. Waga listu nie powinna przekraczać 300 KB a najlepiej aby była mniejsza niż 100 KB.
  • CTA (Call To Action) – nie zapominamy o wyraźnym wezwaniu do działania (maksymalnie 3 przyciski), które zachęci odbiorców do wykonaniu jakiejś akcji, np. kliknięcia w link, wypełnienia formularza lub przejścia na stronę firmy. Przycisk CTA powinien odróżniać się wyraźnie od tekstu.
  • Link wypisania – w stopce listu umieszczamy informację na jaki adres wysłano wiadomość. Możemy użyć pola personalizacji {ODBIORCA#ADRES},  które po wysłaniu zamieni się w adres e-mail odbiorcy. Nie zapominamy wstawić także linku wypisania czyli rezygnacji.

Projektowanie szablonu newslettera

Tworzenie newslettera
Projektuj newslettery w sposób wizualny metodą Drag & Drop

Tworzenie szablonów newsletterów w AnoMail jest niezwykle proste. Dzięki integracji z edytorem Stripo, nie jest wymagana znajomość zasad kodowania mailingów. Można wizualnie projektować i dostosowywać unikalne szablony, co znacznie ułatwia proces tworzenia profesjonalnych i spersonalizowanych wiadomości e-mail. Od teraz każdy może samodzielnie zaprojektować responsywny szablon przeciągając elementy takie jak zdjęcia, przyciski lub teksty.

Odtwórz film na temat Projektowanie newslettera w AnoMail