Segregacja adresów e-mail

wg dostawców poczty

Segregacja adresów e-mail wg dostawców poczty

Segregacja adresów e-mail według dostawców poczty, takich jak Google (GMail, Workspace) Microsoft (Outlook.com, Hotmail), Gmail, Yahoo, Onet, Interia, WP i inni, stanowi kluczowy element skutecznej strategii cold mailingowej bo pozwala dopasować się do filtrów antyspamowych odbiorców oraz zmieścić się w limitach wysyłek do określonego dostawcy poczty. 

Aby skorzystać z tej funkcjonalności należy posiadać program AnoMail Premium i nacisnąć przycisk Sprawdź maile a następnie wybrać funkcję Selekcja odbiorców z podziałem na dostawców poczty. Program sprawdzi z jakich dostawców poczty korzystają odbiorcy niezależnie od domeny jaka znajduje się w adresie e-mail. Program weryfikuje wpisy w strefie DNS odbiorcy listu więc wykrywa adresy firmowe obsługiwane przez GMail, Microsoft itp.

Po co dokonywać selekcji adresów z podziałem na dostawców poczty?

Pierwszym istotnym powodem selekcji adresów jest możliwość optymalizacji wysyłki wiadomości oraz zwiększenie efektywności kampanii. Każdy z dostawców poczty elektronicznej posiada swoje indywidualne filtry antyspamowe, które różnią się w zależności od polityki i technologii stosowanej przez dostawcę. Dostosowanie treści wiadomości e-mail do specyficznych wymagań filtrów antyspamowych znacznie zwiększa szanse na umieszczenie e-maila w skrzynce odbiorczej odbiorcy, a nie w folderze spam.

Kolejnym ważnym aspektem są limity wysyłek, które są narzucane przez dostawców poczty elektronicznej. Przykładowo, Gmail może nałożyć tymczasowe ograniczenia na przyjmowanie dużych ilości wiadomości z tego samego adresu IP lub domeny (czytaj rozgrzewanie adresu), co może prowadzić do opóźnień lub blokowania Państwa wysyłek.

Segregując adresy e-mail według dostawców, można lepiej zarządzać wysyłkami i uniknąć problemów związanych z nadmiarowymi wysyłkami, które będą odrzucane np. przez GMail. Jeżeli ta tematyka Państwa interesuje to zapraszamy na indywidualne konsultacje w trakcie których omówimy strategię dostarczalności dopasowaną do Państwa potrzeb.

Pokrewny temat: Reputacja nadawcy a dostarczalność poczty

Segregacja adresów e-mail wg dostawców poczty
Segregacja adresów e-mail wg dostawców poczty w AnoMail Premium

Wydziel lub usuń adresy od określonego dostawcy

AnoMail rozpoznaje adresy e-mail od największych dostawców poczty począwszy do Google, poprzez Microsoft a skończywszy na polskich serwisach poczty takich jak Onet, Interia, WP itp. Funkcja do segregacji adresów e-mail oferowana jest w AnoMail Premium i działa na żywo tzn. program odpytuje domeny odbiorców z jakich serwisów pocztowych korzystają. 

Program sprawdza wpisy DNS a nie tylko nazwy domen w adresie e-mail odbiorcy. W związku z tym bez problemu wykrywane są adresy e-mail firm podpięte np. pod serwery Google (Google Workspace) lub Microsoft (Office 365).

Zobacz także: Wykrywanie porzuconych domen firm czyli osierocone adresy e-mail

Czy warto usuwać określone adresy e-mail?

Niektórzy dostawcy poczty np. Yahoo i AOL w ogóle nie życzą sobie aby wysyłać do nich zapytań o możliwość przesłania oferty, lub masowych mailingów do odbiorców, którzy nie wyrazili na to oficjalnie zgody. Program AnoMail pozwala wybrać takich odbiorców i usunąć ich z listy wysyłkowej lub przygotować do nich zupełnie inną treść wiadomości.

Dzięki segregacji odbiorców z uwzględnieniem ich dostawców poczty, możliwe jest również tworzenie bardziej precyzyjnych i targetowanych treści marketingowych. Zamiast wysyłać jedną uniwersalną wiadomości do wszystkich, można dostosować treść do określonych grup odbiorców, co zwiększa skuteczność kampanii i pozwala umieścić Wasze listy poza folderem „Wiadomości śmieci”.

Zobacz także: One-Click unsubscribe na serwerach Google, Yahoo i AOL

Wiedząc do kogo wysyłacie można personalizować treści które lepiej odpowiadają na potrzeby użytkowników i są bardziej atrakcyjne, co podnosi wskaźniki otwarć i klikalności. Dodatkowo wiedząc, że wysyłacie pocztę na przykład do serwerów Google (GMail, Google Workspace) można poprosić odbiorców aby dodali Wasz adres do książki adresowej co będzie bardzo ważnym sygnałem dla filtra antyspamowego GMail, że mailingi są ważne dla odbiorców i nie powinny być w przyszłości klasyfikowane jako spam.

Polecany temat: Dlaczego moje maile trafiają do spamu na kontach Gmail?

Podział adresów e-mail wg dostawców poczty
Podział odbiorców wiadomości z uwzględnieniem dostawców poczty

Segregacja adresów e-mail według dostawców poczty jest strategicznym krokiem, który pomaga zwiększyć sukces kampanii marketingowych a w szczególności cold mail. Dzięki niej można lepiej zarządzać wysyłkami, unikać problemów z filtrami antyspamowymi i tworzyć bardziej efektywne, personalizowane treści dopasowane do serwisów pocztowych. 

Dla przykładu wiedząc, że wiadomości będą odbierane w Gmail można skorzystać z dodatkowych funkcji obsługiwanych przez GMail np. obsługę ankiet osadzonych w mailu. Wszystko to przekłada się na większe szanse na dostarczenie przekazu marketingowego bezpośrednio do skrzynki odbiorcy, zwiększając tym samym skuteczność działań marketingowych.

Zobacz także: Weryfikacja poprawności adresów e-mail (Emailable)

Szyfrowane połączenia i zwroty własne

Przechodząc do opcji programu (patrz powyższy rysunek) można włączyć dwie funkcje do wykrywania błędnych adresów tzn. Używaj wew. bazy błędnych adresów oraz Używaj oceny z serwisu Emailable. Pierwsza funkcja bierze podczas weryfikacji twarde i miękkie zwroty z Państwa poprzednich wysyłek. Druga funkcja wspomaga się wcześniejszą oceną adresów, którą wykonali Państwo w usłudze Emailable.

Dodatkowo można wyłączyć szyfrowana połączenia do serwerów DNS czyli nie zaznaczać Używaj DNS (DoT) od Google i Cloudflare. To w niektórych przypadkach przyspiesza analizę adresów e-mail. Z drugiej strony włączenie tej funkcji powoduje, że AnoMail szyfruje połączenie (DoT, DNS over TLS) do serwerów Google/CloudFlare a tym samym zwiększa prywatność i bezpieczeństwo połączeń.

Patrz: Automatyczna obsługa zwrotów z niedostarczonej poczty

Porządkowanie adresów na podstawie domen

W przypadku wysyłania cold mailingu ważne jest także aby nie wysyłać kilku wiadomości na różne adresy w tej samej domenie. Nic tak nie denerwuje odbiorców jak zaspamowanie ich skrzynek firmowych taką samą wiadomością kierowaną na różne adresy w tej samej domenie np. kontakt@firma.pl, biuro@firma.pl, info@firma.pl. 

Dlatego przed wysyłką zapytań o możliwość przesłania oferty z listy wysyłkowej trzeba usunąć powtarzające się adresy w tej samej domenie. W programie AnoMail należy nacisnąć przycisk Porządkuj a następnie wybrać funkcję Usuń/Sortuj adresy na podstawie domen

Program oznaczy na czerwono adresy e-mail z tej samej domeny. Oczywiście darmowe skrzynki pocztowe (WP, Onet, GMail itp.) są pomijane czyli AnoMail nie traktuje ich jako adresy z tej samej firmy. Potem Państwo sami wybieracie czy zostawić na liście kontaktowej np. imienne adresy pracowników np. nowak.jan@ czy raczej wolicie wysłać mailing na zbiorcze skrzynki np. biuro@.

Zobacz: Zasady wysyłania zimnych maili lub zapytań o możliwość przesłania oferty

Porządkowanie adresów do cold mailingu
Usuwanie powtarzających się adresów e-mail z tej samej domeny

Poznaj inne funkcje do porządkowania baz adresowych

Program AnoMail oferuje wiele funkcji do czyszczenia i porządkowania baz adresów e-mail. Funkcje te dostępne są w module wysyłkowym pod przyciskiem Porządkuj. Przed rozpoczęciem wysyłek e-mailowych niezbędne jest przeprowadzenie porządkowania adresów e-mail

Na szczególną uwagę zasługują następujące funkcje:

  • „Usuń zastrzeżone adresy e-mail” – eliminuje adresy lub domeny odbiorców, do których nie należy wysyłać korespondencji, bazując na lokalnej lub sieciowej liście zastrzeżonej. Ta lista ma pierwszeństwo nad innymi więc nawet jak ktoś zapomni użyć tej funkcji to program i tak nie pozwoli wysłać wiadomości e-mail na adres e-mail wpisany na czarną listę.
  • „Usuń adresy z zastrzeżonymi słowami” – pozwala usunąć adresy zawierające określone słowa np. admin, abuse, postmaster, które są niepożądane na liście wysyłkowej. Ta funkcja umożliwia także usunięcie z Państwa listy wysyłkowej adresów e-mail należących do Waszej konkurencji. Wystarczy wpisać nazwy Waszych konkurentów lub słowa związane z Państwa branżą.
  • „Automatyczne usuwanie dubli” – ta funkcja jest włączona domyślnie więc podczas odczytywania bazy lub podczas wklejania adresów e-mail do programu wykonywana jest deduplikacja czyli AnoMail usuwa powtarzające się adresy e-mail.

tematy, które mogą przydać się na później:

Jak działa filtr antyspamowy i jak go unikać?

Jak działa filtr antyspamowy i jak go unikać?

Filtr antyspamowy analizuje wiele czynników zanim podejmie decyzję czy dany list umieścić w spamie czy od razu go skasować na poziomie serwera. Treść listu to tylko jeden z czynników, który decyduje czy Państwa list pojawi się u adresata w skrzynce odbiorczej czy trafi do wiadomości śmieci.

Czytaj więcej »