Różne wersje językowe

w jednej wiadomości

Różne wersje językowe w jednym emailu

AnoMail oferuje funkcję tworzenia wiadomości e-mail w różnych językach. Program jest szczególnie przydatny dla firm i organizacji działających międzynarodowo, ponieważ umożliwia dotarcie do odbiorców w ich ojczystym języku. 

Co więcej, AnoMail pozwala na stworzenie pojedynczej wiadomości, która może zawierać treść w dwóch różnych językach równocześnie, na przykład polskim i niemieckim. Dzięki temu użytkownicy mogą skuteczniej komunikować się z odbiorcami, niezależnie od ich preferencji językowych.

Funkcja sterowania nagłówkami językowymi dostępna jest w edytorze wiadomości po przejściu do Menu Opcje. W razie potrzeby ustaw język wiadomości. W przypadku wysyłek w dwóch językach np. polskim i angielskim, wpisz pl-PL, en-US.  Gdy wysyłasz maile tylko w języku polskim wpisz: pl-PL.

Specjalne nagłówki dodawane do wiadomości e-mail

Elementem, który pozwala programowi AnoMail zapewnić wysoką dostarczalność do zagranicznych odbiorców jest stosowanie nagłówków „Content-Language” oraz „Accept-Language”. To są specjalne nagłówki informujące system pocztowy odbiorcy w jakim języku wysyłany jest mail oraz w jakim języku nadawca akceptuje odpowiedzi. 

Nagłówki te są umieszczane w wiadomościach e-mail i pełnią funkcję informacyjną dla filtrów antyspamowych oraz programów pocztowych. Odbiorca listu ich nie widzi bo nie znajdują się w treści listu tylko w tzw. nagłówkach (ang. Mail Headers).

Zobacz: Analizator antyspamowy treści listu

Dwie wersje językowe w mailu
Ustawienia preferencji językowych wiadomości e-mail

Po co stosować nagłówki językowe?

Określenie języka zwiększa dostarczalność poczty. Zwłaszcza jeżeli zamierzacie wysyłać w jednej wiadomości dwóch wersji językowych na górze listu pojawi się wersja polska a poniżej wersja niemiecka.

Dla przykładu jeżeli korzystacie Państwo z polskiego systemu Windows oraz programu pocztowego w języku polskim to zapewne macie ustawione preferencje dla języka polskiego i jak przyjdzie do Was list w języku niemieckim to może zostać automatycznie umieszczony w spamie. 

Jednak jeżeli nadawca listu zadeklaruje, że wiadomość e-mail jest w języku polski i niemieckim to jest większa szansa dotarcia do Waszej skrzynki odbiorczej a nie do spamu. 

Funkcję nagłówków językowych wykorzystujemy w przypadku wysyłania tej samej wiadomości ale w dwóch różnych językach.

Polecany temat: Jak dodać własne nagłówki do wiadomości e-mail?

Jakie funkcje pełnią nagłówki Content i Accept Language?

Nagłówek „Content-Language” określa język, w jakim napisana jest wiadomość. Jest to sygnał dla systemów pocztowych, że treść została przygotowana dla danego języka, co może zmniejszyć ryzyko zaklasyfikowania wiadomości jako spam. Jeżeli wysyłasz wiadomości tylko w języku polskim do polskich odbiorców to wpisz pl-PL.

Jeżeli natomiast wiadomość składa się z dwóch wersji językowych np. polska i niemiecka to wpis pl-PL, de-DE. Analogicznie dla wersji polskiej i angielskiej wpisz: pl-PL, en-US czyli język polski i angielski amerykański.

Z kolei nagłówek „Accept-Language” informuje o preferowanych językach odbiorcy, co umożliwia lepsze dostosowanie treści oraz zwiększa prawdopodobieństwo, że wiadomość dotrze do skrzynki odbiorczej zamiast trafić do folderu spam. Dzięki takim rozwiązaniom AnoMail zapewnia skuteczniejszą i bezpieczniejszą komunikację e-mailową.

Inny temat: Czy można wysyłać z AnoMail wiadomości w cyrylicy?

Kodowanie międzynarodowych znaków w UTF-8

Program AnoMail, wysyłając listy e-mail, koduje znaki narodowe w standardzie UTF-8. UTF-8 to wszechstronny format kodowania znaków, który jest w stanie reprezentować praktycznie każdy znak, w tym polskie, ukraińskie, niemieckie, emotikony i wiele innych. 

Dzięki temu odbiorca listu nie ma problemu z poprawnym wyświetlaniem polskich znaków oraz innych międzynarodowych symboli, co zapewnia czytelność wiadomości i eliminuje problemy z odczytaniem listu u zagranicznych odbiorców.

Pokrewny temat: Jak wysyłać wiadomości w języku chińskim?

Polecane artykuły dot. wysyłek e-mail:

Zwroty czyli odbicia e-mail

Czym są odbicia (ang. bounces) z niedostarczonej poczty e-mail

Czy masz kłopoty z dostarczeniem ważnych wiadomości e-mail? Walka z odbiciami poczty może być frustrująca, ale nie martw się – AnoMail jest tutaj, aby Ci pomóc! Dzięki AnoMail oczyścisz swoją bazę z nieaktualnych adresów i Twoje następne wiadomości dotrą do odbiorców bez żadnych przeszkód. Poznaj nasze narzędzie do analizy odbić z niedostarczonej poczty

Czytaj więcej »
Porządkowanie adresów e-mail

Funkcje do porządkowania adresów e-mail

Program AnoMail oferuje dużą ilość funkcji służących do porządkowania baz adresów e-mail. Funkcje te dostępne są w module wysyłkowym pod przyciskiem Porządkuj. Dzięki nim można usunąć adresy zastrzeżone, adresy zdublowane czyli powtarzające się itd.

Czytaj więcej »