Czarna lista numerów zastrzonych

brak zgody na wysyłanie SMS

Czarna lista telefonów GSM

W AnoMail oprócz zastrzeżonej listy adresów e-mail dostępna jest czarna lista numerów GSM czyli lista zastrzeżonych numerów telefonów do których nie powinni wysyłać Państwo wiadomości SMS. Tę listę budujecie sami dodając na nią numery telefonów ręcznie lub wczytując cała listę z pliku. W ramach konto w usłudze JustSend dostępna jest jedna czarna lista np. wspólna dla wszystkich pracowników w Państwa firmie.

Czarna lista zastrzeżonych numerów przechowywana jest na serwerze JustSend oraz w Państwa komputerze. W związku z tym program AnoMail zawsze przed wysyłką kampanii SMS porównuje grupę wysyłkową z czarną listą zastrzeżonych numerów. Ponadto po przekazaniu kampanii SMS na serwer JustSend, następuje ponowna weryfikacja. W związku z tym można założyć, że po dodaniu numeru telefonu odbiorcy na listę zastrzeżoną, nawet przez przypadek nie wyśle się do niego żadnej wiadomości SMS.

Aby dodać numer odbiorcy na czarną listę należy kliknąć w AnoMail Kampanie SMS. W dalszej kolejności wybrać funkcję Zarządzaj usługą wysyłania wiadomości SMS. Z prawej strony zostanie wyświetlony przycisk o nazwie „Czarna lista numerów zastrzeżonych” i tam zarządzać swoim numerami zastrzeżonymi bezpośrednio z Państwa komputera.

Dodatkowo dostęp do listy numerów zastrzeżonych możliwy jest bezpośrednio z Panelu zarządzania usługą SMS, po przejściu do Grupy. Na poniższym rysunku pokazano panel zarządzania kontem JustSend oraz przyciski umożliwiające dodawanie i usuwanie numerów telefonów.

Czarna lista numerów zastrzeżonych
Czarna lista numerów telefonów w ramach konta JustSend (API)

Czarna lista GSM przypisana do konta firmy

Czarna lista numerów zastrzeżonych przypisana jest do konta na którym Państwo pracujecie. Integracja z platformą JustSend następuje poprzez wpisanie w AnoMail klucza API przypisanego do Waszego konta JustSend.

Konto główne ma osobną listę zastrzeżoną w stosunku do subkonta pracownika. Dlatego zalecamy pracować na głównym koncie firmy tzn. master. Dzięki temu będziecie mieli wspólną, firmową listę numerów zastrzeżonych. W związku z tym obojętnie z którego komputera będziecie wysyłać wiadomości SMS to program nie pozwoli wysłać SMS do odbiorcy z czarnej listy.

Pracując na kluczu głównym, firma ma pełen wgląd w efektywność kampanii i zarządzanie odbiorcami. To sprawia, że zarządzanie komunikacją SMS jest bardziej efektywne i bezpieczne. Użytkowanie klucza głównego pozwala na lepszą kontrolę czarnej listy numerów zastrzeżonych.

Filtrowanie numerów z czarnej listy

W Edytorze kontaktów wbudowanym w AnoMail jest szereg funkcji do porządkowania listy kontaktów pod kątem numerów zastrzeżonych (czarna lista). Można posłużyć się przyciskiem Porządkuj i usunąć wszystkich odbiorców, których numery telefonów znajdują się na czarnej liście.

Aby odnaleźć osoby, których numery znajdują się na czarnej liście należy kliknąć Menu Widok i wybrać funkcję Filtruj rekordy. Na poniższym rysunku pokazano gdzie kliknąć aby usunąć z listy wysyłkowej osoby z czarnej listy lub aby odszukać tylko tych odbiorców, którzy zostali dopisani przez Państwa na listę zastrzeżonych numerów telefonów.

Czarna lista numerów telefonów
Usuwanie lub odnajdywanie osób z czarnej listy GSM

Zgoda na kontakt w celach marketingowych

Przypominamy, że aby móc wysyłać informacje handlowe poprzez SMS, należy wcześniej uzyskać zgodę odbiorcy na kontakt marketingowy. W związku z tym nie można zebrać numerów telefonów ze stron internetowych firm i wysyłać na nie wiadomości SMS. 

Nikt nie lubi otrzymywać niechcianych wiadomości SMS. Dlatego pozyskanie zgody na kontakt poprzez SMS można uzyskać na kilka sposobów:

  • Formularz zgody podczas rejestracji – Podczas rejestracji w sklepie internetowym lub przy zakładaniu konta, można dodać pole (klauzulę marketingową) do zaznaczenia, w którym użytkownik wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowych poprzez SMS.
  • E-mailing – Wysyłając newsletter, można zwrócić się do subskrybentów z prośbą o zgodę na dodatkową formę komunikacji, przedstawiając jasno cel i korzyści. Można także w treści maila umieścić fotokod QR i z jego pomocą zbierać zgody na kontakt SMS.
  • Ręczne dodawanie do bazy danych – Przy bezpośrednich kontaktach z klientami, np. podczas spotkań czy rozmów telefonicznych, można poprosić o zgodę na komunikację SMS.
  • Ankiety i konkursy – Przy okazji organizowania ankiet czy konkursów, można prosić uczestników o zgodę na otrzymywanie SMS-ów marketingowych. Ważne jest, aby zgoda była dobrowolna i świadoma.
  • Subskrypcje przy kasie – W fizycznych punktach sprzedaży, przy kasie można zaproponować klientom zapisanie się do newslettera SMS-owego w zamian za rabat lub inną korzyść. Zgoda powinna być wyrażona pisemnie lub elektronicznie.

Pamiętaj, że zgoda musi być dobrowolna, świadoma i udzielona przed wysyłką jakichkolwiek SMS-ów marketingowych. Warto przechowywać dowody zgody, aby móc udokumentować ją w razie potrzeby. Zgodnie z przepisami RODO, każda osoba ma również prawo do wycofania swojej zgody w dowolnym momencie.

Pokrewny temat: Pozyskiwanie zgód na kontakt poprzez fotokody QR

Więcej na temat masowych wysyłek