Masowe wysyłanie maili

automatyzacja wysyłki ofert

Masowe wysyłanie maili z ofertą

Prowadząc działalność biznesową zależy zapewne Państwu na ograniczeniu do minimum czasu poświęconego na realizację czynności, które można zautomatyzować. Jedną z takich czynności jest masowa wysyłka maili z ofertą lub wysyłka newslettera którą należałoby uprościć do minimum. Jak powszechnie wiadomo czas to pieniądz więc jeżeli uda go się zaoszczędzić automatyzując proces wysyłki mailingu to dzięki temu można skupić się na rzeczach ważniejszych.

Duża grupa klientów biznesowych, którzy trafiają do nas boryka się z problemem masowego wysyłania maili do swoich klientów. Skarżą się na to, że tracą godziny na tworzenie oddzielnych maili korzystając z tradycyjnych programów poczty. A i tak skuteczność masowej wysyłki email z popularnych programów pocztowych nie jest zadowalająca.

Nie używaj pola DW lub UDW do wysyłania reklam i newsletterów

Programy pocztowe takie jak Microsoft Outlook lub Mozilla Thunderbird pozwalają wysłać jedną wiadomość e-mail do wielu odbiorców z wykorzystaniem pola DW (do wiadomości, ang. CC czyli Carbon Copy ) oraz UDW (tzw. ukryta kopia wiadomości, ang. BCC tj. Blind Carbon Copy). Jednakże ze względów antyspamowych wysyłka mailingu w ten sposób nie jest zalecana gdyż wiadomości nie będą docierały do odbiorców lub zostaną oznaczone jako spam.

Kwestia ochrony danych osobowych w mailingu

Spiesząc się lub wykonując kilka czynności w tym samym czasie łatwo się pomylić i przez przypadek wkleić kilkadziesiąt adresów e-mail do pola DW zamiast UDW. I tu trzeba pamiętać, że umieszczenie adresów e-mail klientów w polu DW (ang. CC) może narazić Państwa firmę na konsekwencje prawne gdyż wszyscy odbiorcy zobaczą adresy innych osób.

Co więcej filtry antyspamowe oraz najnowsze programy pocztowe sprawdzają czy w polu „Do” znajduje się adres e-mail odbiorcy. W przypadku wysyłki z wykorzystaniem pól DW lub UDW nie ma możliwości aby każdy odbiorca zobaczył tylko swój adres e-mail. W polu DO: odbiorca zobaczy tekst „undisclosed recipient” i będzie wiedział, że wysyłacie masowy mailing czyli w domyśle spam.

RODO i adresy e-mail o charakterze danych osobowych

Korzystając z poczty elektronicznej w tradycyjnych programach pocztowych trzeba uważać aby nie umieścić adresów e-mail odbiorców w polu DO: lub DW:  bo wtedy będą widoczne dla wszystkich. W świetle przepisów RODO, może się to wiązać z konsekwencjami prawnymi nawet jeżeli przez przypadek ujawni się adresy e-mail osób fizycznych. Zwłaszcza gdy adres e-mail ma charakter danych osobowych np. jan.kowalski@anomail.pl

Jest to ewidentne naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych przez administratora i nie jest to błaha sprawa zwłaszcza gdy w ten sposób ujawni się dziesiątki lub setki adresów e-mail. Dlatego aby wysłać masową korespondencję e-mail potrzebne jest osobne oprogramowanie do wysyłania newsletterów.

Patrz: Jak wysyłać mailing reklamowy dla firm?

Użyj programu do mailingów zamiast Outlooka lub GMaila

Czy masowa wysyłka maili musi być tak uciążliwa? Nie jeżeli użyje się oprogramowania do e-mailingu. Jest to znacznie lepszy i bezpieczniejszy oraz przede wszystkim szybszy sposób na wysyłanie maili do wielu odbiorców równocześnie. I tu z pomocą przychodzi nasze narzędzie do masowej wysyłki maili dzięki któremu każdy odbiorca traktowany będzie indywidualnie więc nie ma możliwości ujawniania adresów e-mail innym osobom.

Ponadto wiadomość e-mail zaadresowana do każdego z odbiorców z osobna jest lepiej traktowana przez filtry antyspamowe a w programie pocztowym adresata pojawi się komunikat „Do mnie”. Chodzi o to, że program pocztowy wykrywa Państwa adres i wie, że wiadomość email została wysłana tylko do Was.

Polecany temat: Od czego zacząć masowe wysyłki e-mail?

Jak realizować masowe wysyłanie maili z ofertami?

Skoro wiadomo, że nie ma sensu korzystać z programu Thunderbird lub Outlook do ręcznego wysyłania masowej korespondencji e-mail lub ofert to co można w tej kwestii zrobić? Rozwiązaniem tego problemu jest skorzystanie z oprogramowania do masowego wysyłania maili takiego jak AnoMail.

Nasz program do mailingu każdego odbiorcę traktuje indywidualnie czyli każdą wiadomość email adresuje indywidualnie tylko do jednego odbiorcy. W razie potrzeby oprócz swojego adresu e-mail odbiorca może widzieć swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy. A to z pewnością przełoży się na wzrost zainteresowania Państwa przesyłką e-mail.

Spersonalizowane wysyłki z danymi adresata listu

Tworzycie Państwo jedną wiadomość e-mail np. newsletter ofertowy lub reklamowy i wskazujecie do kogo chcecie go wysłać. Program AnoMail generuje tyle oddzielnych wiadomości e-mail ilu odbiorców znajdzie się we wskazanej grupie czyli bazie adresów e-mail.

Dodatkowo w polu DO: każdy adresat widzi tylko swoje dane np. Imię i nazwisko. Ponadto można personalizować wysyłki czyli zwracać się po imieniu do odbiorcy lub używać zwrotów warunkowych zależnych od płci adresata. Dzięki temu można tworzyć treści sprawiające wrażenie, że list jest wysłany do jednej osoby np. „uczestniczył Pan” lub „uczestniczyła Pani” w naszym szkoleniu. Ewentualnie iść krok dalej i wysyłać nawet indywidualne faktury e-mail.

Gdy masowe wysyłanie mailingu to za mało?

W takim przypadku proponujemy skorzystanie z funkcji do masowych wysyłek zaproszeń na wydarzenia. Dzięki niej Państwa  zaproszenia staną się wyjątkowe i wyróżnią się na tle innych zaproszeń docierających na skrzynki internautów każdego dnia.

Ponadto wysyłka masowych zaproszeń w formie graficznego dokumentu z naniesionymi danymi odbiorcy może stanowić nowość. W AnoMail oprócz tradycyjnej wysyłki spersonalizowanych newsletterów oferujemy możliwość samodzielnego stworzenia graficznego bonu, vouchera lub zaproszenia, które zostanie automatycznie dodane do załącznika wiadomości e-mail w formacie dokumentów PDF.

Na obraz nakładane są indywidualne dane odbiorcy mailingu

W trakcie masowej wysyłki maili na przygotowany przez Państwa obraz w formacie PNG lub JPG nasze oprogramowanie nakłada dane odbiorcy np. imię i nazwisko, nazwę firmy lub kod rabatowy. W ten sposób można dostarczyć uczestnikowi wydarzenia voucher z kodem na bezpłatny lunch lub kod rabatowy na zakup towaru lub usługi oferowanej w trakcie wydarzenia.

Zobacz także: Autoresponder do automatycznego wysyłania ofert

Masowe wysyłanie zaproszeń poprzez e-mail

Cały proces produkcji zaproszeń, oprócz stworzenia samej grafiki można wykonać w AnoMail. W związku z powyższym wysyłkę zaproszeń można zorganizować samodzielnie bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat na zlecenie dystrybucji zaproszeń zewnętrznej firmie.

Program do każdego odbiorcy wyśle osobnego maila i w załączniku umieści unikalny dokument PDF zwierający Państwa grafikę i nałożone na nią dane adresata. Funkcja do wysyłania seryjnych zaproszeń w PDF dostępna jest w opcji licencji premium.

Masowa wysyłka zaproszeń poprzez e-mail

Zobacz jak wysyłać zaproszenia w PDF na wydarzenia, szkolenia i konferencje
SAMOUCZEK

Seryjna wysyłka indywidualnych kodów rabatowych

W programie AnoMail można także generować unikalne kody uprawniające do bezpłatnego obiadu, zniżki na zakupy itd. AnoMail ma wbudowany generator kodów zniżkowych, które mogą być przypisane do klienta i umieszczone na zaproszeniu.

Aby z nich skorzystać trzeba przejść do Edytora kontaktów i wybrać funkcję generatora kodów rabatowych. Generator kodów pozwala stworzyć unikalne kody przypisane do odbiorców wiadomości e-mail. Każdy z kodów może być zależny od adresu e-mail odbiorcy lub nie.

Kody rabatowe można wczytać do Excela lub do sklepu internetowego

Wygenerowane kody rabatowe wraz z danymi odbiorców do których zostały przypisane mogą zostać zapisane na dysku w formacie CSV. Następnie można je wczytać do programu Microsoft Excel lub innego oprogramowania (np. e-commerce), w którym będziecie Państwo weryfikować kupony.

Masowe wysyłanie maili i inne kwestie dot. e-mailingów: