Mailing reklamowy

wysyłanie ofert handlowych do firm

Mailing reklamowy dla firm

Kampanie e-mail marketingowe oraz mailing reklamowy są wciąż jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingu bezpośredniego, którego skuteczność i efektywność kosztowa nie maleje. Wciąż masowy mailing jest jednym z najczęściej wybieranych sposobów komunikacji biznesowej. Dzieje się tak dlatego, że posiadając narzędzie wysyłkowe takie jak AnoMail w krótkim czasie i przy minimalnych nakładach finansowych można dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów.

personalizacja oraz dynamiczne treści w mailingu reklamowym

Program AnoMail pozwala personalizować wysyłki reklamowe czyli zwracać się po imieniu do odbiorcy, powoływać na informacje o adresacie listu lub nawet stosować dynamiczną zawartość czyli wysyłać różne treści zależne od tego do kogo kierowana jest wiadomość. Tym samym mailing reklamowy może przyjąć bardziej indywidualną formę.

Tani mailing dla firm ale realizowany zgodnie z zasadami masowych wysyłek

Z naszego doświadczenia wynika, że już po pierwszym mailingu reklamowym może zwrócić się koszt zakupu licencji programu AnoMail. Pod warunkiem, że wiadomość jest dobrze przygotowana oraz zostanie skierowana do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane Państwa ofertą.

Należy pamiętać o tym, że nie liczy się ilość tylko właściwy dobór odbiorców oraz odpowiedni przekaz marketingowy. W związku z tym mailing reklamowy może stanowić wyzwanie bo z pewnością nie przyniesie zakładanych efektów gdy wczyta się do programu AnoMail kilkaset tysięcy losowych adresów i wyśle ofertę na chybił trafił do wszystkich z zakupionej bazy adresowej firm.

Wysyłanie ofert poprzez e-mail

Wysyłanie ofert handlowych należy przeprowadzić  zgodnie z zasadami czyli najpierw uporządkować i przeczyścić bazy adresowe aby usunąć z nich nieaktualne adresy oraz adresy odbiorców do których nic nie należy wysyłać. Następnie przeprowadzić segmentacje adresów i na koniec przygotować ciekawą treść marketingową.

Pokrewny temat: Licznik w mailu odliczający czas do końca promocji

AnoMail pokaże co poprawić aby mailing nie był traktowany jako spam

Za aspekt techniczny przygotowania wiadomości przyjaznej dla filtrów antyspamowych będzie odpowiedzialny nasz program. Program tworzy wiadomości e-mail w formacie mieszanym czyli jedna wiadomość zawiera część graficzną oraz alternatywną (tekstową). To zwiększa szansę uniknięcia filtra antyspamowego i sprawia, że przekaz marketingowy dotrze do odbiorcy nawet gdy wiadomość trafi do folderu Wiadomości śmieci.

Ponadto w oprogramowaniu AnoMail wbudowane są analizatory antyspamowe, które pokażą Państwu co poprawić w wiadomości reklamowej aby ta nie była automatycznie uznana jako spam. Warto także skorzystać z testerów antyspamowych, które sprawdzą czy wiadomość po wysłaniu nie będzie oznaczona jako spam.

Masowa wysyłka e-mail najczęściej wybieranym kanałem komunikacji B2B

Poczta elektroniczna jest najczęściej wybieranym kanałem komunikacyj w sektorze B2B (ang. Business To Business) oraz B2C (ang. Business To Consumer). Dzieje się tak dlatego, że w przypadku posiadania programu do mailingu takiego jak AnoMail można tanio dotrzeć do wielu tysięcy potencjalnych klientów lub wzmacniać kontakt z bieżącymi.

Wysyłanie ofert i mailing reklamowy z AnoMail wykorzystywany jako element budowy wizerunku firmy lub marki. Użytkownicy najczęściej wykorzystują nasze narzędzie do wysyłania newsletterów, biuletynów informacyjnych, kuponów rabatowych oraz reklam produktów i usług. My dajemy narzędzie a Państwo decydujecie co, ile razy i komu wysyłacie.

Zobacz też: Wysyłanie indywidualnych ofert

Minimalne koszty realizacji wysyłek reklamowych z AnoMail

Za nasze narzędzie mailingowe płaci się tylko raz (licencja wieczysta, bez abonamentu) i nie są pobierane dodatkowe opłaty za wielkość bazy adresowej oraz za każdą wysłaną wiadomości e-mail. Dzięki temu koszty wysyłek zapytań oraz informacji handlowych możecie Państwo ograniczyć do minimum.

Wysyłanie ofert handlowych do firm

Mailing reklamowy ma wiele zalet wśród których wyróżniamy personalizację i segmentację, mierzalność, skalowalność oraz przede wszystkim opłacalność. Dzieje się tak dlatego, że koszty wysyłania ofert handlowych poprzez e-mail mogą być dużo niższe niż w przypadku innych form marketingu a efekty widoczne są praktycznie od razu. W raportach i statystykach wysyłek widać do ilu osób poczta dotarła, kto konkretnie był zainteresowany ofertą lub kto zablokował przyjęcie Państwa przesyłki.

Polecany temat: Masowe wysyłanie ofert poprzez e-mail

Najpierw zgoda potem wysyłka informacji handlowych

Przy czym aby móc wysłać ofertę czyli wiadomość zawierającą informacje handlowe należy posiadać zgodę adresata niezależnie od tego czy jest to osoba fizyczna czy osoba prawna. Duża część naszych klientów używa AnoMail do pozyskiwania potencjalnych klientów z wykorzystaniem metody zwanej cold mailingiem.

Tani mailing reklamowy dla firm

Wysyłanie mailingu reklamowego ma zazwyczaj jeden ściśle określony cel np. poinformowanie o istnieniu firmy, sprzedaż nowego produktu lub informacja o promocji itd. Najczęściej jest to jednorazowa wysyłka do potencjalnych klientów. Ze względów antyspamowych nie należy jej ponawiać zwłaszcza o tej samej treści.

Jeżeli zdecydujecie się Państwo na ponowienie wysyłki ofertowej (czytaj follow up) to należy zmienić temat oraz treść aby filtry antyspamowe nie uznały jej za spam tylko dlatego, że taki sam list już kiedyś był wysyłany. AnoMail domyślnie blokuje wysłanie tej samej wiadomości do tych samych odbiorców.

W mailingu reklamowym ważny jest dobór bazy adresów e-mail

Baza mailingowa to najprościej mówiąc jest to baza adresów e-mail odbiorców do których chcecie Państwo wysyłać swój mailing reklamowy. Baza najczęściej stanowi własność nadawcy. Niektóre firmy decydują się na zakup bazy adresowej firm przygotowanej przez zewnętrzny podmiot lub samodzielnie zbierają adresy ze stron internetowych. W dużej mierze o skuteczności wysyłki będzie decydowała jakość bazy oraz dobór grupy odbiorców.

Usuń odbiorców, którzy nie powinni otrzymywać ofert

Przed wysyłką do zakupionej bazy lub bazy zbudowanej na podstawie adresów zebranych z Internetu zalecamy skorzystanie z funkcji Brak zgód na mailing. Przy jej pomocy można usunąć z listy wysyłkowej ryzykowne adresy e-mail oraz odbiorców do których nie powinno się wysyłać żadnych zapytań a tym bardziej ofert.

Wysyłka ofert handlowych i cold mailing

Cold mailing to forma e-marketingu służąca do nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem. Zazwyczaj stosowana jest w kontaktach B2B. Zimny mail to wiadomość e-mail skierowana do konkretnego odbiorcy, z którym wcześniej nie mieliśmy żadnego kontaktu ale ma sprawiać wrażenie że nadawca zna odbiorcę.

Celem cold mailingu jest najczęściej chęć nawiązania relacji biznesowych lub uzyskanie zgody na dalszą komunikację marketingową. Proces ten można zautomatyzować wykorzystując do tego autoresponder wbudowany w AnoMail, który może posłużyć do automatycznego wysyłania ofert lub klauzuli informacyjnej.

W cold mailingu chodzi o to aby dotrzeć do dużej grupy nieznanych klientów i nawiązać z nimi kontakty biznesowe. Wiadomość przygotowuje się w taki sposób jakby była pisana do jednej (znanej) osoby. Do listu wstawia się pola personalizacji, które zastępowane są przez AnoMail danymi pobieranymi z bazy kontaktów.

Automatyczny podział adresów e-mail na potrzeby zimnego maila

W AnoMail dostępny jest Klasyfikator adresów e-mail (RODO) dzięki, któremu w łatwy sposób można z bazy kontaktów wydzielić adresy e-mail o charakterze danych osobowych np. kowalski@firma.pl od tych, które mają charakter ogólny np. biuro@firma.pl. Dysponując takim podziałem można wysyłać inną treść na adresy ogólne firm a inną do konkretnych pracowników na ich imienne skrzynki.

Personalny charakter komunikacji e-mail marketingowej

W AnoMail do odbiorcy można zwracać się po imieniu (odmieniać imię przez przypadki), podać nazwę jego firmy lub wykorzystać inne dane, które sprawią wrażenie, że znamy adresata lub przynajmniej profil działalności jego firmy.

AnoMail pozwala uzupełniać brakujące dane tzn. rozpoznaje imiona i nazwiska z adresów e-mail. Na podstawie imienia może rozpoznać płeć. W przypadku komercyjnych adresów e-mail, AnoMail jest w stanie z adresu e-mail „pobrać” nazwę firmy oraz profil działalności. Te dane można wykorzystać później w treści wiadomości.

Zobacz: Co to jest cold mailing i jak przygotować zimnego maila?

Podpisz cyfrowo mailing ofertowy

Wysyłając oferty warto podpisać cyfrowo mailing reklamowy aby odbiorca miał pewność, że wiadomość pochodzi od Państwa oraz aby nie bał się klikać w zamieszczone w liście odnośniki (hiperłącza).

Podpis cyfrowy to funkcjonalność, która pozwala potwierdzić autentyczność wysłanej wiadomości. Większość popularnych programów pocztowych desktop lub webmail obsługuje funkcję sprawdzania podpisu cyfrowego (S/MIME). To z kolei oznacza, że u odbiorcy wiadomości e-mail pojawi się komunikat „Zweryfikowany nadawca”.

zawsze podpisuj elektronicznie swoje wiadomości e-mail

Podpis elektroniczny S/MIME gwarantuje, że nikt nieuprawniony nie zmienił Państwa listu czyli odbiorca wiadomości e-mail wie, że list oraz ewentualny załącznik są oryginalne.

Zalecamy używać podpisów cyfrowych ze względów antyspamowych. Podpisana cyfrowo wiadomość e-mail jest lepiej traktowana przez filtr antyspamowy niż wiadomość e-mail bez podpisu elektronicznego.

Mailing reklamowy a kwestie prawne

Przypominamy, że przed wysłaniem oferty należy najpierw pozyskać zgodę odbiorcy na wysyłanie do niego informacji handlowych. Poniżej przedstawiono dwie ustawy z którymi powinni Państwo zapoznać się przed rozpoczęciem wysyłki mailingów reklamowych do odbiorców, których zgód nie posiadacie.

Artykuł 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, stanowi, że:

  • Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
  • Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.
  • Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy, o której mowa w art. 9 ust. 3 pkt 1.

Ponadto art. 172 ustawy o prawie telekomunikacyjnym z dnia 16 lipca 2004 r.  stanowi:

  • Zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
  • Przepis ust. 1 nie narusza zakazów i ograniczeń dotyczących przesyłania niezamówionej informacji handlowej wynikających z odrębnych ustaw.
  • Używanie środków, o których mowa w ust. 1, dla celów marketingu bezpośredniego nie może odbywać się na koszt konsumenta.

Gdy Mailing reklamowy to za mało?

W takiej sytuacji proponujemy skorzystać z funkcji do masowych wysyłek zaproszeń na wydarzenia, spotkania, konferencje itp. Dzięki tej funkcjonalności możecie Państwo wysyłać w załączniku listu spersonalizowane zaproszenia lub kupony rabatowe.

Wysyłka masowych zaproszeń w formie graficznego dokumentu z naniesionymi danymi odbiorcy może stanowić nowość w stosunku do konkurencji. W AnoMail oprócz zwykłej wysyłki spersonalizowanych newsletterów oferujemy możliwość załączenia graficznego bonu, vouchera lub zaproszenia, które zostanie spersonalizowane i dodane do załącznika wiadomości e-mail w formacie pliku PDF.

Na obraz nakładane są indywidualne dane odbiorcy mailingu

W trakcie masowej wysyłki maili na przygotowany przez Państwa obraz w formacie PNG lub JPG oprogramowanie AnoMail nakłada dane odbiorcy np. imię i nazwisko, nazwę firmy lub kod rabatowy. W ten sposób można dostarczyć uczestnikowi wydarzenia voucher z kodem na bezpłatny lunch lub kod rabatowy na zakup towaru lub usługi oferowanej w trakcie wydarzenia.

Zobacz także: Masowe wysyłanie bonów rabatowych i e-voucherów

Mailing reklamowy i inne kwestie dot. wysyłek: