Klasyfikator adresów email RODO

w programie e-mailingowym

Klasyfikator adresów email RODO

Funkcja Klasyfikator adresów email pod kątem RODO to kolejna unikalna funkcja, z której słynie AnoMail, a której nie mają żadne inne popularne systemy e-mailingowe. Funkcja klasyfikatora adresów e-mail (RODO) używana jest do podzielenia Państwa baz adresowych na ogólne skrzynki firm (biuro@, kontakt@, info@ itd.), imienne skrzynki pracowników (jan.kowalski@firma.pl, krzysztof@firmaxyz.pl) oraz adresy stricte stanowiące dane osobowe (jan@kowalski.com).

RODO a imienne skrzynki pracowników firm

Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz późniejszym rozporządzeniem RODO zanim wyślecie Państwo wiadomość na adres e-mail mający znamiona danych osobowych powinni Państwo dopełnić obowiązku informacyjnego. W tym przypadku należy wysłać na taki adres informację, że przetwarzacie dane osobowe odbiorcy.

Funkcja Klasyfikator adresów e-mail RODO pozwala oddzielić ogólne adresy od adresów imiennych i wysłać różne treści wiadomości. W razie konieczności cały proces dopełnienia obowiązku informacyjnego można zautomatyzować.

Zobacz: Stopka z klauzulą RODO w wiadomości e-mail

Funkcję klasyfikatora można wykorzystać na potrzeby cold mailingu. W tym przypadku na liście wysyłkowej zostawia się tylko adresy imienne pracowników a usuwa adresy zbiorcze. Na podstawie adresów e-mail pracowników, program AnoMail może rozpoznać ich imiona oraz płeć. Dzięki temu możecie Państwo przygotować mocno spersonalizowane treści, które wygenerują konwersję.

Zalecany korzystać z Edytora kontaktów, w którym można tworzyć bazę z imionami, nazwiskami oraz nazwami firm odbiorców. Użycie tych danych zmniejsza ryzyko oznaczenia listu jako spam oraz sprawia wrażenie, że list został wysłany do jednej osoby.

Uporządkuj bazę adresów

Odtwórz film na temat Klasyfikator adresów e-mail pod kątem RODO

AnoMail i klasyfikacja adresów E-MAIL

Po dopełnieniu obowiązku informacyjnego tzn. w drugiej kolejności można wysłać zapytanie o możliwość przesłania oferty zgodnie z wymogami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawie telekomunikacyjnym. W praktyce na adresy ogólne od razu wysyła się zapytanie o możliwość przesłania oferty a na adresy o charakterze danych osobowych wysyła się „klauzule RODO”.

Dostęp do Klasyfikatora adresów RODO możliwy jest po kliknięciu przycisku Brak zgód na mailing, który znajduje się w głównym oknie moduły wysyłkowego programu AnoMail.

Podział adresów na ogólne oraz imienne skrzynki pracowników

Korzystając z klasyfikatora adresów RODO szybko podzielicie Państwo swoją bazę adresową na adresy ogólne i adresy imienne. Po podziale zalecamy do każdej z grup wysłać inną treść wiadomości. Dzięki temu unikniecie błędów jakie popełniają firmy, które nie mają takich narzędzi jak AnoMail i proszą odbiorcę z adresu biuro@firma.pl o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych mimo iż skrzynka biuro@… nie stanowi danych osobowych.

Polecany temat: Klauzula informacyjna RODO w stopce wiadomości e-mail

Funkcja aktualizowana w okresie aktywnego wsparcia technicznego

Funkcja klasyfikatora adresów e-mail działa tylko w okresie aktywnego wsparcia technicznego i jest przez nas aktualizowana automatycznie w momencie, gdy AnoMail podłączony jest do Internetu.

Klauzula informacyjna - Klauzula RODO

Obowiązek informacyjny (RODO) dotyczy wszystkich firm, które w jakikolwiek sposób przetwarzają dane osobowe w tym adresy e-mail. Zwracamy uwagę, że adres imienny pracownika np. jan.nowak@example.com stanowi dane osobowe gdyż w pierwszej kolejności kryje się za nim osoba fizyczna a dopiero później funkcja jaką pełni w organizacji np. dyrektor firmy czy też prezes.

Dopełnij obowiązku informacyjnego

W związku z tym najpierw należy poinformować właściciela adresu ze przetwarzacie Państwo jego dane osobowe, w jakim zakresie oraz celu a dopiero potem można pytać o zgodę na wykorzystanie jego danych w celach marketingowych. Biorąc to pod uwagę zalecamy lekturę artykuły pt. Legalizacja baz adresowych oraz higiena bazy adresów e-mail.

Artykuły warte przeczytania:

Uzupełnianie brakujących danych

Uzupełnianie pustych pól personalizacji domyślnymi tekstami

Przed wysyłką mailingu należy uzupełnić brakujące informacje domyślnymi danymi. Jeżeli jakieś pole personalizacji jest puste to można je automatycznie wypełnić tekstem. Dzięki temu w polu Do: odbiorca, którego nazwy nie posiadamy może zobaczyć tekst „Szanowny klient”. Na tej samej zasadzie można uzupełniać dowolne pola w bazie do mailingu

Czytaj więcej »