E-maile nie docierają do odbiorców

ustaw SPF, DKIM, DMARC, revDNS

Wiadomości nie docierają do adresatów

Dostarczalność poczty stanowi podstawowy element od którego zależy skuteczność wysyłek. Każdy chciałby aby poczta wysyłania z jego komputera docierała do adresata. Posiadając AnoMail w łatwy sposób można zagwarantować dużą dostarczalność. Jednakże zwłaszcza na samym początku gdy ktoś zaczyna dopiero przygodę z e-mailingiem może spotkać się z problemem polegającym na tym, że e-maile nie docierają do odbiorców.  W przypadku komercyjnych kont pocztowych problemem może być dostawca hostingu a ściślej mówiąc źle skonfigurowana Państwa domena wysyłkowa.

Zanim zaczniecie Państwo wykonywać testy wysyłki należy odczekać kilka minut bo Państwa serwer może być przeciążony i poczta może dotrzeć do odbiorcy po kilku minutach. Tak się zdarza często w przypadku serwerów współdzielonych w okresie świąt i innych dni kiedy wszyscy wysyłają swoje promocyjne newslettery.

Minęło 60 minut a e-maile nie docierają do adresatów i co teraz?

Gdy Państwa serwer wysyłkowy lub domena nie będą prawidłowo skonfigurowane to AnoMail pokaże, że poczta została prawidłowo wysłana ale wiadomość e-mail nie dociera do adresata. W efekcie Państwa maile nie dochodzą nawet do tych odbiorców, którzy czekają na Wasze wysyłki. Na szczęście w łatwy sposób można zdiagnozować a następnie rozwiązać problem z tym, że wiadomości nie docierają do adresatów.

Zadbaj o tożsamość nadawcy czyli adresaci muszą móc Cię zweryfikować

Jeżeli po wysłaniu wiadomość e-mail nie dociera do odbiorcy i nie ma żadnego e-maila zwrotnego (tzw. obicia czyli ang. Bounce) to powinno być dla Państwa sygnałem, że albo Wasz serwer jest źle uwierzytelniony (nie można potwierdzić tożsamość nadawcy) albo trafiliście na czarne listy spamerów (ang. RBL). Zapytaj także swojego dostawcę poczty czy jego serwery ponawiają wysyłkę w przypadku tzw. Greylistingu.

Maile nie docierają i nie ma żadnej informacji zwrotnej

To, że wiadomość e-mail nie dochodzi do odbiorcy i nie ma żadnej informacji zwrotnej o błędzie może wiązać się z kilkoma czynnikami m.in. filtry antyspamowe u odbiorców poczty nie mogą potwierdzić, że poczta została wysyłana z Waszego serwera (wielce prawdopodobne) i kasują ją automatycznie lub reputacja Państwa domeny lub adresu IP serwera jest na niskim poziomie (średnio prawdopodobne).

Maile nie docierają do obiorców?

Odtwórz film na temat Maile nie docierają do odbiorców

Jak przebiega proces wysyłania wiadomości?

List tworzony jest w Państwa komputerze. Następnie AnoMail ma za zadanie przekazać wiadomość e-mail z Państwa komputera do Waszego serwera poczty (analogia do urzędu pocztowego).  Serwer pocztowy (smtp) przyjmuje Waszą wysyłkę od AnoMail i nasz program potwierdza, że „urząd pocztowy” przyjął pocztę i na tym etapie AnoMail nie wie co się z nią dzieje dalej.

W dalszej kolejności Państwa serwer pocztowy łączy się z serwerem poczty odbiorcy i stara się przekazać przesyłkę e-mail. Serwer odbiorcy może przyjąć przesyłkę, skasować ją automatycznie lub odrzucić. W przypadku przyjęcia przesyłki lub jej automatycznego skasowania nie ma żadnej informacji zwrotnej. Chyba, że włączyli Państwo w AnoMail funkcję raportów DSN.

W przypadku odrzucenia poczty powinna przyjść informacja zwrotna (tzw. odbicie, ang. bounce), że nie można było dostarczyć poczty ze względu na spam lub inny powód np. konto pocztowe odbiorcy nie istnieje. AnoMail rozpoznaje statusy wiadomości miękki zwrot (Softbounce), twardy zwrot (Hardbounce), zwrot antyspamowy (Spambounce), autorespondery itp. więc po każdej wysyłce można przejrzeć wiadomości ze zwrotów.

Przekierowanie odpowiedzi na inny adres e-mail

Nasze oprogramowanie pozwala wysyłać pocztę z jednego adresu e-mail i ustawić odpowiedzi klientów tak aby przychodziły na inny adres. Dla przykładu wysyłamy z adresu adam@wymyslonyadres.pl i chcemy aby odpowiedzi odbiorców przychodziły na adres zamowienia@wymyslonyadres.pl. W tym celu w polu „Zwrot” (Odpowiedz do) umieszcza się adres e-mail na który przyjdą odpowiedzi na Państwa list.

Ze względów antyspamowych ważne jest aby adres e-mail z pola „Zwrot” był w tej samej domenie co adres nadawcy. Jeżeli użyjecie Państwo adresu e-mail z innej domeny to list może być automatycznie skasowany u odbiorcy lub oznaczony jako „wyłudzenie” (ang. phishing). W efekcie wysyłacie wiadomość e-mail a ona nie dociera do odbiorców.

Ustaw przekierowanie na koncie pocztowym a nie w AnoMail

Jeżeli rzeczywiście odpowiedzi mają być przesyłane do innej domeny niż ta z której realizowana jest wysyłka to należy zalogować się poprzez stronę internetową na konto pocztowe np. adam@wymyslonyadres.pl czyli ten adres z którego będzie realizowana wysyłka i tam ustawić przekierowanie całej korespondencji na adres w innej domenie.