Tworzenie newslettera

Szablony kreacji e-mail

Tworzenie newslettera w AnoMail

Newsletter to list w formacie graficznym HTML zwany kreacją e-mail wysyłany do dużej grupy odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę wypełniając np. formularz subskrypcji umieszczony na stronie internetowej firmy. W programie AnoMail można tworzyć własne newslettery lub korzystać z gotowych szablonów kreacji e-mail pochodzących z zewnętrznych generatorów. Tworzenie newslettera w oprogramowaniu AnoMail nie jest trudne gdyż korzysta się z szablonów, które uzupełnia się właściwą treścią.

Szablony newsletterów z dynamiczną zawartością

Wymagający użytkownicy mogą stworzyć szablony newsletterów zawierające dynamiczną zawartość czyli treść listu zależną od odbiorcy wiadomości. Dynamiczna treść oznacza, że tworzymy jeden szablon z polami personalizacji, które będą zmieniały się w zależności od tego do kogo list zostanie wysłany. Inną treść mogą zobaczyć kobiety a inną mężczyźni. Można także wykorzystać personalizację grafiki do indywidualizacji przekazu marketingowego.  Dzięki temu zwiększa się skuteczność mailingu.

Patrz: Przygotowanie grafiki do newslettera

Projektowanie szablonów w Stripo
Zaprojektuj własny szablon newslettera lub skorzystaj z gotowych wzorów

Szata graficzna newslettera powinna współgrać z kolorami na witrynie firmy

Wszystkie newslettery powinny mieć wspólną szatę graficzną i być przygotowane zgodnie z zasadami kodowania mailingu czyli grafika nie może być za szeroka, tekst umieszcza się w tabeli składającej się z jednej kolumny itd.

AnoMail obsługuje szablony newsletterów w formacie HTML, EML, MSG oraz MHT, które powinny być projektowane przez grafików znających podstawowe zasady e-mail marketingu. W razie potrzeby można stworzyć gotowy list np. w programie Microsoft Outlook lub Mozilla Thunderbird i wczytać go potem do programu AnoMail.

Zobacz: Samouczek dot. tworzenie newslettera w programie Anomail

Na co zwrócić uwagę tworząc newsletter?

Tworząc newsletter warto zwrócić uwagę na kilka elementów, takich jak:

  • Tytuł listu, który powinien być krótki, zwięzły i łatwy do zapamiętania, a także zachęcający do otwarcia maila. Można używać kilku tematów.
  • Nagłówek – pierwsze kilka zdań powinno zawierać najważniejsze informacje i zaciekawić odbiorcę. Można używać losowych bloków.
  • Grafika – warto dołączyć do newslettera grafiki, np. zdjęcia produktów, ilustracje lub infografiki, które wzbogacą treść i zwrócą uwagę odbiorców.
  • Treść wiadomości – powinna być interesująca i dostosowana do grupy docelowej. List powinien zawierać informacje, które są dla odbiorców wartościowe i ciekawe. Warto stosować personalizację aby zwiększyć zainteresowanie adresata listu.
  • Przycisk CTA – list powinien zawierać wyraźne wezwania do działania (CTA). Wstaw przycisk np. Zobacz program