Unikalne kody rabatowe

po zapisie do newslettera

Kody rabatowe po wyrażeniu zgody na mailing

Począwszy od wersji AnoMail 2024 Premium dostępna jest funkcja do automatycznego wysyłania kodów rabatowych do odbiorców, którzy zapisali się do Państwa newslettera lub wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych. Wygląda to tak, że jak ktoś wyrazi zgodę na dalszy kontakt to lokalny moduł subskrypcji wbudowany w AnoMail wysyła wiadomość powitalną a w niej unikalny kod rabatowy.

W związku z tym w pierwszej kolejności należy kliknąć przycisk Lista kodów rabatowych i wprowadzić swoje kody wygenerowane w oprogramowanie e-commerce czyli sklepie internetowym np. Woocommerce, Prestshop itd. To z poziomu swojego sklepu ustawiacie Państwo do czego kod rabatowy upoważnia np. 10% zniżki na zakupy.

Następnie kody wprowadza się do AnoMail naciskając oznaczony na poniższym rysunku. Kody rabatowe można odczytać z pliku tekstowego lub można wkleić bezpośrednio do okna AnoMail. Po zatwierdzeniu program wykonuje deduplikację czyli usuwa powtarzające się pozycje pozostawiając na liście tylko unikalne kody rabatowe.

Kody rabatowe do wysyłki e-mail
Kody rabatowe do automatycznej wysyłki po wyrażeniu zgody na kontakt marketingowy

Jak działa automatyczne wysyłanie kodów rabatowych?

AnoMail rozpoznaje zapisy i rezygnacje po temacie wiadomości, którą ustawiacie Państwo naciskając przycisk Konto. Gdy na wybrane przez Państwa konto pocztowe (konto subskrypcji) przyjdzie list z określonym tematem np. „Zgoda na mailing” to program może odesłać uprzednio przygotowaną wiadomość powitalną.

Wiadomość powitalną ustawia się klikając przycisk Autoresponder i wybierając funkcję Modyfikuj treść autorespondera. List może zawierać grafikę, która od razu wyświetli się u odbiorcy listu oraz koniecznie trzeba wstawić do treści listu pole personalizacji #RBT# (kod rabatowy). Kod rabatowy wstawiamy klikając ikonę oznaczoną numerem 1 na poniższym obrazku.

List może być tak przygotowany, że odbiorca będzie myślał, że wiadomość przesyła do niego człowiek a nie automat. W momencie gdy ktoś wyrazi zgodę na kontakt marketingowy to AnoMail wyśle do niego automatyczną wiadomość. W miejscu, w którym wstawicie Państwo znacznik #RBT# zostanie wstawiony właściwy kod rabatowy.

Patrz: Formularze online do zapisu do newslettera

Autoresponder powitalny z kodem rabatowym
Wstaw pole personalizacji #RBT# w treści listu, który zostanie wysłany po zapisie do newslettera

Automatyczne wysyłanie kodów rabatowych

W najnowszej wersji AnoMail 2024, oferujemy funkcję automatycznego wysyłania kodów rabatowych dla osób, które wyrażą zgodę na otrzymywanie mailingów lub zapiszą się do Waszego newslettera. Korzyści wynikające z tej funkcji są liczne:

  • Zachęta do rejestracji: Oferowanie kodów rabatowych jest doskonałą motywacją dla klientów, aby zapisać się do newslettera lub zgodzić się na otrzymywanie mailingów.
  • Lojalność klientów: Klienci, którzy otrzymują regularnie kody rabatowe, mogą czuć się bardziej lojalni wobec Twojej marki i być bardziej skłonni do ponownych zakupów.
  • Podejście klienckie: Dostarczanie klientom wartości w postaci kodów rabatowych może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki, jako firmy, która dba o swoich klientów.
  • Wzrost sprzedaży: Klienci, którzy otrzymują kody rabatowe, są bardziej skłonni do dokonywania zakupów, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży.
  • Zwiększenie konwersji: Kody rabatowe mogą zachęcać klientów do dokonywania zakupów, co może przekładać się na wyższą konwersję na Twojej stronie internetowej.
  • Badanie skuteczności kampanii: Możesz śledzić skuteczność kampanii przy użyciu kodów rabatowych, obserwując, ile osób je wykorzystało, co może dostarczyć cenne dane do dalszych analiz i optymalizacji.
Kody rabatowe w AnoMail

Autoresponder do wysyłania kodów rabatowych

Dzięki funkcji automatycznego wysyłania kodów rabatowych w AnoMail 2024 Premium, można zwiększyć zaangażowanie klientów, budować lojalność, zwiększyć sprzedaż i optymalizować kampanie marketingowe. W związku z tym nie zapomnij włączyć „Automatycznych wiadomości powitalnych” w Ustawieniach lokalnego modułu subskrypcji.

Wiadomość e-mail może być przez AnoMail podpisana cyfrowo S/MIME darmowym lub płatnym certyfikatem poczty. Dzięki temu odbiorcy mają pewność, że wiadomość pochodzi od Państwa i mimo że wysyła ją automat można sprawić wrażenie, że wysłała ją osoba.

Aby ustawić ustawić słowa w temacie listu na jakie ma reagować AnoMail kliknij przycisk Konto i wprowadź słowa klucze np. „Zgoda” lub „Zapis do newslettera”. W odpowiedzi na maila z takim tematem AnoMail odeśle wiadomość z kodem rabatowym przypisanym do klienta.

Do wiadomości e-mail może być dodany załącznik z ofertą np. w formacie PDF lub innym. Załącznik dodaje się w oknie treści newslettera czyli po kliknięciu na przycisku Autoresponder (patrz wcześniejszy rysunek) widocznym w głównym oknie programu.

Zobacz: Darmowy podpis cyfrowy S/MIME od Actalis

Wiadomości powitalne z kodem rabatowym
Włącz automatyczne wiadomości powitalne w lokalnym module subskrypcji

Podgląd kodów rabatowych

W każdej chwili można zobaczyć ile kodów rabatowych jest jeszcze do wysłania. W tym celu w głównym oknie lokalnego modułu subskrypcji trzeba kliknąć przycisk Kody rabatowe. Wyświetli się okno przedstawione poniżej. W pierwszej zakładce widać kody rabatowe, które nie zostały jeszcze nikomu wysłane. Kody można dopisywać, usuwać, zapisywać lub wydrukować.

W drugiej zakładce widać dokładnie jaki kod rabatowy, do kogo i kiedy został wysłany. Po wysłaniu kod jest usuwany z listy „Niewykorzystanych kodów” i umieszczany na liście wysłanych kodów. Gdyby trzeba było odszukać dany kod lub adres e-mail osoby która go otrzymała to należy nacisnąć skrót Ctrl+F czy kliknąć Menu Plik i wybrać Szukaj.

Okresowo zalecamy czyścić listę aby niepotrzebnie nie przetwarzać starych pozycji. Lista ma charakter przyrostowy tzn. na dole znajdują się najnowsze pozycje z adresami e-mail odbiorców i kodami rabatowymi, które zostały do nich wysłane.

Lista unikalnych kodów rabatowych do wysłania
Zestawienie kodów rabatowych dostępnych oraz wysłanych

Personalizacja treści autorespondera

Aby pogłębić wrażenie, że odpowiedzi wysyła osoba a nie automat (autoresponder) oraz zwiększyć szansę na ominięcie filtrów antyspamowych, warto personalizować treść wiadomości e-mail używając poniższych znaczników:

  • #RBT# – w miejscu tej zmiennej pojawi się unikalny kod rabatowy z wcześniej przygotowanej listy np. 3A7F-XO25-H5M8.
  • #EMAIL# – zmienna służąca do wstawienia adresu e-mail odbiorcy listu np. adam.nowak@niespamuj.pl
  • #ETK# – znacznik używany do wyświetlenia etykiety odbiorcy (nazwa) np. Adam Nowak lub Biuro Podróży Guliwer.
  • {ODBIORCA#DOMENA} – w miejscu tej zmiennej pojawi się domena odbiorcy np. niespamuj.pl
  • {ODBIORCA#KONTO} – komputer wyświetli nazwę konta odbiorcy czyli to co przed „małpą” np. adam.nowak.
  • {DATA#KROTKA} – do listu zostanie wstawiona data w formacie rrrr-MM-dd czyli np. 2024-02-23.
  • {DATA#DLUGA} – analogicznie do powyższego np. 23 lutego 2024.
  • {DATA#ROK} – np. 2024
  • {DATA#GODZINA} – do listu zostanie wstawiona godzina o której list został wysłany np. 10:13
  • {ODBIORCA#MD5} – adres odbiorcy zostanie zastąpiony funkcją skrótu MD5 np. 2181d9f32762626e16b80d1eae109454
  • {ODBIORCA#B64} – adres odbiorcy zostanie zakodowany do base64 czyli ywrhbs5ub3dha0buawvzcgftdwoucgw=
  • {ODBIORCA#HEX} – adres odbiorcy zostanie zamieniony na ciąg znaków: 6164616d2e6e6f77616b406e69657370616d756a2e706c
  • {LIST#NUMER} – unikalny numer przesyłki np. e68f171b389a0e03862e. Za każdym razem generowany jest unikalny numer.

Powyższe znaczniki można wpisać ręcznie lub wstawić naciskając ikonę personalizacji (głowy i koperty) w edytorze wiadomości e-mail. Użycie pól personalizacji zwiększa szansę na ominięcie filtrów antyspamowych gdyż przy personalizowanej wysyłce zmieniana jest zawartość wiadomości. Dzięki temu wiadomości nie są identyczne gdyż różnią się np. numerem lub danymi odbiorcy.

Przekazywanie danych do CRM lub E-commerce

W razie potrzeby można także użyć zmiennych „kodujących” adres e-mail do przekazania danych z AnoMail do Państwa systemu CRM lub sklepu internetowego (e-commerce).

Dla przykładu w treści listu można umieścić link np:
https://www.example.com/skrypt.php?mail={ODBIORCA#B64}

W tym przypadku AnoMail przekaże do Państwa skryptu na stronie internetowej „zakodowany” w base64 adres e-mail osoby, która kliknęła w link zamieszczony w mailu. Potem Państwa system e-commerce może wykonać dodatkowe czynności np. dodać produkt do koszyka, wyświetlić unikalną ofertę itd.

Wysyłanie kuponów rabatowych do wydruku w formacie PDF

Kupony rabatowe są jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych służących do przyciągania nowych klientów i utrzymania stałych klientów. Dzięki nim klienci mogą obniżyć wartość zamówienia lub otrzymać zniżkę na kolejne zakupy. Osoby bardziej wymagające mogą skorzystać z dodatkowej funkcji do wysyłania kuponów rabatowych w formacie PDF

Dystrybucja kuponów rabatowych w programie AnoMail odbywa się drogą elektroniczną. Klient otrzymuje wiadomość e-mail z załącznikiem w postaci kuponu rabatowego w formacie PDF, który może wydrukować i wykorzystać w sklepie stacjonarnym lub online. Dzięki naszemu rozwiązaniu można wyróżnić się na tle innych wydawców newsletterów, oferując spersonalizowane kody rabatowe, bilety wstępu lub vouchery. Klient, który otrzyma spersonalizowany kupon rabatowy lub bon podarunkowy, poczuje się traktowany indywidualnie.

Działa to tak, że program w trakcie wysyłki na obrazek nakłada dane odbiorcy.  To oznacza, że każdy może widzieć unikalny kupon z własnymi danymi. Dzięki temu klient otrzymuje spersonalizowany kupon rabatowy, który zawiera jego imię, nazwisko, adres e-mail i inne informacje, co zwiększa atrakcyjność oferty i czyni ją bardziej spersonalizowaną. Z tego powodu jest to doskonała metoda budowania pozytywnego wizerunku firmy, jak i zwiększania skuteczności kampanii marketingowych.

Zobacz także: Generator kuponów rabatowych w PDF