Zbieranie adresów ze stron internetowych
Pobieranie adresów e-mail z internetu
Zbieranie adresów ze stron internetowych Firm
Kupowanie baz adresów firm lub samodzielne zbieranie adresów ze stron internetowych wywołuje spore kontrowersje ale jest najprostszym sposobem na budowanie bazy potencjalnych klientów. Przy czym nie liczy się ilość adresów w bazie ale ich jakość.
Program AnoMail ma wbudowane trzy moduły służące do zbierania adresów e-mail bezpośrednio ze stron internetowych. Moduły te dostępne są w głównym oknie programu pod przyciskiem Importuj. Moduły do zbierania adresów zbierają ze stron tylko adresy e-mail. Pomijają dodatkowe dane takie jak np. numery telefonów itp.
Tworzenie bazy danych potencjalnych klientów
Dzięki funkcji zbierania adresów e-mail ze stron internetowych możecie Państwo budować własne bazy adresowe a tym samym powiększać bazę potencjalnych klientów. Budując samodzielnie bazę potencjalnych klientów macie pewność, że adresy e-mail będą aktualne gdyż są zbierane przez AnoMail na bieżąco ze stron internetowych firm.
W programie AnoMail dostępne są trzy modułu umożliwiające zbieranie adresów ze stron internetowych:
- Patrz i pobierz – do świadomego zbierania adresów w momencie odwiedzania strony internetowej. Moduł zbiera adresy automatycznie lub ręcznie w trakcie wizyty na stronie, którą w danym momencie przeglądacie Państwo.
- Hurtowo z domeny – po wskazaniu domeny program odwiedza wszystkie podstrony i zbiera adresy e-mail z danego serwisu. Państwo decydujecie jakie podstrony ma odwiedzić oraz w jakiej ilości. Moduł analizuje linki na stronie i podąża za nimi.
- Z konkretnej strony – program zbiera adresy e-mail z jednej, podanej przez Państwa witryny internetowej. Nie odwiedza innych stron tylko jedną wskazaną przez Państwa np. www.example.com/strona.html
Gdzie znajduje się zbieracz adresów?
Budowanie bazy adresów poprzez moduł "Patrz i pobierz"
Podstawowym modułem do zbierania adresów e-mail z internetu jest funkcja „Patrz i pobierz”, która pozwala zbierać adresy w momencie, gdy przeglądacie Państwo strony internetowe. Ta funkcja pozwala np. w połączeniu z serwisem wyszukiwawczym Google lub Bing wpisać słowa kluczowe na podstawie których program będzie zbierał adresy bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
Moduł patrz i pobierz zbiera adresy także z katalogów firm i innych stron na których umieszczone są adresy w sposób jawny lub „zabezpieczony” przy pomocy słów np. firma(at)example.com.
Dodatkowy temat: Wykorzystanie serwerów proxy do zmiany IP
Budowanie bazy adresów e-mail wg słów kluczowych
Jeżeli użyjecie Państwo wyszukiwarki Google to możecie wyszukiwać adresy e-mail wg słów kluczowych. W ten sposób dokładnie sterujecie słowami kluczowymi, które opisują adresy firm, które chcecie odnaleźć np. „apteka Katowice kontakt mail” lub „warsztat samochodowy Warszawa kontakt mail”.
Pobieranie adresów z Państwa systemu e-commerce lub CRM
Ponadto funkcja „Patrz i pobierz (PiP)” pozwala zbierać adresy np. bezpośrednio z Państwa systemu CRM (baza klientów) lub sklepu internetowego (e-commerce) pod warunkiem, że system dostępny jest poprzez stronę internetową. Bezpośrednio z programu AnoMail logujecie się do swojego systemu CRM i te adresy e-mail, które widzicie na ekranie mogą być użyte do wysyłki.
Zbieranie adresów z konkretniej strony WWW
Drugim modułem do zbierania adresów ze stron internetowych jest funkcja o nazwie „hurtowo z danej domeny”. Ta funkcja przeznaczona jest do automatycznego zbierania adresów e-mail z różnych stron internetowych lub katalogów, na których prezentowane są adresy firm pogrupowane np. wg branż.
Moduł hurtowego zbierania adresów e-mail oferuje szereg funkcji, dzięki którym można pozyskiwać adresy z danej kategorii, z danego miasta itp. Ten moduł działa jak typowa żniwiarka (ang. harvester), który odwiedza daną domenę, sprawdza umieszczone na niej odnośniki i podąża za nimi zbierając adresy.
Pokrewny temat: Jak wysyłać mailingi reklamowe dla firm?
Zbieranie adresów w sposób wertykalny ze wskazanej domeny
Nasz moduł nie działa jak typowy mail harvester gdyż odwiedza tylko daną domenę tzn. zbiera adresy tylko ze wskazanego serwisu. Jeżeli w danej domenie (np. AnoMail.pl) są odnośniki do stron w innych domenach to nasz moduł je ignoruje. Odwiedza tylko i wyłącznie adresy we wskazanej przez Państwa domenie.
Śmieciowe bazy zebrane przez typowe żniwiarki
Zwykłe żniwiarki zbierają adresy e-mail najczęściej w sposób horyzontalny czyli z różnych domen, oraz adresy z różnej tematyki wrzucając do „jednego worka”. Baza zbudowana przez typowe żniwiarki jest najczęściej bazą śmieciową i powoduje dużo zgłoszeń antyspamowych od odbiorców, którzy nie są zainteresowani otrzymywaniem ofert nie związanych z ich potrzebami.
Zbieranie adresów z konkretniej strony WWW
Trzeci moduł do zbierania adresów e-mail nazywa się „z konkretnej strony” i pozwala pobrać adresy prezentowane na danej stronie, której adres Państwo podajecie. Wcześniej należy skopiować adres witryny, z której mają zostać pobrane adresy. Moduł nie analizuje odnośników, które znajdują się na wskazanej stronie internetowej. Pobiera z danej strony adresy niezależnie od tego czy są podane w formie jawnej czy też „zabezpieczone” w formie tekstów np. „at” zamiast „@”. Moduł ignoruje dodatkowe dane, które znajdują się na stronie i pobiera tylko same adresy e-mail.
Chcesz pobierać adresy bezpośrednio z przeglądarki?
W ostateczności jest jeszcze czwarty moduł, który służy do zbierania adresów z dowolnej aplikacji Windows pod warunkiem, że ta pozwoli zaznaczyć adresy i skopiować do schowka Windows. Dzięki tej funkcji możecie Państwo wejść na określoną stronę internetową w swojej ulubionej przeglądarce np. Chrome lub Firefox. , nacisnąć „zaznacz wszystko” (Ctrl+A) a następnie nacisnąć „kopiuj” (Ctrl+C) i nawet jak adresy na stronie są zabezpieczone to program potrafi usunąć takie zabezpieczenia i pobrać adresy e-mail do wysyłki.
Pobieranie danych firmy na podstawie adresów e-mail
Program AnoMail wyposażono także w funkcję pozwalającą uzupełnić dodatkowe informacje o odbiorcy listu na podstawie domeny firmowej, w której adresat ma skrzynkę. Dzięki tej funkcji mając tylko i wyłącznie adres e-mail pracowników możecie Państwo pobrać automatycznie z internetu informacje o nazwie firmy i opisie działalności a potem umieścić je w polu personalizacji np. etykieta lub info.
Stosując personalizację lub pozyskując zgody na przesłanie oferty przy użyciu cold mailingu zwiększacie Państwo skuteczność swoich wysyłek a tym samym osiągacie założone cele.
Higiena bazy i brak zgód na wysyłanie ofert
Higiena bazy adresowej polega na usunięciu z bazy nieprawidłowych lub nieaktualnych adresów e-mail. Dlatego w pierwszej kolejności w głównym oknie AnoMail należy nacisnąć przycisk Sprawdź listę i wybrać funkcję Na podstawie walidatora MX przed wysyłką. Program pozwala ustalić nieprawidłowe adresy, do których nie ma sensu nic wysyłać bo poczta i tak nie dotrze. Warto także zapoznać się z innymi funkcjami do porządkowania bazy adresów e-mail.
Usuń z bazy adresatów, którzy nie chcą Twoich zapytań ani ofert
Ponadto przed wysyłką zapytań o możliwość przesłania oferty na adresy pozyskane z Internetu zaleca się użyć funkcji Brak zgód na mailing oraz Klasyfikator adresów e-mail (RODO) aby ograniczyć ryzyko zgłoszeń antyspamowych a przez to zmniejszyć ryzyko, że Państwa serwer wysyłkowy trafi na listy spamerów (ang. RBL).
Na koniec zalecamy użyć funkcji do wykrywania ryzykownych adresów e-mail. W przypadku zakupionych baz należy także skorzystać z Międzynarodowej bazy błędnych adresów aby nie wysyłać poczty do nieaktualnych odbiorców.
Serwery do wysyłania zapytań ofertowych
WIDEO: Zbieranie adresów ze stron internetowych
