Cold mailing spersonalizowana wysyłka
do pozyskiwania nowych kontaktów
Cold mail czyli zimny mail zamiast zapytań
Cold mailing czyli zimny e-mail to spersonalizowany mail wysyłany do dużej grupy odbiorców, który ma sprawiać wrażenie, że nadawca zna odbiorcę i pisze tylko do niego. Cold mail wysyłany jest zazwyczaj do odbiorcy bez uprzedniego kontaktu. Najczęściej cold mailing wykorzystywany jest do pozyskiwania nowych klientów i zastępuje zwykłe zapytanie o możliwość przesłania oferty.
Celem cold mailingu jest uzyskanie zgody na dalszy kontakt. Najlepsze efekty pozwala uzyskać w przypadku, gdy oprócz samych adresów e-mail macie dodatkowe informacje o odbiorcy np. jego imię, nazwę jego firmy, branżę w której działa itp. Te informacje należy wykorzystać w treści listu aby zainteresować odbiorcę i przekonać go, że list jest skierowany właśnie do niego. Jeżeli dobrze przygotujecie wiadomość to odbiorcy nie będą mieli wrażenia, że wiadomość wysyłana na masową skalę.
Zobacz: Zasady pisania skutecznych zimnych maili
Masowy mail udający pojedynczą wiadomość do jednego adresata
W związku z powyższym idealnym narzędziem do realizacji tego typu wysyłek jest oprogramowanie AnoMail, w którym można personalizować nie tylko treść wiadomości, tematy ale także załączniki. Personalizacja załączników przyda się później gdy odbiorca wyrazi chęć otrzymania indywidualnej oferty. Wcześniej oczywiście należy przygotować w programie AnoMail lub Microsoft Excel bazę zawierającą pola personalizacji (kilka kolumn np. email, imię, nazwa firmy, płeć), które będzie można wykorzystać w treści maila, temacie lub w danych odbiorcy.
Zobacz także: Jaka powinna być optymalna długość zimnego maila?
Rozpoznawanie imion, nazwisk oraz płci z adresów e-mail
W razie konieczności program AnoMail na podstawie samego adresu e-mail jest w stanie rozpoznać imię, nazwisko odbiorcy lub płeć albo nawet nazwę firmy. Funkcje do rozpoznawania płci, imion oraz nazwisk z adresów e-mail dostępne są w Edytorze kontaktów. Warto z nich skorzystać aby móc wykorzystać dane o odbiorcy pisząc list bezpośrednio do niego.
Pokrewny temat: Jak personalizować wiadomości e-mail?