Cold mailing spersonalizowana wysyłka
do pozyskiwania nowych kontaktów
Cold mail czyli zimny mail
Cold mailing czyli zimny e-mail to spersonalizowany mail wysyłany do dużej grupy odbiorców, który ma sprawiać wrażenie, że nadawca zna odbiorcę. Cold mail wysyłany jest zazwyczaj do odbiorcy bez uprzedniego kontaktu. Najczęściej cold mailing wykorzystywany jest do pozyskiwania nowych klientów. Celem cold mailingu jest uzyskanie zgody na dalszy kontakt.
Najlepsze efekty pozwala uzyskać w przypadku, gdy oprócz samych adresów e-mail macie Państwo dodatkowe informacje o odbiorcy np. nazwę firmy, branżę w której działa. Te informacje należy wykorzystać w treści listu aby zainteresować odbiorcę i przekonać go, że list jest skierowany właśnie do niego. Jeżeli dobrze przygotujecie wiadomość to odbiorcy nie będą mieli wrażenia, że wiadomość wysyłana na masową skalę.
Masowy mail udający pojedynczą wiadomość do jednego adresata
W związku z powyższym idealnym narzędziem do realizacji tego typu wysyłek jest oprogramowanie AnoMail, w którym można personalizować nie tylko treść wiadomości, tematy ale także załączniki. Wcześniej oczywiście należy przygotować w programie AnoMail lub Microsoft Excel bazę zawierającą pola personalizacji, które będzie można wykorzystać w treści maila, temacie lub w danych odbiorcy.
Rozpoznawanie imion, nazwisk oraz płci z adresów e-mail
W razie konieczności program AnoMail na podstawie samego adresu e-mail jest w stanie rozpoznać imię, nazwisko odbiorcy lub płeć albo nawet nazwę firmy. Funkcje do rozpoznawania płci, imion oraz nazwisk z adresów e-mail dostępne są w Edytorze kontaktów. Warto z nich skorzystać aby móc wykorzystać dane o odbiorcy pisząc list bezpośrednio do niego.
Wykorzystaj cold mailingi
Aby uniknąć oskarżeń o rozsyłanie spamu podczas korzystania z cold maili, należy przede wszystkim dostosować treść do potrzeb i zainteresowań odbiorcy. Trzeba wstawić imię i nazwisko odbiorcy lub nazwę jego firmy w treści wiadomości. Unikaj masywnego wysyłania jednej treści do wszystkich. Używaj synonimów i różnicuj tematy wiadomości. Dzięki temu unikniesz oznaczania Twoich wiadomości jako spam.
Pamiętaj o uwierzytelnieniu nadawcy tzn. sprawdź konfigurację SPF, DKIM oraz DMARC, aby odbiorcy mogli zweryfikować Twoją tożsamość i uniknąć automatycznego oznaczania wiadomości jako spam. Pamiętaj także aby nie wysyłać zimnego maila na wszystkie adresy w domenie firmy a tym bardziej, nie wysyłać wielokrotnie tej samej wiadomości do tego samego odbiorcy (włącz: Historię mailingu).
W razie potrzeby użyj sztucznej inteligencji GPT do napisania treści maila. W tym celu w oknie edycji listu, naciśnij przycisk Generator AI.
Czym różni się cold mail od zwykłego zapytania?
Z racji tego, że w cold mailingu chodzi o przekonanie odbiorcy, że list jest wysyłany tylko do niego, tak jakby wysłali Państwo pojedynczą wiadomość z programu Outlook, nie używamy zwrotów Szanowni Państwo, zwracam się do Państwa itd. Chodzi o to aby adresat poczuł, że list jest skierowany do niego a nie do setek odbiorców, o których nadawca nic nie wie.
Cold mailing do pozyskiwania zgód marketingowych
Odbiorca czytając naszego „zimnego maila” ma być przekonany, że to jest pojedynczy mail i ma czuć się zobowiązany do wykonania tego co Państwo oczekujecie np. prosicie o odpowiedź. W tym celu oprócz pól personalizacji można wykorzystać losowe bloki tekstu dla wstępu, rozwinięcia oraz zakończenia.
Zmniejsz ryzyko trafienia do spamu używając losowych bloków
Na poniższym obrazku pokazano przykładowe bloki, które mogą być użyte w zakończeniu maila. Program metodą losową wybiera jeden z bloków. Do jednego odbiorcy wyśle tekst np. Czekam na ewentualne pytania. Do drugiego Dziękuje i mam nadzieję, że otrzymam odpowiedź...
Dzięki temu zmienia się sygnatura antyspamowa listu przez co zwiększa się skuteczność Państwa wysyłek i obniża ryzyko trafienia do spamu.
Cold mailing spersonalizowana wysyłka
Wiadomość zaliczana do cold mailingu ma przekazywać komunikat w relacji jeden do jeden i być pisana tak jakby była utworzona w Microsoft Outlook lub Thunderbird. Dlatego nie zaleca się stosowania obrazków, linków śledzących itp. Pamiętajmy list ma wyglądać jak wiadomość wysłana ze zwykłego programu pocztowego więc „kolorowa” może być ewentualnie stopka listu.
Wprowadzenie – Wiemy kim jesteś
We wstępnie możemy napisać tekst w stylu obserwuję rozwój Państwa firmy #FMA# (pole personalizacji z nazwą firmy) i pozwoliłem sobie do Państwa napisać gdyż z pewnością zainteresuje Was moja propozycja współpracy z firmą z regionu #WOJ# (pole personalizacji do wstawienia województwa).
Rozwinięcie – mamy ofertę dla Ciebie. która Ci pomoże
Następnie piszemy np. Mam nadzieję, że uda mi się zainteresować Państwa usługą którą oferuje moja firma. Dzięki usłudze XYZ będziecie Państwo mogli pozyskać nowych klientów bez konieczności inwestycji w drogą reklamę… Tu też warto wykorzystać pola personalizacji związane z odbiorcą do którego wysyłany jest list.
Zakończenie – wzywamy Cię do działania (ang. CTA)
Na koniec piszemy np. Proszę o odpowiedź oraz informację kiedy mogę do Państwa zadzwonić.
Nie dubluj wysyłki w cold mailingu
W przypadku cold mailingu ważne jest aby nie wysłać wiadomość na kilka adresów e-mail w tej samej domenie. Chodzi o to aby wiadomość e-mail na została wysłana na kilka adresów w tej samej firmie np. biuro@firma.pl, sprzedaz@firma.pl, kowalski@firma.pl. Nic bardziej denerwującego niż ta sama treść skierowana na wiele adresów firmy. W takiej sytuacji cały misterny plan przekonania odbiorcy, że wysłaliśmy maila tylko do niego spali na panewce.
Aby uniknąć kłopotliwej odpowiedzi na pytanie „Dlaczego spamujecie na wszystkie adresy firmy?” w głównym oknie programu AnoMail należy nacisnąć przycisk Porządkuj a następnie wybrać funkcję Usuń/Sortuj adresy na podstawie domen. Program podświetli na czerwono „zdublowane” adresy wg domeny i Państwo decydujecie, które adresy usunąć a które zostawić.