Wiadomości e-mail w formacie mieszanym

Format dualny zwiększa skuteczność

e-Mailing w formacie mieszanym

Program AnoMail tworzy wiadomości e-mail w formacie mieszanym tzn. łączy część graficzną (HTML) i tekstową (TEXT) listu e-mail w jedną całość. Format mieszany zwany także dualny to format wiadomości e-mail, która składa się z dwóch części tj. graficznej oraz tekstowej.

Program pocztowy odbiorcy decyduje, którą część wyświetlić. Większość odbiorców zobaczy część graficzną ale będą też tacy, którzy zobaczą wiadomość tylko w trybie tekstowym. Dlatego należy zadbać o to aby obie części były spójne i czytelne.

Zawsze wysyłaj wiadomość e-mail w formacie mieszanym

AnoMail domyślnie tworzy list w formacie mieszanym czyli jeden list składa się z dwóch części tj. części graficznej (HTML), która może zawierać obrazki, elementy formatowania, różne kroje czcionek itp. oraz części tekstowej zawierającej sam tekst bez grafiki. AnoMail tworzy jeden list (dualny) i wysyła do odbiorcy.

Program pocztowy odbiorcy decyduje czy wyświetlić część tekstową listu bez grafiki czy pełny list graficzny z obrazkami,
linkami itp. Dlatego zawsze rozpoczynaj od części graficznej, którą zobaczy 96% odbiorców Twojej wiadomości a dopiero potem uzupełnij wersję tekstową, która wyświetli się u ok. 4% odbiorców listu.

Format mieszany zmniejsza ryzyko kwalifikacji listu jako spam

Gdyby newsletter był przygotowany tylko w formacie graficznym czyli HTML bez części tekstowej to list mógłby być automatycznie zakwalifikowany przez filtry antyspamowe jako spam. To samo dotyczy odwrotnej sytuacji tzn. gdy wyślemy list tylko w formacie tekstowym (bez formatowania i elementów graficznych).

Obecnie tylko spamerzy lub początkujący e-mail marketerzy wysyłają wiadomości w samym formacie graficznym lub tylko jako zwykły tekst. Mając narzędzie do wysyłki AnoMail nie musicie się Państwo martwić o techniczną stronę wiadomości. AnoMail zrobi to za Was i pokaże co poprawić w newsletterze aby nie był uznany przez filtry antyspamowe jako spam.

Patrz także: Jakich słów unikać aby list nie był kwalifikowany jako spam

Ze względu na filtry antyspamowe wiadomość e-mail musi być w formacie dualnym

Nowoczesne filtry antyspamowe analizują obie części listu i gdy te zawierają różną treść to list automatycznie oznaczany jest jako spam. W związku z tym zadbaj o to aby teksty umieszczone w treści graficznej (HTML) oraz części tekstowej (alternatywnej) były bardzo podobne lub przynajmniej zbliżone.

Patrz także: Dlaczego moje wiadomości trafiają do spamu?

Wiadomości e-mail w formacie dualnym

W AnoMail masz pełną kontrolę nad treścią oraz wyglądem obu części listu i możesz je edytować zupełnie niezależnie od siebie. Wszystko po to aby ominąć filtry antyspamowe. Ze względu na filtry antyspamowe zawsze wysyłaj wiadomości (tzw. kreacje) w formacie mieszanym czyli dualnym (HTML oraz TEXT) a program pocztowy odbiorcy zdecyduje, którą część pokazać. Pamiętaj także aby obie części były czytelne i zawierały ten sam przekaz marketingowy.

Aby stworzyć nową wiadomość w głównym oknie programu należy nacisnąć przycisk Nowy list. Następnie można stworzyć wiadomość od podstaw lub skorzystać z własnego szablonu kreacji e-mail lub szablonów graficznych wbudowanych w program AnoMail.

Możliwość niezależnej edycji części graficznej oraz tekstowej

Zwykłe programy pocztowe takie jak Microsoft Outlook nie zezwalają na osobną edycję części tekstowej oraz graficznej. Natomiast w programie AnoMail w każdej chwili po wczytaniu wiadomości e-mail można rozpocząć edycję wybranej części listu. W tym celu trzeba kliknąć przycisk Przygotuj i wybrać funkcję np. Treść w formacie graficznym.

Zasada jest taka, że najpierw tworzymy zawsze część graficzną na podstawie której program AnoMail tworzy część tekstową. W razie potrzeby można ją skorygować aby miała taką formę jaką Państwo chcecie.

Po wybraniu funkcji edycji listu w formacie graficznym wyświetli się okno graficznego edytora wiadomości e-mail, w którym wprowadza się treść listu, wstawia obrazki, odnośniki itd. Większość odbiorców Państwa wiadomości zobaczy właśnie część graficzną czyli sformatowany tekst, obrazki, odnośniki itd.

Jednakże niektórzy odbiorcy z pewnych względów mogą mieć zablokowany podgląd graficzny i wtedy wyświetli się to co przygotujecie w części tekstowej. W związku z tym należy poświęcić trochę czasu aby część tekstowa wyglądała dobrze tzn. nie miała za dużych odstępów, posiadała tekstowe linki do Państwa strony internetowej.

Ze względu na filtry antyspamowe, jedna linia tekstu nie powinna mieć więcej niż 70 znaków. Na poniższym obrazku pokazano pionową linię, której nie należy zbytnio przekraczać.

Część tekstowa nie obsługuje obrazków oraz formatowania tekstu

W części tekstowej (tzw. alternatywnej) nie można formatować tekstu, ustawiać kolorów, wstawiać odnośników lub obrazków. Część tekstową można traktować tak jak wiadomość SMS (nie MMS z obrazkiem), która zawiera sam tekst.

Jeżeli chcecie Państwo wstawić link to należy go wpisać w formie zwykłego tekstu rozpoczynając od https://www.example.com/oferta.html. Niektóre programy pocztowe mogą nie pozwolić kliknąć w link jeżeli na początku nie będzie http lub https.

Poniższy samouczek pokazuje w jaki sposób pracuje się z wiadomością e-mail w formacie mieszanym. Warto się z nim zapoznać bo tryb mieszany zmniejsza ryzyko tego, że wiadomość zostanie zakwalifikowana jako spam.

Praca z wiadomością e-mail w formacie mieszanym

Tryb dualny zwiększa skuteczność e-mailingów

Zalecamy wysyłać wiadomość zawsze w formacie mieszanym (tekst i grafika oddzielnie) ze względu na filtry antyspamowe. Gdy filtr antyspamowy „widzi”, że wiadomość jest tylko w formacie tekstowym (ang. Plain text) lub tylko w formacie graficznym (HTML) to może automatycznie oznaczyć list jako spam gdyż duża cześć wiadomości śmieci wysyłana jest właśnie w takiej formie.

Zminimalizuj ryzyko oznaczenia wiadomości e-mail jako spam

Aby zminimalizować ryzyko trafienia do spamu powinni Państwo tworzyć wiadomości e-mail w formacie mieszanym. Dodatkowo gdy program pocztowy adresata uzna jednak Państwa wiadomość jako spam to wyświetli odbiorcy zazwyczaj część tekstową.

Co to oznacza w praktyce? Państwa przekaz marketingowy dotrze do odbiorcy pod warunkiem że przygotujecie treść dla osób z blokadą grafiki. Dlatego warto poświecić trochę czasu aby „ładnie” przygotować obie części listu bo nigdy nie wiadomo, którą część zobaczy Państwa potencjalny klient.

Obie części listu nie mogą różnić się od siebie bo tego też nie lubią filtry antyspamowe. Na koniec w głównym oknie programu AnoMail należy kliknąć przycisk Podgląd i wybrać funkcję w wewnętrznej przeglądarce aby zobaczyć jak obie części listu będą wyglądały u jednego czy drugiego odbiorcy.

Polecana lektura na potem: