Lista zastrzeżona

czarna lista adresów i domen

Lista zastrzeżona w programie AnoMail

Lista zastrzeżona to czarna lista adresów e-mail lub domen do których program AnoMail nie powinien nić wysyłać. W głównym oknie programu znajduje się przycisk Zastrzeżone, który umożliwia wprowadzenie na czarną listę adresów e-mail odbiorców lub domen, którzy nie życzą sobie otrzymywania od Państwa żadnej korespondencji e-mail. Na tę listę dodaje się także adresy osób, które rezygnują z Państwa mailingu klikając w link rezygnacji.

Czarna lista adresów zastrzeżonych lokalna lub sieciowa

Czarna lista adresów zastrzeżonych może być uzupełniana ręcznie lub można na nią hurtowo dodawać adresy osób z rezygnacji. Służy do tego funkcja „Dodaj rezygnację do zastrzeżonych”, która dostępna jest w głównym oknie programu AnoMail pod przyciskiem Subskrypcja. Lista zastrzeżona domyślnie jest osobna dla każdego z komputerów z AnoMail ale może też być wspólna dla wszystkich pracowników w firmie.

Lista zastrzeżona czyli czarna lista odbiorców

Baza adresów zastrzeżonych potocznie zwana listą zastrzeżoną powinna zawierać wpisy np. biuro@firma.pl, które blokują wysyłkę na konkretny adres odbiorcy lub @firma.pl które blokują wysyłkę na wszystkie adresy w domenie podanej po małpie (@). Można też blokować wysyłkę na określone konta np. kowalski@. Ten wpis odpowiedzialny jest za blokowanie wysyłki do wszystkich „Kowalskich” niezależnie od domeny.

Czarna lista zastrzeżona ma pierwszeństwo nad innymi listami

Baza adresów zastrzeżonych ma pierwszeństwo nad innymi bazami wprowadzanymi do programu AnoMail a to oznacza, że program nigdy nie pozwoli wysłać poczty do odbiorcy, którego adres znajdzie się na liście zastrzeżonej nawet jeśli wczytacie Państwo przez pomyłkę bazę zawierającą adres lub domenę osoby, która mailingu nie powinna otrzymać. Zawsze przed wysyłką program sprawdza listę wysyłkową pod kątem występowania na niej adresów zastrzeżonych i gdy wykryje zastrzeżony wpis to nie pozwala wysłać poczty pokazując jaki adres nie powinien otrzymać od Państwa korespondencji e-mail.

Wspólna baza adresów zastrzeżonych

W razie konieczności można korzystać ze wspólnej bazy adresów zastrzeżonych w całej firmie. W takim przypadku jeżeli jeden z pracowników w swoim komputerze zablokuje wysyłkę do określonego odbiorcy to inni pracownicy także nie będą mogli do niego wysłać poczty. To jest bardzo ważna funkcja, dzięki której oszczędzicie sobie Państwo wiele kłopotów gdyż osoby rezygnujące zazwyczaj nie chcą otrzymywać poczty w Państwa firmy niezależnie od tego, który z Państwa pracowników będzie taką pocztę wysyłał.

Jak włączyć czarną listę dla wszystkich pracowników w firmie?

Aby korzystać ze wspólnej bazy adresów zastrzeżonych trzeba kliknąć przycisk Zastrzeżone a następnie wybrać funkcję Korzystaj ze wspólnej bazy adresów zastrzeżonych… i wskazać plik tekstowy z adresami zastrzeżonymi, który powinien być udostępniony w sieci lokalnej lub znajdować się na dysku chmurowym (np. OneDrive). Każdy z pracowników powinien mieć prawo odczytu i zapisu do wskazanego pliku. Przed wysyłką oraz operacjami porządkowania, AnoMail sprawdza wspólną bazę adresów zastrzeżonych aby usunąć z listy adresy do których nic nie powinno być wysyłane.

Włącz synchronizację dysku chmurowego na wszystkich komputerach

W przypadku korzystania z dysku chmurowego np. Microsoft OneDrive (darmowy do 5 GB pojemności) należy się upewnić czy każdy z pracowników w swoim komputerze ma włączony program OneDrive z aktywną funkcją synchronizacji. Dzięki dyskowi chmurowemu pracownicy mogą korzystać ze wspólnej czarnej listy lub wspólnych baz adresowych niezależnie od lokalizacji, w której znajdują się w danym momencie.

Przeczytaj inne artykuły z naszego bloga: