Pełna personalizacja treści wiadomości

personalizacja mailingu w AnoMail

Personalizacja treści wiadomości e-mail

W programie AnoMail dostępna jest pełna personalizacja treści wiadomości e-mail czyli wstawia się specjalne pola personalizacji, które zależne są od odbiorcy np. #FMA# – nazwa firmy. AnoMail w najnowszej wersji oferuje pełną personalizację treści listu, grafiki oraz załączników a także odmianę imion przez przypadki itd. Można tworzyć dynamiczne treści w newsletterze i powołać się np. na ostatni zakup klienta itp.

Personalizacja i dynamiczne treści w newsletterze

Dynamiczna treść oznacza, że jeden list może zawierać różne treści zależne od adresata. Do każdego odbiorcy można zwracać się po imieniu, nazwisku, powoływać się na nazwę firmy odbiorcy, wstawiać do treści kody rabatowe lub personalizować grafikę z ofertą i dodawać dowolną ilość załączników.

Personalizacja znacznie zwiększa szansę na to, że odbiorca zainteresuje się Państwa wiadomością. Ponadto można spróbować przyciągnąć uwagę używając w nagłówku listu animowanej grafiki w formacie GIF. Animowane newslettery nie są powszechnie stosowane więc można spróbować je wykorzystać w swoich wysyłkach.

Pełna personalizacja treści wiadomości
W oknie edycji listu dostępna jest pełna personalizacja treści oraz grafiki

Personalizacja treści newsletterów w programie AnoMail

Wszystkie dane do personalizacji przygotowuje się w Edytorze kontaktów wbudowanym w AnoMail lub zewnętrznym programie np. Microsoft Excel. Jeżeli wygodniej jest zarządzać Państwu bazą w Excelu to nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań. Każda kolumna zawiera określone dane np. kolumna z nazwą firmy zawiera nazwy firm odbiorców.

Bazę danych zwaną listą kontaktów można zapisywać w formacie CSV i zarządzać nią z poziomu programu Microsoft Excel lub innego programu do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Jest też możliwość przechowywania wszystkich kontaktów w specjalnej, zaszyfrowanej bazie adresów programu AnoMail.

Zwiększ zaangażowanie odbiorców wysyłając spersonalizowane emaile

Jeżeli chcecie Państwo wdrożyć w swojej firmie seryjne wysyłanie maili to zachęcamy skorzystania z naszych mechanizmów personalizacji, dzięki którym każdy odbiorca będzie przekonany, że wiadomość została wysłana tylko do niego. Warto wykorzystać w treści nazwę firmy lub imię odbiorcy listu, które zwiększają zaangażowanie odbiorcy.

Zobacz: Personalizacja pola nadawcy wiadomości e-mail

Pola personalizacji z odmianą imion oraz zwrotami zależnymi od płci

Dzięki polom personalizacji i funkcji odmiany imion, zwrotom warunkowym zależnym od płci można do każdego odbiorcy wysyłać imienny mail, który będzie sprawiał wrażenie, że jest wysłany tylko do jednej osoby. Dzięki temu AnoMail jest doskonałym narzędziem do realizacji tzw. cold mailingów, w którym ważne jest powołanie się na informacje o odbiorcy.

Pokrewny wpis: Jak śledzić skuteczność e-mailingu?

Można personalizować załączniki czyli wysłać inną ofertę lub fakturę w PDF

Unikalną cechą programu AnoMail jest możliwość przesyłania spersonalizowanych załączników czyli każdy z odbiorców listu może otrzymać inny załącznik np. fakturę VAT, wezwanie do zapłaty lub inny spersonalizowany dokument np. kupon rabatowy.

Oczywiście aby można było korzystać z personalizacji należy posiadać bazy adresowe zawierające dodatkowe cechy klienta tzn. adres e-mail, nazwę firmy itp. Należy także utworzyć na dysku folder zawierające pliki PDF, które mają być rozesłane jako załączniki a ściślej mówiąc korespondencja seryjna z załącznikami.

Dynamiczna treść listu email
Dynamiczne treści w szablonie newslettera i personalizacja grafiki

Jak wstawić spersonalizowane dane do treści listu?

W programie AnoMail dostępnych jest kilkadziesiąt różnych pól personalizacji pozwalających na pełną personalizację treści wiadomości oraz załączników. Pola personalizacji mogą znaleźć się także w temacie listu, w danych nadawcy lub w nagłówkach wiadomości.

Aby wstawić pole personalizacji do treści listu należy kliknąć w głównym oknie programu przycisk Nowy list a następnie odszukać ikonę personalizacji. Po naciśnięciu przycisku Personalizacja wyświetlą się funkcję do wstawiania pół personalizacji.

Wcześniej w Edytorze kontaktów programu AnoMail należy przygotować bazę adresową zawierającą pola personalizacji, które chcecie Państwo użyć w mailingu. Dane użyte do personalizacji mogą być w innym języku niż polski. Więcej na ten temat można przeczytać we wpisie pt.: Jak wysyłać spersonalizowane maile w cyrylicy?

Personalizacja cold mailingu
Wstawianie pól personalizacji do treści listu

Wstaw do listu pola personalizacji

Przed wysłaniem:

Dzień dobry #PPW# #WIM#.
 
Prowadzi #PPM# stronę #URL# zajmującą się #INF#
 
Mam do zaoferowania #PPC# kod rabatowy #RBT# uprawniający do…

Po wysłaniu u odbiorcy:

Dzień dobry Panie Grzegorzu.
 
Prowadzi Pan stronę www.ABC.com zajmującą się sprzedażą sprzętu RTV.
 
Mam do zaoferowania Panu kod rabatowy XYZ-10% uprawniający do…

Podstawowe pola personalizacji wiadomości e-mail

Można ich używać w treści listu, temacie, nagłówkach wiadomości oraz danych odbiorcy

Nazwa pola

Kod personalizacji

Wyjaśnienie

Przykład

E-Mail

#EMAIL#

Adres e-mail odbiorcy.

biuro@example.com

Etykieta

#ETK#

Dane do wyświetlania w treści listu lub w polu Do. Może zawierać dowolne dane np. zdrobnienie imienia

Pan Janek K.

Nazwisko

#NZW#

Nazwisko odbiorcy listu. Wymaga korzystania z bazy adresowej zawierającej nazwiska

Kowalski

Imię

#IME#

Imię w wołaczu. Przydatna funkcja w cold mailingach np. Cześć Jan lub Agnieszka kliknij w link zakupu

Jan

Wołacz

#WIM#

Imię w wołaczu. Przydatna funkcja w cold mailingach np. Witaj Janie lub Agnieszko kliknij w link zakupu

Janie

Stanowisko

#STN#

Stanowisko jakie piastuje odbiorca listu aby sprawić wrażenie, że znamy odbiorcę i wysyłamy list tylko do niego

dyrektor

Tytuł

#TYT#

Tytuł lub stopień jakim posługuje się odbiorca. Wymaga przygotowania bazy z takimi informacjami

profesor lub dr hab. inż.

Firma

#FMA#

Pełna nazwa firmy odbiorcy. Wymaga przygotowania bazy adresowej zawierającej nazwy firm

Testowa Sp. z .o.o

Branża

#BZA#

Opis branży. Przydatne w cold mailingu do sprawienia wrażenia, że list wysyłany jest tylko do konkretnego odbiorcy.

motoryzacyjna

Adres

#ADR#

Adres tzn. ulica przy której mieszka odbiorca listu lub ma siedzibę jego firma

ul. Testowa 2/35

Kod pocztowy

#KOD#

Kod pocztowy odbiorcy listu. Wymaga przygotowania bazy z danymi adresowymi

00-999

Województwo

#WOJ#

Województwo. Wymaga przygotowania bazy zawierającej informacje o województwach

śląskie

Miasto

#MTO#

Miasto odbiorcy listu. Wymaga przygotowania spersonalizowanej bazy adresowej

Katowice

Kraj

#KRJ#

Państwo w którym mieszka odbiorca lub ma siedzibę jego firma

Polska

Witryna

#URL#

Witryna internetowa odbiorcy. Adres będzie wstawiony jako tekst

www.example.com

Telefon

#TEL#

Telefon do odbiorcy listu. Może być wstawiony jako klikalny link więc po kliknięciu można od razu zadzwonić do niego

32 370-11-22 wew. 5

REGON

#RGN#

Numer REGON odbiorcy listu czyli numer z Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej

358827542

NIP

#NIP#

NIP odbiorcy listu czyli numer identyfikacji podatkowej – dziesięciocyfrowy kod, służący do identyfikacji podatników w Polsce

644-285-89-58

KlientID

#KNT#

Numer klienta w Państwa systemie CRM lub nazwa lub login itd.

17893

Grupa