Ochrona przed trafieniem na czarne listy​

Brak zgód na mailing w AnoMail

Ochrona przed trafieniem na czarne listy​ RBL

Wysyłając mailing do niezweryfikowanej bazy adresowej lub odbiorców, którzy nie wyrazili zgody na otrzymywanie informacji handlowych można trafić na czarną listę nadawców spamu. Czarna lista spamerów a ściślej mówiąc lista RBL (ang. Real-time Blackhole List) to lista adresów IP serwerów rozsyłających spam.

W programie AnoMail dostępna jest ochrona przed trafieniem na czarne listy RBL w związku z wysyłką poczty na niezweryfikowane adresy (patrz pułapki na spam lub nieaktualne adresy) oraz adresy odbiorców, którzy nie życzą sobie otrzymywać żadnych zapytań lub ofert. Program z dużą dozą prawdopodobieństwa potrafi określić czy odbiorca należy do Państwa grupy docelowej.

Zmniejsza ryzyko zgłoszeń antyspamowych i blokady serwera wysyłkowego

Program potrafi wykryć w Państwa bazie publiczne pułapki na spam (czyt: Spamtrap) oraz adresy i domeny do których nie powinno się wysyłać żadnych zapytań. Warto z tej ochrony korzystać zwłaszcza gdy zbieracie adresy e-mail ze stron internetowych firm lub gdy kupujecie bazy adresowe

Niektórzy odbiorcy nie życzą sobie otrzymywania żadnych zapytań, ofert lub cold mailingów więc warto usunąć ich z bazy. W tej grupie odbiorców znajdują się tacy co wszystko co otrzymują na swój adres e-mail zgłaszają np. do SpamCop. W związku z tym zalecamy usunąć ich aby ograniczyć ryzyko niepotrzebnych zgłoszeń antyspamowych.

Pokrewny temat: Czarna lista zastrzeżonych numerów telefonów

Ochrona przed blokadą serwera wysyłkowego
Usuń odbiorców, którzy nie życzą sobie zapytań oraz cold mailingów

Dzięki ochronie przed trafieniem na czarne listy zmniejsza się ryzyko zgłoszeń antyspamowych od niezadowolonych odbiorców. Dlatego zalecamy aby przeczyścili Państwo swoje bazy przed wysłaniem zapytań. 

Ważne aby usunąć adresy odbiorców którzy nie chcą żadnej poczty ze swojej listy wysyłkowej. Następnie sprawdzić aktualność adresów e-mail oraz skorzystać z międzynarodowej bazy błędnych adresów aby nie wysyłać poczty na nieistniejące skrzynki.

Brak zgód na mailing

Odtwórz film na temat Brak zgód na mailing

Funkcja „Brak zgód na mailing” w programie AnoMail służy do ochrony serwera i domeny wysyłkowej przed uznaniem za źródło niechcianych wiadomości e-mail, co może prowadzić do wpadnięcia na listę spamerów. Przy masowych wysyłkach zapytań o zgodę na przesłanie oferty lub w przypadku cold mailingu może to być szczególnie ważne, ponieważ często odbiorcy mogą niechętnie reagować na tego typu wiadomości.

Pokrewny temat: Usuwanie osieroconych adresów e-mail firm

Co ze stałymi klientami, których zgód marketingowych nie posiadamy?

Przycisku Brak zgód na mailing nie należy stosować do swoich klientów, którzy Państwa znają i czekają na Wasze oferty. W teorii może się zdarzyć, że ktoś oczekuje na Państwa wiadomości handlowe a wszystkie inne oznacza jako spam lub zgłasza do SpamCop czyli organizacji walczących ze spamem

Aby uniknąć zgłoszeń antyspamowych w przypadku mailingów do stałych klientów w stopce listu trzeba umieścić informację dlaczego ktoś otrzymał daną wiadomość oraz koniecznie wstawić link wypisania.

Funkcje do porządkowania bazy adresowej przed wysyłką

Funkcje do porządkowania bazy przed wysyłką​
Funkcje do porządkowania bazy adresów e-mail

Osobom, które kupują bazy firm polecamy funkcję Na podstawie witryny internetowej firmy, która sprawdza czy do firmowej domeny „podpięta” jest strona internetowa firmy. Zakłada się, że jeżeli firma ma swój komercyjny adres e-mail to będzie posiadała także stronę internetową. Powyższy mechanizm wykrywa adresy firm, które kiedyś istniały a teraz już nie mają swoich stron bo należą do kategorii „porzuconych adresów”.

Użycie tej funkcji zmniejsza ryzyko blokady serwera wysyłkowego bo nie wysyłacie poczty do odbiorców, którzy już nie prowadzą firm a ich adresy mogły zostać zamienione na tzw. spam trapy czyli pułapki na sam.

Dopasuj listę odbiorców do swojej grupy docelowej

Dodatkowo polecamy użyć funkcji Sprawdź nazwę firmy oraz profil działalności. Ten mechanizm połączy się z każdą stroną firmy i pobierze z niej nazwę firmy, opis jej działalności oraz dodatkowe informacje, które potem można wykorzystać w cold mailingu. Funkcja pozwoli także wychwycić firmy, których profil działalności nie pasuje do Państwa grupy docelowej i będzie je można łatwo usunąć z listy wysyłkowej.

Co oferuje mechanizm o nazwie Brak zgód na mailing?

Mechanizm Brak zgód na mailing stosowany jest w przypadku chęci wysyłki zapytań do odbiorców, których zgód na mailing Państwo nie posiadacie. To że czyjś adres e-mail znajduje się na stronie firmy lub w publicznej bazie danych to nie oznacza, że ktoś chce otrzymywać kolejne oferty. Dlatego należy usunąć z listy wysyłkowej odbiorców, o których wiemy, że nie powinno się do nich nic wysyłać. Funkcja Brak zgód oferuje następujące funkcjonalności do czyszczenia baz adresowych:

  • Sprawdź listę pod kątem zgłaszających spam (b. ważne) – usuwa z listy wysyłkowej odbiorców (w tym domeny) do których nie należy wysyłać żadnych zapytań oraz ofert gdyż wszystko co otrzymują zgłaszają jako spam.
  • Sprawdź listę pod kątem danych osobowych – pozwala podzielić bazę na adresy ogólne oraz adresy o charakterze danych osobowych.
  • Sprawdź listę pod kątem ryzykownych adresów e-mail (ważne) – usuwa z listy wysyłkowej odbiorców korzystających z globalnych mechanizmów antyspamowych, którzy zgłaszając Państwa listy jako spam obniżają reputację Państwa serwera i domeny wysyłkowej.
  • Sprawdź nazwę firmy oraz profil działalności (ważne) – pobiera z Internetu informacje o firmie i potem można sprawdzić czy profil działalności firmy pasuje do Państwa grupy wysyłkowej, bo widać np. że chcecie wysyłać pocztę tylko do aptek a na liście wysyłkowej znajduje się adres e-mail przedszkola, który należy usunąć aby nie generować niepotrzebnie zgłoszeń antyspamowych.

Kto jest odpowiedzialny za zgłoszenie na czarne listy spamerów?

Na listy spamerów można trafić wysyłając mailing na pułapki na spam  (ang. SpamTrap) lub nieaktualne adresy. Ponadto niektórzy adresaci zwłaszcza Ci z wiedzą informatyczną, zgłaszają wszelkie zapytania lub oferty wysyłane do nich jako spam. W konsekwencji Państwa serwer wysyłkowy lub domena trafia na listę spamerów i poczta nie dociera do odbiorców. 

W związku z tym jeżeli nie macie Państwo zgód odbiorców na wysyłanie do nich informacji handlowych warto skorzystać z funkcji Brak zgód na mailing. Komputer pokaże Państwu do kogo nie wysyłać poczty bo nie życzy sobie takowej otrzymywać.

Ochrona przed trafieniem na czarne listy zmniejsza ilość zgłoszeń antyspamowych​​

Jeżeli zbieracie Państwo adresy e-mail z internetu to zalecamy aby skorzystali Państwo z funkcji Brak zgód na mailing. Komputer pokaże Państwu do kogo nie wysyłać poczty bo nie życzy sobie takowej otrzymywać. W razie potrzeby takich odbiorców można wydzielić do osobnej bazy i zastanowić się czy cokolwiek do nich wysyłać

Zmniejsz ryzyko zgłoszeń antyspamowych

Chroń swój serwer i domenę przed trafieniem na czarne listy
SPRAWDŹ TERAZ

Nie wysyłaj mailingu do nieaktualnej bazy adresów

Dodatkowo pod przyciskiem Sprawdź listę znajduje sie funkcja o nazwie Międzynarodowa baza błędnych adresów e-mail. Funkcja pozwala uniknąć trafienia Państwa serwera lub domeny wysyłkowej na listę spamerów tylko dlatego, że wysyłacie pocztę na nieistniejące konta. Dostawcy poczty tacy jak np. GMail, WP, Interia itp. „widząc”, że próbujecie dostarczyć pocztę na nieistniejące skrzynki wiedzą, że korzystacie ze śmieciowej bazy.

Mechanizmy antyspamowe na serwerach widzą, że próbujecie dostarczyć pocztę na niesiniejące, zapchane lub zblokowane konta. Na podobnej zasadzie firmy hostingowe „wyłapują” spam gdy wysyła się pocztę na tzw. osierocone adresy e-mail.

Międzynarodowa baza błędnych adresów zmniejsza ryzyko blokady Państwa serwera wysyłkowego w związku z wysyłką mailingu na nieistniejące lub nieaktualne adresy e-mail. Międzynarodowa baza błędnych adresów e-mail pochodzących z publicznych baz danych zawiera sygnatury adresów e-mail oferowanych do sprzedaży przede wszystkim na polskim i zagranicznym rynku. Baza składa się z listy błędnych adresów, które porównywane są z Państwa listą adresową.

Baza błędnych adresów rozwijana jest we współpracy z naszymi Partnerami (agencje, dostawcy poczty, e-marketerzy itp.) i składa się z kilku milionów sygnatur adresów (publicznych) do których ktoś już próbował wysłać pocztę ale nie udało jej się dostarczyć z racji tego, że np. konto nie istnieje, konto zablokowane administracyjnie itd.

Uporządkuj bazę adresów

Weryfikacja adresów e-mail

Sprawdź przed wysyłką, które adresy są nieaktualne i należy je usunąć

Obowiązek informacyjny

Wydziel adresy o charakterze danych osobowych i poinformuj właściciela, że przetwarzasz jego dane

Usuń adresy z odbitej poczty

Usuń z bazy adresy z niedostarczonej korespondencji e-mail czyli z tzw. zwrotek