Dynamiczna treść email

zmiana tekstu lub grafiki w newsletterze

Dynamiczna treść email w AnoMail

Personalizacja zwiększa skuteczność mailingu. Jednak sama personalizacja polegająca na wstawieniu do tematu imienia odbiorcy lub umieszczenie w treści listu unikalnego linku lub kodu rabatowego to obecnie żadna nowość w komunikacji e-marketingowej. Jednakże w dobie personalizacji coraz większą rolę odgrywa dynamiczna treść e-mail, która dopasowuje zawartość newslettera do zainteresowań odbiorcy.

Dynamiczna treść email oznacza, że do treści wiadomości (w tym tematu) wstawia się zmienne dane zależne od odbiorcy newslettera np. inną treść zobaczą kobiety a inną mężczyźni. W ten sposób tworząc jedną wiadomość e-mail można wyświetlić różne treści w zależności od tego do kogo wysyła się list.

W AnoMail można dodatkowo personalizować grafikę czyli odbiorcy mogą zobaczyć różne obrazki z ofertą co może być pomocne w tzw. cross sellingu lub up sellingu. Dzięki temu zwiększycie Państwo przekaz swojej kampanii marketingowej.

Personalizacja i dynamiczna treść newslettera

Z braku możliwość technicznych większość firm nie wykorzystuje potencjału jaki drzemie w dynamicznych treściach newsletterów. Jednakże wśród naszych klientów są np. firmy szkoleniowe, które stosują dynamiczną treść wiadomości e-mail w celu zwiększenia sprzedaży szkoleń i powołują się na dane o klientach zgromadzone w systemie CRM lub skoroszycie Microsoft Excel.

Dzięki temu można napisać np. „Panie Tomaszu, zapraszamy Pana na szkolenie z Microsoft Sway gdyż ostatnio uczestniczył Pan w szkoleniu z Microsoft Forms.  Z kolei Pani Jola zobaczy treść w stylu „Pani Jolu zapraszamy Panią na szkolenie z Microsoft Excel gdyż ostatnio uczestniczyła Pani w szkoleniu z Microsoft Word.”

W powyższym przykładzie wykorzystano zwroty warunkowe zależne od płci (uczestniczył Pan lub uczestniczyła Pani) oraz informacje o szkoleniu, w którym brała udział dana osoba. Użycie tego typu zwrotów sprawi, że odbiorca pomyśli, że list został wysłany tylko do niego. W razie potrzeby można iść krok dalej i pokazywać różne zdjęcia produktów, okładki szkoleń (patrz: personalizacja grafiki), które będą zależne od adresata.

Dynamiczna treść e-mail oznacza możliwość automatycznego dostosowywania całej zawartości newslettera do indywidualnego odbiorcy listu. Wykorzystanie personalizacji oraz rozszerzenie jej o dynamiczną treść powoduje wzrost parametrów służących do mierzenia skuteczności e-mailingow.

Dzięki dynamicznej treści można przygotować jeden szablon wiadomości e-mail a następnie wybrać odpowiednią bazę klientów do której zostanie wysłany mailing. AnoMail scali pola personalizacji z danymi z bazy adresowej i do każdego adresata przygotuje indywidualną treść.

Pokrewny temat: Losowe bloki tekstu zmniejszające ryzyko trafienia do spamu

Zapraszamy na indywidualne szkoleniA

Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką personalizacji i chcesz wykorzystać dynamiczne treści w swoich mailingach to zapraszamy na szkolenia oraz konsultacje, które realizujemy zdalnie
WEBINARY

Dynamiczna treść w e-mail marketingu

Program mailingowy AnoMail nie jest oprogramowaniem typu marketing automation więc nie jest w stanie wysłać do klienta wiadomości gdy doda coś do koszyka w Państwa sklepie internetowym. Niemniej jednak przy pomocy pól personalizacji można tworzyć dynamiczne treści, które zwiększają efekt sprzedażowy.

Do tego celu używa się pól personalizacji takich jak np. Oferta (#OFR#), Info (#INF#), Tekst (#TXT#) itp. Dzięki temu można stworzyć dynamiczną treść powołując się na np. ostatni zakup (#INF#) lub zaproponować ofertę (#OFR#), która będzie wiązała się z tym o co klient pytał lub ostatnio kupił w Państwa sklepie.

Zobacz także: Wysyłanie ofert handlowych droga elektroniczną

Wsparcie kampanii sprzedażowych dzięki silnej personalizacji

AnoMail może wspomóc kampanie sprzedażowe realizowane przez dział marketingu Państwa firmy i zwiększyć skuteczność wysyłek. Nie zrobi tego jednak sam. Trzeba przygotować dobrą treść i wzbogacić ją o dane adresata czyli wykorzystując tzw. cechy klienta zgromadzone w Państwa systemie e-commerce.

Pola personalizacji do tworzenia dynamicznej zawartości e-mail wstawia się w oknie edycji listu naciskając przycisk Personalizacja. Warto także zapoznać się z funkcją o nazwie Zwroty warunkowe, która pozwala przygotowywać tekst zależne od płci np. kupił Pan lub kupiła Pani lub Kupili Państwo. Rozszerzając powyższe zdania o informacje o dodatkowe dane można sprawić, że klient odniesie wrażenie że piszemy tylko do niego a to z kolei przekłada się na wzrost skuteczność wysyłki.

Sprawdź: Automatyczne przypisywanie indywidualnych załączników do odbiorców

Dynamiczne teksty i personalizacja grafiki

AnoMail nie jest powiązany z żadnym systemem e-commerce lub systemem CRM w Państwa firmie ale może z nich pobierać dane pod warunkiem, że będą udostępnione w formie tabelarycznej. W ostateczności dane na podstawie, który będzie tworzona dynamiczna treść email mogą być pobierane ze skoroszytu Microsoft Exccel.

Bez najmniejszego problemu można personalizować także grafikę i pokazać klientowi obrazek z produktem który ostatnio kupił oraz drugą grafikę z aktualną ofertą. Oczywiście te dane muszą być dostarczone bezpośrednio z Państwa programu CRM lub systemu e-commerce.

Zobacz także: Jak wysyłać mailing reklamowy dla firm?

dynamiczna treść w newsletterze

Najprostszym przykładem dynamicznej treści, może być personalizacja według płci oraz zwracanie się do odbiorcy po imieniu odmienionym w wołaczu (użyj #WIM#). Program może sam rozpoznać płeć na podstawie imienia lub całą bazę z danymi o klientach można przygotować w programie Excel i potem wczytać do AnoMail.

Do urozmaicenia treści polecamy skorzystać także ze zwrotów warunkowych zależnych od płci np. kupił Pan lub kupiła Pani. Warto wykorzystać odmianę imion przez przypadki lub rzeczowników Pan/Pani odmienionych przez przypadki np. Zapraszamy Pana lub Zapraszamy Panią. Przycisk do wstawiana pól personalizacji dostępny jest w oknie edycji listu po naciśnięciu przycisku Personalizacja.

Jeżeli z powodzeniem chcecie Państwo wdrożyć w swojej firmie seryjne wysyłki maili to gorąco zachęcamy aby do tego celu używać pól personalizacji. Przynajmniej warto spróbować wykorzystać do personalizacji dane jakie macie o swoich klientach, chociażby nazwę firmy lub imię odbiorcy.

Zobacz: Blog AnoMail z artykułami dot. wysyłki newsletterów

Import danych do personalizacji z tabeli programu Microsoft Excel

Na poniższym rysunku pokazano bazę w której w kolumnie „Oferta” znajduje się nazwa produktu, który chcemy zaoferować klientowi. Natomiast w kolumnie „Info” umieszczono informacje o produkcie, który klient kupił poprzednio.

Gotową bazę z np. programu Microsoft Excel można zapisać w pliku CSV a następnie otworzyć w AnoMail lub zaimportować kopiując wybrane kolumny z danymi, które mają zostać użyte do mailingu.

artykuły dot. spersonalizowanych wysyłek: