Reputacja nadawcy e-mailingu

Sprawdzenie reputacji serwera i domeny

Reputacja nadawcy wiadomości e-mail

Wysyłając mailing do niezweryfikowanych baz adresowych możecie Państwo trafić na polskie lub zagraniczne listy spamerów. Korzystając z funkcji Reputacja nadawcy możecie Państwo sprawdzić czy nie trafili Państwo na jedną z popularnych polskich list antyspamowych. Jeśli znajdziecie się na takiej liście AnoMail poinformuje Was o tym.

Analiza adresu IP serwera, domeny oraz adresu e-mail

Program sprawdza obecność adresu IP serwera wysyłkowego, reputację domeny oraz samego adresu e-mail. Obecność na określonej liście spamerskiej czyli „Negatywna weryfikacja nadawcy listu” oznacza zazwyczaj odrzucenie poczty na poziomie serwera lub dodanie do tematu Państwa wiadomości słowa SPAM, a tym samym trafienie u odbiorcy listu do folderu wiadomości śmieci.

Długa obecność na listach spamerskich lub wielokrotna wysyłka na te same adresy e-mail, które odrzuciły przyjęcie poczty może powodować obniżenie reputacji serwera i problemy z dostarczalnością poczty nawet po usunięciu z list spamerskich (ang. RBL)

Reputacja serwera nadawcy

Funkcja ta dostępna jest w okresie aktywnej opieki serwisowej i aktualizuje się automatycznie w momencie, gdy program AnoMail podłączony jest do internetu. W razie konieczności można w AnoMail kliknąć przycisk Raporty i wybrać dodatkowo funkcję Raport antyspamowy w Anti-Abuse, który pokaże Państwu czy IP Państwa serwera/domeny nie znajduje się na popularnych , zagranicznych listach antyspamowych.

Sprawdzanie reputacji i delistowanie z list spamerskich

Zalecamy korzystać z funkcji Raport antyspamowy w Anti-Abuse zaraz po zakończeniu wysyłki lub bezpośrednio przed nową wysyłką aby mieć pewność, że Państwa serwer lub domena nie są obecne na listach spamerskich. Gdyby okazało się, że adres e-mail serwera wysyłkowego jest obecny na jakiejś liście antyspamowej RBL to należy we własnym zakresie wykonać tzw. delistowanie czyli trzeba usunąć swój adres z określonej listy. Zalecamy także lekturę artykułów z naszego bloga pt. Jak zwiększyć dostarczalność poczty oraz dlaczego moje wiadomości trafiają do spamu.

Porządkowanie i Legalizacja baz adresowych

Wysyłka mailingu do niezweryfikowanych lub nieaktualnych baz adresowych lub odbiorców, którzy nie życzą sobie żadnych zapytań oraz ofert może doprowadzić do obniżenia reputacji serwera wysyłkowego. Dlatego okresowo należy porządkować bazę adresową oraz przeprowadzać tzw. higienę bazy adresowej a także usuwać odbiorców, którzy nie życzą sobie żadnych mailingów. Dodatkowo można usunąć z zakupionej bazy adresowej tzw. ryzykowne adresy e-mail, które mogą być odpowiedzialne za obniżenie dostarczalności Państwa wysyłek.

Co to jest reputacja nadawcy e-mailingu?

Reputacja serwera to nic innego jak informacja o tym jak serwery pocztowe odbiorców traktują wysyłki z Państwa serwera do mailingu lub domeny wysyłkowej. Jeżeli wysyłacie dużo i odbiorcy listu czekają na Wasze mailingu to reputacja będzie określana symbolami H1 (legalny mail) do H5 (doskonała reputacja). Gdy dopiero rozpoczynacie mailingi i serwery odbiorców nie wiedzą nic o Was to reputacja Państwa serwera będzie na poziomie LH0 (Neutralna) lub L1 (neutralna lub spam). Z kolei jeżeli wysyłacie pocztę na nieistniejące adresy e-mail lub adresy odbiorców, którzy oznaczają Wasze wiadomości jako spam to reputacja będzie na poziomie od L1 (prawdopodobnie spam) do L5 (z pewnością spam) czyli zła lub bardzo zła. Więcej informacji na ten temat można naleźć na stronie np. MailSpike.org.

Inne tematy, które mogą Cię zainteresować: