Kody śledzące otwarcia email

Open Rate (OR) w AnoMail

Kody śledzące otwarcia email

Kody śledzące otwarcia email pozwalają uzyskać informacje na temat tego, kto otworzył maila. De facto chodzi o obrazki śledzące a nie o jakiś specjalny kod wstawiany do treści listu. Funkcja do śledzenia otwarć działa w ten sposób, że AnoMail wstawia do treści listu mały obrazek śledzący. W momencie, gdy ktoś otworzy Państwa wiadomość e-mail to ten obrazek jest pobierany z serwera a tym samym zapisywana jest informacja o odczytaniu listu.

Kody śledzące otwarcia wiadomości widoczne w statystykach Google Analytics

Z racji tego, że AnoMail działa w Państwa komputerze i nie ma dostępu do statystyk online na Państwa serwerze internetowym należy wykorzystać np. system analityczny Google Analytics, który będzie zbierał informacje na temat tego ile osób otworzyło maila. W AnoMail uzyskuje się zbiorczą informację na temat tego ile osób odczytało daną wiadomość.

Kody śledzące otwarcia wiadomości email​

Aby wstawić do listu kod śledzący otwarcia wiadomości należy kliknąć w programie AnoMail przycisk Nowy list, następie ustawić się na końcu listu i nacisnąć przycisk Statystyki oraz wybrać funkcję Ilość odczytań. Program wyświetli okno umożliwiające wprowadzenie kodu śledzącego otwarcia z Państwa systemu śledzącego lub można wygenerować nowy kod śledzący z Google Analytics. Po naciśnięciu przycisku Generuj nowy kod wyświetli się okno, w którym można uzupełnić dane niezbędne do śledzenia Państwa mailingu.

Kody śledzące otwarcia wiadomości email (OR)

Zwracamy jednak uwagę, że jeśli chodzi o mierzenie skuteczności mailingu to statystyki otwarć (ang. Open Rate) są mało wiarygodne gdyż większość odbiorców blokuje pobieranie obrazków śledzących a tym samym dopóki ktoś nie kliknie w swoim programie pocztowym przycisku Odblokuj lub Pobierz obrazy to nie ma informacji, że list został odczytany.

W związku z powyższym do badania skuteczności mailingu lepiej korzystać ze statystyk kliknięć (ang. Click Rate). Ponadto AnoMail obsługuje automatyczne raporty dostarczeń (DSN, Delivery System, Notyfication) o których można poczytać na naszej stronie. Statystyki otwarć sprawdza się logując do serwisu Google Analytics.

Gdzie można podejrzeć statystyki otwarć email?

Statystyki otwarć wiadomości wysłanych z programu AnoMail można śledzić bezpośrednio logując się na swoje konto w Google Analytics w sekcji Pozyskane -> Kampanie oraz Zachowania -> Zawartość strony -> Wszystkie strony -> OpenedEmails (nazwa zależna od Państwa ustawień). Statystyki te domyślnie mogą pojawić się z kilkugodzinnym opóźnieniem więc najlepiej sprawdzać je minimum po 24h od zakończenia wysyłki.

Inne teksty dot. mierzenia realizacji mailingów: