Platforma emaillabs

pełne statystyki wysyłkowe

Serwery chmurowe emaillabs do AnoMail

Program AnoMail działa lokalnie w Państwa komputerze, co oznacza, że nie posiada bezpośredniego dostępu do statystyk i raportów online z Państwa strony internetowej. Dlatego aby uzyskać informacje na temat otwarć, kliknięć i innych interakcji, konieczne jest skorzystanie z zewnętrznych systemów analitycznych takich jak darmowy Google Analytics lub komercyjny Emaillabs.

Integracja z Google Analytics daje możliwość śledzenia ruchu generowanego przez kampanie mailingowe z AnoMail. Innym rozwiązaniem jest platforma Emaillabs, która oferuje usługę serwerów wysyłkowych SMTP z pełną analityką. Dzięki Emaillabs, użytkownicy AnoMail mogą wysyłać wiadomości e-mail za pośrednictwem serwerów chmurowych, które dostarczają pełne statystyki dotyczące wysyłki.

Emaillabs zapewnia dostęp do danych na temat dostarczalności, otwarć, kliknięć i innych istotnych metryk. Użytkownicy mogą więc monitorować efektywność swoich kampanii z AnoMail w czasie rzeczywistym. Aby korzystać z tych funkcji, wystarczy skonfigurować AnoMail do wysyłania poczty za pomocą serwerów SMTP od Emaillabs. W tym celu w AnoMail klika się ikonę Kreator i wprowadza adres serwera otrzymany od Emaillabs.

Pokrewny temat: Jak dodać konto do wysyłki w AnoMail?

Automatycznie statystyki z każdej wysyłki z AnoMail przez serwery Emaillabs

Po wysyłce wiadomości z AnoMail, statystyki mailingu sprawdza się logując do Panelu Emaillabs. Na poniższym rysunku pokazano statystyki wysyłki wyświetlane w panelu zarządzania usługą Emaillabs. Można zaznaczyć odpowiednie statusy np. hardbounce czyli twarde odbicie lub softbounce np. zapchana skrzynka odbiorcy. Z kolei wybierając Open widać ile osób otworzyło wiadomość itd.

Zobacz: Jak zarządzać odbiciami z niedostarczonej poczty?

Raporty z platformy Emaillabs
Źródło: Statystyka wysyłki mailingu z AnoMail i platformy Emaillabs

EMaillabs bezpłatnie lub w abonamencie

Po wprowadzeniu adresu serwera Emailabs do AnoMail, wszystkie wysyłane wiadomości e-mail będą automatycznie raportowane w panelu Emaillabs. Dzięki temu, użytkownicy AnoMail mogą skupić się na tworzeniu skutecznych kampanii, mając jednocześnie pełną kontrolę nad statystykami.

Emaillabs to nie firma hostingowa do której musicie przenieść swoją pocztę tylko usługa wynajęcia serwera wysyłkowego, który wysyła pocztę z Waszej domeny z pominięciem limitów u Państwa obecnego dostawcy poczty. Wystarczy w SPF swojej domeny dopisać IP serwera chmurowego i już można wysyłać pocztę ze swojego adresu e-mail przez serwer Emaillabs.

Pokrewny temat: Jak założyć konto na platformie Emaillabs?

Platforma Emaillabs jest znana z wysokiej jakości usług oraz wysokiej dostarczalności poczty. Jednak za każdego wysłanego maila pobierana jest opłata. Oczywiście można wypróbować usługę serwera chmurowego bezpłatnie lub korzystać z niego bez jakichkolwiek opłat ale w takim przypadku miesięczny limit wysyłki wynosi 9000 wiadomości (maksymalnie 300 na dobę).

Współpraca AnoMail z Emaillabs pozwala na pełne wykorzystanie możliwości mailingu z naszego oprogramowania, zachowując wysoką dostarczalność poczty oraz pełną analitykę. Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne dla firm, które cenią sobie dokładną analitykę i nie chcą same wdrażać własnych narzędzi do śledzenia skuteczności wysyłek.

Zobacz: Raporty i statystyki dostępne bezpośrednio w AnoMail

Popularne statusy w panelu Emaillabs

 Po zalogowaniu do panelu zarządzania na stronie Emaillabs znajdziecie następujące statusy:

  • Hardbounce – twardy zwrot czyli wiadomość nie została dostarczona z powodu takich przyczyn, jak np. błędny adres odbiorcy.
  • Softbounce – To sygnał, że wiadomość została tymczasowo zatrzymana. Może to wynikać z przepełnionej skrzynki odbiorcy, wyłączonego serwera odbiorcy lub zbyt dużego rozmiaru wiadomości.
  • Open – Wiadomość z tym statusem została otwarta. Zobacz koniecznie artykuł: Nie skupiaj się tylko na wskaźniku otwarć.
  • Track –  informuje o kliknięciu w link zamieszczony w wiadomości. W szczegółowych logach wiadomości znajdują informację o czasie zdarzenia i dokładnym linku w który kliknięto.
  • Spambounce – informuje nadawcę, że jego wiadomość została odrzucona przez serwer odbiorczy z powodu cech charakterystycznych dla spamu lub z uwagi na potencjalne zagrożenie, na przykład zbyt duży załącznik lub obecność domeny nadawcy na listach spamerów.

Jak zintegrować AnoMail z Emaillabs?

Połączenie AnoMail z serwerem Emaillabs z wykorzystaniem protokołu SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) wymaga z punktu widzenia AnoMail kliknięcia przycisku Kreator i wprowadzenia danych otrzymanych od EMaillabs. 

Po wysyłce z AnoMail wszelkie statystyki sprawdza się logując się na konto Emaillabs. W samej wiadomości e-mail z AnoMail nie trzeba nic dodatkowo ustawiać. Wszystko dzieje się automatycznie tzn. serwer wysyłkowy Emaillabs dokleja linki śledzące do Waszej wiadomości.

Musisz autoryzować swoją domenę do wysyłek z Emaillabs

Zanim rozpoczniecie integrację AnoMail z serwerem Emaillabs należy upewnić się, że Państwa domena została autoryzowana w panelu EmailLabs. W tym celu trzeba udać się do sekcji: Panel > Administrator > Autoryzacja Nadawcy. Tam potwierdzacie prawa nadawcy do wysyłek z Waszej domeny. To jest kluczowe dla prawidłowej realizacji wysyłki z adresu e-mail.

Integracja z EmailLabs za pośrednictwem protokołu SMTP jest łatwa i przynosi szereg zalet oraz możliwości, które usprawniają wysyłkę e-maili i poprawiają ich dostarczalność oraz omijają limity wysyłek u Państwa obecnego dostawcy poczty.

Emaillabs konfiguracja konta smtp
Konfiguracja AnoMail do wysyłek z serwerów Emaillabs

Inne tematy z naszego bloga, które warto przeczytać: