Własne statystyki do badania skuteczności wysyłek
Program AnoMail można podłączyć do dowolnego systemu analitycznego, którym Państwo dysponujecie i badać ilość kliknięć oraz wyświetleń listu. Domyślnie AnoMail zintegrowany jest z Google Analytics, który powinien być zainstalowany na Państwa stronie internetowej do której będziecie kierować odbiorców Państwa mailingu. Oczywiście nie stoi nic na przeszkodzie aby wykorzystać własne statystyki do badania skuteczności wysyłek newsletterów.
Czy można używać własnego systemu do mierzenia statystyk wysyłek?
Jeżeli nie chcecie Państwo korzystać z Google Analytics bo macie swój system zliczający otwarcia lub kliknięcia to należy przygotować w swoim systemie linki śledzące kliknięcia oraz obrazki (linki do obrazków) śledzące otwarcia i użyć je w AnoMail. Najprostszym sposobem jest wstawienie odnośników do skryptu PHP umieszczonego na Państwa stronie internetowej.
AnoMail przy użyciu pól personalizacji przekazuje do skryptu dowolne informacje np. o tym kto kliknął w link, jaki link kliknięto itd. Do tego celu można wykorzystać pola personalizacji wbudowane w program AnoMail.
💡 Gdzie sprawdza się statystyki kliknięć i otwarć? W przypadku korzystania ze statystyk Google Analytics należy zalogować się na konto GA i tam można sprawdzić statystyki kliknięć oraz otwarć. Wcześniej w oknie edycji listu trzeba nacisnąć przycisk Statystyki i wstawić np. link śledzenia kliknięć
Film: Statystyki w e-mail marketingu
Odtwórz wideo
Własny system analityczny do statystyk w mailingu
AnoMail w łatwy sposób pozwala mierzyć skuteczność wysyłek w oparciu o statystyki Google Analytics uruchomionych na Państwa stronie internetowej. Aby wstawić statystyki otwarć w oknie edycji listu AnoMail klikacie przycisk Statystyki i wybieracie funkcje Ilość odczytań.
W dalszej kolejności w oknie, które się wyświetli wklejacie link do swojego obrazka śledzącego. Żeby wstawić link śledzący kliknięcia w Państwa systemie należy ustawić się w treści listu na obrazku lub tekście i wybrać funkcję Hiperłącze. W oknie, które się wyświetli należy wkleić swój link śledzący.
pola personalizacji do śledzenia kliknięć
Dodatkowo w razie konieczności można użyć pola personalizacji z programu AnoMail np. #KNT# (numer klienta), #KSK# (kod śledzący tzw. śledzik) itp. AnoMail może przekazać do Państwa systemu śledzącego np. numer klienta, jego adres e-mail i wiele innych parametrów, na podstawie których będziecie mogli śledzić skuteczność swoich wysyłek lub korzystać z funkcji Follow-up czyli wznowienie wysyłki np. tylko do tych, którzy nie zareagowali na Państwa maila.
Po kliknięciu w link, AnoMail przekaże do Państwa skryptu PHP informacje o numerze klienta (#KNT#). Następnie Państwa skrypt PHP zapisze informacje na serwerze lub przekaże ją do Państwa systemu CRM. Zamiast pola personalizacji #KTN# czyli numer klienta można używać innych pól personalizacji np. #EMAIL# itd.
Gdyby była taka potrzeba to oprócz numeru klienta czy adresu e-mail odbiorcy który kliknął w mail można przekazywać inne dane. W razie konieczności można od razu uzupełniać formularze po kliknięciu w link. Wcześniej oczywiście trzeba wczytać do programu AnoMail spersonalizowaną bazę adresową zawierająca np. numery klientów, ich dane osobowe itd. W odnośniku wstawionym do listu przekazywane są dane do formularza na Państwa stronie.
Integracja AnoMail z Contact Form 7 oraz WordPress
Do obsługi formularzy można wykorzystać popularny dodatek do systemu WordPress o nazwie Contact Form 7 (CF7). Jest to darmowy skrypt (plugin) do budowy formularzy na strony internetowe, które mogą być uzupełnianie metodą GET czyli bezpośrednio poprzez spersonalizowane linki z programu AnoMail. Dzięki temu można wykorzystać ten mechanizm do zbierania zgód marketingowych przez formularz na Państwa stronie internetowej. Przykładowy link może wyglądać tak:
https://www.Example.com/?skrypt.php?email=#EMAIL#&#KTN&#KSK#
Znaczenie poszczególnych pól personalizacji:
- #EMAIL# – adres e-mail odbiorcy listu
- #KTN# – numer klienta w Państwa systemie do zarządzania relacjami z klientami
- #KSK# – tzw. śledzik czyli kod śledzący wygenerowany przez AnoMail do śledzenia kliknięć.
Własne statystyki do badania skuteczności wysyłek i nie tylko
Jeśli ta tematyka Państwa interesuje to zapraszamy na indywidualne konsultacje lub szkolenia w trakcie których doradzimy Państwu jak zintegrować AnoMail z Waszym systemem analitycznym, oprogramowaniem CRM (zarządzanie relacjami z klientami) lub sklepem internetowym (e-commerce).
Pokrewny temat: Mapowanie danych z pliku CSV czyli pobieranie danych z tabeli programu Microsoft Excel.
Potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub konsultacji?
Zapraszamy na zdalne konsultacje
Realizowane przez specjalne oprogramowanie szkoleniowe
Na koniec ciekawe artykuły z tematyki wysyłek:
Funkcja wysyłka terminowa pozwala zaplanować wysyłkę o określonej godzinie np. o 5 rano. Funkcja ta dostępna jest po naciśnięciu przycisku Wyślij… a następnie wybraniu opcji…
Wysyłanie kopii wiadomości e-mail z obsługą pola DW/UDW
Oprogramowanie mailingowe AnoMail pozwala wysyłać kopie wiadomości w polach DW (ang. CC) oraz UDW (ang. BCC). Dzięki temu jedną wiadomość można wysłać na kilka adresów…
Jak działa filtr antyspamowy i jak go unikać?
Informacje Analizator AnoMail Antyspam Kreacje Ochrona antyspamowa Tworzenie newslettera Wypisanie z mailingu
Filtr antyspamowy analizuje wiele czynników zanim podejmie decyzję czy dany list umieścić w spamie czy od razu go skasować na poziomie serwera. Treść listu to…