Korzystanie z własnych statystyk

do badania skuteczności wysyłek z AnoMail

Własne statystyki do badania skuteczności wysyłek

Program AnoMail można podłączyć do dowolnego systemu analitycznego, którym Państwo dysponujecie i badać ilość kliknięć oraz wyświetleń listu. Domyślnie AnoMail zintegrowany jest z Google Analytics, który powinien być zainstalowany na Państwa stronie internetowej do której będziecie kierować odbiorców Państwa mailingu. Oczywiście nie stoi nic na przeszkodzie aby wykorzystać własne statystyki do badania skuteczności wysyłek.

Czy można używać własnego systemu do mierzenia statystyk wysyłek?

Jeżeli nie chcecie Państwo korzystać z Google Analytics bo macie swój system zliczający otwarcia lub kliknięcia to należy przygotować w swoim systemie linki śledzące kliknięcia oraz obrazki (linki do obrazków) śledzące otwarcia i użyć je w AnoMail. Najprostszym sposobem jest wstawienie odnośników do skryptu PHP umieszczonego na Państwa stronie internetowej.

AnoMail przy użyciu pól personalizacji przekazuje do skryptu dowolne informacje np. o tym kto kliknął w link, jaki link kliknięto itd. Do tego celu można wykorzystać pola personalizacji wbudowane w program AnoMail.

Własny system analityczny do statystyk w mailingu

AnoMail w łatwy sposób pozwala mierzyć skuteczność wysyłek w oparciu o statystyki Google Analytics uruchomionych na Państwa stronie internetowj. Aby wstawić statystyki otwarć w oknie edycji listu AnoMail klikacie przycisk Statystyki i wybieracie funkcje Ilość odczytań. W dalszej kolejności w oknie, które się wyświetli wklejacie link do swojego obrazka śledzącego. Żeby wstawić link śledzący kliknięcia w Państwa systemie należy ustawić się w treści listu na obrazku lub tekście i wybrać funkcję Hiperłącze. W oknie, które się wyświetli należy wkleić swój link śledzący.

pola personalizacji do śledzenia kliknięć

Dodatkowo w razie konieczności można użyć pola personalizacji z programu AnoMail np. #KNT# (numer klienta), #KSK# (kod śledzący tzw. śledzik) itp. AnoMail może przekazać do Państwa systemu śledzącego np. numer klienta, jego adres e-mail i wiele innych parametrów, na podstawie których będziecie mogli śledzić skuteczność swoich wysyłek lub korzystać z funkcji Follow-up czyli wznowienie wysyłki np. tylko do tych, którzy nie zareagowali na Państwa maila.

Po kliknięciu w link, AnoMail przekaże do Państwa skryptu PHP informacje o numerze klienta (#KNT#). Następnie Państwa skrypt PHP zapisze informacje na serwerze lub przekaże ją do Państwa systemu CRM. Zamiast pola personalizacji #KTN# czyli numer klienta można używać innych pól personalizacji np. #EMAIL# itd.

Gdyby była taka potrzeba to oprócz numeru klienta czy adresu e-mail odbiorcy który kliknął w mail można przekazywać inne dane. W razie konieczności można od razu uzupełniać formularze po kliknięciu w link. Wcześniej oczywiście trzeba wczytać do programu AnoMail spersonalizowaną bazę adresową zawierająca np. numery klientów, ich dane osobowe itd. W odnośniku wstawionym do listu przekazywane są dane do formularza na Państwa stronie.

Integracja AnoMail z Contact Form 7 oraz WordPress

Do obsługi formularzy można wykorzystać popularny dodatek do systemu WordPress o nazwie Contact Form 7 (CF7). Jest to darmowy skrypt (plugin) do budowy formularzy na strony internetowe, które mogą być uzupełnianie metodą GET czyli bezpośrednio poprzez spersonalizowane linki z programu AnoMail. Dzięki temu można wykorzystać ten mechanizm do zbierania zgód marketingowych przez formularz na Państwa stronie internetowej. Przykładowy link może wyglądać tak:

https://www.Example.com/?skrypt.php?email=#EMAIL#&#KTN&#KSK#

Znaczenie poszczególnych pól personalizacji:

  • #EMAIL# – adres e-mail odbiorcy listu
  • #KTN# – numer klienta w Państwa systemie do zarządzania relacjami z klientami
  • #KSK# – tzw. śledzik czyli kod śledzący wygenerowany przez AnoMail do śledzenia kliknięć.

Własne statystyki do badania skuteczności wysyłek i nie tylko

Jeśli ta tematyka Państwa interesuje to zapraszamy na indywidualne konsultacje lub szkolenia w trakcie których doradzimy Państwu jak zintegrować AnoMail z Waszym systemem analitycznym, oprogramowaniem CRM (zarządzanie relacjami z klientami) lub sklepem internetowym (e-commerce).

Potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub konsultacji?

Zapraszamy na zdalne konsultacje

Realizowane przez specjalne oprogramowanie szkoleniowe

Na koniec ciekawe artykuły z tematyki wysyłek: