Kody śledzące kliknięcia w mailu

Click rate czyli kto kliknął w link

Kody śledzące kliknięcia w mailu

Kody śledzące kliknięcia w mailu pozwalają mierzyć skuteczność wysyłek. Program AnoMail instalowany jest w Państwa komputerze więc bezpośrednio nie ma dostępu do statystyk tak jak to ma miejsce w przypadku konkurencyjnych systemów online. Natomiast można uzyskać dostęp do tych statystyk wykorzystując system analityczny Google Analytics do którego AnoMail przekazuje informacje o tym, kto kliknął oraz w jaki link. Dzięki temu można bez problemu śledzić statystyki kliknięć (ang. Click Rate) obserwując je bezpośrednio w panelu Google Analytics.

kody trackingowe w wiadomości e-mail

Aby wstawić link śledzący kliknięcia do treści listu należy kliknąć w programie AnoMail przycisk Nowy list, następnie ustawić się w miejscu, gdzie ma być wstawiony link śledzący i nacisnąć przycisk Statystyki.

Z menu, które się wyświetli trzeba wybrać funkcję o nazwie Ilość kliknięć a następnie uzupełnić parametry śledzące np. nazwę kampanii mailingowej, nazwę do odróżnienia linku itd. W razie konieczności można użyć funkcji Kto kliknął? aby dowiedzieć się kto konkretnie kliknął w wybrany link. Linków może być kilka i każdy może mieć inną nazwę.

Kto kliknął w link lub obraz w wiadomości e-mail

Dzięki tej funkcjonalności możecie Państwo śledzić kto konkretnie kliknął w dany link w Waszej wiadomości e-mail i co dokładnie robił na Państwa stronie internetowej a w tym ile czasu spędził przeglądając Wasze oferty.

Gdyby była taka potrzeba to można wstawić np. dwa obrazki z różnymi ofertami i potem śledzić, który z nich był częściej klikany i przez kogo. Tym samym można budować bazy odbiorców, którzy wybrali „ofertę 1” lub „ofertę 2”. Pole (4) używane jest do odróżnienia treści linków (odnośników) czyli można odróżnić, w które hiperłącze (odnośnik) do Państwa strony kliknął dany adresat listu.

W razie potrzeby do pola o numerze (3) można wstawić nazwę bazy, do której realizujecie Państwo mailing np. Firmy-Warszawa lub Firmy-Katowice aby potem porównać, która z baz adresowych wygenerowała większą ilość wejść na stronę. Używając pola personalizacji {ODBIORCA#ADRES} będzie można sprawdzić, który odbiorca kliknął w link. Można używać również innych pól personalizacji np. kodu śledzika (#KSK#) wygenerowanego z Państwa systemu analitycznego (trackingowego).

Kody śledzące kliknięcia w linki lub obrazy

Linki śledzące mogą być wstawiane do treści listu lub do obrazków (grafiki). Warunkiem działania funkcji do śledzenia kliknięć jest umieszczenie na Państwa stronie internetowej kodu śledzącego Google Analytics. Funkcja śledzenia kliknięć w mailu może też być wykorzystywana do wykonywania tzw. follow-upów czyli ustalenia kto kliknął w link a następnie wysłania drugiego maila tylko do tych osób, które kliknęły w ofertę lub tylko do tych, które spędziły na stronie internetowej np. 5 minut.

Dzięki temu będzie można śledzić skuteczność mailingów i ewentualnie wysłać mailing tylko do odbiorców, którzy naprawdę zainteresowani są Państwa ofertą. Więcej informacji na ten temat znajduje się w dokumentacji dołączonej do programu lub materiałach szkoleniowych dostępnych na płycie DVD z programem AnoMail.

Kody śledzące kliknięcia w mailu​ w Państwa systemie

Bez problemu można także połączyć AnoMail z dowolnym systemem śledzącym kliknięcia oraz otwarcia listu. Można do tego wykorzystać dedykowaną funkcję o nazwie Śledzik, która przekazuje do Państwa systemu analitycznego informacje o unikalnym identyfikatorze odbiorcy maila na podstawie którego będzie można określić kto z Państwa klientów kliknął lub otworzył maila. W linku śledzącym można przekazywać różne parametry wykorzystując pola personalizacji programu AnoMail.

Zainteresowała Cię tematyka mierzenia skuteczności mailingu?

Zapraszamy na indywidualne konsultacje

Konsultacje realizowane są zdalnie przez TeamViewer QuickSupport

Inne artykuły związane z wysyłkami e-mail: