Mapowanie danych do mailingu

przypisywanie danych z Excela

Mapowanie danych z pliku CSV

Mapowanie danych to nic innego jak przypisywanie danych znajdujących się w kolumnach tabeli np. z programu Excel lub Word do kolumn zawierających dane używane do personalizacji w programie AnoMail. Nasz program obsługuje bazy składające się z rekordów umieszczonych w wierszach (do 100 tys.) oraz kolumnach (do 36 kolumn).

Aby zewnętrzną bazę w formacie CSV można było użyć w naszym programie to AnoMail musi wiedzieć w której kolumnie znajduje się adres e-mail, imię odbiorcy, nazwa firmy itd. AnoMail spodziewa się, że pierwsza kolumna będzie zawierać adresy e-mail. Druga kolumna powinna zawierać tzw. etykietę czyli np. pseudonim odbiorcy. Trzecia kolumna powinna zawierać nazwisko odbiorcy a ósma w kolejności nazwę firmy itd.

Dostęp do funkcji mapowania danych oferowany jest z poziomu Edytora kontaktów wbudowanego w AnoMail. Aby z niego skorzystać należy nacisnąć przycisk Odbiorcy/Kontakty i przejść do Edytora kontaktów.

Mapowanie danych w Edytorze kontaktów
Mapowanie danych w Edytorze kontaktów AnoMail 2024

Przypisanie danych pobieranych z innych programów do AnoMail

Jeżeli Państwa tabela z programu Excel lub CRM zawiera inną kolejność kolumn lub nawet zupełnie inne kolumny z danymi to będzie trzeba je przypisać do kolumn programu AnoMail. Po to właśnie potrzebna jest funkcja mapowania danych.

Druga możliwość do zapisanie bazy kontaktowej z AnoMail do pliku CSV. Następnie odczytanie pliku w programie Microsoft Excel a następnie umieszczenie swoich danych w odpowiednich kolumnach z danymi utworzonymi w AnoMail. Przy czym użycie funkcji mapowania danych jest łatwiejsze i przede wszystkim o wiele szybsze.

Jak uzyskać dostęp do edytora adresów?

Aby uzyskać dostęp do edytora kontaktów w AnoMail 2025 klikamy z lewej strony grupę Lista odbiorców i wybieramy funkcję Edytor bazy kontaktów. Druga możliwość to kliknięcie z prawej strony przycisku Kontakty i wybranie Edytuj w Edytorze kontaktów

Edytor bazy kontaktów pozwala przygotować bazę wysyłkową z polami personalizacji. Każda kolumna to osobne pole personalizacji np. E-mail, Nazwa firmy, Imię odbiorcy itd.

Dla przykładu w danych odbiorcy możemy użyć pól personalizacji #IME# (Imię) oraz #NZW# (Nazwisko). Dzięki temu każdy odbiorca zobaczy, że list jest zaadresowany do niego np. Jan Nowak <nowak@onet.pl>, Beata Abacka <beata@example.com>. To spowoduje, że zwiększy się zaangażowanie odbiorców oraz zmniejszy ryzyko kwalifikacji listu jako spam.

Edytor kontaktów AnoMail
Edytor kontaktów do budowy baz na potrzeby personalizacji w AnoMail 2025

Pobieranie danych do mailingu z AnoMail

AnoMail obsługuje ponad 30 kolumn czyli pól personalizacji. Natomiast Państwa tabela może zawierać inny układ kolumn. Żeby  program „wiedział” co jest w danej kolumnie trzeba przypisać kolumny z Excela do kolumn programu AnoMail.

Służy do tego funkcja o nazwie Mapuj dane z pliku CSV, która dostępna jest w oknie edycji bazy adresowej po naciśnięciu przycisku Kontakty. Na poniższym rysunku pokazano okno Edytora kontaktów z oznaczeniem nazwy funkcji.

Mapowanie danych do e-mailingów
Mapowanie danych czyli przypisanie danych do pól personalizacji

Przypisanie danych pobieranych z innych programów do AnoMail

Funkcja mapowania danych pozwala przypisać dane z Państwa pliku CSV do kolumn programu AnoMail. W oknie mapowania danych (por. poniższy rysunek) należy wskazać które dane z pobieranego pliku chcecie Państwo wykorzystać w AnoMail oraz do jakiej kolumny mają być przypisane. Dzięki temu nie powinno być żadnych problemów z pobieraniem danych z bazy, którą macie Państwo przygotowaną w firmie.

Aby nie było problemu z polskimi znakami to wszystkie bazy, które zapisujecie w formacie CSV powinny mieć ustawione kodowanie polskich znaków w standardzie CSV UTF-8 (rozdzielony przecinkami) ewentualnie dopuszczalny jest także format kodowania polskich znaków Windows 1250.

Mapowanie danych z pliku CSV
Wybór własnych pól personalizacji do pobrania danych

Jest też możliwość pobierania danych metodą importu poszczególnych kolumn np. z programu Microsoft Excel. Służy do tego funkcja o nazwie Importuj kolumnę ze Schowka dostępna po naciśnięciu przycisku Kontakty.

Szybkie mapowanie danych z notatnika

Osoby, które wykorzystują jedynie nazwy firm oraz adresy e-mail mogą skorzystać z funkcji wczytywania szybkiej listy kontaktów. Wystarczy plik tekstowy (kodowanie polskich znaków UTF-8), w których wszystkie rekordy ułożone są jeden pod drugim. 

Każdy rekord musi być umieszczony w osobnej linii i składać się z „nazwy odbiorcy” oraz adresu e-mail umieszczonego w nawiasach klamrowych np. Bogdan Nowak <b.nowak@yahoo.com>.

Jest też druga możliwość, w której w Excelu umieszczacie Państwo tylko dwie kolumny z danymi. W pierwszej kolumnie powinny znaleźć się same adresy e-mail. Natomiast w drugiej nazwy firmy lub imiona i nazwiska odbiorców. Zaznacza się obie kolumny i po skopiowania do schowka Windows można użyć funkcji Z szybkiej listy kontaktów.

Szybki import kontaktów z Notatnika
Szybki import danych z Notatnika lub Excela

Personalizuj maile aby nie trafić do spamu

Personalizacja wiadomości e-mail to kluczowy element skutecznej komunikacji marketingowej. Dzięki niej wiadomości nabierają indywidualnego charakteru, co odróżnia je od masowych mailingów i znacząco zmniejsza ryzyko uznania ich za spam. 

Filtry antyspamowe potrafią być bardzo czułe na jednolite, niepersonalizowane treści, co często prowadzi do automatycznego kwalifikowania wiadomości jako niechcianych. Kiedy jednak e-mail zawiera imię odbiorcy, dostosowaną ofertę lub inne elementy świadczące o personalizacji, systemy te z większym prawdopodobieństwem uznają go za wartościową i istotną korespondencję.

Ponadto, z punktu widzenia odbiorcy, spersonalizowane wiadomości robią wrażenie bardziej przemyślanych i skierowanych bezpośrednio do nich. Odbiorcy, wiedząc, że wiadomość została przygotowana z myślą o ich indywidualnych potrzebach i zainteresowaniach, są mniej skłonni traktować ją jako spam i bardziej skłonni do pozytywnej interakcji. 

Personalizacja buduje także zaufanie do marki, zwiększając zaangażowanie oraz konwersję. W efekcie, odbiorcy chętniej otwierają i czytają takie wiadomości, co zwiększa efektywność kampanii marketingowej. Dlatego personalizacja e-maili nie tylko chroni przed filtrem spamu, ale również wzmacnia relacje z klientami, prowadząc do większego sukcesu w komunikacji e-mailowej.

Inne artykuły, które mogą Ci się spodobać:

Generator przycisków akcji CTA​

Generator przycisków akcji CTA

Generator przycisków akcji CTA to funkcja, która pozwala do treści listu wstawić graficzny przycisk zachęcający do kliknięcia. AnoMail pozwala stworzyć przycisk, który zamieniany jest na obrazek. Dzięki temu bez problemu wyświetla się poprawnie we wszystkich programach pocztowych oraz przeglądarkach

Czytaj więcej »