Personalizacja newslettera

zwiększa skuteczność wysyłki

Personalizacja newslettera

Newsletter czyli podstawowe narzędzie wykorzystywane w e-mail marketingu jest jednym z najlepszych i najtańszych sposobów dotarcia do dużej grupy odbiorców przy zachowaniu relatywnie niskich kosztów reklamy. Aby zwiększyć efekt marketingowy newslettera warto wykorzystać personalizację. Personalizacja newslettera pozwala skrócić dystans między nadawcą i odbiorcą oraz sprawić wrażenie, że komunikat marketingowy kierowany jest tylko do niego.

Personalizacja newslettera zwiększa współczynnik otwarć nawet o 30%

Dzięki personalizacji newslettera można znacznie zwiększyć skuteczność swoich akacji e-mailingowych. Użycie imienia odbiorcy w temacie lub w polu odbiorcy (czyli Do), zwiększa współczynnik otwarć newslettera nawet o 30% w stosunku do wiadomości bez pół personalizacji. Można iść o krok dalej bo w AnoMail może być użyta personalizacja grafiki czyli każdy otrzyma inny obrazek z ofertą.

Mniej niż 10 sekund na zwrócenie uwagi

Średni czas czytania (raczej skanowania wzrokiem) wiadomości wynosi ok. 13 sekund przy czym tylko niecałe 3 zajmuje odbiorcy podjęcie decyzji czy skasować newsletter czy zostawić go na później. Personalizacja newslettera przyciąga uwagę odbiorcy i pozwala na zwiększenie współczynników otwarć i klikalności wiadomości.

Personalizacja zmienia sygnaturę antyspamową wiadomości

Odbiorcy e-mailingów często traktują bezosobowe newslettery jako spam. Jeżeli jednak w polu Do, Temacie lub pierwszym akapicie wiadomości e-mail widzą dane, z którymi utożsamiają się to są skłonni poświęcić odrobinę czasu aby zapoznać się z tym co Państwo macie im do przekazania.

W naszym systemie mailingowym można używać mieszacza tematów do wysyłania newsletterów z różnymi tematami. Robi się to w celu zmiany sygnatury antyspamowej wiadomości.

Personalizacja newslettera

Ważny dobór grupy docelowej przy personalizacji newslettera

Z personalizacją newsletterów ściśle wiąże się segmentacja. Segmentacja bazy polega na kierowaniu oferty marketingowej tylko do ściśle wybranych odbiorców tzn. zainteresowanych danym tematem. Dlatego na etapie zapisu do newslettera lub w trakcie pozyskiwania kontaktów marketingowych warto zadbać o segmentację klientów.

Do każdego odbiorcy można zwracać się po imieniu, nazwisku oraz powoływać się na dodatkowe informacje o kliencie pobrane ze sklepu internetowego np. Woocomerce.

Zbieraj informacje o swoich odbiorcach newsletterów

Bazę danych odbiorców newslettera zwaną listą kontaktów można zapisywać w formacie CSV i zarządzać nią z poziomu programu Microsoft Excel lub innego programu do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Po prostu tworzy się tabelę z kolumnami (adres e-mail, imię, nazwa firmy)  oraz wierszami (rekordy). Jest też możliwość przechowywania wszystkich kontaktów w zaszyfrowanej bazie adresów programu AnoMail.

Na czym polega personalizacja newslettera?

Personalizacja newslettera polega na skierowaniu komunikatu marketingowego (czyt. oferty) do konkretnego odbiorcy. Używa się do tego uprzednio zebranych danych sprawiając wrażenie, że list wysyłany jest tylko do jednej osoby. Najczęściej wykorzystywanymi informacjami używanymi w spersonalizowanych wysyłkach są informacje takie jak imię odbiorcy odmienione w wołaczu, informacje o mieście zamieszkania lub ostatnio kupionym produkcje.

System do mailingu AnoMail potrafi te informacje wykorzystać do personalizacji treści wiadomości e-mail czyli umożliwia wstawianie specjalnych pól personalizacji, które zależne są od odbiorcy np. #IME# oznacza imię odbiorcy listu. #PPW# oznacza zwrot Panie lub Pani. Natomiast pole #WIM# oznacza imię odmienione w wołaczu np. Katarzyno. Dodatkowo można personalizować załączniki czyli każdy odbiorca może otrzymać inny załącznik.

Personalizacja newslettera

Wstaw do newslettera pola personalizacji

Przed wysłaniem newslettera:

Dzień dobry #PPW# #WIM#.
 
Mam do zaoferowania #PPC# kod rabatowy #RBT# uprawniający do…

Po wysłaniu newslettera u odbiorcy:

Dzień dobry Panie Grzegorzu.
 
Mam do zaoferowania Panu kod rabatowy XYZ-10% uprawniający do…

Dzięki polom personalizacji i funkcji odmiany imion, zwrotom warunkowym zależnym od płci można do każdego odbiorcy wysyłać imienny mail, który będzie sprawiał wrażenie, że jest wysłany tylko do jednej osoby. Dzięki temu AnoMail jest świetnym narzędziem do realizacji tzw. cold mailingów, w którym ważne jest powołanie się na informacje o odbiorcy.

Można personalizować załączniki czyli wysłać inną ofertę lub fakturę w PDF

W AnoMail jest możliwość przesyłania spersonalizowanych załączników czyli każdy z odbiorców listu może otrzymać inny załącznik np. fakturę VAT, wezwanie do zapłaty lub inny spersonalizowany dokument np. kupon rabatowy. Dzięki temu Państwa firma będzie mogła wyróżnić się na tle innych wydawców newsletterów. Oczywiście aby można było korzystać z tego typu personalizacji należy posiadać bazy adresowe zawierające dodatkowe dane klienta tzn. adres e-mail, nazwę firmy itp. Należy także utworzyć na dysku folder zawierający pliki PDF, które mają być rozesłane jako załączniki a ściślej mówiąc korespondencja seryjna z załącznikami.

Jak wstawić pola personalizacji do newslettera?

Aby wstawić pole personalizacji do treści listu należy kliknąć w głównym oknie programu przycisk Nowy list a następnie odszukać ikonę personalizacji. Po naciśnięciu przycisku Personalizacja wyświetlą się funkcje do wstawiania pół personalizacji. Wcześniej w Edytorze kontaktów programu AnoMail należy przygotować bazę adresową zawierającą pola personalizacji, które chcecie Państwo użyć w mailingu.

Wykorzystaj pola personalizacji do przyciągnięcia uwagi odbiorcy

W programie AnoMail dostępnych jest kilkadziesiąt różnych pól personalizacji pozwalających na pełną personalizację treści wiadomości oraz załączników. Pola personalizacji mogą znaleźć się także w temacie listu, w danych nadawcy lub w nagłówkach wiadomości. W przypadku tematu dobrze sprawdzają się pola z imieniem oraz miastem w którym mieszka odbiorca.

Wykorzystaj personalizację do zwiększenia skuteczności wysyłki newslettera

Edytor Spersonalizowanej bazy kontaktów

Pełna personalizacja treści wiadomości wydłuża czas poświęcony na przygotowanie newslettera ale zwiększa współczynnik konwersji, na którym najbardziej zależy e-marketerom. Spersonalizowane bazy tworzy się w dowolnym edytorze kontaktów.

Aby skorzystać z edytora kontaktów wbudowanego w AnoMail w głównym oknie programu należy kliknąć ikonę Odbiorcy/Kontakty i wybrać funkcję Edytor kontaktów. Wyświetli się okno przedstawione na poniższym rysunku. Aby dodać nową pozycję należy kliknąć przycisk Rekordy i wybrać funkcję Dodaj nowy wpis (Ctrl+N).

Spersonalizowaną bazę adresów do newslettera można wczytać do AnoMail np. z Excela. W tym celu trzeba kliknąć przycisk Kontakty i wybrać funkcję Importuj listę z kontaktów CSV.

Edytor spersonalizowanych kontaktów w AnoMail

personalizacja treści newslettera i załączników

W razie konieczności można także użyć generatora kuponów rabatowych, który automatycznie wygeneruje dokument pdf z kuponem rabatowym zależnym od odbiorcy newslettera. AnoMail potrafi rozpoznać imiona i nazwiska na podstawie adresu e-mail oraz płeć odbiorcy. Dzięki temu bardzo łatwo można przygotowywać treści, w których zwracamy się do odbiorcy po imieniu odmienionym przez przypadki (miejscownik, dopełniacz, wołacz).

Do newslettera można wstawiać własne pola personalizacji np. numer klienta, unikalny kod rabatowy zależny od adresu odbiorcy maila itd. Baza adresów e-mail do newslettera może być budowana w Excelu lub dowolnym innym programie, który zapisuje dane w tabeli.

Losowe bloki i personalizacja newslettera

Dodatkowo system mailingowy AnoMail oferuje możliwość wstawienia losowych bloków tekstu podzielonych na kategorie tj. powitanie, rozwinięcie, zakończenie. Każdy z bloków może mieć kilka zwrotów np. w bloku powitalnym można umieścić następujące zwroty (Dzień dobry Panu, Witam Pana, Witam serdecznie itp.). Program do każdego z odbiorcy wylosuje inny zwrot powitalny a przez to zmieni się sygnatura antyspamowa listu a to z kolei wpłynie pozytywnie na dostarczalność Państwa wiadomości.

Zwroty warunkowe do jeszcze większej personalizacji mailingów ofertowych

Korzystając ze zwrotów warunkowych oraz danych pobranych z Państwa systemu CRM można tworzyć listy z dynamiczną zawartością w stylu „Panie Tomaszu kupił Pan u nas olejki XYZ a teraz mamy promocje i chcemy sprzedać Panu kosmetyki ABC, Pana kod rabatowy to TGB123” lub „Pani Marto kupiła Pani u nas apaszkę a teraz mamy promocję i chcemy sprzedać Pani kosmetyki, Pani kod rabatowy XYZ-654”.

Pełna personalizacja newslettera

Dowiedź się więcej o możliwościach pełnej personalizacji
SPRAWDŹ

Wybrane Artykuły dot. personalizacji newslettera: