Tester antyspamowy online Google
Filtr antyspamowy GMail w AnoMail
Tester antyspamowy online Google
W program AnoMail wbudowane są testery antyspamowe online, które pozwalają sprawdzić rzeczywiste wyniki tego czy Państwa wiadomość nie będzie traktowana u odbiorcy jako spam. Jednym z testerów antyspamowych jest tester antyspamowy online Google, z którym AnoMail integruje się.
Dzięki niemu możecie Państwo sprawdzić czy Wasz list trafi do skrzynki odbiorczej adresatów korzystających z serwerów Google/Gmail. W razie potrzeby można zrobić także osobny test odnośnie filtrów antyspamowych Microsoft.
Gdzie znajduje się tester antyspamowy GMail?
Test antyspamowy Google dostępny jest w głównym oknie programu AnoMail pod przyciskiem Antyspam. Aby móc z tej funkcji korzystać w pierwszej kolejności w ustawieniach filtra antyspamowego Google należy podać login i hasło do Państwa skrzynki w domenie Gmail.com.
W tym celu należy skonfigurować tester antyspamowy GMail w programie AnoMail. Przejdź do Ustawień programu AnoMail i kliknij zakładkę Filtr Google Antyspam. W dalszej kolejności wprowadź login i hasło do swojego konto Google.
Nie używaj konta GMail z którego korzystasz
Do testów antyspamowych zalecamy założyć nowe konto w serwisie Gmail.com, które będzie używane przez AnoMail tylko i wyłącznie do wykonywania testów antyspamowych. Nie powinni Państwo do tego celu używać kont Gmail z których obecnie korzystacie gdyż może to wpłynąć negatywnie na wykonywanie testów antyspamowych.
Konto Gmail używane w AnoMail nie powinno być wykorzystywane poza programem AnoMail oraz nie powinno mieć zmienianych domyślnych ustawień. Obecnie na nowym koncie Google WYŁĄCZONA jest funkcja Zezwalaj na mniej bezpieczne aplikacje. Należy ją WŁĄCZYĆ aby AnoMail mógł zintegrować się z filtrem antyspamowym Google poprzez protokół pop3.
Prawdziwy wynik testów antyspamowych AnoMail
Wynik testu pochodzący z funkcji „tester antyspamowy online Google” jest prawdziwy czyli jeżeli AnoMail pokaże, że list jest kwalifikowany jako spam na kontach Google/GMail to jest wielce prawdopodobne, że u odbiorców, którzy Państwa nie znają tzn. nic do nich nie wysyłaliście wcześniej, list pojawi się w folderze Wiadomości śmieci.
Patrz: Kto z odbiorców ma skrzynkę na serwerach Google?
Jak nie wpadać do spamu na serwerach Google/GMail?
Filtr antyspamowy Google analizuje wiele czynników w tym treść listu, reputację Państwa serwera wysyłkowego oraz zaangażowane odbiorców tzn. czy odbiorcy kasowali od razu Państwa listy czy odkładali je na później i wiele innych. GMail z pewnością nie przyjmie od Państwo tysięcy listów z zapytaniem o możliwość przesłania oferty zwłaszcza jeżeli wcześniej nic nie wysyłaliście ze swojej domeny lub serwera mailingowego.
Przed rozpoczęciem masowych wysyłek na konta Google warto zapoznać się z wytycznymi dla wydawców newsletterów oraz artykułem pt. „Dlaczego moje wiadomości trafiają do spamu?”.
Poczytaj więcej o wysyłkach z AnoMail:
Raporty – śledzenie skuteczności mailingu
W AnoMail można korzystać z raportów dotyczących potwierdzenia odczytania lub dostarczenia poczty, informacji o ilości kliknięć w linki umieszczone w wiadomości. Można także mierzyć współczynnik OR (Open Rate) czyli ile osób odczytało maila.
Tryby wysyłania wiadomości e-mail
AnoMail oferuje kilka trybów wysyłania wiadomości e-mail. Podstawowym i rekomendowanym trybem jest tryb pojedynczy czyli jeden do jeden. W tym trybie można personalizować wysyłkę gdyż każda wiadomość e-mail generowana jest oddzielnie. Ten tryb jest zalecany w przypadku wysyłek zapytań lub wysyłek do niezweryfikowanych baz adresowych.
Pozyskiwanie zgód marketingowych na wysyłanie informacji handlowych
Artykuł opisuje w jaki sposób pozyskiwać adresy do e-mail marketingu przy pomocy Anomail. Służy do tego moduł subskrypcji online, który umożliwia „połączenie” Państwa strony internetowej z programem AnoMail zainstalowanym w Waszym komputerze oraz pozyskiwanie zgód marketingowych zgodnie z rozporządzeniem unijnym tzw. RODO.