Zapisywanie kopii wiadomości
wysyłanych z AnoMail
Tworzenie kopii każdej wysłanej wiadomości
Program AnoMail służy do masowej wysyłki wiadomości e-mail więc domyślnie zapisuje w Archiwum wysyłek informacje na temat do kogo, kiedy oraz jaka wiadomość została wysłana. W każdej chwili można wyszukać wiadomość e-mail w lokalnym archiwum aby zobaczyć jakie wiadomości otrzymał dany odbiorca. Natomiast domyślnie nie jest zapisywania kopia każdej wysłanej wiadomości, tak jak to ma miejsce w przypadku wysyłania pojedynczych wiadomości ze zwykłego programu pocztowego.
Zapisywanie każdej wysłanej wiadomości na dysku
W razie potrzeby w AnoMail Premium można dodatkowo włączyć funkcję do Zapisuj na dysku każdą wysłaną wiadomość e-mail. Funkcja tworzenia kopii pojedynczych wiadomości może przydać się w sytuacji gdy wysyła się np. spersonalizowane mailingi z indywidualnymi załącznikami. Gdy odbiorca poprosi, żeby raz jeszcze przesłać mu wiadomość, to wystarczy ją odszukać na dysku i kliknąć na niej dwa razy, aby wysłać ponownie do adresata.
Gdy włączycie funkcję pokazana na poniższym rysunku, to każda wysłana wiadomość e-mail (oprócz testowych) zapisywana jest lokalnie na dysku Państwa komputera w folderze który wskażecie. W opcjach programu można włączyć opcję tworzenia folderów z datami wysyłek. To spowoduje że wiadomości będą grupowane wg dat wysyłki np. D:\Archiwum\2025-03-31 lub D:\Archiwum\2025-04-07 itd.
Jak wykonać kopie wysłanych wiadomości?
Aby włączyć funkcję do robienia kopii każdej wysłanej wiadomości naciskamy przycisk Archiwum i wybieramy funkcję Zapisuj kopie wiadomości. Następnie wskazujemy folder na dysku lokalnym w którym mają być zapisywane wiadomości o nazwach np. kowalski@onet.pl-12345.eml. Dzięki temu przechodząc do danego folderu łatwo będzie można odszukać konkretne wiadomości.
Listy zapisywane są przez AnoMail w formacie tekstowym EML więc klikając dwa razy na danej wiadomości, otworzy się domyślny program pocztowy np. Microsoft Outlook lub Mozilla Thunderbird i wyświetli się w nim wybrany list, dokładnie w takiej firmie w jakiej otrzymał go odbiorca.
Format EML to format plików używany do zapisywania pojedynczych wiadomości e-mail. Jest szeroko stosowany do przechowywania wiadomości e-mail w formie pliku poza klientem pocztowym. Pliki EML zawierają pełną zawartość wiadomości e-mail, w tym nagłówki, treść wiadomości, a także wszelkie załączniki. Program AnoMail, podobnie jak wiele innych klientów e-mail, może zapisywać i odczytywać wiadomości w tym formacie, co umożliwia łatwe archiwizowanie, przesyłanie i otwieranie wiadomości w różnych aplikacjach obsługujących EML.
Zobacz także: Wysyłanie ukrytych kopii wiadomości na serwer poczty
Opcje minimalizacji wagi wiadomości e-mail przy zapisie kopii na dysku
Do zapisywania kopii wiadomości zalecamy wybrać dysk lokalny komputera lub dysk chmurowy np. OneDrive. Zwracamy uwagę, że wolny dostęp do dysku sieciowego w firmie może wpłynąć na spowolnienie wysyłki, gdyż po każdej wysłanej wiadomości, AnoMail będzie czekał aż dysk sieciowy potwierdzi zapisanie listu.
Dodatkowo można użyć jednej z poniższych, funkcji służących do zmniejszania wagi zapisywanych listów:
- Usuwaj załączniki z wiadomości – jeżeli załączniki nie są dla Państwa istotne to można włączyć tę funkcję. Program przed zapisem usunie załączniki dołączone do wiadomości w celu ograniczenia miejsca zajmowanego przez list.
- Usuwaj grafikę z wiadomości – ta funkcja usuwa wszystkie obrazki dołączone do wiadomości. Jeżeli nie zależy Państwu na tym aby kopia wiadomości zawierała obrazki to można włączyć omawianą funkcję.
- Usuwaj tabele i elementy formatujące – funkcja usuwa wszelkie elementy formatujące. List znacznie traci na wadzę ale zmienia się również jego układ wizualny gdyż usuwane są układy, kolory itp. Zalecamy używać tej funkcji razem z usuwaniem grafiki.
Kopie wysłanych wiadomości e-mail zapisywanie na dysku, nie są podpisane cyfrowo oraz nie są szyfrowane. Dzięki temu nie ma problemu z umieszczeniem ich na serwerze w katalogu Sent, i uzyskanie do nich dostępu ze zwykłego program pocztowego np. Outlook.
Kopia wiadomości w Elementach wysłanych (Sent)
Osoby bardziej wymagające posiadające AnoMail Premium, mogą uzyskać efekt taki, że każda wysłana wiadomość e-mail z AnoMail dodatkowo trafi na Państwa serwer pocztowy do katalogu Sent czyli Wysłane. Dzięki temu każdy z pracowników w Państwa firmie w swoim programie pocztowym znajdzie wiadomości w folderze Elementy wysłane.
W tym celu przechodzimy do Archiwum listów na serwerze. Następnie uzupełniamy dane swojej skrzynki (punkty od 1 do 5). Klikamy przycisk Odśwież listę i wybieramy katalog (punkt 6) do którego chcemy wgrać (ang. Upload) wiadomości e-mail. W dalszej kolejności upewniamy się, że wskazano prawidłowy folder zawierający kopie wysłanych wiadomości (patrz punkt 7). Na koniec naciskamy przycisk Przekaż wiadomości na serwer poczty.
Wszystkie wiadomości ze wskazanego folderu na dysku zostaną wgrane na serwer do podanego katalogu np. Sent czyli wysłane. Od tej pory każdy z pracowników korzystający z tego samego konta, którego dane podano w górnej części okna będą mieli podgląd wysłanych wiadomości w swoim programie pocztowym przechodząc do Elementy wysłane (Sent).
Zwracamy uwagę, że wgrywanie zbyt dużej ilości wiadomości może przepełnić skrzynkę. Dlatego przed wykonaniem tej operacji należy upewnić się czy pojemność skrzynki jest odpowiednia. Wielkość skrzynki ustawiacie Państwo logując się do Panelu zarządzania Waszym hostingiem. Zalecana pojemność skrzynki nie powinna być mniejsza niż 5 GB.
Dostęp do konta poprzez Webmail w AnoMail
Najnowsza wersja AnoMail oferuje dostęp do Państwa konta pocztowego poprzez wbudowaną aplikację webmail. Dzięki temu możecie z poziomu AnoMail odpowiadać klientom na maile lub przeglądać folder Wysłane, w którym znajdą się wszystkie wiadomości wysłane z AnoMail.
Aby z tego skorzystać klikamy przycisk Podgląd i wybieramy Poczta Reoundcube (Webmail). W dalszej kolejności podajemy adres URL panelu logowania do Państwa skrzynki np. https://poczta12345.domena.pl. Jeżeli nie wiedzie jaki adres wpisać to należy skontaktować się ze swoją firmą hostingową (dostawca poczty) i zapytać pod jakim adresem jest dostęp do webmaila.
Polecane tematy związane z e-mailingiem

Historia mailingu czyli ochrona przed zdublowaniem wysyłki
Funkcja historia mailingu służy do ochrony przed wysłaniem poczty do osób, które już wcześniej otrzymały od Państwa korespondencję. Ta funkcja używana jest w sytuacji, w której np. przez miesiąc wysyłacie Państwo zapytania o możliwość przesłania oferty do różnych baz adresowych i nie chcecie się martwić czy odbiorca korespondencji nie otrzyma dwa razy tej samej przesyłki tylko dlatego, że jego adres powielił się w kilku bazach.

Identyfikacja odbiorców blokujących przyjęcie poczty
Po wysyłce AnoMail jest w stanie pokazać Państwu, którzy odbiorcy poczty blokują ze względu na filtry antyspamowe przyjmowanie korespondencji od Państwa. Aby zobaczyć adresy takich osób należy kliknąć w głównym oknie programu przycisk Odbiorcy/kontakty i wybrać funkcję Pokaż adresy z niedostarczonej poczty.

Próbka baz danych do weryfikacji w programie AnoMail Premium
Zanim zakupicie bazę adresów e-mail to w AnoMail możecie sprawdzić bezpłatną próbkę bazy danych, aby przekonać się czy oferowane kontakty są aktualne oraz czy pasują do Państwa grupy docelowej.