Konsultacje i szkolenia
z e-mailingu w AnoMail
Indywidualne konsultacje i szkolenia online
Dla użytkowników, którym zależy na dogłębnym poznaniu możliwości programu AnoMail lub zgłębieniu tajników masowych wysyłek e-mail, organizujemy indywidualne konsultacje oraz szkolenia. Konsultacje najczęściej różnią się od szkoleń zakresem tematycznym, ilością uczestników oraz ilością czasu przeznaczonego na naukę.
Konsultacje i szkolenia realizowane są zdalnie w dogodnym dla Państwa czasie z wykorzystaniem oprogramowania dostępnego razem z AnoMail (TeamViewer QS oraz TeamViewer QJ). Zakres tematyczny określany jest przed spotkaniem więc sami Państwo decydujecie jaka tematyka Was interesuje oraz czy wybieracie formę konsultacji (1h do 2h) lub szkolenia (od 4h do 12h). Szkolenia w zależności od wybranego zakresu tematycznego dzielą się na 2 lub 3 spotkania.
Trener prowadzący konsultacje widzi to co macie Państwo na ekranie, może z Wami rozmawiać lub przesyłać na czacie dodatkowe materiały w tym linki do zasobów sieciowych. Dzięki temu w szybki i efektywny sposób można przyswoić wiedzę niezbędną do realizacji masowych wysyłek.
Patrz także: Szkolenia dla wielu pracowników z jednej firmy
Bezpieczne połączenie oraz kwestie RODO
Ze względu na RODO zalecamy usunięcie z Pulpitu Windows wszelkich dokumentów, które zawierają dane osobowe i na czas konsultacji zamknięcie wszystkich zbędnych programów w tym Outlook, Skype, Messenger i inne.
Po nawiązaniu bezpiecznego (szyfrowanego) połączenia nasz trener będzie widział to co Państwo a w tym ikony pulpitu oraz otwarte okna programów, będzie mógł głosowo prowadzić z Państwem konwersację oraz przekazywać uwagi na czacie.
Połączenie jest szyfrowane i nikt nie jest w stanie podsłuchać transmisji a tym samym uzyskać dostęp do Państwa komputera. Po zamknięciu programu do Zdalnej Pomocy i szkoleń nikt nawet konsultant firmy AnoMail nie będzie mógł ponownie połączyć się z Państwa komputerem.
Twój indywidualny numer do połączenia zdalnego
Program do szkoleń i konsultacji można także uruchomić przechodząc w systemie Windows do Menu Start -> AnoMail -> Zdalna pomoc lub szkolenia. Zostanie wyświetlone okno programu przedstawione na poniższym rysunku.
W programie pojawi się numer tzw. Twoje ID oraz hasło, które należy przesłać trenerowi przed szkoleniem. Hasło przy każdym uruchomieniu programu jest zmieniane ze względów bezpieczeństwa więc na czas szkolenia program nie powinien być zamykany.
Sprawdź Ustawienia głośników oraz mikrofonu
Przed szkoleniem zalecamy sprawdzić ustawienia Państwa głośników oraz mikrofonu. Aby tego dokonać trzeba nacisnąć ikonę ustawień widoczną przy napisie „Zezwól na zdalne sterowanie” (patrz powyższy rysunek) i przejść do ustawień audio połączeń konferencyjnych.
Ewentualnie w trakcie połączenia z trenerem kliknąć ikonę słuchawek oznaczoną numerem (1) na poniższym rysunku. Następnie odblokować mikrofon (2) i przy zakładce Audio nacisnąć przycisk ustawień (3) aby wybrać źródło odtwarzania głosu (4) oraz wejście głosowe (5). Zalecamy korzystać z zestawu słuchawkowego lub oddalić głośniki od mikrofonu aby nie dochodziło do sprzężeń w trakcie rozmowy.
Wymagania dotyczące konsultacji online
Przygotuj do szkolenia lub konsultacji:
- Zainstalowany i aktywowany program AnoMail w aktualnej wersji.
- Mikrofon oraz słuchawki (sprawdź czy działają przed szkoleniem).
- Szerokopasmowe łącze internetowe. Minimalna szybkość: Pobieranie (Download): 5 Mbps, Wysyłanie (Upload): 1 Mbps
- Dane do konfiguracji konta pocztowego smtp (do wysyłania poczty).
- Dane do konfiguracji konta poczty przychodzącej (pop).
- Przykładowe adresy e-mail w plikach XLS, DOC, TXT itp.
- Przykładowe pliki graficzne tj. obrazki np. logo oraz treści do mailingu np. opis produktu/usługi.
- Program pocztowy desktop np. Microsoft Outlook 201x, Mozilla Thunderbird lub zamiennik.
- Darmowe konto w serwisie Stripo – do tworzenia responsywnych szablonów newsletterów w sposób wizualny. Załóż konto: Stripo.
- Darmowe konto do sztucznej inteligencji GPT – do pisania treści wiadomości przez sztuczną inteligencję. Załóż konto: OpenAI – GPT aby otrzymać klucz API do serwera sztucznej inteligencji (GPT3.5).
- Strona internetowa firmy z informacjami o produktach lub usługach. Powinna to być strona w domenie wysyłkowej czyli gdy wysyłasz np. z biuro@firma.pl to musisz mieć stronę pod adresem www.firma.pl.
- Konto #1 na Google Mail – do sprawdzania podglądu wiadomości w tzw. kliencie webmail. Może to być obecnie używane konto GMail.
- Konto #2 na Google Mail – do wykonywania testów antyspamowych na serwerach Google. Musi to być nowe, nieużywane obecnie konto (bardzo ważne).
- Konto #3 na Outlook.com – do wykonywania testów antyspamowych na serwerach Microsoft. Musi to być nowe, nieużywane obecnie konto (bardzo ważne).
- Opcjonalnie konto Google Analytics do obsługi raportów i statystyk.
- Opcjonalnie dysk chmurowy Microsoft OneDrive do pracy grupowej i wymiany szablonów, adresów, list zastrzeżonych między pracownikami.
Najpóźniej 5 minut przez szkoleniem wykonaj:
- Uruchom program AnoMail i w module wysyłkowym (niebieska ikona) przejdź do Menu pomoc a następnie wybierz Zdalna pomoc i szkolenia.
- Zostanie uruchomiony program Zdalna pomoc – TeamViewerQS, który wyświetli ID komputera oraz tymczasowe hasło niezbędne trenerowi do połączenia
- Prześlij do trenera ID Twojego komputera oraz hasło do połączenia.
- Na czas szkolenia nie wyłączaj programu do szkoleń gdyż po jego zamknięciu połączenie zostanie natychmiast zerwane a po ponownym uruchomieniu program wygeneruje nowe hasło.
Chcesz nagrywać szkolenie?
Jeżeli chcecie Państwo nagrać szkolenie to jak najbardziej jest taka możliwość. Jednak ze względu na ochronę danych, należy to zrobić we własnym zakresie. Oto darmowe programy, do nagrywania ekranu, które możemy polecić:
- FreeCam – www.freescreenrecording.com (prosty, sprawdza się doskonale przy nagrywaniu do 2h)
- DVDVideoSoft – www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-Screen-Video-Recorder.htm
- ShareX – www.getsharex.com
Indywidualne konsultacje dla grupy w siedzibie firmy
Istnieje także możliwość przeprowadzenia konsultacji dla kilku osób zebranych w Państwa firmie. W takim przypadku nasz trener łączy się z jednym uczestnikiem szkolenia w Państwa firmie np. organizatorem spotkania a pozostali oglądają to co pokazywane jest na komputerze organizatora.
Zalecamy komputer organizatora podłączyć do zewnętrznych głośników oraz rzutnika aby inni uczestnicy lepiej widzieli to co będzie pokazywane oraz słyszeli to co będzie mówił trener. Osoby z sali mogą zadawać pytania trenerowi za pośrednictwem organizatora spotkania.
Pokrewny temat: Szkolenia w formie webinarów dla wielu osób w firmie
Praca na komputerze pracownika z zainstalowanym AnoMail
W tej formie konsultacji lub szkolenia trener pracuje z uczestnikiem na jego komputerze i jego danych mówiąc kursantowi co ma wykonywać. Osoba szkolona sama wykonuje czynności wskazane przez trenera dzięki czemu łatwiej przyswoi przekazywaną przez niego wiedzę. Ponadto to wszystko co zostanie skonfigurowane lub zapisane na dysku, zostaje bezpośrednio w Państwa komputerze.
Szkolenia dla firm w formie
webinarów
Bardziej wygodną formą szkoleń dla grup, które realizujemy zdalnie są webinary. Webinar czyli seminarium internetowe realizowane w formie szkolenia lub prezentacji, które jest przeprowadzane w czasie rzeczywistym przy użyciu specjalnej wersji programu TeamViewer Meeting wbudowanego w AnoMail.
Tematyka szkolenia dopasowana do potrzeb zamawiającego
Nasze webinaria mają charakter zamknięty czyli prowadzone są dla pracowników z jednej firmy. Prowadzone przez nas szkolenia dotyczą tematyki e-mail marketingu z wykorzystaniem oprogramowania AnoMail. W razie potrzeby tematyka może być dopasowana do firmy zamawiającej szkolenie.
Jak wygląda webinarium z e-mail marketingu?
Tak jak napisano wcześniej szkolenie ma formę wykładu lub prezentacji w której trener omawia daną tematykę lub pokazuje możliwości AnoMail bezpośrednio ze swojego komputera. Uczestnicy webinaru mogą być w dowolnej lokalizacji np. w domu, w podróży lub w swojej firmie. Wystarczy dostęp do internetu oraz przeglądarka internetowa lub telefon z zainstalowanym oprogramowaniem TeamViewer Meeting.
Jednakże zalecamy korzystać z programu do zdalnych spotkań (TeamViewer QuickJoin), które dostępne jest razem z oprogramowaniem AnoMail (Menu Start -> AnoMail Desktop -> Zdalne spotkanie lub prezentacja). Dzięki niemu można uzyskać dostęp do wszystkich funkcji oraz doskonałej jakości połączenia audio i wideo.
Ustawienia programu do Spotkań (meetingów)
Przed dołączeniem do webinaru należy sprawdzić ustawienia głośników oraz mikrofonu. W tym celu po uruchomieniu programu ZdalneSpotkanie (Menu Start -> AnoMail -> Zdalne spotkanie…) trzeba kliknąć ikonę ustawień oznaczoną na poniższym rysunku cyfrą 1. Następnie upewnić się czy wybrano np. słuchawki lub głośniki (2). To samo należy zrobić z mikrofonem (3) czyli wybrać np. mikrofon z zestawu słuchawkowego.
Numer spotkania (webinaru) oraz hasło dostępowe
Na koniec wpisać numer webinaru (4) otrzymany od naszego trenera oraz wpisać swoje imię (5), które będzie widoczne u trenera oraz innych uczestników szkolenia w Państwa firmie. Numer webinaru i ewentualne hasło dostępowe powinni Państwo otrzymać od prowadzącego drogą mailową najpóźniej w dniu szkolenia.