Personalizacja wiadomości
dynamiczne kampanie sms
Personalizacja wiadomości SMS
Program AnoMail Premium oferuje możliwość personalizacji wiadomości SMS. Dzięki temu każdy odbiorca może zobaczyć indywidualną treść tak jakby SMS był pisany tylko do niego. Integracja AnoMail z platformą JustSend otwiera nowe możliwości w prowadzeniu dynamicznych kampanii e-marketingowych przy użyciu dwóch kanałów komunikacji tzn. poprzez seryjne wysyłki e-mail oraz SMS.
Personalizacja wiadomości SMS polega na generowaniu unikalnych treści dla każdego wysłanego SMS-a na podstawie danych odbiorcy. Dzięki temu w wiadomości automatycznie pojawiają się spersonalizowane informacje, co sprawia, że komunikat wydaje się być specjalnie przygotowany dla konkretnej osoby.
Dostęp do funkcji personalizacji SMS można uzyskać przechodząc w głównym oknie programu do Menu Kampanie SMS i wybierając funkcję Dynamiczne wiadomości SMS. Dynamiczna wiadomość SMS to nic innego jak SMS z indywidualną treścią skierowaną do konkretnego odbiorcy.
Dynamiczne kampanie SMS
Dynamiczny SMS to wiadomość zawierająca indywidualne dane odbiorcy np. imię (#IME#), kod rabatowy (#RBT#) itd. Personalizacja wiadomości SMS zwiększa zaangażowanie odbiorców, gdyż sprawia, że komunikaty wydają się bardziej bezpośrednie i dostosowane do ich potrzeb.
Personalizowane SMS-y mają wyższy współczynnik otwarć i odpowiedzi, co przekłada się na lepszą skuteczność kampanii marketingowych. Dodatkowo, personalizacja buduje lojalność klientów, gdyż pokazuje, że firma dba o indywidualne potrzeby każdego odbiorcy.
Wiadomości SMS o długości większej niż 160 znaków
AnoMail umożliwia wysyłanie indywidualnych kampanii SMS z polskimi znakami oraz emotikonami, co pozwala na bardziej osobiste i zrozumiałe przekazy. Wiadomości bez polskich liter mogą mieć do 1071 znaków, co daje więcej przestrzeni na treść. Wieloczęściowe SMS-y są automatycznie łączone w całość na telefonie odbiorcy, co ułatwia ich odczytywanie.
Stosowanie emotikonów i polskich znaków wzbogaca komunikację, czyniąc ją bardziej ekspresyjną i profesjonalną. Natomiast te osoby, które nie chcą używać polskich znaków w opcjach programu mogą włączyć funkcję Tylko alfabet GSM bez emotikon. W tym przypadku program zadba o to aby wiadomość była zgodna ze starszymi telefonami. W tym trybie nie będą dostępne polskie litery oraz emotikony.
Wiadomości SMS mogą być zapisywane jako szablony i współdzielone między innymi pracownikami z wykorzystaniem dysku sieciowego lub chmurowego (polecany Microsoft OneDrive).
Przed wysyłką zalecamy użyć funkcji Weryfikuj długość wiadomości. Program pokaże, która z wiadomości z polami personalizacji przekracza długość 160 znaków. Można także użyć funkcji Skracaj treść aby wysłać jeden SMS. Po jej włączeniu AnoMail w razie potrzeby „przytnie” wiadomość aby nie przekroczyła dozwolonej ilości znaków.
Może przydać się: Personalizacja certyfikatów, dyplomów i innych dokumentów
Personalizacja SMS i AI do pisania treści
Aby wstawić do treści pole personalizacji należy nacisnąć przycisk „Personalizacja”. Pole personalizacji np. #RBT# zostanie zastąpione kodem rabatowym przypisanym do klienta. Chcąc wstawić imię odbiorcy użyjemy pola #IME#. Program potrafi także odmieniać polskie imiona przez przypadki więc chcą napisać „Agnieszko mamy dla Ciebie…” użyjemy pola #WIM# (imię w wołaczu) i wpiszemy tekst „#WIM# mamy dla Ciebie…”
W środkowej części okna znajduje się Pogląd SMS, który pokazuje jak wiadomość po scaleniu będzie wyglądała u odbiorcy. Naciskając przyciski „strzałka w prawo” lub „strzałka w lewo” można przejrzeć jak będą prezentowały się wiadomości SMS dla poszczególnych osób w bazie.
Oto popularne pola personalizacji, które często wykorzystywane są do personalizacji wiadomości SMS:
- #IME# – Wstawia imię odbiorcy np. Beata.
- #WIM# – imię odbiorcy odmienione w w wołaczu czyli np. Beato
- #NZW# – Wstawia nazwisko odbiorcy np. Kowalska.
- #RBT# – Wstawia do treści kod rabatowy lub unikalne hasło np. XYZ-123.
- #FMA# – nazwa firmy odbiorcy SMS np. BP Travel.
- #TEL# – numer telefonu odbiorcy np. 500600700.
- #OFR# – tekst oferty lub inne dane dot. płatności lub kwota faktury np. 199,00 zł
- #INF# – dowolne informacje do przekazania w SMS np. numer faktury FV 55/II/2024
- #TXT# – dowolny tekst do wstawienia w wiadomości np. termin płatności 2024-03-01.
Ponadto po naciśnięciu przycisku „Generator AI”, program AnoMail automatycznie analizuje zawartość wczytanej wiadomości e-mail. Następnie, korzystając z zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji (GPT 4.o), generuje zwięzłą i spójną treść SMS-a na podstawie kluczowych informacji zawartych w e-mailu. Dzięki temu, użytkownik może szybko i łatwo przekazać istotne informacje w formie krótkiej wiadomości tekstowej.
Oto przykładowe wiadomości SMS z jednym polem personalizacji:
1. Cześć #IME#. Sprawdz swoj e-mail, mamy dla Ciebie fajna niespodzianke! Kod rabatowy na zakupy
2. Hej #WIM#. Wyslalismy Ci e-mail z ekskluzywnym kodem rabatowym. Sprawdz go koniecznie! 🙂
3. Drogi #WIM#, w Twojej skrzynce email czeka specjalna oferta i kod rabatowy. Otworz i skorzystaj
4. Czesc #IME#! Oczekuje na Ciebie e-mail z kodem rabatowym. Odszukaj go i odbierz znizke
5. Hej #IME#. Wyslalismy Ci e-mail z kodem rabatowym. Sprawdz go i nie przegap okazji.
Z jakiego numeru będzie wysłany SMS?
Masowe wiadomości SMS nie są wysyłane z jednego numeru telefonu tak jak w przypadku zwykłych wiadomości wysyłanych pojedynczo. W przypadku masowych wysyłek SMS użytkownicy AnoMail mogą ustawić jedną z poniższych opcji:
- SMS Dynamic (PRO) – w polu nadawcy możesz wpisać własny nazwę czyli tzw. nadpis np. Sklep ABC (od 2 do 11 znaków).
- SMS Unique (FULL) – w polu nadawcy SMS można wybrać jeden z tekstów np. INFO, OFERTA, PROMOCJA, KOMUNIKAT itd.
- SMS Basic (ECO) – w polu nadawcy będzie widoczny skrócony numer np. 4777.
Baza kontaktów z polami personalizacji
Aby móc personalizować wiadomości SMS, należy najpierw wczytać do AnoMail bazę danych (patrz Edytor kontaktów) zawierającą pola personalizacji, takie jak numer telefonu, imię, nazwisko oraz kod rabatowy itp., umieszczone w tabeli. W osobnych kolumnach wprowadza się odpowiednio adres e-mail, imię odbiorcy, numer telefonu, kod rabatowy itd.
Program AnoMail wykorzysta te informacje, aby zamienić pola personalizacji na właściwe dane. Dzięki temu każdy odbiorca otrzyma indywidualny SMS, sprawiający wrażenie, że wiadomość została napisana wyłącznie do niego. Program AnoMail zadba o to aby wiadomość zmieściła się w jednym SMSie (do 160 znaków). Stosowne funkcje znajdują się w Menu Opcje okna do wysyłania spersonalizowanych wiadomości SMS.
Dane do wysyłki dynamicznych wiadomości SMS można przygotować chociażby w Excelu, tworząc tabelkę zawierającą kilka kolumn np. e-mail, numer telefonu, imię odbiorcy itd. Dane wczytuje się do AnoMail naciskając przycisk Odbiorcy/Kontakty a następnie wybierając Edytuj w Edytorze kontaktów. Program z imienia może rozpoznać płeć oraz uzupełnić pola takie jak Wołacz (#WIM#).
Przechodząc do Menu Plik można użyć funkcji do mapowania danych z Excela. Z klei w Menu Widok można filtrować dane aby wyszukać osoby bez uzupełnionych telefonów. Można także wybrać które kolumny (pola personalizacji) mają być wyświetlane.
Zwracamy uwagę, że numer telefonu powinien być umieszczony w kolumnie „Telefon” czyli polu personalizacji #TEL#. Zalecany format numeru telefonu to: 48500600700 lub 500600700. W przypadku chęci personalizacji wiadomości SMS, do każdego odbiorcy powinien być przypisany tylko jeden numer telefonu, aby uniknąć sytuacji, że wysyłacie ten sam komunikat na różne numery ale do jednej osoby.
Każda wysłana wiadomość SMS zapisywana jest w archiwum. Po zakończonej kampanii w archiwum SMS można sprawdzić historię wysyłek oraz przejrzeć raporty doręczeń. Gdyby była taka potrzeba to jest możliwość wyszukania jakie wiadomości SMS zostały wysłane na konkretny numer telefonu.
Edytor kontaktów do wysyłania spersonalizowanej korespondencji SMS dostępny jest w głównym oknie programu po naciśnięciu przycisku Odbiorcy i wybraniu funkcji Edytuj w Edytorze kontaktów. Baza może być tworzona bezpośrednio w programie AnoMail lub zaimportowana z innych programów takich jak Microsoft Excel.
własna nazwa nadawcy w kampanii SMS?
Kampanie SMS z własną nazwą dostępne po wybraniu SMS DYNAMIC to forma marketingu, w której SMS PRO są wysyłane z unikalnymi podpisami (ang. SMS Branding), dostosowanymi do wymagań i preferencji nadawcy.
Personalizowany nadpis w kampanii SMS to krótki tekst wyświetlany na początku wiadomości, widoczny dla odbiorcy. Może to być nazwa Państwa firmy lub inne informacji identyfikujące nadawcę np. adres strony internetowej (maksymalnie do 11 znaków).
Po rejestracji swojej firmy na platformie JustSend, będziecie Państwo mogli używać w programie AnoMail dowolnej nazwy (nadpisu) w danych nadawcy. Każda wiadomość SMS może być wysłana z innym nadpisem ale nie jest to zalecane. Lepiej zawsze używać tej samej nazwy.
Patrz także: Archiwum wysłanych wiadomości SMS