cold email ai generator

do tworzenia zimnych maili

cold email ai generator do pisania e-maili

Program mailingowy AnoMail został wyposażony w generator AI do tworzenia cold maili. AnoMail wspomagany przez sztuczną inteligencję (AI) w modelu językowym GPT 3.5 potrafi pisać zimne maile tak jakby korzystali Państwo z pomocy doświadczonego marketera. Dostęp do generatora można uzyskać naciskając przycisk Generator AI np. w oknie edycji wiadomości e-mail.

Cold mail (pol. Zimny mail) to strategia komunikacji e-marketingowej, polegająca na wysyłaniu mocno spersonalizowanych wiadomości e-mail do potencjalnych klientów, z którymi wcześniej firma nie miała kontaktu. Celem zimnego maila jest nawiązanie relacji biznesowej lub umówienie rozmowy/spotkania z osobą decyzyjną w firmie odbiorcy. Tego typu mail stanowi wstęp do dalszych kontaktów.

Cold mailing nie powinien być traktowany przez nadawcę jako forma marketingu bezpośredniego więc nie może być od razu nastawiony na sprzedaż produktów lub usług. Istotą zimnych maili jest budowanie relacji i indywidualizacja komunikacji, która pozwala przyciągnąć uwagę odbiorcy i zachęcić go do określonego działania a w konsekwencji może przełożyć się na sprzedaż.

Generator AI do cold maila
Generator AI do tworzenia treści cold maila

Na co zwrócić uwagę pisząc zimne maile?

Oto kilka elementów na które warto zwrócić uwagę tworząc cold maila:

  • Dane nadawcy – wysyłka z imiennego konta np. j.nowak@firma.pl
  • Należy przeprowadzić segmentację odbiorców wg określonych kryteriów i dopasować do nich treść wiadomości.
  • Zimny mail powinien być wysłany na adres imienny pracownika więc w polu „Do” (ang. To) adresat musi zobaczyć swoje dane.
  • Dobry temat, przyciągający uwagę odbiorcy. Celem tematu jest zachęcenie odbiorcy, aby zapoznał się z treścią listu. Optymalna długość 60 znaków. Nie więcej niż 120 i nie mniej niż 20.
  • Treść zimnego maila powinna być krótka do 200 wyrazów. List powinien rozpoczynać się od mocno spersonalizowanego powitania np. Dzień dobry, Panie Tomaszu. 
  • List ma sprawiać wrażenie, że jest skierowany do jednej osoby tak jakby był wysłany przez nas z programu Microsoft Outlook.
    Wiadomość kończy wezwanie do działania CTA oraz imienną stopką z pełnymi danymi kontaktowymi do nadawcy.

Schemat pisania zimnych maili

Chcąc uzyskać najlepsze efekty warto stosować się do poniższych typów cold mailingu:

  • BAB (ang. Before After Bridge) – na początku nakreśla się problem z jakim boryka się odbiorca listu np. mała ilość klientów na stronie internetowej. Następnie opisuje się idealną sytuację, w której problem nie występuje. Na koniec przedstawia się usługę lub produkt, który rozwiązuje wskazany wcześniej problem.
  • PAS (ang. Problem Agitate Solve) – pokazuje się odbiorcy, że zna się jakie ma problemy. Potem przedstawiana jest oferta, która pomoże mu rozwiązać jego problem.
  • PPP (ang. Price-Picture-Push) – na początku docenia się odbiorcę i gratuluje sukcesu jaki osiągnął. Następnie w nawiązaniu do powyższego, przedstawia się swój produkt lub usługę i wskazuje jakie osiągnie korzyści korzystając z proponowanego rozwiązania. Na koniec zachęca się odbiorcę do rozmowy na temat reklamowanego produktu/usługi.
  • SSS (ang. Star-Story-Solution) – nawiązuje do marketingu narracyjnego. Na początku przedstawia się „bohatera”, który zmaga się z problemami takimi jak odbiorca listu. Potem opisuje się (historyjka) jak udało mu się rozwiązać problem. Na końcu przedstawia się rozwiązanie problemu w postaci gotowego produktu lub usługi.
  • AIDA (ang. Attention – Interested – Desire – Action) – na początku należy zwrócić uwagę odbiorcy informując go, że zna się inne firmy z jego branży. Potem trzeba wzbudzić zainteresowanie pisząc, że ma się doświadczenie w danym zakresie. Następnie wzbudza chęć zakupu, wskazując zalety i na koniec zachęca do podjęcia dalszych działań mających na celu zakup produktu/usługi.

Sztuczna inteligencja w modelu GPT

Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence, AI) to dziedzina nauki i technologii, która zajmuje się tworzeniem systemów komputerowych zdolnych do prawidłowego interpretowania danych, samodzielnej nauki oraz wykorzystywania wiedzy do wykonania określonych zadań np. rozpoznawanie obiektów na zdjęciach.

Natomiast sztuczna inteligencja w modelu GPT (ang. Generative Pretrained Transformer), na podstawie analizy tysięcy tekstów zwartych w dokumentach potrafi tworzyć treści podobne do tych, które napisałby doświadczony marketer.

Zobacz także: Losowe bloki tekstu generowane przez sztuczną inteligencję

Film - Wykorzystanie AI do cold mailingu

Poniżej zamieszczono film z „80. wieczoru z marketingiem” w trakcie, którego wystąpił Przemysław Rusiecki (autor AnoMail) i mówił na temat wykorzystania sztucznej inteligencji na potrzeby cold mailingu. Wystąpienie dotyczyło tematyki wykorzystania sztucznej inteligencji na potrzeby tworzenia treści do masowych wysyłek e-mail.

Przy pomocy sztucznej inteligencji w modelu GPT, możliwe jest generowanie tekstów, które będą wyglądały tak jakby były pisane przez człowieka. Dzięki temu nawet osoba niedoświadczona w zakresie pisania treści marketingowych może tworzyć dobrej jakości zimne maile służące do pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych.

Odtwórz film na temat Cold email AI generator