Pozyskiwanie adresów e-mail
wyszukiwanie adresów firm
Pozyskiwanie adresów e-mail firm
Pozyskiwanie adresów e-mail ze stron internetowych firm wzbudza kontrowersje. Wiąże się to zazwyczaj z działaniami początkujących marketerów, którzy rozsyłają niezamówione informacje handlowe na chybił trafił, licząc na efekt skali. To nie działa i nie zalecamy takich wysyłek gdyż realizując wysyłki do źle dobranej grupy docelowej narażacie się Państwo na zgłoszenia antyspamowe od niezadowolonych odbiorców. Aby mailing był skuteczny musi mieć indywidualny charakter i być dopasowany do grupy docelowej.
AnoMail pozwoli Państwu budować własne bazy adresów (czytaj prospecting) na potrzeby masowych wysyłek, ale należy to robić z rozwagą i przede wszystkim segmentować odbiorców oraz personalizować wiadomości. Dobrze spersonalizowana treść listu i dopasowana do grupy docelowej gwarantuje osiągnięcie założonych celów marketingowych.
Przydatny temat: Jak sprawdzić aktualność adresów e-mail?
Pozyskiwanie adresów ze stron (prospecting) a kwestie prawne
Zbieranie adresów e-mail z internetu nie jest zabronione. Jednak zgodnie z obowiązującymi przepisami, wysyłanie informacji handlowych musi być poprzedzone uzyskaniem zgody odbiorcy na przesłanie oferty. Dodatkowo w przypadku imiennych adresów pracowników należy dopełnić obowiązku informacyjnego wynikającego z rozporządzenia unijnego (RODO) i poinformować odbiorcę w jakim zakresie oraz w jakim celu przetwarzacie jego dane osobowe.
Wyszukiwanie adresów jako element prospectingu
Prospecting polega na aktywnym pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów poprzez przeszukiwanie publicznie dostępnych stron firmowych. Proces ten obejmuje identyfikowanie firm lub osób, które mogą być zainteresowane ofertą, a następnie zbieranie ich danych kontaktowych, takich jak adresy e-mail, w celu nawiązania relacji biznesowych lub przedstawienia oferty za pomocą cold mailingu.
Pokrewny temat: Zbieranie zgód marketingowych poprzez dynamiczne kody QR
Film dot. pozyskiwania adresów e-mail
Najpierw zgoda lub cold mail a dopiero potem oferta
Nie ma znaczenia czy zamierzacie Państwo wysyłać informacje handlowe do osób fizycznych czy prawnych. Najpierw należy pozyskać zgodę na kontakt marketingowy. Świetnie sprawdza się w tej kwestii cold mailing w połączeniu ze sztuczną inteligencją, która sama napisze treść listu.
Jeśli firma publikuje swój adres e-mail na stronie internetowej jako formę kontaktu, to zazwyczaj oznacza, że chce aby kontaktować się z nią w celach biznesowych. Pobranie adresu e-mail w takim przypadku nie jest zabronione, pod warunkiem, że zastosujecie schematy i zasady komunikacji znane z zimnych maili. Nikt nie lubi niezamówionych informacji handlowych a tym bardziej nie chce czytać maila ofertowego bez jakiejkolwiek zapowiedzi.
Polecany temat: Zasady pozyskiwania nowych klientów z wykorzystaniem cold mailingu
Personalizacja i indywidualny charakter wiadomości
Masowy mailing od razu skoncentrowany na sprzedaży z całą pewnością będzie źle odebrany i wygeneruje zgłoszenia antyspamowe. Również zwykłe zapytanie o możliwość przesłania oferty handlowej może być sporne. Dlatego poczytaj o zimnych mailach (ang. Cold mail) bo one najczęściej otwierają drogę do dalszej dyskusji z potencjalnymi klientami.
Zestaw narzędzi do wyszukiwania adresów e-mail
AnoMail to kompleksowe narzędzie do budowy baz adresowych oraz wysyłania masowej korespondencji e-mai. Program AnoMail wyposażono w kilka modułów do pozyskiwania adresów e-mail. Dzięki nim będziecie mogli zbudować własną bazę adresową i dotrzeć do potencjalnych klientów. Najważniejsze moduły do pozyskiwania adresów e-mail to:
- Patrz i pobierz – oferuje zbieranie adresów bezpośrednio w trakcie odwiedzin witryny internetowej firmy lub ułatwia zbieranie adresów e-mail wg słów kluczowych.
- Hurtowo z domeny – pozwala pobrać adresy e-mail z danej domeny np. z katalogu firm w sposób masowy.
- Z konkretniej strony – pobiera adresy e-mail z jednej strony np. www.anomail.pl/kontakt.
Korzystając z powyższych funkcji można wyszukiwać adresy e-mail wg słów kluczowych, wpisując w wyszukiwarce Google hasło: apteka warszawa kontakt mail. Można także zaplanować wizyty podając wiele adresów stron internetowych. Dzięki temu w szybki i łatwy sposób buduje się własne bazy kontaktów e-mail, które będą pasowały do Państwa grupy docelowej.
Program oprócz samego adresu e-mail zapisuje także informacje z jakiej strony oraz kiedy pobrał dane. To może się przydać podczas personalizacji treści listu lub tematu wiadomości. Dostęp do zebranych danych jest w module Patrz i pobierz po naciśnięciu przycisku Adresy oraz w edytorze kontaktów po przejściu do Menu Plik 👉🏽 Odczytaj zebrane kontakty.
W razie potrzeby program AnoMail może samodzielnie odwiedzić każdą ze wskazanej listy stron (URL). Służy do tego funkcja Zaplanuj, dostępna w module Patrz i Pobierz. Podaje się programowi listę np. 500 stron firm, a on po kolei odwiedza każdą ze stron w poszukiwaniu adresów.
AnoMail może także sam na podstawie bazy adresów e-mail, ustalić linki do witryn firm a następnie odwiedzić każdą ze stron i pobrać z niej aktualne adresy. Służy do tego funkcja dostępna pod przyciskiem Odczytaj maile. Ta funkcja przydaje się w przypadku chęci odświeżenia posiadanych już baz adresów e-mail.
hurtowe Wyszukiwanie adresów e-mail firm
AnoMail oferuje także możliwość hurtowego pobierania adresów e-mail. W tym celu w głównym oknie programu AnoMail należy nacisnąć kolejno: przycisk Importuj 👉🏽 Ze stron internetowych 👉🏽 Hurtowo z domeny. Zostanie wyświetlone okno przedstawione na poniższym rysunku. Należy w nim podać adres domeny np. katalog adresów firmowych. Następnie ustalić parametry odwiedzin np. zbieraj adresy tylko aptek z województwa pomorskiego.
W ten sposób ukierunkowujecie Państwo bota, który odwiedzi tyle stron ile mu każecie oraz zbierze adresy e-mail. Dzięki temu można budować tematyczne bazy i segmentować klientów. Moduł do hurtowego pozyskiwania adresów należy do grupy oprogramowania typu żniwiarka czyli harvester, które zbiera adresy e-mail odwiedzając wszystkie podstrony we wskazanej domenie.
Moduł hurtowego zbieracza adresów, nie opuści wskazanej domeny (patrz punkt 1 na poniższym rysunku). Innymi słowy jeżeli na stronie internetowej znajdują się adresy firm w innych domenach, to bot ich nie odwiedzi. W ten sposób w Państwa bazie nie znajdą się przypadkowe adresy.
W razie potrzeby można ustawić wykluczenia dot. odwiedzanych adresów stron oraz pobieranych adresów e-mail. To wszystko ustawia się w zakładce „Dodatkowe ustawienia”. Dzięki temu modułowi buduje się bazy tematyczne, które można potem wykorzystać do wysyłania mocno spersonalizowanych maili akwizycyjnych.
Edytor kontaktów do budowy baz adresowych
Edytor kontaktów w programie AnoMail to narzędzie umożliwiające tworzenie i zarządzanie bazą danych kontaktów, które są wykorzystywane w celu prowadzenia cold mailingu oraz spersonalizowanych wysyłek. Dzięki naszemu edytorowi użytkownik może gromadzić informacje o potencjalnych odbiorcach, takie jak imię, nazwisko, adres jego strony internetowej czy nazwa firmy.
Dane z edytora kontaktów mogą być potem wykorzystane do personalizacji wiadomości e-mail, umożliwiając nadawcy zwracanie się do odbiorcy w bardziej indywidualny i bezpośredni sposób, co zwiększa szanse na uzyskanie odpowiedzi i nawiązanie pozytywnych relacji biznesowych.
Pokrewny temat: Mapowanie danych z innych programów np. Microsoft Excel
Zbuduj własną bazę firm
Cold mail do pozyskiwania kontaktów
Po zebraniu adresów e-mail nie można od razu wysłać do nich informacji handlowej. Można wysłać typowego maila akwizycyjnego z prośbą o wyrażenie zgody na kontakt w celach marketingowych lub wykorzystać technikę zimnych maili (ang. Cold mail).
Cold mail to forma komunikacji, w której wysyłamy wiadomości e-mail do osób lub firm, z którymi nie mieliśmy wcześniej kontaktu. Zimny mail powinien zawierać krótkie, zwięzłe i spersonalizowane wprowadzenie, przedstawiając siebie i swoją firmę.
Następnie powinien skupić się na konkretnych korzyściach, jakie może przynieść odbiorcy współpraca z nadawcą. W końcowej części maila warto umieścić zachętę do odpowiedzi oraz dane kontaktowe.
Personalizacja kluczem do zwiększenia szans na pozyskanie nowych kontaktów
W programie AnoMail w łatwy sposób można stosować personalizację na potrzeby zimnych wiadomości oraz tzw. follow-upy czyli ponowienie wysyłki do osób, które nie odpowiedziały na pierwszą próbę nawiązania kontaktu. Proces wysyłki cold maila za pośrednictwem AnoMail pomoże w zwiększeniu Państwa szans na uzyskanie odpowiedzi oraz wspomoże Was w nawiązaniu nowych relacji biznesowych z potencjalnymi klientami.
Personalizacja zmniejsza ilość zgłoszeń antyspamowych
Im mail będzie bardziej spersonalizowany i będzie posiadał indywidualną treść, tym mniejsza szansa na to, że ktoś nie będzie zadowolony z jego otrzymania. Tym samym stosując dobrze przygotowanego cold maila zmniejsza się ilość zgłoszeń antyspamowych.
Zobacz koniecznie: Sztuczna inteligencja do pisania zimnych maili