Pozyskiwanie adresów e-mail

wyszukiwanie adresów firm

Pozyskiwanie adresów e-mail firm

Pozyskiwanie adresów e-mail ze stron internetowych firm wzbudza kontrowersje. Wiąże się to zazwyczaj z działaniami początkujących, którzy rozsyłają niezamówione informacje handlowe na chybił trafił, licząc na efekt skali. To nie działa i nie zalecamy takich wysyłek gdyż realizując wysyłki do źle dobranej grupy docelowej narażacie się Państwo na zgłoszenia antyspamowe od niezadowolonych odbiorców. Aby mailing był skuteczny musi mieć indywidualny charakter i być dopasowany do grupy docelowej.

AnoMail pozwoli Państwu budować własne bazy adresów na potrzeby masowych wysyłek, ale należy to robić z rozwagą i przede wszystkim segmentować odbiorców oraz personalizować wiadomości. Dobrze spersonalizowana treść listu i dopasowana do grupy docelowej gwarantuje osiągnięcie założonych celów marketingowych.

Pozyskiwanie adresów ze stron a kwestie prawne

Zbieranie adresów e-mail z internetu nie jest zabronione. Jednak zgodnie z obowiązującymi przepisami, wysyłanie informacji handlowych musi być poprzedzone uzyskaniem zgody odbiorcy na przesłanie oferty. Dodatkowo w przypadku imiennych adresów pracowników należy dopełnić obowiązku informacyjnego wynikającego z rozporządzenia unijnego (RODO) i poinformować odbiorcę w jakim zakresie oraz w jakim celu przetwarzacie jego dane osobowe.

Pokrewny temat: Zbieranie zgód marketingowych poprzez dynamiczne kody QR

Film dot. pozyskiwania adresów e-mail

Odtwórz film na temat Pozyskiwanie adresów e-mail firm

Najpierw zgoda lub cold mail a dopiero potem oferta

Nie ma znaczenia czy zamierzacie Państwo wysyłać informacje handlowe do osób fizycznych czy prawnych. Najpierw należy pozyskać zgodę na kontakt marketingowy. Świetnie sprawdza się w tej kwestii cold mailing w połączeniu ze sztuczną inteligencją, która sama napisze treść listu.

Jeśli firma publikuje swój adres e-mail na stronie internetowej jako formę kontaktu, to zazwyczaj oznacza, że chce aby kontaktować się z nią w celach biznesowych. Pobranie adresu e-mail w takim przypadku nie jest zabronione, pod warunkiem, że zastosujecie schematy i zasady komunikacji znane z zimnych maili. Nikt nie lubi niezamówionych informacji handlowych a tym bardziej nie chce czytać maila ofertowego bez jakiejkolwiek zapowiedzi.

Personalizacja i indywidualny charakter wiadomości

Masowy mailing od razu skoncentrowany na sprzedaży z całą pewnością będzie źle odebrany i wygeneruje zgłoszenia antyspamowe. Również zwykłe zapytanie o możliwość przesłania oferty handlowej może być sporne. Dlatego poczytaj o zimnych mailach (ang. Cold mail) bo one najczęściej otwierają drogę do dalszej dyskusji z potencjalnymi klientami.

Zestaw narzędzi do wyszukiwania adresów e-mail

AnoMail to kompleksowe narzędzie do budowy baz adresowych oraz wysyłania masowej korespondencji e-mai. Program AnoMail wyposażono w kilka modułów do pozyskiwania adresów e-mail. Dzięki nim będziecie mogli zbudować własną bazę adresową i dotrzeć do potencjalnych klientów. Najważniejsze moduły do pozyskiwania adresów e-mail to:

  • Patrz i pobierz – oferuje zbieranie adresów bezpośrednio w trakcie odwiedzin witryny internetowej firmy lub ułatwia zbieranie adresów e-mail wg słów kluczowych.
  • Hurtowo z domeny – pozwala pobrać adresy e-mail z danej domeny np. z katalogu firm w sposób masowy.
  • Z konkretniej strony – pobiera adresy e-mail z jednej strony np. www.anomail.pl/kontakt.

Korzystając z powyższych funkcji można wyszukiwać adresy e-mail wg słów kluczowych, wpisując w wyszukiwarce Google hasło: apteka warszawa kontakt mail. Można także zaplanować wizyty podając wiele adresów stron internetowych. Dzięki temu w szybki i łatwy sposób buduje się własne bazy kontaktów e-mail, które będą pasowały do Państwa grupy docelowej.

Program oprócz samego adresu e-mail zapisuje także informacje z jakiej strony oraz kiedy pobrał dane. To może się przydać podczas personalizacji treści listu lub tematu wiadomości. Dostęp do zebranych danych jest w module Patrz i pobierz po naciśnięciu przycisku Adresy oraz w edytorze kontaktów po przejściu do Menu Plik 👉🏽 Odczytaj zebrane kontakty.

Pozyskiwanie adresów i planowanie wizyt
Pobieranie adresów e-mail w trakcie odwiedzin oraz planowanie wizyt

W razie potrzeby program AnoMail może samodzielnie odwiedzić każdą ze wskazanej listy stron (URL). Służy do tego funkcja Zaplanuj, dostępna w module Patrz i Pobierz. Podaje się programowi listę np. 500 stron firm, a on po kolei odwiedza każdą ze stron w poszukiwaniu adresów. 

AnoMail może także sam na podstawie bazy adresów e-mail, ustalić linki do witryn firm a następnie odwiedzić każdą ze stron i pobrać z niej aktualne adresy. Służy do tego funkcja dostępna pod przyciskiem Odczytaj maile. Ta funkcja przydaje się w przypadku chęci odświeżenia posiadanych już baz adresów e-mail.

Zobacz: Zbieranie adresów e-mail z wykorzystaniem proxy

Lista pozyskanych adresów e-mail
Zebrane adresy e-mail wraz z dodatkowymi informacjami

hurtowe Wyszukiwanie adresów e-mail firm

AnoMail oferuje także możliwość hurtowego pobierania adresów e-mail. W tym celu w głównym oknie programu AnoMail należy nacisnąć kolejno: przycisk Importuj 👉🏽 Ze stron internetowych 👉🏽 Hurtowo z domeny. Zostanie wyświetlone okno przedstawione na poniższym rysunku. Należy w nim podać adres domeny np. katalog adresów firmowych. Następnie ustalić parametry odwiedzin np. zbieraj adresy tylko aptek z województwa pomorskiego.

W ten sposób ukierunkowujecie Państwo bota, który odwiedzi tyle stron ile mu każecie oraz zbierze adresy e-mail. Dzięki temu można budować tematyczne bazy i segmentować klientów. Moduł do hurtowego pozyskiwania adresów należy do grupy oprogramowania typu żniwiarka czyli harvester, które zbiera adresy e-mail odwiedzając wszystkie podstrony we wskazanej domenie.

Moduł hurtowego zbieracza adresów, nie opuści wskazanej domeny (patrz punkt 1 na poniższym rysunku). Innymi słowy jeżeli na stronie internetowej znajdują się adresy firm w innych domenach, to bot ich nie odwiedzi. W ten sposób w Państwa bazie nie znajdą się przypadkowe adresy.

W razie potrzeby można ustawić wykluczenia dot. odwiedzanych adresów stron oraz pobieranych adresów e-mail. To wszystko ustawia się w zakładce „Dodatkowe ustawienia”. Dzięki temu modułowi buduje się bazy tematyczne, które można potem wykorzystać do wysyłania mocno spersonalizowanych maili akwizycyjnych.

Hurtowe pozyskiwanie adresów e-mail firm
Hurtowe pozyskiwanie adresów e-mail firm z danej domeny np. katalogu firm

Edytor kontaktów do budowy baz adresowych

Edytor kontaktów w programie AnoMail to narzędzie umożliwiające tworzenie i zarządzanie bazą danych kontaktów, które są wykorzystywane w celu prowadzenia cold mailingu oraz spersonalizowanych wysyłek. Dzięki naszemu edytorowi użytkownik może gromadzić informacje o potencjalnych odbiorcach, takie jak imię, nazwisko, adres jego strony internetowej czy nazwa firmy. 

Dane z edytora kontaktów mogą być potem wykorzystane do personalizacji wiadomości e-mail, umożliwiając nadawcy zwracanie się do odbiorcy w bardziej indywidualny i bezpośredni sposób, co zwiększa szanse na uzyskanie odpowiedzi i nawiązanie pozytywnych relacji biznesowych.

Pokrewny temat: Mapowanie danych z innych programów np. Microsoft Excel

Zbuduj własną bazę firm

Cold mail do pozyskiwania kontaktów

Po zebraniu adresów e-mail nie można od razu wysłać do nich informacji handlowej. Można wysłać typowego maila akwizycyjnego z prośbą o wyrażenie zgody na kontakt w celach marketingowych lub wykorzystać technikę zimnych maili (ang. Cold mail). 

Cold mail to forma komunikacji, w której wysyłamy wiadomości e-mail do osób lub firm, z którymi nie mieliśmy wcześniej kontaktu. Zimny mail powinien zawierać krótkie, zwięzłe i spersonalizowane wprowadzenie, przedstawiając siebie i swoją firmę. 

Następnie powinien skupić się na konkretnych korzyściach, jakie może przynieść odbiorcy współpraca z nadawcą. W końcowej części maila warto umieścić zachętę do odpowiedzi oraz dane kontaktowe.

Personalizacja kluczem do zwiększenia szans na pozyskanie nowych kontaktów

W programie AnoMail w łatwy sposób można stosować personalizację na potrzeby zimnych wiadomości oraz tzw. follow-upy czyli ponowienie wysyłki do osób, które nie odpowiedziały na pierwszą próbę nawiązania kontaktu. Proces wysyłki cold maila za pośrednictwem AnoMail pomoże w zwiększeniu Państwa szans na uzyskanie odpowiedzi oraz wspomoże Was w nawiązaniu nowych relacji biznesowych z potencjalnymi klientami.

Personalizacja zmniejsza ilość zgłoszeń antyspamowych

Im mail będzie bardziej spersonalizowany i będzie posiadał indywidualną treść, tym mniejsza szansa na to, że ktoś nie będzie zadowolony z jego otrzymania. Tym samym stosując dobrze przygotowanego cold maila zmniejsza się ilość zgłoszeń antyspamowych.

Zobacz koniecznie: Sztuczna inteligencja do pisania zimnych maili