Pozyskiwanie adresów e-mail
wyszukiwanie adresów firm
Pozyskiwanie adresów e-mail firm
Pozyskiwanie adresów e-mail ze stron internetowych firm wzbudza kontrowersje. Wiąże się to zazwyczaj z działaniami początkujących, którzy rozsyłają niezamówione informacje handlowe na chybił trafił, licząc na efekt skali. To nie działa i nie zalecamy takich wysyłek gdyż realizując wysyłki do źle dobranej grupy docelowej narażacie się Państwo na zgłoszenia antyspamowe od niezadowolonych odbiorców. Aby mailing był skuteczny musi mieć indywidualny charakter i być dopasowany do grupy docelowej.
AnoMail pozwoli Państwu budować własne bazy adresów na potrzeby masowych wysyłek, ale należy to robić z rozwagą i przede wszystkim segmentować odbiorców oraz personalizować wiadomości. Dobrze spersonalizowana treść listu i dopasowana do grupy docelowej gwarantuje osiągnięcie założonych celów marketingowych.
Pozyskiwanie adresów ze stron a kwestie prawne
Zbieranie adresów e-mail z internetu nie jest zabronione. Jednak zgodnie z obowiązującymi przepisami, wysyłanie informacji handlowych musi być poprzedzone uzyskaniem zgody odbiorcy na przesłanie oferty. Dodatkowo w przypadku imiennych adresów pracowników należy dopełnić obowiązku informacyjnego wynikającego z rozporządzenia unijnego (RODO) i poinformować odbiorcę w jakim zakresie oraz w jakim celu przetwarzacie jego dane osobowe.
Pokrewny temat: Zbieranie zgód marketingowych poprzez dynamiczne kody QR
Film dot. pozyskiwania adresów e-mail
Najpierw zgoda lub cold mail a dopiero potem oferta
Nie ma znaczenia czy zamierzacie Państwo wysyłać informacje handlowe do osób fizycznych czy prawnych. Najpierw należy pozyskać zgodę na kontakt marketingowy. Świetnie sprawdza się w tej kwestii cold mailing w połączeniu ze sztuczną inteligencją, która sama napisze treść listu.
Jeśli firma publikuje swój adres e-mail na stronie internetowej jako formę kontaktu, to zazwyczaj oznacza, że chce aby kontaktować się z nią w celach biznesowych. Pobranie adresu e-mail w takim przypadku nie jest zabronione, pod warunkiem, że zastosujecie schematy i zasady komunikacji znane z zimnych maili. Nikt nie lubi niezamówionych informacji handlowych a tym bardziej nie chce czytać maila ofertowego bez jakiejkolwiek zapowiedzi.
Personalizacja i indywidualny charakter wiadomości
Masowy mailing od razu skoncentrowany na sprzedaży z całą pewnością będzie źle odebrany i wygeneruje zgłoszenia antyspamowe. Również zwykłe zapytanie o możliwość przesłania oferty handlowej może być sporne. Dlatego poczytaj o zimnych mailach (ang. Cold mail) bo one najczęściej otwierają drogę do dalszej dyskusji z potencjalnymi klientami.
Zestaw narzędzi do wyszukiwania adresów e-mail
AnoMail to kompleksowe narzędzie do budowy baz adresowych oraz wysyłania masowej korespondencji e-mai. Program AnoMail wyposażono w kilka modułów do pozyskiwania adresów e-mail. Dzięki nim będziecie mogli zbudować własną bazę adresową i dotrzeć do potencjalnych klientów. Najważniejsze moduły do pozyskiwania adresów e-mail to:
- Patrz i pobierz – oferuje zbieranie adresów bezpośrednio w trakcie odwiedzin witryny internetowej firmy lub ułatwia zbieranie adresów e-mail wg słów kluczowych.
- Hurtowo z domeny – pozwala pobrać adresy e-mail z danej domeny np. z katalogu firm w sposób masowy.
- Z konkretniej strony – pobiera adresy e-mail z jednej strony np. www.anomail.pl/kontakt.
Korzystając z powyższych funkcji można wyszukiwać adresy e-mail wg słów kluczowych, wpisując w wyszukiwarce Google hasło: apteka warszawa kontakt mail. Można także zaplanować wizyty podając wiele adresów stron internetowych. Dzięki temu w szybki i łatwy sposób buduje się własne bazy kontaktów e-mail, które będą pasowały do Państwa grupy docelowej.
Program oprócz samego adresu e-mail zapisuje także informacje z jakiej strony oraz kiedy pobrał dane. To może się przydać podczas personalizacji treści listu lub tematu wiadomości. Dostęp do zebranych danych jest w module Patrz i pobierz po naciśnięciu przycisku Adresy oraz w edytorze kontaktów po przejściu do Menu Plik 👉🏽 Odczytaj zebrane kontakty.
W razie potrzeby program AnoMail może samodzielnie odwiedzić każdą ze wskazanej listy stron (URL). Służy do tego funkcja Zaplanuj, dostępna w module Patrz i Pobierz. Podaje się programowi listę np. 500 stron firm, a on po kolei odwiedza każdą ze stron w poszukiwaniu adresów.
AnoMail może także sam na podstawie bazy adresów e-mail, ustalić linki do witryn firm a następnie odwiedzić każdą ze stron i pobrać z niej aktualne adresy. Służy do tego funkcja dostępna pod przyciskiem Odczytaj maile. Ta funkcja przydaje się w przypadku chęci odświeżenia posiadanych już baz adresów e-mail.
hurtowe Wyszukiwanie adresów e-mail firm
AnoMail oferuje także możliwość hurtowego pobierania adresów e-mail. W tym celu w głównym oknie programu AnoMail należy nacisnąć kolejno: przycisk Importuj 👉🏽 Ze stron internetowych 👉🏽 Hurtowo z domeny. Zostanie wyświetlone okno przedstawione na poniższym rysunku. Należy w nim podać adres domeny np. katalog adresów firmowych. Następnie ustalić parametry odwiedzin np. zbieraj adresy tylko aptek z województwa pomorskiego.
W ten sposób ukierunkowujecie Państwo bota, który odwiedzi tyle stron ile mu każecie oraz zbierze adresy e-mail. Dzięki temu można budować tematyczne bazy i segmentować klientów. Moduł do hurtowego pozyskiwania adresów należy do grupy oprogramowania typu żniwiarka czyli harvester, które zbiera adresy e-mail odwiedzając wszystkie podstrony we wskazanej domenie.
Moduł hurtowego zbieracza adresów, nie opuści wskazanej domeny (patrz punkt 1 na poniższym rysunku). Innymi słowy jeżeli na stronie internetowej znajdują się adresy firm w innych domenach, to bot ich nie odwiedzi. W ten sposób w Państwa bazie nie znajdą się przypadkowe adresy.
W razie potrzeby można ustawić wykluczenia dot. odwiedzanych adresów stron oraz pobieranych adresów e-mail. To wszystko ustawia się w zakładce „Dodatkowe ustawienia”. Dzięki temu modułowi buduje się bazy tematyczne, które można potem wykorzystać do wysyłania mocno spersonalizowanych maili akwizycyjnych.
Edytor kontaktów do budowy baz adresowych
Edytor kontaktów w programie AnoMail to narzędzie umożliwiające tworzenie i zarządzanie bazą danych kontaktów, które są wykorzystywane w celu prowadzenia cold mailingu oraz spersonalizowanych wysyłek. Dzięki naszemu edytorowi użytkownik może gromadzić informacje o potencjalnych odbiorcach, takie jak imię, nazwisko, adres jego strony internetowej czy nazwa firmy.
Dane z edytora kontaktów mogą być potem wykorzystane do personalizacji wiadomości e-mail, umożliwiając nadawcy zwracanie się do odbiorcy w bardziej indywidualny i bezpośredni sposób, co zwiększa szanse na uzyskanie odpowiedzi i nawiązanie pozytywnych relacji biznesowych.
Pokrewny temat: Mapowanie danych z innych programów np. Microsoft Excel
Zbuduj własną bazę firm
Cold mail do pozyskiwania kontaktów
Po zebraniu adresów e-mail nie można od razu wysłać do nich informacji handlowej. Można wysłać typowego maila akwizycyjnego z prośbą o wyrażenie zgody na kontakt w celach marketingowych lub wykorzystać technikę zimnych maili (ang. Cold mail).
Cold mail to forma komunikacji, w której wysyłamy wiadomości e-mail do osób lub firm, z którymi nie mieliśmy wcześniej kontaktu. Zimny mail powinien zawierać krótkie, zwięzłe i spersonalizowane wprowadzenie, przedstawiając siebie i swoją firmę.
Następnie powinien skupić się na konkretnych korzyściach, jakie może przynieść odbiorcy współpraca z nadawcą. W końcowej części maila warto umieścić zachętę do odpowiedzi oraz dane kontaktowe.
Personalizacja kluczem do zwiększenia szans na pozyskanie nowych kontaktów
W programie AnoMail w łatwy sposób można stosować personalizację na potrzeby zimnych wiadomości oraz tzw. follow-upy czyli ponowienie wysyłki do osób, które nie odpowiedziały na pierwszą próbę nawiązania kontaktu. Proces wysyłki cold maila za pośrednictwem AnoMail pomoże w zwiększeniu Państwa szans na uzyskanie odpowiedzi oraz wspomoże Was w nawiązaniu nowych relacji biznesowych z potencjalnymi klientami.
Personalizacja zmniejsza ilość zgłoszeń antyspamowych
Im mail będzie bardziej spersonalizowany i będzie posiadał indywidualną treść, tym mniejsza szansa na to, że ktoś nie będzie zadowolony z jego otrzymania. Tym samym stosując dobrze przygotowanego cold maila zmniejsza się ilość zgłoszeń antyspamowych.
Zobacz koniecznie: Sztuczna inteligencja do pisania zimnych maili