Synonimizer tematów wiadomości​

mieszacz tematów listów e-mail

Losowy mieszacz tematów listów

Polecamy korzystać z funkcji programu AnoMail o nazwie synonimizer tematów wiadomości czyli mieszacza tematów który pozwoli do jednej wiadomości przygotować kilka tematów. Program AnoMail w odróżnieniu od zwykłych programów pocztowych pozwala do jednego listu wprowadzić kilka różnych tematów co jest istotne ze względów antyspamowych.

Synonimizer tematów wiadomości zmniejsza ryzyko trafienia listu do spamu tylko dlatego, że wysyłacie taką samą treść do wielu odbiorców równocześnie. Funkcja o nazwie „Synonimizer tematów wiadomości” widoczna jest w głównym oknie programu i może być rozszerzona o pola personalizacji, które wstawia się w temacie listu. Można także używać emotikonów w celu przyciągnięcia uwagi odbiorcy.

Patrz: Sztuczna inteligencja (AI) do generowania gotowych treści

Mieszacz tematów
AnoMail pozwala do jednej wiadomości wprowadzić wiele tematów

Mieszacz tematów wiadomości zmienia sygnaturę antyspamową listu

Program do mailingu AnoMail w trakcie wysyłki losuje tematy i do każdego z odbiorów wybiera jeden z kilku tematów, które Państwo wprowadzicie na etapie tworzenia wiadomości e-mail. Ta funkcjonalność jest o tyle lepsza w stosunku do oprogramowania, które służy do synonimizacji tekstów gdyż tematy są przygotowywane przez Państwa przed wysyłką i brzmią naturalnie, czego nie można powiedzieć w przypadku używania automatów, które tworzą tematy z np. synonimów.

Pełna personalizacja zmieniających się tematów wiadomości

Ponadto wraz ze zmianą tematu zmienia się sygnatura antyspamowa wiadomości e-mail co jest szczególnie ważne w przypadku wysyłek do odbiorców korzystających z serwisów takich jak GMail, Interia, Onet, WP itd. W tematach można stosować pola personalizacji, które dodatkowo zmienią temat listu.

Dla przykładu można użyć w temacie pole personalizacji #IME# lub #WIM# i wtedy w temacie listu pojawi się imię odbiorcy np. „Grzegorz mamy dla Ciebie ofertę” lub „Grzegorzu zapoznaj się z wiadomością”. Pole #IME# oznacza imię w miejscowniku. Natomiast pole #WIM# oznacza imię w wołaczu.

Synonimizer tematów
Ustaw zmienne tematy do wiadomość z emotikonami i polami personalizacji

Zmienne tematy newsletterów

Odtwórz film na temat Mieszacz tematów wiadomości

Stosowanie synonimizacji tematów z wykorzystaniem pól personalizacji, polega na zmianie tematu wiadomości, tak aby był on różny dla każdego adresata, choćby minimalnie. Oznacza to, że każdy otrzymujący wiadomość e-mail, będzie widział inny temat, ale jednocześnie zachowane zostaną cechy charakterystyczne dla kampanii, takie jak nazwa firmy czy główny temat wiadomości.

Dzięki zastosowaniu mieszacza tematów, kampania będzie bardziej naturalna i będzie przypominać indywidualne wiadomości, a nie masową kampanię wysyłaną do setek lub tysięcy odbiorców. W ten sposób zmniejszamy ryzyko traktowania Państwa wiadomości jako spamu tylko dlatego, że zawiera identyczna treść.

Emotikony w temacie newslettera

Optymalna długość tematu wiadomości e-mail to zazwyczaj około 6-10 słów czyli około 60 znaków. Taka długość jest wystarczająca, aby zawrzeć wystarczająco dużo informacji ale jednocześnie nie jest zbyt długa, aby była uciążliwa dla odbiorcy. Zamiast wykrzykników wstaw emotikonę naciskając przycisk Wstaw emotkę.

Emotikony to graficzne symbole używane w celu wyrażenia emocji, nastroju lub intencji w komunikacji pisemnej. Używanie emotikonów w newsletterach może przynieść wiele korzyści. Po pierwsze, emotikony są w stanie wywołać pozytywne emocje u odbiorców, co z kolei może zwiększyć ich zaangażowanie i chęć interakcji z marką. Po drugie, emotikony mogą pomóc w ułatwieniu czytania tematu lub treści listu, dzięki czemu wiadomość jest bardziej przystępna i atrakcyjna wizualnie.

Możesz także łączyć emotikony z polami personalizacji np. #WIM# czyli imię w wołaczu lub #FMA# czyli nazwa firmy adresata listu. To pozwoli zmaksymalizować korzyści stosowania zmiennych tematów. Jeżeli nie macie Państwo pomysłów na tematy to może Wam pomóc narzędzie takie jak ChatGPT (model sztucznej inteligencji), który wygeneruje dla Was tematy (patrz poniższy rysunek) lub całe treści do Waszych newsletterów.

Brudnopis wiadomości w AnoMail
Brudnopis do zapisywania emotikon lub fragmentów tekstów do wielokrotnego użycia

mieszacz tematów listów e-mail

Polecamy używać funkcji mieszacza tematów wiadomości w przypadku wysyłek do odbiorców w tych samych domenach, gdyż filtr antyspamowy w tej samej domenie widząc wiadomości z różnymi tematami traktuje je lepiej niż wiele wiadomości z tym samym tematem.

Z tego samego względu proponujemy aby skorzystali Państwo z losowych bloków tekstu, które wstawia się do treści maila na podobnej zasadzie jak tematy i program losuje tekst do każdego z odbiorców. To zmienia sygnaturę antyspamową listu przez co filtry antyspamowe takie jak Pyzor/Ryzor nie mogą tak łatwo zablokować Państwa wiadomości.

Pokrewny temat: Wysyłka mailingów reklamowych w cyrylicy

ChatGPT generuje losowe teksty do mailingu
ChatGPT - Sztuczna inteligencja do pisania tematów lub całych treści listów e-mail

Losowe bloki tekstu w treści wiadomości e-mail

Dodatkowo w programie AnoMail można używać losowych bloków tekstów do zmiany sygnatury treści wiadomości. Filtry antyspamowe „nie lubią” gdy identyczny list wysyłany jest do wielu odbiorców. Dzięki blokom „wprowadzenia”, „rozwinięcia” i „zakończenia” treść tego samego listu wysyłanego do masowego odbiorcy może się zmieniać. Podobnie jak w przypadku tematów program losuje z przygotowanych wcześniej tekstów inną parę fraz dla treści listu.

inna treść listu dla każdego z odbiorców wiadomości e-mail

Funkcja losowych tekstów przydaje się w sytuacji, w której nie możecie Państwo wykorzystać pełnych pól personalizacji np. Imienia, Nazwiska gdyż ich nie posiadacie. Losowe bloki zmieniają treść masowych wiadomości i pozwalają zróżnicować treść listu.

Podsumowując: W bloku „wprowadzenia” wyjaśniamy dlaczego napisaliśmy do odbiorcy. W bloku „rozwinięcia” opisujemy co zyska odbiorca gdy zdecyduje się na współpracę z nami. W „zakończeniu” pytamy kiedy możemy się skontaktować i zachęcamy aby odbiorca odpowiedział na naszą wiadomość.

Synonimizer tematów wiadomości​ i losowe bloki
Ustawienia losowych tekstów do zmiany treści wiadomości e-mail

Mieszacz tematów oraz losowe bloki tekstu w tzw. Cold mailingu

W oknie edycji listu należy kliknąć przycisk Personalizacja a następnie wybrać funkcję Wstaw losowe bloki tekstów. Wcześniej przygotuj treści w postaci osobnych akapitów. Każdy akapit zawiera określony blok tekstu np. Chciałbym nawiązać z Państwem współpracę i dlatego zdecydowałem się napisać.

Program AnoMail na podstawie wprowadzonych przez Państwa tekstów wylosuje określony akapit i wstawi go do listu. Oczywiście Państwo wybieracie miejsce w treści wiadomości, w którym dany tekst pojawi się. Tu też możecie wspomóc się tekstami z generatora tekstów ChatGPT.

Mieszacz tematów oraz losowe bloki tekstu do zmiany sygnatury maila

Dzięki losowym tekstom zmniejszy się ryzyko trafienia do spamu tylko dlatego, że wysyłacie Państwo dużo takich samych wiadomości do tzw. masowego odbiorcy. Im więcej tekstów wprowadzicie Państwo tym lepiej. Minimalna ilość tekstów do każdego bloku (Wstęp, rozwinięcie, zakończenie) powinna wynosić minimum 10 akapitów.

Funkcja losowych tematów i bloków sprawdza się idealnie w tzw. cold mailingu czyli mocno spersonalizowanych wiadomościach e-mail udających korespondencję wysłaną do wybranego odbiorcy. W blokach teksu oraz tematach można używać pełnej listy pól personalizacji. Dzięki czemu w tekście lub temacie można przywołać imię i nazwisko odbiorcy, dział w którym pracuje lub nazwę firmy. To z kolei spowoduje zwiększenie ilości otwarć wiadomości e-mail.

Jaka jest optymalna długość tematu wiadomości e-mail?

Optymalna długość tematu listu zależy od kilku czynników. Jednak ogólnie rzecz biorąc, najlepsza długość tematu powinna wynosić od 20 do 120 znaków i pokrywać się z zawartością wiadomości. AnoMail będzie wyświetlał temat w kolorze czarnym lub zielonym co sugeruje na optymalną długość tematu listu. Kolor czerwony oznacza, że temat jest za krótki/długi lub zawiera spamerskie słowa.

Statystycznie rzecz ujmując większość odbiorców decyduje się na otwarcie maila patrząc na temat listu. Dlatego ważne jest, aby temat przyciągał uwagę i zawierał „coś” z czym utożsamia się odbiorca np. nazwę jego firmy lub imię w dopełniaczu. W tym celu wstaw pole personalizacji np. #FMA# czyli firma odbiorcy.

Zwykle sugeruje się, aby długość tematu listu nie przekraczała 50-60 znaków, po to aby w programie pocztowym temat nie uległ skróceniu. Jednocześnie należy pamiętać, że temat powinien być zwięzły i składał się z kilku wyrazów. Należy unikać tematów pisanych dużymi literami składających się tylko z jednego lub dwóch wyrazów.

ZOBACZ ciekawe tematy z naszego bloga: