Personalizacja danych nadawcy
różni nadawcy w polu FROM
Personalizacja danych nadawcy
Personalizacja danych nadawcy wiadomości pozwala zidentyfikować nadawcę i uwiarygodnić jego tożsamość u adresata listu zwłaszcza w dużych firmach. Funkcję tę wykorzystuje się najczęściej w przypadku wysyłania mailingu do kluczowych klientów, do których przypisani są opiekunowie. Chodzi o to, że adresaci Państwa wiadomości w danych nadawcy (pole Od czyli From) widzą dane konsultanta, który przypisany jest do ich obsługi.
Personalizacja danych nadawcy w AnoMail polega na dodaniu specjalnych pól personalizacji do danych nadawcy wiadomości. Mowa o polu #ZDL# zawierającym adres e-mail nadawcy (opiekuna klienta) oraz polu np. #INF#, w którym znajdzie się imię i nazwisko konsultanta przypisanego do konkretnego klienta. Tego typu personalizacja pomaga zwiększyć skuteczność kampanii i budować trwałe relacje z odbiorcami.
Pokrewny temat: Wysyłanie spersonalizowanych wiadomości SMS
Oszczędność czasu i lepsza komunikacja z klientami
Na poniższym rysunku pokazano zastosowanie pól personalizacji w danych nadawcy. Po wysłaniu wiadomości, adresat listu zobaczy dane konkretnego pracownika np. jego imię i nazwisko oraz jego adres e-mail. W ten sposób możecie Państwo od razu wysyłać mailing do dużej bazy bez konieczności dzielenia jej na grupy i przypisania ich do poszczególnych konsultantów.
Użycie personalizacji w danych nadawcy pozwala zaoszczędzić sporo czasu gdyż mailing realizuje jedna osoba w imieniu pozostałych pracowników. Adresat listu jest przekonany, że wiadomość została wysłana przez jego opiekuna a nie kogoś z ogólnego adresu firmy.
Ponadto adresaci opowiadają bezpośrednio do konsultanta, którego adres będzie widoczny w polu Od (ang. From). Nie ma potrzeby przekazywania odpowiedzi klienta do konkretnego pracownika bo jest pewny, że pocztę wysłał jego opiekun.
Komercyjna skrzynka do personalizacji nadawcy
W programie AnoMail można wpisywać dowolne dane nadawcy. To Państwo decydujecie jaki adres e-mail oraz nazwę zobaczy odbiorca Waszej korespondencji. W przypadku chęci korzystania z personalizacji danych nadawcy musicie posiadać komercyjną skrzynkę e-mail. Darmowe skrzynki nie pozwalają na wysyłanie poczty w imieniu innego pracownika posiadającego inny adres e-mail.
Gdyby jednak bardzo chcieli Państwo wysyłać pocztę np. z konta @GMail.com to można jedynie personalizować nazwę nadawcy. W tym przypadku adres e-mail nadawcy byłby stały a mogłaby się zmieniać jego nazwa czyli np. nazwiska nadawców.
Wraz ze zmianą polityk antyspamowych Google i Yahoo, które weszły w życie w czerwcu 2024 r. nie można wysyłać masowej korespondencji z darmowych kont w domenie @gmail.com oraz @yahoo.com. Poczta z darmowych skrzynek będzie blokowana oraz oznaczana jako spam.
Jak spersonalizować nadawcę maila?
W pierwszej kolejności w głównym oknie programu AnoMail należy nacisnąć przycisk Odbiorcy/Kontakty i przejść do Edytora kontaktów. Edytor kontaktów wbudowany w AnoMail pozwala przygotować bazy adresowe zawierające na potrzeby personalizacji wysyłek e-mail. W dalszej kolejności trzeba wczytać uprzednio przygotowaną bazę np. w programie Excel.
Aby wyświetlić potrzebne pola personalizacji np. E-mail, Nazwa firmy odbiorcy itd. trzeba kliknąć Menu Widok i zaznaczyć, które pola personalizacji mają być wyświetlane. W kolumnie „Źródło” (pole personalizacji #ZDL#) należy wpisać adresy e-mail, które zobaczą konkretni odbiorcy. Dodatkowo w dowolnym polu personalizacji np. #INF# czyli kolumna Info umieszcza się imiona i nazwiska opiekunów klienta.
Patrz także: Personalizacja grafiki w celu zwiększenia zaangażowania odbiorców
Chcę spersonalizować tylko adres nadawcy
Jeżeli personalizacja danych nadawcy ma polegać tylko na wysyłaniu poczty z adresów e-mail poszczególnych konsultantów ale w danych nadawcy ma być widoczna stała nazwa firmy to nie używa się pola #INF#. Tylko w polu E-mail przy danych nadawcy wstawia się pole #ZDL#.
AnoMail potwierdzi jego przyjęcie pokazując tło pola z adresem w kolorze niebieskim. Jednakże lepszy efekt marketingowy uzyskacie Państwo pokazując odbiorcy dane konsultanta (np. Imię i nazwisko), którego adresat zna lub miał z nim wcześniejszy kontakt.
Przykładowe elementy personalizacji widoczne w danych nadawcy:
- Imię i nazwisko nadawcy np. Adam Nowak. Unikaj krótkich tekstów składających się z jednego wyrazu.
- Adres e-mail nadawcy np. adam@example.com. Nie używaj info@, szkolenia@, promocje@ bo odbiorcy najczęściej kasują maile z takich adresów bo oczekują, że nadawcą maila jest konkretna osoba a nie „Dział Marketingu”.
- Nazwa firmy nadawcy np. AnoMail Software. Sama nazwa firmy powinna być widoczna tylko u tych adresatów, którzy Państwa znają lub kojarzą.
- Imię i nazwa firmy np. Adam z AnoMail lub A. Nowak – AnoMail. Używanie imienia i nazwiska w danych nadawcy większa skuteczność wysyłki.
W dużych firmach dzięki zastosowaniu personalizacji danych nadawcy, odbiorcy mogą łatwiej rozpoznać, kto jest nadawcą wiadomości oraz mogą prowadzić wymianę korespondencji z konkretnym konsultantem. Personalizacja może również pomóc zwiększyć zaangażowanie odbiorców i poprawić skuteczność kampanii marketingowej kierowanych do dużej grupy adresatów.
Personalizacja pola nadawcy w AnoMail umożliwi Państwu skierować wiadomości do różnych grup odbiorców, np. klientów VIP, a każda z tych grup będzie miała innego nadawcę, co wpłynie pozytywnie na wizerunek Waszej marki i zwiększy skuteczność działań marketingowych.
Artykułu, które mogą Ci się przydać potem:
Podgląd programów pocztowych z jakich korzystają odbiorcy mailingu
W lokalny moduł subskrypcji programu AnoMail wbudowano raport pokazujący z jakich programów pocztowych korzystają odbiorcy Państwa wiadomości. To się przydaje w sytuacjach, w których chcecie Państwo mieć pewność, że Wasz list poprawnie wyświetli się u odbiorcy wiadomości.
Różne wersje językowe w jednej wiadomości e-mail np. PL i EN
Program AnoMail umożliwia wysyłanie jednej wiadomości e-mail w wielu językach, takich jak np. polski i angielski. Wiadomość jest neutralna dla filtrów antyspamowych tym samym można tworzyć wielojęzyczne kampanie, dostosowując treść wiadomości do różnych grup odbiorców.
Program do wysyłania maili bez abonamentu
Program do wysyłania maili pozwala wysyłać e-mailing bez ponoszenia opłat abonamentowych oraz opłat za wysyłkę. Dzięki niemu można realizować masowe wysyłki e-mail obniżając koszty praktycznie do zera w porównaniu do systemów online