Personalizacja danych nadawcy

różni nadawcy w polu FROM

Personalizacja danych nadawcy​

Personalizacja danych nadawcy wiadomości pozwala zidentyfikować nadawcę i uwiarygodnić jego tożsamość u adresata listu zwłaszcza w dużych firmach. Funkcję tę wykorzystuje się najczęściej w przypadku wysyłania mailingu do kluczowych klientów, do których przypisani są opiekunowie. Chodzi o to, że adresaci Państwa wiadomości w danych nadawcy (pole Od czyli From) widzą dane konsultanta, który przypisany jest do ich obsługi.

Personalizacja danych nadawcy w AnoMail polega na dodaniu specjalnych pól personalizacji do danych nadawcy wiadomości. Mowa o polu #ZDL# zawierającym adres e-mail nadawcy (opiekuna klienta) oraz polu np. #INF#, w którym znajdzie się imię i nazwisko konsultanta przypisanego do konkretnego klienta. Tego typu personalizacja pomaga zwiększyć skuteczność kampanii i budować trwałe relacje z odbiorcami.

Oszczędność czasu i lepsza komunikacja z klientami

Na poniższym rysunku pokazano zastosowanie pól personalizacji w danych nadawcy. Po wysłaniu wiadomości, adresat listu zobaczy dane konkretnego pracownika np. jego imię i nazwisko oraz jego adres e-mail. W ten sposób możecie Państwo od razu wysyłać mailing do dużej bazy bez konieczności dzielenia jej na grupy i przypisania ich do poszczególnych konsultantów.

Użycie personalizacji w danych nadawcy pozwala zaoszczędzić sporo czasu gdyż mailing realizuje jedna osoba w imieniu pozostałych pracowników. Adresat listu jest przekonany, że wiadomość została wysłana przez jego opiekuna a nie kogoś z ogólnego adresu firmy.

Ponadto adresaci opowiadają bezpośrednio do konsultanta, którego adres będzie widoczny w polu Od (ang. From). Nie ma potrzeby przekazywania odpowiedzi klienta do konkretnego pracownika bo jest pewny, że pocztę wysłał jego opiekun.

Personalizacja danych nadawcy​
Spersonalizowane dane nadawcy wiadomości e-mail w AnoMail Premium

Komercyjna skrzynka do personalizacji nadawcy

W programie AnoMail można wpisywać dowolne dane nadawcy. To Państwo decydujecie jaki adres e-mail oraz nazwę zobaczy odbiorca Waszej korespondencji. W przypadku chęci korzystania z personalizacji danych nadawcy musicie posiadać komercyjną skrzynkę e-mail. Darmowe skrzynki nie pozwalają na wysyłanie poczty w imieniu innego pracownika posiadającego inny adres e-mail.

Gdyby jednak bardzo chcieli Państwo wysyłać pocztę np. z konta @GMail.com to można jedynie personalizować nazwę nadawcy. W tym przypadku adres e-mail nadawcy byłby stały a mogłaby się zmieniać jego nazwa czyli np. nazwiska nadawców.

Patrz: Reputacja nadawcy wiadomości e-mail

Jak spersonalizować nadawcę maila?

W pierwszej kolejności w głównym oknie programu AnoMail należy nacisnąć przycisk Odbiorcy/Kontakty i przejść do Edytora kontaktów. Edytor kontaktów wbudowany w AnoMail pozwala przygotować bazy adresowe zawierające na potrzeby personalizacji wysyłek e-mail. W dalszej kolejności trzeba wczytać uprzednio przygotowaną bazę np. w programie Excel.

Aby wyświetlić potrzebne pola personalizacji np. E-mail, Nazwa firmy odbiorcy itd. trzeba kliknąć Menu Widok i zaznaczyć, które pola personalizacji mają być wyświetlane. W kolumnie „Źródło” (pole personalizacji #ZDL#) należy wpisać adresy e-mail, które zobaczą konkretni odbiorcy. Dodatkowo w dowolnym polu personalizacji np. #INF# czyli kolumna Info umieszcza się imiona i nazwiska opiekunów klienta.

Patrz także: Personalizacja grafiki w celu zwiększenia zaangażowania odbiorców

Personalizacja danych nadawcy​
Baza adresów na potrzeby personalizacji danych nadawcy wiadomości e-mail

Chcę spersonalizować tylko adres nadawcy

Jeżeli personalizacja danych nadawcy ma polegać tylko na wysyłaniu poczty z adresów e-mail poszczególnych konsultantów ale w danych nadawcy ma być widoczna stała nazwa firmy to nie używa się pola #INF#. Tylko w polu E-mail przy danych nadawcy wstawia się pole #ZDL#.

AnoMail potwierdzi jego przyjęcie pokazując tło pola z adresem w kolorze niebieskim. Jednakże lepszy efekt marketingowy uzyskacie Państwo pokazując odbiorcy dane konsultanta (np. Imię i nazwisko), którego adresat zna lub miał z nim wcześniejszy kontakt.

Przykładowe elementy personalizacji widoczne w danych nadawcy:

  • Imię i nazwisko nadawcy np. Adam Nowak. Unikaj krótkich tekstów składających się z jednego wyrazu.
  • Adres e-mail nadawcy np. adam@example.com. Nie używaj info@, szkolenia@, promocje@ bo odbiorcy najczęściej kasują maile z takich adresów bo oczekują, że nadawcą maila jest konkretna osoba a nie „Dział Marketingu”.
  • Nazwa firmy nadawcy np. AnoMail Software. Sama nazwa firmy powinna być widoczna tylko u tych adresatów, którzy Państwa znają lub kojarzą.
  • Imię i nazwa firmy np. Adam z AnoMail lub A. Nowak – AnoMail. Używanie imienia i nazwiska w danych nadawcy większa skuteczność wysyłki.

W dużych firmach dzięki zastosowaniu personalizacji danych nadawcy, odbiorcy mogą łatwiej rozpoznać, kto jest nadawcą wiadomości oraz mogą prowadzić wymianę korespondencji z konkretnym konsultantem. Personalizacja może również pomóc zwiększyć zaangażowanie odbiorców i poprawić skuteczność kampanii marketingowej kierowanych do dużej grupy adresatów.

Personalizacja pola nadawcy w AnoMail umożliwi Państwu skierować wiadomości do różnych grup odbiorców, np. klientów VIP, a każda z tych grup będzie miała innego nadawcę, co wpłynie pozytywnie na wizerunek Waszej marki i zwiększy skuteczność działań marketingowych.

Artykułu, które mogą Ci się przydać potem: