Personalizacja danych nadawcy

r贸偶ni nadawcy w polu FROM

Personalizacja danych nadawcy鈥

Personalizacja danych nadawcy wiadomo艣ci pozwala zidentyfikowa膰 nadawc臋 i uwiarygodni膰 jego to偶samo艣膰 u adresata listu zw艂aszcza w du偶ych firmach. Funkcj臋 t臋 wykorzystuje si臋 najcz臋艣ciej w przypadku wysy艂ania mailingu do kluczowych klient贸w, do kt贸rych przypisani s膮 opiekunowie. Chodzi o to, 偶e adresaci Pa艅stwa wiadomo艣ci w danych nadawcy (pole Od czyli From) widz膮 dane konsultanta, kt贸ry przypisany jest do ich obs艂ugi.

Personalizacja danych nadawcy w AnoMail polega na dodaniu specjalnych p贸l personalizacji do danych nadawcy wiadomo艣ci. Mowa o polu #ZDL# zawieraj膮cym adres e-mail nadawcy (opiekuna klienta) oraz polu np. #INF#, w kt贸rym znajdzie si臋 imi臋 i nazwisko konsultanta przypisanego do konkretnego klienta. Tego typu personalizacja pomaga zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 kampanii i budowa膰 trwa艂e relacje z odbiorcami.

Pokrewny temat: Wysy艂anie spersonalizowanych wiadomo艣ci SMS

Oszcz臋dno艣膰 czasu i lepsza komunikacja z klientami

Na poni偶szym rysunku pokazano zastosowanie p贸l personalizacji w danych nadawcy. Po wys艂aniu wiadomo艣ci, adresat listu zobaczy dane konkretnego pracownika np. jego imi臋 i nazwisko oraz jego adres e-mail. W ten spos贸b mo偶ecie Pa艅stwo od razu wysy艂a膰 mailing do du偶ej bazy bez konieczno艣ci dzielenia jej na grupy i przypisania ich do poszczeg贸lnych konsultant贸w.

U偶ycie personalizacji w danych nadawcy pozwala zaoszcz臋dzi膰 sporo czasu gdy偶 mailing realizuje jedna osoba w imieniu pozosta艂ych pracownik贸w. Adresat listu jest przekonany, 偶e wiadomo艣膰 zosta艂a wys艂ana przez jego opiekuna a nie kogo艣 z og贸lnego adresu firmy.

Ponadto adresaci opowiadaj膮 bezpo艣rednio do konsultanta, kt贸rego adres b臋dzie widoczny w polu Od (ang. From). Nie ma potrzeby przekazywania odpowiedzi klienta do konkretnego pracownika bo jest pewny, 偶e poczt臋 wys艂a艂 jego opiekun.

Personalizacja danych nadawcy鈥
Spersonalizowane dane nadawcy wiadomo艣ci e-mail w AnoMail Premium

Komercyjna skrzynka do personalizacji nadawcy

W programie AnoMail mo偶na wpisywa膰 dowolne dane nadawcy. To Pa艅stwo decydujecie jaki adres e-mail oraz nazw臋 zobaczy odbiorca Waszej korespondencji. W przypadku ch臋ci korzystania z personalizacji danych nadawcy musicie posiada膰 komercyjn膮 skrzynk臋 e-mail. Darmowe skrzynki nie pozwalaj膮 na wysy艂anie poczty w imieniu innego pracownika posiadaj膮cego inny adres e-mail.

Gdyby jednak bardzo chcieli Pa艅stwo wysy艂a膰 poczt臋 np. z konta @GMail.com to mo偶na jedynie personalizowa膰 nazw臋 nadawcy. W tym przypadku adres e-mail nadawcy by艂by sta艂y a mog艂aby si臋 zmienia膰 jego nazwa czyli np. nazwiska nadawc贸w.

Wraz ze zmian膮 polityk antyspamowych Google i Yahoo, kt贸re wesz艂y w 偶ycie w czerwcu 2024 r. nie mo偶na wysy艂a膰 masowej korespondencji z darmowych kont w domenie @gmail.com oraz @yahoo.com. Poczta z darmowych skrzynek b臋dzie blokowana oraz oznaczana jako spam.

Patrz: Reputacja nadawcy wiadomo艣ci e-mail

Jak spersonalizowa膰 nadawc臋 maila?

W pierwszej kolejno艣ci w g艂贸wnym oknie programu AnoMail nale偶y nacisn膮膰 przycisk Odbiorcy/Kontakty i przej艣膰 do Edytora kontakt贸w. Edytor kontakt贸w wbudowany w AnoMail pozwala przygotowa膰 bazy adresowe zawieraj膮ce na potrzeby personalizacji wysy艂ek e-mail. W dalszej kolejno艣ci trzeba wczyta膰 uprzednio przygotowan膮 baz臋 np. w programie Excel.

Aby wy艣wietli膰 potrzebne pola personalizacji np. E-mail, Nazwa firmy odbiorcy itd. trzeba klikn膮膰 Menu Widok i zaznaczy膰, kt贸re pola personalizacji maj膮 by膰 wy艣wietlane. W kolumnie „殴r贸d艂o” (pole personalizacji #ZDL#) nale偶y wpisa膰 adresy e-mail, kt贸re zobacz膮 konkretni odbiorcy. Dodatkowo w dowolnym polu personalizacji np. #INF# czyli kolumna Info umieszcza si臋 imiona i nazwiska opiekun贸w klienta.

Patrz tak偶e: Personalizacja grafiki w celu zwi臋kszenia zaanga偶owania odbiorc贸w

Personalizacja danych nadawcy鈥
Baza adres贸w na potrzeby personalizacji danych nadawcy wiadomo艣ci e-mail

Chc臋 spersonalizowa膰 tylko adres nadawcy

Je偶eli personalizacja danych nadawcy ma polega膰 tylko na wysy艂aniu poczty z adres贸w e-mail poszczeg贸lnych konsultant贸w ale w danych nadawcy ma by膰 widoczna sta艂a nazwa firmy to nie u偶ywa si臋 pola #INF#. Tylko w polu E-mail przy danych nadawcy wstawia si臋 pole #ZDL#.

AnoMail potwierdzi jego przyj臋cie pokazuj膮c t艂o pola z adresem w kolorze niebieskim. Jednak偶e lepszy efekt marketingowy uzyskacie Pa艅stwo pokazuj膮c odbiorcy dane konsultanta (np. Imi臋 i nazwisko), kt贸rego adresat zna lub mia艂 z nim wcze艣niejszy kontakt.

Przyk艂adowe elementy personalizacji widoczne w danych nadawcy:

  • Imi臋 i nazwisko nadawcy np. Adam Nowak. Unikaj kr贸tkich tekst贸w sk艂adaj膮cych si臋 z jednego wyrazu.
  • Adres e-mail nadawcy np. adam@example.com. Nie u偶ywaj info@, szkolenia@, promocje@ bo odbiorcy najcz臋艣ciej kasuj膮 maile z takich adres贸w bo oczekuj膮, 偶e nadawc膮 maila jest konkretna osoba a nie „Dzia艂 Marketingu”.
  • Nazwa firmy nadawcy np. AnoMail Software. Sama nazwa firmy powinna by膰 widoczna tylko u tych adresat贸w, kt贸rzy Pa艅stwa znaj膮 lub kojarz膮.
  • Imi臋 i nazwa firmy np. Adam z AnoMail lub A. Nowak – AnoMail. U偶ywanie imienia i nazwiska w danych nadawcy wi臋ksza skuteczno艣膰 wysy艂ki.

W du偶ych firmach dzi臋ki zastosowaniu personalizacji danych nadawcy, odbiorcy mog膮 艂atwiej rozpozna膰, kto jest nadawc膮 wiadomo艣ci oraz mog膮 prowadzi膰 wymian臋 korespondencji z konkretnym konsultantem. Personalizacja mo偶e r贸wnie偶 pom贸c zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie odbiorc贸w i poprawi膰 skuteczno艣膰 kampanii marketingowej kierowanych do du偶ej grupy adresat贸w.

Personalizacja pola nadawcy w AnoMail umo偶liwi Pa艅stwu skierowa膰 wiadomo艣ci do r贸偶nych grup odbiorc贸w, np. klient贸w VIP, a ka偶da z tych grup b臋dzie mia艂a innego nadawc臋, co wp艂ynie pozytywnie na wizerunek Waszej marki i zwi臋kszy skuteczno艣膰 dzia艂a艅 marketingowych.

Artyku艂u, kt贸re mog膮 Ci si臋 przyda膰 potem: