Korespondencja seryjna e-mail

Spersonalizowana wysyłka email

Korespondencja seryjna e-mail w AnoMail

Program AnoMail począwszy od wersji 2020 pozwala przygotować korespondencję seryjną e-mail zawierającą pola personalizacji takie jak imię (#IME#), nazwisko (#NZW#), nazwa firmy (#FMA#) czy np. unikalny numer klienta itp. Bazę adresową można tworzyć bezpośrednio w programie AnoMail lub np. Microsoft Excel itp. Dzięki temu można wykorzystać dynamiczną zawartość aby zwiększyć skuteczność swoich wysyłek.

Korespondencja seryjna e-mail to technika tworzenia treści wiadomości e-mail o takiej samej treści różniącej się jedynie zawartością kluczowych pól personalizacji, które są automatycznie wypełniane treścią pobieraną z bazy danych odbiorców, do których kierowana jest korespondencja e-mail. W razie potrzeby można personalizować grafikę czyli każdy odbiorca zobaczy inny obrazek dopasowany do niego.

Na podobnej zasadzie jak korespondencja seryjna w programie Microsoft Word tworzy się wzór listu ze specjalnymi polami personalizacji np. #IME#. AnoMail zamieni to pole na imię odbiorcy listu. W odróżnieniu od korespondencji seryjnej w programie Word, AnoMail potrafi odmieniać imiona przez przypadki. Dzięki temu możecie Państwo przygotowywać bardzo spersonalizowane treści zależne od odbiorców i wykorzystać je w tzw. cold mailingach.

Korespondencja seryjna i Cold mail

Cold mailing (zimny mail) to rodzaj korespondencji seryjnej email stosowanej przy pozyskiwaniu nowych kontaktów. Tak samo jak w korespondencji seryjnej z programu Word wykorzystuje się pola personalizacji aby sprawić wrażenie, że wiadomość jest wysłana tylko do jednej osoby i tylko specjalnie do niej. Program AnoMail potrafi do każdego odbiorcy zwracać się po imieniu lub nawet dla każdego odbiorcy wysłać inny załącznik email.

Dzięki temu osoba może od Państwa otrzymać spersonalizowany załącznik np. fakturę, ofertę z unikalnymi danymi, wezwanie do zapłaty lub inny dokument wygenerowany np. z Państwa programu do faktur. W programie AnoMail można także wykorzystywać podobnie jak w korespondencji seryjnej Word zwroty warunkowe zależne od płci np. „kupiła Pani” lub „kupił Pan”.

Pola personalizacji w korespondencji seryjnej

Dla osób bardziej wymagających można wykorzystać kilkanaście pól personalizacji, które pozwolą wstawić np. unikalne linki czyli dla każdego odbiorcy inne. Można także generować imienne kupony rabatowe, które AnoMail w pełni spersonalizuje i doda do załącznika lista w formacie pdf. Dzięki tej funkcjonalności każdy odbiorca otrzyma inny kupon rabatowy z innym numerem, inną kwotą rabatu itd.

Oto przykładowe pola personalizacji:

  • #EMAIL# – czyli e-mail odbiorcy wiadomości.
  • #ETK# – tzw. Etykieta czyli pseudonim lub dowolna nazwa np. Drogi Klient lub Jan Kowalski
  • #NZW# – czyli Nazwisko odbiorcy listu np. Kowalski
  • #IME#– czyli Imię odbiorcy wiadomości np. Jan
  • #WIM# – czyli Imię w wołaczu np. Janie
  • #STN# – Stanowisko w organizacji np. Dyrektor
  • #FMA# – Nazwa firmy lub organizacji
  • #KNT# – czyli Numer klienta lub identyfikator abonenta w systemie CRM
  • #RBT# – Pole do umieszczenia np. kwoty zniżki lub unikalnego kodu rabatowego zależnego od odbiorcy
  • #OFR# – czyli Tekst ofertowy dopasowany do określonego odbiorcy przydatny w tzw. cold mailingu np. w zeszłym roku kupiłeś wycieczkę do Egiptu więc teraz proponujemy Ci wyjazd do Tunezji. Taki tekst powinien wygenerować Państwu Wasz marketingowiec z systemu CRM lub Microsoft Word.
  • #LKN# – czyli Unikalny link tj. spersonalizowany odnośnik np. do strony internetowej z rabatem lub dokumentem do pobrania.
  • #PP1# – Dodatkowe pole personalizacji nr 1 zawierające np. stan konta klienta, kwotę zaległości, wysokość nadpłaty itp.
  • #LPZ# – Lokalizacja załącznika zależnego od odbiorcy np.: D:\Zalaczniki\FV123-Wrzesien2019.pdf. Komputer doda do załącznika plik o nazwie „FV123-Wrzesien2019.pdf”
  • #NPZ# – Własna nazwa dla pliku załącznika, widoczna w mailu np. zestawienie-kowalski.pdf. Dzięki temu polu domyślna nazwa pliku na dysku nie musi być taka sama jak nazwa załącznika dołączonego do wiadomości
  • #GEN# – Określenie płci odbiorcy. Wpisz cyfrę: „1” aby program wiedział, że odbiorcą listu jest Pan lub cyfrę „0” aby program wiedział, że odbiorcą jest Pani. Pozostaw pole puste gdy piszesz na ogólny adres firmy i wtedy program użyje odpowiednich zwrotów np. Państwo

Oczywiście w przypadku użycia spersonalizowanej treści listu i wczytania do programu AnoMail bazy adresowej, która nie pokrywa się z polami personalizacji umieszczonymi w liście program AnoMail nie pozwoli do odbiorcy wysłać mailingu dopóki użytkownik nie uzupełni się brakujących pól.

WARTO PRZECZYTAĆ: