Rezygnacje przez stronę

anulowanie subskrypcji

Rezygnacje z pliku na stronie internetowej firmy

Program AnoMail posiada funkcję pobierania adresów e-mail osób, które rezygnują z mailingu bezpośrednio ze strony internetowej firmy lub systemu e-commerce. Dzięki tej funkcji można bez problemu integrować AnoMail z obecnie używanymi systemami w Państwa firmie, na przykład systemem CRM lub sklepem internetowym.

Jak działa pobieranie rezygnacji ze strony internetowej?

Należy umieścić na stronie internetowej plik, najlepiej dokument tekstowy lub HTML, zawierający listę adresów e-mail wpisanych jeden pod drugim. Ten plik powinien być wygenerowany przez Państwa obecny system, w którym przyjmujecie rezygnacje.

Następnie w AnoMail należy podać adres URL pliku do pobrania. Program pobierze adresy e-mail z pliku i automatycznie doda je na listę zastrzeżoną, aby unikać wysyłania maili do tych adresów w przyszłości.

Ochrona pliku przed nieautoryzowanym dostępem

Plik może być zabezpieczony metodą Basic Auth lub kluczem API, aby osoby niepowołane nie miały do niego dostępu. To zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa i ochrony danych. W razie potrzeby można używać klucza API, który pozwoli programowi AnoMail uzyskać dostęp do pliku na żądanie. Dopiero gdy AnoMail poprosi o plik to Państwa system CRM wygeneruje aktualną listę rezygnujących.

Dzięki funkcji „Pobierz rezygnacje z internetu” można w AnoMail łatwo i skutecznie zarządzać rezygnacjami z mailingu, minimalizując ryzyko wysyłania niechcianych maili. Integracja AnoMail z istniejącymi systemami firmy staje się dzięki temu bardziej wszechstronna i praktyczna.

Zobacz: Formularze online do zapisu i rezygnacji

Rezygnacje z pliku na stronie internetowej firmy
Pobieranie adresów z rezygnacji z pliku na stronie internetowej formy

co to jest metoda basic auth?

Basic Auth (ang. Basic Authentication) jest prostą metodą uwierzytelniania stosowaną do ochrony zasobów internetowych, takich jak pliki czy katalogi na serwerze. Polega na przesyłaniu przez AnoMail w nagłówku HTTP zakodowanego ciągu znaków zawierającego nazwę użytkownika i hasło. Serwer decyduje o udzieleniu dostępu na podstawie poprawności tych danych uwierzytelniających.

Dzięki temu nikt nie uprawniony nie uzyska dostępu do adresów e-mail osób, które rezygnują z mailingu z wykorzystaniem systemu CRM, który używasz w swojej firmie. W skrócie: Twój obecny system zapisuje plik na stronie internetowej. Plik ma zawierać same adresy e-mail (jeden pod drugim). AnoMail pobierze plik z Twojej strony internetowej i doda adresy e-mail na listę zastrzeżoną.

Co to jest wypisanie na jedno kliknięcie?

Zapewne słyszeli Państwo o One click unsubscribe czyli możliwości wypisania się z subskrypcji za pomocą jednego kliknięcia w link umieszczony w nagłówkach e-maila. To wygodne rozwiązanie upraszcza proces rezygnacji z otrzymywania wiadomości od danej firmy i zwiększa zadowolenie użytkownika.

Od 1 czerwca 2024 r. najwięksi dostawcy poczty, takie jak Gmail czy Yahoo, wymagają, aby do każdej wiadomości e-mail dodawane były specjalne nagłówki umożliwiające łatwe wypisanie z subskrypcji. Ta metoda nie zastępuje tradycyjnego linka do wypisania, który należy umieścić w stopce wiadomości.

Co jak nie dodam nagłówków do wypisania w newsletterze?

Jeśli ktoś nie doda nagłówków wypisania, to jego maile mogą być automatycznie oznaczane jako spam lub mogą w ogóle nie dotrzeć do skrzynki odbiorczej odbiorcy, zwłaszcza gdy wysyła się wiadomości do serwerów Google i Yahoo. To z kolei może znacząco wpłynąć na skuteczność kampanii e-mail marketingowych i obniżenie reputacji nadawcy.

Pokrewny temat: Jak sprawdzić który z odbiorców używa Yahoo lub AOL?

Inne artykuły związane z masową wysyłką maili