Testy wysyłki e-mail
Testowa wysyłka mailingu
Testy wysyłki e-mail w programie AnoMail
Przed wysłaniem właściwej korespondencji e-mail do wielotysięcznej grupy odbiorców należy koniecznie wykonać testy wysyłki e-mail naciskając przycisk Testuj widoczny w głównym oknie modułu wysyłkowego. Program wyśle na zdefiniowany wcześniej adres e-mail, wiadomość email (kreację) w takiej formie w jakiej będzie wysłana do większej grupy odbiorców.
Można wielokrotnie wykonywać testy wysyłki e-mail
Dzięki testom wysyłki e-mail można wychwycić błędy w tekście lub wyglądzie wiadomości. Ponadto można sprawdzić jak Wasz list będzie wyglądał u pojedynczego odbiorcy zwłaszcza jeżeli w liście użyto pól personalizacji. Wysyłki testowe nie są zapisywane w Archiwum korespondencji e-mail.
Pokrewny temat: Ochrona antyspamowa wbudowana w AnoMail
Testy wysyłki do jednego zdefiniowanego odbiorcy
Naciśnięcie przycisku Testuj powoduje wysłanie wiadomości tylko na jeden adres e-mail. Adres do testów wprowadza się w ustawieniach programu i w każdej chwili można go zmienić. Dobrze byłoby gdyby adres testowy był inny niż adres, z którego wysyłacie Państwo pocztę.
Tworząc responsywny newsletter z dużą ilością grafiki, warto pamiętać, że różne programy pocztowe mogą wyświetlić list w nieco innej formie bo różne interpretują kod HTML z którego składa się list. Programy pocztowe typu webmail, takie jak GMail, mogą wyświetlać elementy inaczej niż klasyczne programy jak Outlook czy Thunderbird.
Z tego powodu niezbędne jest przeprowadzenie testów wyglądu listu w różnych klientach, aby upewnić się, że układ i grafika wyświetlają się poprawnie. Różnice w interpretacji mogą powodować przesunięcia elementów, zmiany rozmiarów czy niewłaściwe wyświetlenie grafiki. Testy pozwalają zoptymalizować kod i zapewnić spójny wygląd newslettera dla wszystkich odbiorców.
W praktyce zalecamy aby pocztę z testowego adresu odebrać pocztę w klasycznym programie pocztowym np. Microsoft Outlook lub Mozilla Thunderbird. Warto też mieć jedno testowe konto pocztowe np. w serwisie GMail oraz Outlook.com. Dzięki temu będziecie mogli zobaczyć jak Wasz list będzie prezentował się w tzw. kliencie webmail, który zazwyczaj ma pewne ograniczenia jeżeli chodzi o prezentację wiadomości.
Wysyłka do testowej grupy odbiorców (ang. Seed list)
Jeśli chcecie użyć kilku adresów testowych np. współpracowników, którzy będą mogli zerknąć na Waszą wiadomość zanim zostanie wysłana do dużej grupy odbiorców to należy utworzyć na dysku testową grupę (ang. Seed list) i zapisać ją pod nazwą np. testowa. Adresy zapisujemy naciskając przycisk Zapisz adresy jako.
Grupa testowa pojawi się w głównym oknie programu AnoMail w sekcji grupy wysyłkowe i wystarczy kliknąć na niej dwa razy aby wczytać adresy na listę wysyłkową i wykonać do nich testową wysyłkę naciskając przycisk Do wszystkich lub Wysyłka… (starsze wersje AnoMail).
Polecany artykuł: Jak pobierać adresy e-mail do programu AnoMail
Załóż testowe konta u popularnych dostawców poczty
Dobrze byłoby gdyby grupa zawierała minimum 5 adresów w tym Gmail, Onet, Interia, o2 oraz WP czyli z tych serwisów poczty, do których najczęściej realizujecie Państwo swoje wysyłki. Grupa testowa może zawierać nie tylko adresy e-mail ale także imiona i nazwiska, oznaczenia płci i inne pola personalizacji, które będziecie Państwo chcieli przetestować.
Użyj edytora kontaktów do stworzenia testowej bazy z polami personalizacji
Aby utworzyć testową grupę z polami używanymi potem do personalizacji treści listu należy kliknąć przycisk Kontakty/Odbiorcy i w Edytorze kontaktów uzupełnić pola personalizacji, które będziecie Państwo chcieli używać w swoich wysyłkach np. imię (#IME#), nazwisko (#NZW#), nazwę firmy (#FMA#) itd.
Gdy utworzycie w testową grupę z polami personalizacji na należy ją zapisać przechodząc do Menu Plik. Baza może być zapisana w formacie CSV lub w formacie bazy danych programu AnoMail.
Podgląd listu na kontach GMail i Outlook.com
Zanim zaczniecie testować swoją wiadomość w różnych serwisach pocztowym warto zrobić jej podgląd czyli testy ekranowe, aby przekonać się jak będzie wyglądała przed wysłaniem. Dzięki temu można wyłapać wszelkie błędy typu literówki itp.
Zaczynamy od podglądu w wew. przeglądarce, który wyświetli obie części listu tzn. tekstową oraz graficzną. Potem możemy sprawdzić jak list będzie wyglądał u odbiorców korzystających z kont GMail oraz Outlook.com. Warto także zerknąć jak poczta będzie prezentowała się w klasycznym programie pocztowym Outlook lub Thunderbird.
- Grupa testowa
- Testy wysyłki
- Testowa wysyłka
Testy wysyłki e-mail to nie wszystko. Poczytaj o:

Wznawianie przerwanej wysyłki od wybranej pozycji
Program AnoMail ma możliwość wznawiania wysyłki od pozycji na której skończył. Funkcja dostępna jest w głównym oknie programu pod przyciskiem Wysyłka. Gdy wysyłka zostanie przerwana to program podświetla pozycję od której można kontynuować wysyłanie mailingu

Licznik odliczający czas do końca promocji w treści maila
W AnoMail można dodać do wiadomości animowany licznik odliczający czas do wydarzenia lub zakończenia promocji. Odliczanie czasu tworzy poczucie pilności i zachęca odbiorcę newslettera do wykonania pewnych działań np. zakupu produktu. Dzięki temu zwiększa się liczbę kliknięć oraz zaangażowanie subskrybentów. W ten sposób można promować swoje produkty nie tylko z okazji Back Friday.

Tworzenie banera z autokształtu programu Word
Obrazki przyciągają uwagę i nadają się do przygotowania przycisków CTA (ang. Call To Actions) czyli przycisków wzywających do działania np. Kliknij i sprawdź naszą ofertę. Można przygotować jeden obrazek, na który będą nakładane różne napisy w zależności od potrzeb.