Wznawianie wysyłki

od wybranej pozycji

Kontynuacja przerwanej wysyłki

W momencie gdy wysyłka e-mail zostanie przerwana, program AnoMail podświetla pozycję od której można kontynuować wysyłkę bez obawy, że zostanie wysłana do osób, które już otrzymały daną wiadomość. Nawet po zamknięciu i ponownym uruchomieniu programu, cały czas na liście wysyłkowej podświetlony jest adres od którego można wznowić mailing.

W tym celu należy nacisnąć przycisk Wyślij… a następnie wybrać funkcję przedstawioną na poniższym rysunku. Program pozwala wznowić wysyłkę od pozycji na której jesteście Państwo ustawieni. AnoMail posiada także zabezpieczenie przed zawieszeniem lub restartem komputera. W przypadku awaryjnego zamknięcia programu, po ponownym uruchomieniu AnoMail pokazuje do kogo wysłał pocztę.

Wznowienie przerwanej wysyłki
Jak wznowić przerwaną wysyłkę od wybranego adresu
Dotyczy AnoMail 2025 lub nowszej wersji

Nawet po incydentalnym usunięciu listy wysyłkowej lub wczytaniu nowych adresów bez problemu można sprawdzić czy w danej grupie nie ma osób, które już otrzymały wiadomość. Funkcje do podglądu adresów odbiorców dostępne są w Archiwum wysyłek

Archiwum wysyłek może być współdzielone między pracownikami w firmie. Dzięki czemu można mieć w jednym miejscu całą historię wysyłek. Przy domyślnej konfiguracji programu, każdy z pracowników ma swoje archiwum, które jest oddzielone od archiwum innych osób w firmie.

Pokrewny temat: Import i eksport archiwum wysyłek

Limity na serwerze wysyłkowym
Limity na serwerze wysyłkowym częstą przyczyną przerwania wysyłek

Limity na serwerze wysyłkowym

W przypadku tanich hostingów lub na serwerach współdzielonych obowiązują limity dotyczące liczby wiadomości e-mail wysyłanych w ciągu godziny lub doby. Ograniczenia te mają na celu ochronę serwera przed przeciążeniem oraz zapobieganie blokadom adresów IP z powodu podejrzenia spamu. Przekroczenie limitu może skutkować automatycznym wstrzymaniem wysyłki i wtedy AnoMail pokaże stosowny komunikat. 

Aby uniknąć problemów, zaleca się spowolnienie procesu wysyłania wiadomości, na przykład poprzez dodanie kilku sekund przerwy między kolejnymi e-mailami. Dzięki temu kampania przebiega płynnie, a ryzyko ograniczeń ze strony serwera jest znacznie mniejsze.

W tym celu klikamy przycisk Ustawienia i wybieramy Masowej korespondencji. Następnie ustawiamy suwaki (patrz poniższy rysunek) zgodnie z potrzebą np. wyślij 5 wiadomości i czekaj 30 sekund zanim wyślesz kolejne. Nawet na serwerach VPS lub dedykowanych zalecamy zrobić krótką przerwę np. 1 sekundę po wysłaniu 300 wiadomości. Dzięki temu serwer ma chwilę na przetworzenie danych.

Zobacz: Jak spowolnić wysyłkę aby nie przekraczać limitów dostawcy poczty?

Ustawienia modułu wysyłkowego
Spowolnienie wysyłki z AnoMail w celu ominięcia limitów minutowych lub godzinowych
na ilość wysyłanej korespondencji e-mail

Archiwum wszystkich wysyłek e-mail

Domyślnie każda wysyłka zapisywana jest w Archiwum wysyłek. Funkcję Archiwum korespondencji można wykorzystać do tego aby sprawdzić co, kiedy i do kogo zostało wysłane. Aby sprawdzić np. do kogo ostatni list został wysłany należy kliknąć przycisk Archiwum (patrz poniższy rysunek) a następnie wybrać Pokaż wiadomości.

Zostanie wyświetlone okno wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail. Ustawiając się na danej wiadomości można zobaczyć do kogo została wysłana. Co więcej można użyć funkcji Usuń z listy wysyłkowej odbiorców tego listu. Ta funkcja jak sama nazwa sugeruje pozwala usunąć z aktualnej listy wysyłkowej, tych odbiorców którzy już otrzymali daną wiadomość.

Aby zobaczyć do kogo określony list został wysłany, należy wybrać funkcję Pokaż do kogo wysłano tę wiadomość. Cała lista funkcji dostępnych pod prawym klawiszem myszki lub po naciśnięciu przycisku Dodatkowe działania…, została przedstawiona na poniższym rysunku.

Zobacz także: Synchronizacja odbić z niedostarczonej poczty

Wznawianie przerwanej wysyłki e-mail
Archiwum korespondencji i funkcja do usuwania adresów odbiorców

Inne tematy z naszego Emailowego bloga: