Kto korzysta z serwerów Google?
pokazuje odbiorców Google/GMail
Wykrywanie adresów z serwerów Google
Analizator adresów z serwerów Google dostępny jest w głównym oknie programu pod przyciskiem Sprawdź male (dawniej Sprawdź listę). Analizator umożliwia wykrycie na Państwa liście wysyłkowej tych adresów e-mail które obsługiwane są przez serwery Google (Gmail).
Wysyłanie mailingu na takie adresy zwłaszcza jeżeli odbiorcy listów nie znają Państwa może powodować obniżenie reputacji Państwa serwera wysyłkowego a w konsekwencji automatyczne trafianie do spamu.
Nie wysyłaj masowych zapytań do odbiorców korzystających z Google/Gmail
Od czerwca 2024 r. nie zalecamy masowego wysyłania „zapytań o możliwość przesłania oferty” do serwerów Google. Lepiej sprawdza się wysyłka cold mailingu dopasowanego do grupy odbiorców. W takim przypadku wydziela się adresy z serwerów Google do osobnej grupy wysyłkowej i powoli wysyła się zimne maile.
Ważny temat: Załóż konto Google Postmaster Tools do analizy zgłoszeń antyspamowych
Wykrywa komercyjne domeny obsługiwane przez serwery Google
Program sprawdza czy dana skrzynka pocztowa jest „podpięta” pod serwery Google a tym samym czy dana skrzynka pocztowa korzysta z mechanizmów antyspamowych oferowanych w ramach kont GMail lub G-Suite (obecnie Google Workspace) itp. Pamiętaj, że sprawdzenie nie polega na odczytaniu z adresu domeny @gmail.com tylko program AnoMail sprawdza serwer pocztowy odbiorcy (rekord MX).
Kto z Państwa klientów korzysta z kont GMail?
Dla AnoMail nie ma znaczenia czy adres e-mail jest z domeny @GMail.com czy domeny komercyjnej utrzymywanej na serwerach firmy Google. Dzięki analizatorowi można wydzielić lub usunąć adresy e-mail odbiorców do których raczej nie powinno się wysyłać żadnych zapytań ani ofert zwłaszcza jeśli nie posiadacie Państwo żadnej wiedzy o właścicielu adresu.
Pokrewny temat: Jak sprawdzić czy adres na Gmail jest aktualny?
Analizator adresów z serwerów Google
Gdy odbiorcy Państwa wiadomości na serwerach Google będą je kasować lub oznaczać jako spam to spowoduje obniżenie reputacji Państwa serwera do mailingu a tym samym wpłynie negatywnie na dostarczalność przyszłych wysyłek. Dlatego warto ustalić ilu odbiorców na Państwa liście adresowej korzysta z zabezpieczeń antyspamowych Google.
Jeśli takich odbiorców jest większość to warto przed wysyłką upewnić się czy Państwa wiadomość e-mail nie zostanie oznaczona jako spam w skrzynkach odbiorczych na serwerach Google.
Polecany temat: Dlaczego wiadomości trafiają do spamu na kontach Gmail?
Rzeczywisty test antyspamowy Google/Antyspam
Przed wysyłką wiadomości można sprawdzić czy nie trafi do spamu u odbiorców korzystających z usług firmy Google. W tym celu w głównym oknie programu AnoMail należy kliknąć przycisk Antyspam i wybrać test antyspamowy Google’a.
AnoMail zrobi test antyspamowy przy użyciu filtra antyspamowego Google i pokaże Państwu rzeczywisty wynik informujący o tym czy Wasza wiadomość nie zostanie zakwalifikowana na serwerach firmy Google jako spam.
Pokrewny artykuł: Konfiguracja filtra antyspamowego GMail w AnoMail
Zdiagnozuj znamiona spamu w swojej wiadomości e-mail
Gdyby jednak okazało się, że Państwa wiadomość zawiera wg Google’a znamiona spamu to należy ją poprawić. W pierwszej kolejności należy użyć analizatorów antyspamowych wbudowanych w AnoMail oraz upewnić się czy Państwa serwer wysyłkowy jest dobrze uwierzytelniony.
Google sprawdza czy Państwa poczta pochodzi z Waszego serwera (weryfikuje m.in. DKIM, DMARC oraz SPF) . W dalszej kolejności warto przeczytać nasz wpis pt. „Dlaczego moje wiadomości trafiają do spamu” oraz „Od czego zależy dostarczalność poczty” a także „Jak działa filtr antyspamowy i jak go unikać”.
Zobacz inne artykuły związane z e-mailingiem:

Dodawanie nowego konta pocztowego do wysyłki smtp
Dodawanie nowego konta pocztowego do wysyłki w programie AnoMail dostępne jest po naciśnięciu przycisku Dodaj konto lub Kreator. Przed wysłaniem poczty należy skonfigurować program do wysyłania poczty. Obecnie większość serwerów SMTP (poczty wychodzącej) stosuje autoryzację w celu zabezpieczenia się przed bezprawnym wysyłaniem wiadomości (zazwyczaj SPAMu) za ich pośrednictwem.

Personalizacja grafiki email w newsletterach
Personalizacja grafiki email umożliwia wysłanie zróżnicowanych obrazów zależnych od odbiorcy listu. Dzięki temu adresat wiadomości może zobaczyć indywidualny obraz np. ofertę ze swoim logiem itp. Użycie spersonalizowanej grafiki znacznie podnosi skuteczność mailingu

Synchronizacja błędnych adresów ze zwrotów
AnoMail można zainstalować na wielu stanowiskach w firmie więc czasami istnieje konieczność synchronizacji błędnych adresów ze zwrotów między stanowiskami. Służy do funkcja o nazwie Synchronizacja zwrotów.