Co to jest spam?

Niezamówiona informacja handlowa

Nie wiesz jeszcze co to jest spam?

Zastanawiasz się co to jest spam? Spam to niezamawiana korespondencja zawierająca najczęściej oferty reklamowe i promocyjne różnych produktów lub usług, których odbiorca nigdy nie zamawiał. Najczęściej spam (wiadomości śmieci) przychodzi na ogólne skrzynki firm np. biuro@, kontakt@ itd. oraz na adresy e-mail, które umieszczane są na stronach internetowych firm.

Definicja spamu z punktu widzenia odbiorcy

Spam można zdefiniować jako masowe wiadomości e-mail wysyłane do odbiorców, którzy ich nie zamawiali i nie zaakceptowali ich otrzymywania. Zgodnie z prawem jeżeli będzie Państwo chcieli wysłać do kogoś informację handlową to najpierw należałoby uzyskać zgodę na przesłanie takiej informacji.

Co to jest informacja handlowa?

Informacja handlowa to każda forma informacji mająca na celu promowanie w sposób pośredni lub bezpośredni towary, usługi itd. W programie AnoMail można pozyskiwać zgody marketingowe na wysyłanie informacji handlowych. W tym celu wysyła się zapytanie do poszczególnych odbiorców i program AnoMail na podstawie analizy wiadomości zwrotnych od klientów pokazuje, którzy są zainteresowani ofertą a którzy kategorycznie nie życzą sobie otrzymywać żadnych zapytań.

Najpierw zgoda a dopiero potem informacja handlowa

Zanim naciśnie się przycisk Wyślij masową korespondencję e-mail w programie AnoMail warto zapoznać się z zapisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych (w tym RODO) oraz ustawy o prawie telekomunikacyjnym.

Zgoda od osoby prawnej oraz fizycznej na przesłanie oferty

W skrócie można powiedzieć, że niezależnie od tego, czy odbiorcą korespondencji e-mail będzie osoba fizyczna lub prawna należy wcześniej uzyskać zgodę właściciela adresu na przesłanie do niego informacji handlowej. Dodatkowo w przypadku imiennych adresów pracowników należy dopełnić obowiązku informacyjnego i poinformować odbiorcę w jakim celu i kto przetwarza jego dane osobowe w postaci adresu e-mail.

Nie wiesz co to jest spam?

Zapraszamy na indywidualne konsultacje online lub stacjonarne szkolenia. W trakcie szkoleń uczymy w jaki sposób wysyłać informację aby nie były traktowane przez odbiorców jako spam a zarazem nie wyglądały jak typowe zapytania o możliwość przesłania oferty. Nasze szkolenia są czysto praktyczne gdyż opierają się na wieloletnim doświadczeniu w realizacji masowych wysyłek e-mail. Szkolenia odbywają się w sali komputerowej w Katowicach. Każdy z uczestników pracuje na naszych komputerach, naszych testowych serwerach do mailingu oraz testowych grupach adresów e-mail.

Mocno praktyczne szkolenie produktowe z programu AnoMail

Na szkoleniu dowiesz się jak w oprogramowaniu AnoMail wykorzystać pełną personalizację treści wiadomości e-mail aby mimo wysłania masowej korespondencji odbiorca miał wrażenie, że list został wysłany tylko do niego. W treści wiadomości wykorzystuje się pola personalizacji zawierające informację o odbiorcy na które należy się powołać. Dzięki temu odbiorca korespondencji seryjnej e-mail ma wrażenie, że wiadomość jest skierowana tylko do niego a przez to wzrasta skuteczność wysyłki.

Mieszacz tematów oraz losowe bloki

W celu omijania filtrów antyspamowych warto wykorzystać losowe bloki oraz mieszacz tematów. W programie AnoMail oprócz pól personalizacji można stosować także losowe bloki tekstu oraz korzystać z mieszacza tematów, który pozwala w jednym liści używać kilkudziesięciu różnych tematów. Dzięki temu każda masowa wiadomość wysłana z AnoMail ma zupełnie inną sygnaturę antyspamową. To oznacza, że z punktu widzenia filtra antyspamowego będzie znacznie różniła się od innych a tym samym zmniejszy się ryzyko oznaczenia Państwa wysyłki jako spam tylko dlatego, że wysyłacie do wielu odbiorców taką samą treść.

Zmiana sygnatury antyspamowej listu

W trakcie wysyłki program AnoMail losuje temat listu lub używa losowych bloków tekstów, które świetnie nadają się do tzw. cold mailingów czyli wysyłek masowych „udających” wysyłki e-mail skierowane do jednego odbiorcy. Na poniższym rysunku przedstawiono okno zawierające 22 różne tematy, które AnoMail losuje w trakcie wysyłki. Dodatkowo można zróżnicować tematy dodając do nich pola personalizacji np. nazwa firmy, imię nazwisko odbiorcy itd.

Analizator spamerskiej treści e-mail

Program AnoMail został wyposażony w szereg modułów antyspamowych wspomagających pracę użytkownika, dzięki którym można uniknąć podstawowych błędów popełnianych przez początkujących e-mail marketerów a tym samym zmniejszyć ryzyko tego, że Państwa wiadomość e-mail zamiast do Skrzynki odbiorczej to trafi do spamu.

Co to jest spam dla filtra antyspamowego?

Często chcąc napisać dobrą treść początkujący marketer używa zwrotów np. „Szanowni Państwo” lub „jeżeli nie chcesz otrzymywać…” i na takie zwroty wyczulone są filtry antyspamowe. Dzięki analizatorom antyspamowym wbudowanym w AnoMail będziecie Państwo mogli sprawdzić czy Wasz list nie ma znamion spamu przez które może zostać oznaczony jako „wiadomość śmieć” lub trafić do folderu np „Oferty”.

Dowiedz się więcej jak nie wysyłać spamu:

chcesz zwiększyć skuteczność wysyłek?

Zapraszamy na indywidualne konsultacje