Seryjne wysyłanie maili

masowa wysyłka mailingu

Seryjne wysyłanie maili z AnoMail

Jeżeli szukacie Państwo rozwiązania, które pozwoli Wam ograniczyć czas poświęcony na wysyłanie seryjnej korespondencji e-mail i spersonalizowanych mailingów to AnoMail został stworzony właśnie w tym celu. Seryjne wysyłanie maili polega na stworzeniu jednej wiadomość e-mail z taką samą treścią lub z polami personalizacji np. Imię (#IME#), Nazwa firmy (#NZW#) itd, które zmienią treść newslettera w zależności od adresata.

Program AnoMail uzupełni pola personalizacji właściwymi danymi i przygotuje tyle wiadomości ilu będzie odbiorców w bazie. Przy czym każdy adresat otrzyma oddzielną wiadomość zaadresowaną tylko i wyłącznie do niego. Imiona mogą być odmieniane przez przypadki, można używać także zwrotów warunkowych zależnych od płci odbiorcy np. „Kupił Pan” lub „Kupiła Pani”.

Seryjna wysyłka e-mail to technika tworzenia wiadomości o takiej samej treści różniącej się jedynie zawartością tzw. pól personalizacji, które są automatycznie wypełniane danymi pobieranymi z bazy odbiorców.

Seryjna wysyłka mailingu do pojedynczych odbiorców

Jeżeli dobrze przygotujecie treść listu to adresat może odnieść wrażenie, że wiadomość została wysłana tylko do niego. Użycie pól personalizacji znacznie zwiększa wskaźnik kliknięć ale mimo tego mniej niż co piąty marketer stosuje personalizację swoich mailingów a przez to nieświadomie obniża ich skuteczność.

Zobacz także: Jak wysyłać wypełnione druki przelewów?

Seryjna wysyłka mailingu i dynamiczna zawartość

Gorąco zachęcamy aby w seryjnej wysyłce mailingu wykorzystali Państwo możliwości personalizacji jaką oferuje nasze oprogramowanie. Personalizacja pozwoli zwiększyć skuteczność Państwa wysyłek. W programie AnoMail oprócz zwykłej personalizacji można personalizować grafikę czyli każdy odbiorca zobaczy inny obrazek dopasowany do jego oczekiwań.

Do tego potrzebna jest segmentacja klientów czyli podział odbiorców na grupy w zależności od ich zainteresowań lub poprzednich zakupów. Takie dane najczęściej dostępne są w systemach e-commerce i wystarczy po nie sięgnąć.

Polecany artykuł: Wysyłka spersonalizowanego mailingu w cyrylicy

Segmentacja klientów i dopasowanie oferty do odbiorcy

Stosując segmentacje klientów, do „Kowalskiego” wysyła się ofertę zakupu telewizora a do „Nowaka” obrazek przedstawiający nową kolekcję perfum, którą chcielibyśmy mu sprzedać. W przypadku tego typu wysyłek świetnie sprawdza się dynamiczna zawartość newslettera które zmienia treść zależnie od adresata listu.

Tworzy się jedną wiadomość a AnoMail uzupełnia jej treść dodając teksty i obrazki zależne od zainteresowań odbiorcy. Wcześniej należy stworzyć uniwersalny szablon graficzny newslettera, w którym zamieniane będą automatycznie teksty i obrazki. Treści czyli teksty mogą być tworzone w programie Excel. W praktyce tworzy się tabelkę, która w wierszach przechowuje dane odbiorców a kolumny zawierają pola do personalizacji np. nazwę produktu, który chcemy zaoferować konkretnemu odbiorcy.

Pokrewny temat: Zbieranie adresów e-mail ze stron internetowych

Personalizacja załączników e-mail

Personalizacja załączników w masowej wysyłce e-mail

Można także personalizować załączniki tzw. każdy odbiorca otrzyma indywidualny załącznik np. fakturę VAT za usługę lub produkt. Nasze oprogramowanie począwszy od wersji AnoMail 2020 pozwala personalizować załączniki oraz przygotować seryjną wysyłkę e-mail zawierającą pola personalizacji takie jak imię (#IME#), nazwisko (#NZW#), nazwa firmy (#FMA#) czy unikalny numer klienta (#KNT#).

Pokrewny temat: Seryjna wysyłka faktur drogą elektroniczną

Jak stworzyć bazę odbiorców do seryjnej wysyłki e-mail?

Bazę odbiorców do masowych wysyłek e-mail można tworzyć bezpośrednio w AnoMail lub programie Microsoft Excel (CSV). Dzięki temu w łatwy sposób można wykorzystać dynamiczną zawartość aby zwiększyć skuteczność swoich mailingów. Baza może być pobrana z dowolnego systemu e-commerce, który pozwala na eksport danych do pliku CSV.

Na podobnej zasadzie jak korespondencja seryjna w programie Microsoft Word tworzy się wzór newslettera ze specjalnymi polami personalizacji np. #IME#. AnoMail zamieni to pole na imię odbiorcy listu.

AnoMail potrafi odmieniać imiona przez przypadki lub pobrać dane odbiorcy na podstawie jego adresu e-mail. W programie AnoMail można także wykorzystywać podobnie jak w korespondencji seryjnej Word zwroty warunkowe zależne od płci np. „kupiła Pani” lub „kupił Pan”.

Seryjne wysyłanie maili z polami personalizacji

Polecamy także zainteresować się cold mailingiem. Cold mail czyli zimny mail to rodzaj masowej korespondencji masowej e-mail stosowanej przy pozyskiwaniu nowych kontaktów z którymi nie mieliśmy wcześniej kontaktu.

Tak samo jak w przypadku korespondencji seryjnej z programu Word wykorzystuje się pola personalizacji aby sprawić wrażenie, że wiadomość jest wysłana tylko do jednej osoby.

Każdy adresat wiadomości traktowany jest indywidualnie

Mimo iż nie znamy odbiorcy to program AnoMail potrafi do każdego adresata zwracać się po imieniu lub wykorzystać inne informacje przechowywane w Państwa bazie danych np. informację profilu działalności odbiorcy, adres jego strony internetowej itp. To z kolei sprawia, że wzrasta zainteresowanie Państwa przesyłką.

Personalizacja mailingu nie tylko w języku polskim

Można personalizować newslettery także w innych językach i wysyłać do kontrahentów wiadomości w ich języku rodzimym np. chińskim. Przy czym jeżeli wiadomość e-mail ma być np. w cyrylicy to trzeba ją przygotować w zewnętrznym programie pocztowym np. Thunderbird lub Outlook a następnie wczytać do AnoMail.

Polecany artykuł: Masowa wysyłka faktur w złączniku do wiadomości e-mail

Pola personalizacji w masowych wysyłkach e-mail

W programie można wykorzystać kilkanaście pól personalizacji, które pozwolą wstawić np. unikalne odnośniki, kody śledzące indywidualne kody rabatowe. Można także generować imienne kupony zniżkowe, które AnoMail w pełni spersonalizuje i doda do załącznika listu w formacie PDF.

Oto przykładowe pola personalizacji:

  • #EMAIL# – czyli e-mail odbiorcy wiadomości.
  • #ETK# – tzw. Etykieta czyli pseudonim lub dowolna nazwa np. „JaneCzek”
  • #NZW# – czyli Nazwisko odbiorcy listu np. Kowalski
  • #IME#– czyli Imię odbiorcy wiadomości np. Jan
  • #WIM# – czyli Imię w wołaczu np. Janie
  • #STN# – Stanowisko w organizacji np. Dyrektor
  • #FMA# – Nazwa firmy lub organizacji
  • #KNT# – czyli Numer klienta lub identyfikator abonenta w Państwa systemie CRM
  • #RBT# – Pole do umieszczenia np. kwoty zniżki lub unikalnego kodu rabatowego zależnego od odbiorcy
  • #OFR# – czyli Tekst ofertowy dopasowany do określonego odbiorcy np. w zeszłym roku kupiłeś wycieczkę do Tunezji więc teraz proponujemy Ci wyjazd do Egiptu. Taki tekst powinien wygenerować Państwu Wasz marketingowiec z systemu CRM lub e-commerce.
  • #LKN# – czyli Unikalny link tj. spersonalizowany odnośnik np. do strony internetowej z rabatem lub dokumentem do pobrania.
  • #PP1# – Dodatkowe pole personalizacji nr 1 zawierające np. stan konta klienta, kwotę zaległości, wysokość nadpłaty itp.
  • #LPZ# – Lokalizacja załącznika zależnego od odbiorcy np.: D:\Zalaczniki\FV123-Wrzesien2021.pdf. Komputer doda do załącznika plik o nazwie „FV123-Wrzesien2021.pdf”
  • #NPZ# – Własna nazwa dla pliku załącznika, widoczna w mailu np. Faktura-Kowalski.pdf. Dzięki temu polu domyślna nazwa pliku na dysku nie musi być taka sama jak nazwa załącznika dołączonego do wiadomości e-mail
  • #GEN# – Określenie płci odbiorcy. Wpisz cyfrę: „1” aby program wiedział, że odbiorcą listu jest Pan lub cyfrę „0” aby program wiedział, że odbiorcą jest Pani. Pozostaw pole puste gdy piszesz na ogólny adres firmy i wtedy program użyje odpowiednich zwrotów np. Państwo

Seryjne wysyłanie maili​ i inne tematy warte uwagi: