Spersonalizowane wysyłki e-mail

w programie emailingowym

Spersonalizowane wysyłki e-mail

Spersonalizowane wysyłki e-mail w programie AnoMail pozwalają zwiększyć skuteczność e-mailingów i zmienić sygnaturę antyspamową listu. Sygnatura antyspamowa to nic innego jak cyfrowy zapis Państwa wiadomości. Stosując pola personalizacji można zmienić „cyfrowy obraz” listu. Filtry antyspamowe np. Pyzor lub Razor blokują wiadomości e-mail, które nie różnią się treścią lub są do siebie bardzo podobne.

Pola personalizacji oraz losowe bloki tekstów

Stosując pola personalizacji oraz losowe bloki tekstu w programie AnoMail można zwiększyć skuteczność wysyłek gdyż z punktu widzenia filtra antyspamowego wiadomości będą różniły się od siebie. W programie AnoMail znajduje się Edytor kontaktów pozwalający przygotować bazę do spersonalizowanych wysyłek e-mail. Można w nim wstawić imiona i nazwiska odbiorców, nazwę firmy i wiele innych pól personalizacji które wykorzystuje się np. w tzw. cold mailingu.

W programie wbudowana są funkcje, które z adresów e-mail potrafią rozpoznać imię lub nazwisko odbiorcy. Można także z komercyjnego adresu e-mail automatycznie pobrać nazwę firmy oraz profil działalności, który można wykorzystać do personalizacji listu. Dostęp do wspomnianych funkcji jest możliwy po wybraniu funkcji Uzupełnij brakujące wpisy…

Personalizacja wiadomości e-mail oraz załączników

W praktyce dzięki zastosowaniu pól personalizacji takich jak imię odbiorcy odmienione w wołaczu można sprawić wrażenie, że list jest skierowany tylko do jednej osoby. W AnoMail można dodatkowo personalizować załączniki czyli każdy z odbiorców może otrzymać inny załącznik np. fakturę VAT lub imienny kupon rabatowy. Do obsługi kuponów rabatowych dostępna jest specjalna funkcja, dzięki której można wysyłać imienne kupony w dowolnej szacie graficznej.

Mieszacz tematów do wysyłania wiadomości z różnymi tematami

W razie potrzeby można także personalizować tematy wiadomości czyli umieszczać w temacie informacje o odbiorcy listu np. jego imię, nazwę firmy itp. Taki zabieg pozwala zwiększyć współczynnik otwarć listu o kilka procent. Dodatkowo można użyć mieszacza tematów który losuje kilka wersji tematów. Ten zabieg pozwala zmienić sygnaturę antyspamową wiadomości co ma istotne znaczenie gdy wysyłacie Państwo dużą ilość takich samych listów do jednej domeny np. Onet, Interia czy GMail.

personalizacja i segmentacja odbiorców e-mail

Warto pamiętać, że spersonalizowane wysyłki e-mail nie osiągną zamierzonego celu jeżeli nie dobierzecie Państwo odpowiednich odbiorców do spersonalizowanego przekazu marketingowego. To oznacza, że chcąc skrócić dystans i zwracając się po imieniu lub nazwisku do osoby, która Państwa nie zna może to powodować odwrotny efekt do zamierzonego.

Przed wysyłką mailingu do zakupionej bazy adresowej warto poczytać o „zimnych mailach” czyli cold mailingu który służy do pozyskania nowych kontaktów ale rządzi się pewnymi zasadami więc warto je poznać zanim wykorzystacie pełne możliwości programu mailingowego AnoMail.

Polecane tematy dot. personalizacji wysyłek: