Wysyłanie ofert handlowych

do firm poprzez e-mail

Wysyłanie ofert handlowych do firm

Korzystając z systemu do mailingu AnoMail, bez problemu można wysyłać masowo informacje handlowe do firm, ale należy to robić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zasada jest prosta, zanim rozpocznie się wysyłanie ofert handlowych na skrzynki pocztowe firm, należy posiadać zgodę odbiorcy na przesyłanie do niego informacji o charakterze marketingowym.

W praktyce nie ma znaczenia czy chcemy wysłać informację handlową na zbiorcze adresy firm np. biuro@, info@, kontakt@ czy adresy imienne pracowników. Zgoda na wykorzystanie adresu e-mail odbiorcy w celach marketingowych jest niezbędna. Jeśli firma udostępniła swoje dane kontaktowe w publicznym rejestrze to zakładamy, że podaje te dane aby można było się z nią skontaktować. Jednak nie można założyć, że w ten sposób wyraża zgodę na otrzymywanie ofert handlowych.

Kwestie prawne dotyczące wysyłania informacji handlowych poprzez e-mail

Powyższe kwestie regulują stosowne przepisy np. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawa o prawie telekomunikacyjnym oraz rozporządzenie o ochronie danych osobowych osób fizycznych (RODO). Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych wiąże się także z obowiązkiem informacyjnym wynikającym z art. 13 i 14 RODO.

Zimny mail zamiast zwykłych zapytań o możliwość przesłania ofert handlowych

Dlatego posiadając adresy e-mail firm warto wykorzystać technikę zwaną zimnym mailem (ang. Cold mailing) czyli spersonalizowanym mailingiem skierowanym do ściśle określonej grupy odbiorców. Zimny mail zwiększa konwersję oraz zaangażowanie odbiorców gdyż nie jest typowym zapytaniem o możliwość przesłania oferty tylko wiadomością skierowaną do oznaczonego odbiorcy, tak aby ten miał wrażenie, że list jest wysyłany tylko do niego.

Zobacz także: Zbieranie adresów e-mail ze stron internetowych firm

Celem cold mailingu jest inicjowanie nowych relacji biznesowych poprzez nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Cold mail to forma komunikacji e-marketingowej, która polega na wysyłaniu wiadomości e-mail do potencjalnych klientów, z którymi wcześniej nie nawiązano kontaktu. Zimny mail może być wykorzystywany do pozyskiwania nowych klientów poprzez wysyłanie do nich spersonalizowanych wiadomości, w których prosi się o zgodę na dalszy kontakt w celach marketingowych.

Sztuczna inteligencja do pisania ofert handlowych
Sztuczna inteligencja do pisania zimnych maili i ofert handlowych

Jak pozyskać zgody na wysyłanie informacji handlowych poprzez e-mail?

Najprostszym sposobem na pozyskanie zgody jest umieszczenie na stronie internetowej formularza zachęcającego do subskrypcji newslettera. Innym sposobem jest proponowanie klientom rejestracji podczas zakupów, co umożliwia późniejsze wysyłanie dodatkowych treści marketingowych bez naruszania przepisów prawnych. Jeszcze inna możliwość to właśnie wysłanie z AnoMail zimnych maili do ściśle dobranej grupy odbiorców.

Patrz: Sztuczna inteligencja GPT na potrzeby wysyłki e-mailingu

Zimny mail i Wysyłanie informacji handlowych

Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zabrania się przesyłania niezamówionej informacji handlowej do osób fizycznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Informacja handlowa obejmuje wszelkie treści promujące towary, usługi lub wizerunek przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód. 

Z kolei jako informację handlową nie można traktować zwykłej korespondencji e-mail, która nie służy bezpośrednio osiągnięciu efektu handlowego. W związku z tym technika pisania maila znana jako cold mail nadaje się idealnie do pozyskiwania nowych klientów. Osoby, które nie mają doświadczenia w pisaniu treści marketingowych mogą użyć sztucznej inteligencji wbudowanej w AnoMail i przy jej pomocy generować gotowe treści.

Aby uniknąć potraktowania cold maila jako zwykłej informacji handlowej, należy upewnić się, że list nie zawiera treści promocyjnych ani nie ma na celu sprzedaży towarów lub usług. Można skupić się na nawiązaniu relacji biznesowej poprzez przedstawienie konkretnych informacji dotyczących potencjalnych korzyści wynikających z ewentualnej współpracy, bez wzywania do zakupu lub skorzystania z usług.

Wysyłanie ofert z różnymi tematami
Sztuczna inteligencja tworzy zmienne tematy do mailingu z ofertą handlową

Cold mail to zaproszenie do kontaktu a nie prezentacja oferty lub usługi

Ważne aby w treści cold maila zawrzeć prośbę o zgodę na dalszy kontakt w celach bardziej szczegółowych lub omówienia potencjalnej współpracy. Otwartość, konkretność i brak elementów promocyjnych mogą pomóc uniknąć klasyfikacji cold maila jako informacji handlowej. W AnoMail można używać pól personalizacji, które zamieniane są na właściwe dane odbiorcy. Dla przykładu pole #FMA# umieszczone w treści maila zostanie zamienione przez program na nazwę firmy odbiorcy.

Patrz: Rozpoznawanie imion i nazwisk odbiorców z adresów e-mail

Spersonalizowane maile stanowią tanie i zarazem skuteczne narzędzie e-mail marketingowe, umożliwiające przekazanie precyzyjnych informacji i
przyciągnięcie uwagi odbiorcy, co może prowadzić do sprzedaży produktów lub usług. Niemniej jednak, istnieją ograniczenia prawne dotyczące wysyłania e-maili, co wymaga świadomości i przestrzegania obowiązujących przepisów.

Wysyłanie ofert handlowych​ z AI
Generator AI do tworzenia treści na potrzeby wysyłki ofert handlowych

Mailing ofertowy a kwestie RODO

W kontekście prezentacji oferty poprzez e-mail ważnym elementem jest także RODO, które chroni dane osobowe odbiorców w tym adresy e-mail o charakterze danych osobowych. RODO nakłada wymóg uzyskania wyraźnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (dot. osób fizycznych) oraz nakazuje dostarczanie czytelnych informacji o celach przetwarzania danych przed uzyskaniem zgody.

W AnoMail wbudowany jest Klasyfikator adresów e-mail (RODO), który pozwoli podzielić automatycznie adresy e-mail na adresy zbiorcze firm oraz adresy o charakterze danych osobowych. Przypominamy, że w przypadku adresów e-mail o charakterze danych osobowych należy dopełnić obowiązku informacyjnego i poinformować odbiorce kto, w jakim celu i zakresie przetwarza jego dane osobowe. 

Patrz: Klauzula RODO w stopce wiadomości e-mail

Klasyfikator adresów RODO
Kasyfikator adresów RODO do segregacji adresów e-mail potencjalnych klientów

Sztuczna inteligencja do pisania ofert

AnoMail zintegrowany jest ze sztuczną inteligencją (ang. Artificial Intelligence) dzięki której potrafi w szybki sposób przygotować treści, które nie będą miały znamion informacji handlowej. Naciskając przycisk Generator AI można poprosić sztuczną inteligencję aby napisała zimnego maila dotyczącego produktu lub usługi ale w ten sposób aby treść nie była traktowana przez odbiorcę jako informacja handlowa.

Sztuczna inteligencja w modelu GPT (ang. Generative Pretrained Transformer), na podstawie analizy tysięcy tekstów zamieszczonych w dokumentach potrafi tworzyć treści podobne do tych, które napisałby doświadczony marketer. To z kolei pozwoli Państwu oszczędzić czas i pieniądze.

Zobacz: Sztuczna inteligencja do pisania treści marketingowych