Wysyłanie ofert handlowych
do firm poprzez e-mail
Wysyłanie ofert handlowych do firm
Korzystając z systemu do mailingu AnoMail, bez problemu można wysyłać masowo informacje handlowe do firm, ale należy to robić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zasada jest prosta, zanim rozpocznie się wysyłanie ofert handlowych na skrzynki pocztowe firm, należy posiadać zgodę odbiorcy na przesyłanie do niego informacji o charakterze marketingowym.
W praktyce nie ma znaczenia czy chcemy wysłać informację handlową na zbiorcze adresy firm np. biuro@, info@, kontakt@ czy adresy imienne pracowników. Zgoda na wykorzystanie adresu e-mail odbiorcy w celach marketingowych jest niezbędna. Jeśli firma udostępniła swoje dane kontaktowe w publicznym rejestrze to zakładamy, że podaje te dane aby można było się z nią skontaktować. Jednak nie można założyć, że w ten sposób wyraża zgodę na otrzymywanie ofert handlowych.
Kwestie prawne dotyczące wysyłania informacji handlowych poprzez e-mail
Powyższe kwestie regulują stosowne przepisy np. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawa o prawie telekomunikacyjnym oraz rozporządzenie o ochronie danych osobowych osób fizycznych (RODO). Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych wiąże się także z obowiązkiem informacyjnym wynikającym z art. 13 i 14 RODO.
Wysyłanie ofert do firm
Zimny mail zamiast zwykłych zapytań o możliwość przesłania ofert handlowych
Dlatego posiadając adresy e-mail firm warto wykorzystać technikę zwaną zimnym mailem (ang. Cold mailing) czyli spersonalizowanym mailingiem skierowanym do ściśle określonej grupy odbiorców. Zimny mail zwiększa konwersję oraz zaangażowanie odbiorców gdyż nie jest typowym zapytaniem o możliwość przesłania oferty tylko wiadomością skierowaną do oznaczonego odbiorcy, tak aby ten miał wrażenie, że list jest wysyłany tylko do niego.
Zobacz także: Zbieranie adresów e-mail ze stron internetowych firm
Celem cold mailingu jest inicjowanie nowych relacji biznesowych poprzez nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Cold mail to forma komunikacji e-marketingowej, która polega na wysyłaniu wiadomości e-mail do potencjalnych klientów, z którymi wcześniej nie nawiązano kontaktu.
Zimny mail może być wykorzystywany do pozyskiwania nowych klientów poprzez wysyłanie do nich spersonalizowanych wiadomości, w których prosi się o zgodę na dalszy kontakt w celach marketingowych.
Jak pozyskać zgody na wysyłanie informacji handlowych poprzez e-mail?
Najprostszym sposobem na pozyskanie zgody jest umieszczenie na stronie internetowej formularza zachęcającego do subskrypcji newslettera. Innym sposobem jest proponowanie klientom rejestracji podczas zakupów, co umożliwia późniejsze wysyłanie dodatkowych treści marketingowych bez naruszania przepisów prawnych. Jeszcze inna możliwość to właśnie wysłanie z AnoMail zimnych maili do ściśle dobranej grupy odbiorców.
Patrz: Sztuczna inteligencja GPT na potrzeby wysyłki e-mailingu
Użyj personalizacji aby zwiększyć konwersję
W AnoMail można stosować personalizację e-mailingu, co zwiększa skuteczność komunikacji biznesowej. Zimne maile świetnie sprawdzają się jako narzędzie do pozyskiwania nowych kontaktów, zastępując tradycyjne zapytania ofertowe. Przygotowanie bazy odbiorców w programie Excel jest kluczowym krokiem w procesie personalizacji.
W bazie Excela (patrz poniższy rysunek) umieszcza się różne kolumny, takie jak adres e-mail, imię odbiorcy oraz nazwa firmy, co umożliwia indywidualne dostosowanie treści wiadomości. Dzięki temu każda wysłana wiadomość wydaje się bardziej osobista i profesjonalna. Korzystanie z zimnych maili w połączeniu z AnoMail pozwala na zwiększenie zasięgu i obniżenie ilości zgłoszeń antyspamowych.
Nie zapomnij o dobrym doborze grupy docelowej
Pamiętaj jednak aby dobrze dobrać grupę docelową tzn. jeżeli masz ofertę dla aptek to nie wysyłaj jej do właścicieli warsztatów samochodowych. W związku z tym kluczem do sukcesu jest w pierwszej kolejności odpowiedni dobór odbiorców a następnie przygotowanie dobrej z punktu widzenia marketingowego, treści wiadomości e-mail.
Pokrewny temat: Zimny mail zamiast typowych zapytań o możliwość przesłania oferty
Zimny mail i Wysyłanie informacji handlowych
Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zabrania się przesyłania niezamówionej informacji handlowej do osób fizycznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Informacja handlowa obejmuje wszelkie treści promujące towary, usługi lub wizerunek przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód.
Z kolei jako informację handlową nie można traktować zwykłej korespondencji e-mail, która nie służy bezpośrednio osiągnięciu efektu handlowego. W związku z tym technika pisania maila znana jako cold mail nadaje się idealnie do pozyskiwania nowych klientów. Osoby, które nie mają doświadczenia w pisaniu treści marketingowych mogą użyć sztucznej inteligencji wbudowanej w AnoMail i przy jej pomocy generować gotowe treści.
Aby uniknąć potraktowania cold maila jako zwykłej informacji handlowej, należy upewnić się, że list nie zawiera treści promocyjnych ani nie ma na celu sprzedaży towarów lub usług. Można skupić się na nawiązaniu relacji biznesowej poprzez przedstawienie konkretnych informacji dotyczących potencjalnych korzyści wynikających z ewentualnej współpracy, bez wzywania do zakupu lub skorzystania z usług.
Cold mail to zaproszenie do kontaktu a nie prezentacja oferty lub usługi
Ważne aby w treści cold maila zawrzeć prośbę o zgodę na dalszy kontakt w celach bardziej szczegółowych lub omówienia potencjalnej współpracy. Otwartość, konkretność i brak elementów promocyjnych mogą pomóc uniknąć klasyfikacji cold maila jako informacji handlowej. W AnoMail można używać pól personalizacji, które zamieniane są na właściwe dane odbiorcy. Dla przykładu pole #FMA# umieszczone w treści maila zostanie zamienione przez program na nazwę firmy odbiorcy.
Patrz: Rozpoznawanie imion i nazwisk odbiorców z adresów e-mail
Spersonalizowane maile stanowią tanie i zarazem skuteczne narzędzie e-mail marketingowe, umożliwiające przekazanie precyzyjnych informacji i
przyciągnięcie uwagi odbiorcy, co może prowadzić do sprzedaży produktów lub usług. Niemniej jednak, istnieją ograniczenia prawne dotyczące wysyłania e-maili, co wymaga świadomości i przestrzegania obowiązujących przepisów.
Mailing ofertowy a kwestie RODO
W kontekście prezentacji oferty poprzez e-mail ważnym elementem jest także RODO, które chroni dane osobowe odbiorców w tym adresy e-mail o charakterze danych osobowych. RODO nakłada wymóg uzyskania wyraźnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (dot. osób fizycznych) oraz nakazuje dostarczanie czytelnych informacji o celach przetwarzania danych przed uzyskaniem zgody.
W AnoMail wbudowany jest Klasyfikator adresów e-mail (RODO), który pozwoli podzielić automatycznie adresy e-mail na adresy zbiorcze firm oraz adresy o charakterze danych osobowych. Przypominamy, że w przypadku adresów e-mail o charakterze danych osobowych należy dopełnić obowiązku informacyjnego i poinformować odbiorce kto, w jakim celu i zakresie przetwarza jego dane osobowe.
Sztuczna inteligencja do pisania ofert
AnoMail zintegrowany jest ze sztuczną inteligencją (ang. Artificial Intelligence) dzięki której potrafi w szybki sposób przygotować treści, które nie będą miały znamion informacji handlowej. Naciskając przycisk Generator AI można poprosić sztuczną inteligencję aby napisała zimnego maila dotyczącego produktu lub usługi ale w ten sposób aby treść nie była traktowana przez odbiorcę jako informacja handlowa.
Sztuczna inteligencja w modelu GPT (ang. Generative Pretrained Transformer), na podstawie analizy tysięcy tekstów zamieszczonych w dokumentach potrafi tworzyć treści podobne do tych, które napisałby doświadczony marketer. To z kolei pozwoli Państwu oszczędzić czas i pieniądze.
Zobacz: Sztuczna inteligencja do pisania treści marketingowych
Zmiana wielkości tekstów w polach personalizacji
Funkcja zmiany wielkości tekstów w polach personalizacji dostępna jest w oknie edytora kontaktów pod przyciskiem Rekordy. Funkcja o nazwie Zmień wielkość liter w danym polu pozwala analogicznie do tego co znacie Państwo w edytorze tekstu Microsoft Word zmienić tekst pisany dużymi literami, małymi literami itd.
Dystrybucja czyli wysyłanie kodów QR w wiadomości e-mail
Dystrybucja kodów QR w programie AnoMail polega na wysyłaniu w treści wiadomości e-mail unikalnego obrazka w postaci indywidualnego kodu QR, który odbiorca listu może wydrukować lub zeskanować. Każdy adresat otrzymuje inny kod QR dzięki czemu w ten sposób można wysyłać bilety elektroniczne lub wejściówki itp. Opcja personalizacji grafiki dostępna jest w AnoMail Premium
Czyszczenie baz adresowych na potrzeby wysyłania zapytań
Czyszczenie baz adresowych to jedna z funkcji programu AnoMail. Dzięki niej można usunąć zdublowane adresy, sprawdzić poprawność adresów e-mail oraz usunąć z bazy adresy znajdujące się w różnych plikach