Szkolenia i kursy z e-mail marketingu

Kurs e-mail marketing online z wykorzystaniem AnoMail

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia kampanii e-mail marketingowych z wykorzystaniem oprogramowania AnoMail. Kurs z e-mail marketingu prowadzony jest w formie warsztatu praktycznego w trakcie którego każdy z uczestników poznaje program AnoMail, zasady działania filtrów antyspamowych oraz zdobywa umiejętność niezbędne do tworzenia skutecznych wiadomości, które nie są automatycznie blokowane przez filtry antyspamowe.

Nasze szkolenie pt. „Kurs e-mail marketing online” może być realizowane zdalnie z wykorzystaniem oprogramowania TeamViewer QS (dla maksymalnie 5 uczestników), TeamViewer Meeting (maksymalnie 10 osób) lub Microsoft Teams (dowolna ilość uczestników). W razie potrzeby każdy z kursantów może brać udział w kursie z dowolnej lokalizacji np. z domu lub firmy.

Czego uczymy na kursie e-mailingowym

W czasie naszego kursu z e-mail marketingu uczestnicy poznają oprogramowanie e-mailingowe AnoMail w którym budują własną bazą adresową, tworzą spersonalizowane wiadomości e-mail, sprawdzają treść listu przy użyciu analizatorów antyspamowych oraz realizują masowe wysyłki i analizują ich skuteczność.

Uczymy w jaki sposób zwiększyć dostarczalność poczty, pozyskiwać kontakty zgodnie z obowiązującym prawem. Omawiamy także w jaki sposób wysyłać zapytania lub oferty aby generowały jak największy współczynnik konwersji.

Szkolenie oparte jest na realnych przykładach, żadnej zbędnej teorii, tylko praktyka wynikająca z doświadczenia trenera oraz pracą z osobami realizującymi kampanie e-mailingowe. W razie potrzeby tematyka i zakres kursu może być dopasowana do potrzeb zamawiającego.

Grupa docelowa

Dla kogo jest nasz kurs?

  1. właścicieli firm z sektora mikro i małych przedsiębiorstw (MŚP);
  2. pracowników działów marketingu lub agencji marketingowych;
  3. osób rozpoczynających pracę w działach marketingu internetowego;
  4. osób, które chcą pozyskiwać nowe kontakty z wykorzystaniem poczty e-mail;
  5. osób, które chcą zweryfikować lub uporządkować swoje bazy adresowe;
  6. osób, które chcą poszerzać swoje umiejętności w zakresie e-mail marketingu z wykorzystaniem oprogramowania e-mailingowego AnoMail;
  7. osób, które realizowały masowe wysyłki ale miały problemy
    z dostarczalnością poczty lub były blokowane przez swojego dostawcą poczty itp.

Termin ustalany indywidualnie
Ilość spotkań online: 3
Czas: od 6 do 12h

Efekty kursu e-mail marketing wiedza, umiejętności, kompetencje

Wiedza:

  1. z jakich funkcji w programie AnoMail powinien korzystać przed i po wysyłce;
  2. w jaki sposób można poprawić dostarczalność wiadomości e-mail;
  3. jak działają filtry antyspamowe, na co zwracają uwagę oraz w jaki sposób ograniczyć ryzyko blokady serwera wysyłkowego;
  4. w jaki sposób przygotować wiadomość e-mail aby była neutralna dla mechanizmów antyspamowych;
  5. jak zbierać adresy e-mail ze stron internetowych oraz w jaki sposób wykorzystać „zimny mail” (ang. cold mail) do pozyskiwania nowych klientów;
  6. jakie obowiązki musi spełnić nadawca wiadomości w stosunku do odbiorcy korespondencji e-mail;
  7. jak porządkować bazy adresowe wg określonych kryteriów oraz jak zweryfikować aktualność adresów e-mail a także jak usunąć ryzykowne adresy oraz adresy odbiorców, którzy nie życzą sobie otrzymywać żadnych zapytań ani ofert;
  8. jak tworzyć wiadomości graficzne z odnośnikami, pociętymi obrazkami oraz wieloma zmieniającymi się tematami i nagłówkami przyciągającymi uwagę odbiorcy;
  9. jak wykonywać testy ekranowe wiadomości oraz jak używać testerów i analizatorów antyspamowych pokazujących co poprawić w wiadomości e-mail aby ta nie miała znamion spamu i była neutralna dla filtrów antyspamowych;
  10. jak wysyłać masową korespondencję e-mail do wybranych grup odbiorców oraz jak używać list zastrzeżonych, wykluczeń, historii wysyłki i archiwum korespondencji umożliwiając ponowienie wysyłki (tzw. follow up) do określonych adresatów;
  11. jak zmieniać sygnatury antyspamowe listu aby masowa korespondencja wysyłana do popularnych serwisów poczty (GMail, Onet, Interia, WP) nie miała takiej samej treści;
  12. jak zobaczyć oraz usunąć z listy wysyłkowej adresy odbiorców do których nie można było dostarczyć poczty ze względu na nieistniejące adresy, zapchane skrzynki, blokady antyspamowe itp.;
  13. jak wstawić do listu link wypisania oraz jak dodać osoby, które rezygnują z mailingu na listę zastrzeżoną aby nic do nich nie wysyłać w przyszłości;
  14. jak wstawić do listu link zgody na przesłanie oferty oraz jak zautomatyzować proces wysyłania oferty do osób, które wyrażą zgodę na przesłanie informacji handlowych;
  15. jak śledzić skuteczność wysyłki tzn. sprawdzić kto kliknął w określony link zamieszczony w wiadomości lub ile osób przeczytało wiadomość;
  16. jak personalizować załączniki czyli do każdego odbiorcy wysłać inny załącznik np. fakturę VAT;
  17. jak skorzystać z generatora kuponów rabatowych i do każdego odbiorcy wysłać imienny kupon lub bon rabatowy w PDF;
  18. jak powinien wyglądać prawidłowy cykl kampanii mailingowej czyli wysyłka, analiza wyników, porządkowanie bazy, modyfikacja treści listu i kolejna wysyłka.

Umiejętności:

  1. obsługiwać oprogramowanie AnoMail pod kątem prowadzenia prawidłowego cyklu kampanii e-mailingowej;
  2. budować spersonalizowane bazy adresowe w programie AnoMail oraz Excel;
  3. porządkować i segmentować bazy odbiorców z wykorzystaniem szerokiej gamy funkcji jakie oferuje oprogramowanie AnoMail w opcji Premium;
  4. tworzyć graficzne wiadomości e-mail, które będą neutralne pod względem antyspamowym i będą wyświetlały się prawidłowo u odbiorców;
  5. wstawiać do listu treść oraz grafikę tak aby od razu wyświetliła się u adresata listu i nie była blokowana lub uznana jako spam przez filtry antyspamowe;
  6. przygotowywać spersonalizowane treści wykorzystując tzw. zimny mail (cold mail);
  7. korzystać z testerów antyspamowych oraz analizatorów wbudowanych w AnoMail, które pokazują co poprawić w wiadomości aby ta nie miała znamion spamu;
  8. realizować masowe wysyłki do wybranych grup odbiorców, ponawiać korespondencję do określonych osób oraz korzystać z historii aby nie wysyłać poczty e-mail do adresatów, którzy już otrzymali np. zapytanie o możliwość przesłania oferty;
  9. korzystania z mieszacza tematów, który losowo zmienia tematy wiadomości oraz losowych bloków tekstów, które zmieniają sygnaturę antyspamową listu i zwiększają skuteczność wysyłek;
  10. zarządzać adresami e-mail z tzw. zwrotów czyli z niedostarczonej korespondencji e-mail wraz z możliwością automatycznego usunięcia ich z bazy adresowej;
  11. wstawiać link wypisania lub link zgody na przesłanie informacji handlowych wraz z automatyczną obsługą zgód i rezygnacji;
  12. śledzić skuteczność swoich wysyłek czyli sprawdzać ile osób odczytało wiadomość (OR, Open Rate) lub kto konkretnie kliknął, i w jaki link (CR, Click Rate);
  13. ustalać kto z odbiorców do których wysyłano mailing wykazał zainteresowane ofertą;
  14. korzystać z funkcji do generowania spersonalizowanych kuponów rabatowych w PDF;
  15. używać funkcji do personalizacji załączników dzięki, której każdy z odbiorców może otrzymać inny załącznik np. inna faktura VAT.

Kompetencje społeczne:

  1. świadomość swoich umiejętności i ich zastosowania w codziennej pracy;
  2. wykorzystanie nabytej wiedzy na rynku pracy i spełnienie oczekiwań pracodawcy lub klienta biznesowego w odniesieniu do prowadzenia kampanii e-mail marketingowych;
  3. dzielenie się nabytą widzą oraz umiejętność przekazania zasad realizacji e-mailingów współpracownikom, podwładnym lub partnerom biznesowym.

Kurs e-mail marketing AnoMail

Oferujemy szkolenia, kursy oraz konsultacje w formie zdalnej lub w sali szkoleniowej

Program kursu e-mail marketingu z wykorzystaniem AnoMail

Tematyka kursu może być ustalana indywidualnie

  1. Przedstawienie możliwości i omówienie najważniejszych funkcji programu AnoMail w najwyższej opcji licencji o nazwie Premium.
  2. Od czego zależy i jak poprawić dostarczalność poczty e-mail z Państwa serwerów.
  3. Filtry antyspamowe jak działają oraz w jaki sposób można je omijać.
  4. Kwestie prawne związane z e-mailingami w tym obowiązek informacyjny oraz RODO.
  5. Zbieranie adresów e-mail, legalizacja baz adresowych oraz zasady pozyskiwania zgód marketingowych na przesłanie informacji handlowej (podstawy cold mailingu).
  6. Porządkowanie, segmentacja oraz higiena baz adresowych z wykorzystaniem AnoMail.
  7. Zasady tworzenia spersonalizowanych wiadomości e-mail w formacie graficznym.
  8. Wykonywanie testów antyspamowych oraz korzystanie z analizatorów antyspamowych.
  9. Wysyłanie masowej korespondencji e-mail, ponawianie wysyłek (follow up) i korzystanie z historii mailingu oraz archiwum korespondencji.
  10. Użycie funkcji do zmiany sygnatur antyspamowych wiadomości e-mail (mieszacz tematów, losowe bloki
  11. tekstu oraz inne pola personalizacji, które warto znać).
  12. Obsługa zwrotów z niedostarczonej korespondencji e-mail (Mail Delivery System).
  13. Automatyzacja procesu rezygnacji oraz wyrażania zgód marketingowych w AnoMail
  14. Raporty oraz śledzenie skuteczności e-mailingów (CTR, OR, DSN oraz śledzik).
  15. Obsługa imiennych kuponów rabatowych w PDF oraz personalizacja załączników.
  16. Jak wygląda prawidłowy cykl realizacji kampanii e-mailingowej z AnoMail.

kurs prowadzi:

dr Przemysław Rusiecki

Ekspert w dziedzinie e-marketingu, wieloletni praktyk i nauczyciel akademicki realizujący szkolenia dla firm z sektora MŚP. O masowych wysyłkach wie prawie wszystko gdyż od lat doradza firmom jak prowadzić skuteczne kampanie wysyłkowe oraz jest autorem pierwszego polskiego programu do e-mailingu, który spełnia wymagania stawiane przez właścicieli i pracowników mikro i małych firm.

zdalny lub stacjonarny

Kurs e-mail marketng

w cenie kursu

Licencja na AnoMail

W cenie szkolenia zawarta jest licencja na oprogramowanie e-mailingowe AnoMail w najwyższej opcji licencji PREMIUM

Materiały szkoleniowe

Każdy z uczestników otrzymuje materiały szkoleniowe w wersji papierowej oraz elektronicznej (płyta DVD)

Certyfikat ukończenia

W przypadku kursu stacjonarnego uczestnik po zakończeniu otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia

Zapisz się na nasz kurs z e-mail marketingu

W trakcie kursu korzystamy z programu AnoMail