Dystrybucja kuponów rabatowych

z wykorzystaniem poczty e-mail

Dystrybucja kuponów rabatowych

Kupony rabatowe zwane także kodami rabatowymi to jeden z najpopularniejszych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta lub tania metoda utrzymania stałych klientów. Dzięki kodom rabatowym klient może obniżyć wartość swojego zamówienia lub otrzymać zniżkę na kolejne zakupy. Dystrybucja kuponów rabatowych w programie AnoMail realizowana jest drogą elektroniczną. W związku z tym klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą załącznik z kuponem rabatowym w formacie PDF, który może wydrukować i udać się z nim do stacjonarnego sklepu lub użyć w sklepie online.

Kody rabatowe stanowią ważny element kampanii e-marketingowych

Większość firm nie mając odpowiednich narzędzi umieszcza kod rabatowy w mediach społecznościowych lub wysyła jednakowy kod w newsletterze. Dzięki naszemu rozwiązaniu możecie Państwo wyróżnić się na tle innych wydawców newsletterów i zastosować dystrybucje indywidualnych kodów w nieco inny sposób niż wszyscy. Klient który otrzyma spersonalizowany kupon rabatowy lub bon podarunkowy będzie czuł się traktowany indywidualnie.

Zobacz także: Zegar odliczający czas do zakończenia promocji

Wysyłka kodów rabatowych w programie e-mailingowym

W programie AnoMail można generować indywidualne kody rabatowe przypisane do odbiorcy listu. A to oznacza, że każdy może otrzymać unikalny kupon na którym zobaczy swoje dane. Ludzie kupując przez Internecie spodziewają się zazwyczaj niższej ceny.

W związku z tym wszelkie obniżki skutecznie przemawiają do nich zwłaszcza w przypadku jeżeli chcecie Państwo utrzymać swojego klienta w dłuższym okresie.Niezależnie od tego jaką działalność gospodarczą Państwo wykonujecie, kupony rabatowe z AnoMail mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

Pokrewny temat: Dynamiczne kody QR z danymi zależnymi od odbiorcy

Dystrybucja kuponów rabatowych poprzez e-mail

Jednym z najlepszych narzędzi umożliwiających dostarczanie kodów lub kuponów rabatowych jest newsletter. Klienci są przyzwyczajeni, że otrzymają kody zniżkowe prosto do swoich skrzynek pocztowych. Klient chce być traktowany indywidualnie, chce otrzymać coś ekstra za to, że korzysta z Waszych usług lub kupuje w Waszym sklepie. Dlatego planując kampanie e-mail marketingową należy o tym pamiętać.

Nagradzaj klientów za bycie stałymi klientami

Warto nagradzać stałych klientów a zwłaszcza tych, którzy regularnie dokonują zakupów. Stały klient chce być traktowany lepiej niż nowy klient. Dlatego wysyłka kuponów rabatowych do takiej grupy zwiększy ich lojalność i zachęci do powrotu. Dystrybucja kodów rabatowych wśród stałych klientów może przynieść dodatkowe korzyści w postaci wzrostu ilości nowych klientów, którzy dowiedzą się o Państwa firmie za pośrednictwem poczty pantoflowej. Wspomnianą funkcjonalność można wykorzystać także do wysyłania masowych zaproszeń na wydarzenia np. szkolenia, pokazy, konferencje itp.

Patrz: Ochrona dokumentów PDF indywidualnymi hasłami

Jak działa dystrybucja kodów rabatowych?

Odtwórz film na temat Kupony rabatowe do mailingu

Od czego zacząć dystrybucję kodów rabatowych?

W pierwszej kolejności przygotuj bazę odbiorców zwierającą pola, które chcesz wykorzystać. Następnie zaprojektuj grafikę, która zostanie użyta w AnoMail jako tło Twojego kuponu. Na rynku oprogramowania do e-mail marketingu można znaleźć wiele narzędzi, które pozwalają w łatwy sposób zamieszczać kody rabatowe w treści newslettera ale AnoMail jest prawdopodobnie jedynym systemem e-mailingowym w którym można przeprowadzić wysyłkę kuponów w postaci spersonalizowanych dokumentów PDF dodanych do wiadomości. Włączenie kuponów do zestawu narzędzi e-marketingowych może pomóc Państwu w budowaniu bazy klientów i zwiększyć współczynniki konwersji.

AnoMail do wysyłania kodów zniżkowych w newsletterze

W związku z powyższym dystrybucję kodów rabatowych można zorganizować samodzielnie bez konieczności wydawania dodatkowych środków. Wystarczy skorzystać z AnoMail aby każdemu klientowi dostarczyć bon upominkowy, voucher lub certyfikat potwierdzający oryginalność produktu itp. Funkcjonalność kuponów można wykorzystać także do wysyłania dowolnych dokumentów (1 strona A4, format PDF) w których na obrazek tła nakładane są dane pobierane z bazy danych.

Minimalne koszty projektu kuponu oraz dotarcia do klienta

W naszym programie mailingowym można generować kupony rabatowe w PDF i w pełni personalizować newslettery czyli w treści listu powoływać się na dane klienta np. Imię, ostatni zakup itd. Klient chciałby mieć poczucie, że jest ważny dla Państwa i że Wam na nim zależy. Biorąc to pod uwagę, każdy z odbiorców z Państwa listy mailingowej może otrzymać spersonalizowany bon zniżkowy lub imienny karnet przeznaczony tylko dla niego.

Program AnoMail pozwala nanieść na wzór kuponu w postaci obrazka, pola personalizacji. Pola te można wykorzystać do dystrybucji spersonalizowanych kuponów lub bonów do osób z Państwa listy wysyłkowej. Gdy klient kupi u Was „usługę #1” to może otrzymać atrakcyjny bon na zakup kolejnej usługi. Nasz mechanizm dystrybucji bonów może być także użyty do wysyłania imiennych zaproszeń, karnetów itp.

Pokrewny temat: Masowa wysyłka indywidualnych faktur

Zaprojektuj swój własny bon i nie martw się, że nie jesteś grafikiem

Obrazek (tło bonu) można utworzyć w jednym z popularnych serwisów online do projektowania grafik np. Canva lub Crello. Następnie w trakcie wysyłki na kupon nakładane są przez AnoMail dane odbiorcy np. imię i nazwisko, kod rabatowy itp. Serwisy takie jak Crello lub Canva oferują tysiące szablonów, które dostosowuje się do własnych potrzeb. Dzięki nim każda osoba bez zdolności graficznych może stworzyć profesjonalny projekt kuponu, który zostanie uzupełniony spersonalizowana treścią.

Minimalne koszty projektu kuponu oraz dystrybucji bonów pDF

Dystrybucja kuponów rabatowych nie musi wiązać się z dodatkowymi kosztami wydruku, dostarczenia kodów itd. gdyż wszystkim zajmuje się AnoMail. Wczytujecie Państwo obrazek w formacie JPG lub PNG, który stanowi tło kuponu a następnie ustawiacie w którym miejscu na nim mają pojawić się dane Waszego klienta.

Zobacz: Automatyczne przypisywanie załączników do adresatów listów

Ustawienia generatora kuponów rabatowych w AnoMail Premium

Gdzie wczytuje się projekt kuponu oraz ustawia pola personalizacji?

Po przejściu do ustawień programu i wybraniu funkcji generowania kuponów rabatowych należy wybrać obrazek stanowiący tło. Potem trzeba wskazać jakie pola z bazy danych mają pojawić się na dystrybuowanym kuponie np. numer kuponu, imię i nazwisko. Do ustawienia miejsca w którym AnoMail ma umieścić dane klienta używa się przycisku Pozycja.

Bazę z polami personalizacji tworzy się w Edytorze kontaktów lub można ją wczytać bezpośrednio z programu Microsoft Excel CSV. W sumie można używać do 5 różnych pól personalizacji, które w trakcie wysyłki AnoMail nałoży na obrazek i doda do załącznika listu w formacie PDF. Dlatego niektórzy wykorzystują tę funkcjonalność do wysyłania karnetów lub imiennych biletów.

Generator kodów i Dystrybucja kuponów rabatowych

Jeżeli nie macie Państwo własnego narzędzia do tworzenia kodów rabatowych to można wykorzystać do tego funkcję AnoMail. Oprogramowanie AnoMail ma wbudowany generator kodów rabatowych, które mogą być przypisane do odbiorcy.

Aby z niego skorzystać trzeba przejść do Edytora kontaktów i wybrać funkcję generatora kodów rabatowych. Generator kodów pozwala stworzyć unikalne kody rabatowe dla poszczególnych odbiorców wiadomości e-mail. Każdy z kodów może być niezależny od adresu e-mail lub może być utworzony na podstawie adresu e-mail odbiorcy listu.

Wygenerowane kody rabatowe wraz z danymi odbiorców do których zostały przypisane mogą zostać zapisane na dysku w formacie CSV. Następnie można je wczytać do programu Microsoft Excel lub innego oprogramowania, w którym będziecie Państwo weryfikować kupony.

Naucz się Tworzyć kupony rabatowe

Zobacz jak wysyłać kupony, vouchery oraz certyfikaty w PDF
SAMOUCZEK

Kody rabatowe po zapisie do newslettera

Najnowszy AnoMail w opcji Premium oferuje dodatkowo możliwość automatycznego wysyłania kodów rabatowych po zapisie do newslettera lub od razu po wyrażeniu zgody na przesłanie informacji handlowych. Działa to w ten sposób, że umieszczacie na stronie formularz zapisu do newslettera lub wysyłacie maila z linkiem „Tak wyrażam zgodę na przesłanie oferty„. 

W momencie gdy ktoś kliknie w link lub zapisze się do newslettera to przychodzi do Was mail z określonym tematem np. „Zgoda”. Na tej podstawie lokalny moduł subskrypcji, wie że odbiorca wyraził zgodę na dalszy kontakt i od razu może mu wysłać maila zwrotnego z unikalnym kuponem rabatowym, ofertą w załączniku lub kodem dostępowy do zamkniętej części serwisu.

Kody rabatowe do wysyłki e-mail
Indywidualne kody rabatowe po zapisaniu do newslettera

Inne tematy z naszego e-mailowego bloga: