Licznik odliczający czas

do wydarzenia lub zakończenia promocji

Zegar odliczający czas do wydarzenia

Wysyłacie Państwo newslettery z informacją o akcjach promocyjnych? Jeżeli tak to w programie AnoMail można dodać do wiadomości grafikę jako animowany licznik odliczający czas do wydarzenia lub zakończenia promocji. Odliczanie czasu w newsletterze tworzy poczucie pilności i zachęca odbiorcę wiadomości e-mail do wykonania określonych działań np. zakupu produktu.

Graficzny licznik czasu promocji w newsletterach

Graficzne newslettery obecnie są standardem. Dodatkowo w AnoMail można zastosować personalizację i dopasować treść oferty do zainteresowań odbiorców lub nawet różnicować grafikę w zależności od odbiorcy. Dzięki temu zwiększa się liczbę kliknięć oraz zaangażowanie subskrybentów. Używając animowanych zegarów można promować swoje produkty nie tylko z okazji Black Friday ale przede wszystkim wyróżnić się na tle innych nadawców wysyłając animowane newslettery.

Licznik w newsletterze przyciąga uwagę i zwiększa zaangażowanie

Użycie animacji w newsletterze przyciąga wzrok odbiorcy oraz tworzy silne wizualne wezwanie do działania oparte na poczuciu pilności bo przecież każdy chciałby skorzystać z promocji i kupić towar lub usługę w obniżonej cenie. Ponadto z punktu widzenia filtrów antyspamowych wielokrotne oglądanie tej samej wiadomości lub klikanie w linki w niej zamieszczone wpływa pozytywnie na poprawę reputacji Państwa domeny oraz serwera wysyłkowego.

Na powyższym rysunku pokazano okno programu Microsoft Outlook z szablonem listu do którego wstawiono animowany zegar. Licznik odlicza czas i pokazuje ile pozostało do końca promocji. Z racji tego, że obrazek pobierany jest z serwera w momencie otwarcia listu to zawsze będzie pokazywał aktualną ilość dni lub godzin do wydarzenia niezależnie od ustawień zegara w komputerze odbiorcy listu.

Pokrewny temat: Wysyłanie indywidualnych zaproszeń na wydarzenia

Jak używać liczników w e-mailach?

Zegar odliczający czas jest animowanym obrazem GIF, który jest tworzony dynamicznie przez serwer internetowy. Obrazek generowany jest w czasie rzeczywistym na serwerze czyli za każdym razem gdy odbiorca otworzy list pobierana jest aktualna wersja pliku zegara. Tym samym czytelnik newslettera widzi ile czasu pozostało np. do końca czasu promocji.

Użycie liczników lub zegarów w mailingu to najprostszy sposób na zwiększenie konwersji. Ponadto licznik odliczający czas przekazuje klientowi natychmiastową wiadomość o kończącej się promocji. Dodatkowo niektóre zegary pozwalają na dodanie niestandardowej wiadomości, która pojawi się w momencie gdy minie czas który jest odliczany.

Jak stworzyć licznik odliczający czas do końca promocji​?

Aby utworzyć licznik czasu, który ma być wykorzystany w newsletterze należy skorzystać z komercyjnych lub darmowych serwisów online służących do tworzenia animowanych zegarów (ang. Countdown Timers for Email) odliczających czas do wydarzenia. Wśród najbardziej popularnych wyróżnia się: Mailtimers, Sendtric, Countdown Mail.

Utwórz własny zegar w serwisie do generowania liczników

Dla przykładu przechodzimy do serwisu Sendtric i uzupełniamy pola przedstawione na poniższym rysunku. Ustawiamy strefę czasową dla polski czyli (UTC+02). Następnie określamy do kiedy ważna jest promocja lub kiedy zaczyna się wydarzenie. Wybieramy język polski (ang. Polish) i ustawiamy kolory tła, napisów oraz cyfr.

Na koniec naciskamy przycisk Generuj (ang. Generate) i z prawej strony pojawi się podgląd zegara wraz z linkiem do obrazka, który należy wstawić do maila. W prawym dolnym rogu widać link do obrazka na serwerze, który należy skopiować upewniając się, że skopiowano właściwy fragment, który oznaczony został przez nas czerwoną ramką.

Darmowy licznik odliczający czas
Darmowy licznik odliczający czas utworzony w serwisie Sendtric

Jak wstawić zegar do wiadomości e-mail w AnoMail?

W momencie gdy zegar czyli plik graficzny GIF zostanie utworzony trzeba go wstawić do wiadomości e-mail. W programie AnoMail wstawia się go jako grafikę pobieraną z serwera internetowego. Plik zegara jest przechowywany (hostowany) w serwisie online a nie w Państwa komputerze. Dzięki temu w momencie gdy odbiorca otworzy wiadomość to licznik zawsze będzie pokazywał aktualny czas do końca np. promocji.

Powiązany temat: Dystrybucja kodów QR do wydarzeń i konferencji

W AnoMail korzystając z funkcji Grafika wstawia się obraz w formacie GIF z serwera internetowego. W tym celu tworzymy nową wiadomość e-mail (przycisk Nowy list) lub otwieramy wcześniej przygotowany szablon newslettera. W dalszej kolejności ustawiamy kursor w miejscu w którym ma pojawić się animowany zegar i naciskamy przycisk Grafika. Na koniec z listy widocznej na poniższym rysunku wybiera się funkcję o nazwie Wstaw obraz z serwera internetowego.

Zobacz także: Wysyłanie newslettera w zaplanowanym terminie

Użyj grafiki do uatrakcyjnienia przekazu marketingowego w newsletterze

W ten sposób można umieszczać w newsletterze animowane, ciężkie obrazki, które nie wpłyną na wzrost wagi listu. Jednakże ze względów antyspamowym należy ograniczyć ilość grafiki pobieranej z serwera do minimum. Jak wiadomo grafika mówi więcej niż tysiąc słów więc warto z niej korzystać ale lepiej osadzać obrazy w liście czyli wstawiać grafikę z dysku a nie serwera.

Licznik czasu nie zwiększa wagi wiadomości e-mail

W momencie gdy odbiorca otworzy maila to obrazek w formacie GIF (licznik czasu) wyświetla aktualny czas. Plik graficzny GIF nie jest osadzony w mailu tylko za każdym razem pobierany z serwera i dlatego pokazuje aktualny czas. Obraz „dociągany” z serwera internetowego nie wpływa na wzrost wagi maila bo dopiero pobierany jest z internetu w momencie gdy odbiorca otworzy wiadomość.

Obrazek licznika domyślnie blokowany w programie pocztowym

Jest jedna niedogodność w stosowaniu liczników czasu w newsletterach. Mianowicie nowoczesne programy pocztowe takie jak Microsoft Outlook lub Mozilla Thunderbird domyślnie blokują wyświetlanie obrazka od nieznanych nadawców do momentu gdy odbiorca nie kliknie przycisku „Kliknij tutaj, aby pobrać obrazy”. Dzieje się tak dlatego, że pobranie grafiki może być śledzone i w ten sposób spamerzy dowiadują się czy adres e-mail odbiorcy jest aktywny.

Wybrane artykuły dot. e-mailingów z ofertami: