Personalizacja danych nadawcy
różni nadawcy w polu FROM
Personalizacja danych nadawcy
Personalizacja danych nadawcy wiadomości pozwala zidentyfikować nadawcę i uwiarygodnić jego tożsamość u adresata listu zwłaszcza w dużych firmach. Funkcję tę wykorzystuje się najczęściej w przypadku wysyłania mailingu do kluczowych klientów, do których przypisani są opiekunowie. Chodzi o to, że adresaci Państwa wiadomości w danych nadawcy (pole Od czyli From) widzą dane konsultanta, który przypisany jest do ich obsługi.
Personalizacja danych nadawcy w AnoMail polega na dodaniu specjalnych pól personalizacji do danych nadawcy wiadomości. Mowa o polu #ZDL# zawierającym adres e-mail nadawcy (opiekuna klienta) oraz polu np. #INF#, w którym znajdzie się imię i nazwisko konsultanta przypisanego do konkretnego klienta. Tego typu personalizacja pomaga zwiększyć skuteczność kampanii i budować trwałe relacje z odbiorcami.
Pokrewny temat: Wysyłanie spersonalizowanych wiadomości SMS
Oszczędność czasu i lepsza komunikacja z klientami
Na poniższym rysunku pokazano zastosowanie pól personalizacji w danych nadawcy. Po wysłaniu wiadomości, adresat listu zobaczy dane konkretnego pracownika np. jego imię i nazwisko oraz jego adres e-mail. W ten sposób możecie Państwo od razu wysyłać mailing do dużej bazy bez konieczności dzielenia jej na grupy i przypisania ich do poszczególnych konsultantów.
Użycie personalizacji w danych nadawcy pozwala zaoszczędzić sporo czasu gdyż mailing realizuje jedna osoba w imieniu pozostałych pracowników. Adresat listu jest przekonany, że wiadomość została wysłana przez jego opiekuna a nie kogoś z ogólnego adresu firmy.
Ponadto adresaci opowiadają bezpośrednio do konsultanta, którego adres będzie widoczny w polu Od (ang. From). Nie ma potrzeby przekazywania odpowiedzi klienta do konkretnego pracownika bo jest pewny, że pocztę wysłał jego opiekun.
Komercyjna skrzynka do personalizacji nadawcy
W programie AnoMail można wpisywać dowolne dane nadawcy. To Państwo decydujecie jaki adres e-mail oraz nazwę zobaczy odbiorca Waszej korespondencji. W przypadku chęci korzystania z personalizacji danych nadawcy musicie posiadać komercyjną skrzynkę e-mail. Darmowe skrzynki nie pozwalają na wysyłanie poczty w imieniu innego pracownika posiadającego inny adres e-mail.
Gdyby jednak bardzo chcieli Państwo wysyłać pocztę np. z konta @GMail.com to można jedynie personalizować nazwę nadawcy. W tym przypadku adres e-mail nadawcy byłby stały a mogłaby się zmieniać jego nazwa czyli np. nazwiska nadawców.
Wraz ze zmianą polityk antyspamowych Google i Yahoo, które weszły w życie w czerwcu 2024 r. nie można wysyłać masowej korespondencji z darmowych kont w domenie @gmail.com oraz @yahoo.com. Poczta z darmowych skrzynek będzie blokowana oraz oznaczana jako spam.
Jak spersonalizować nadawcę maila?
W pierwszej kolejności w głównym oknie programu AnoMail należy nacisnąć przycisk Odbiorcy/Kontakty i przejść do Edytora kontaktów. Edytor kontaktów wbudowany w AnoMail pozwala przygotować bazy adresowe zawierające na potrzeby personalizacji wysyłek e-mail. W dalszej kolejności trzeba wczytać uprzednio przygotowaną bazę np. w programie Excel.
Aby wyświetlić potrzebne pola personalizacji np. E-mail, Nazwa firmy odbiorcy itd. trzeba kliknąć Menu Widok i zaznaczyć, które pola personalizacji mają być wyświetlane. W kolumnie „Źródło” (pole personalizacji #ZDL#) należy wpisać adresy e-mail, które zobaczą konkretni odbiorcy. Dodatkowo w dowolnym polu personalizacji np. #INF# czyli kolumna Info umieszcza się imiona i nazwiska opiekunów klienta.
Patrz także: Personalizacja grafiki w celu zwiększenia zaangażowania odbiorców
Chcę spersonalizować tylko adres nadawcy
Jeżeli personalizacja danych nadawcy ma polegać tylko na wysyłaniu poczty z adresów e-mail poszczególnych konsultantów ale w danych nadawcy ma być widoczna stała nazwa firmy to nie używa się pola #INF#. Tylko w polu E-mail przy danych nadawcy wstawia się pole #ZDL#.
AnoMail potwierdzi jego przyjęcie pokazując tło pola z adresem w kolorze niebieskim. Jednakże lepszy efekt marketingowy uzyskacie Państwo pokazując odbiorcy dane konsultanta (np. Imię i nazwisko), którego adresat zna lub miał z nim wcześniejszy kontakt.
Przykładowe elementy personalizacji widoczne w danych nadawcy:
- Imię i nazwisko nadawcy np. Adam Nowak. Unikaj krótkich tekstów składających się z jednego wyrazu.
- Adres e-mail nadawcy np. adam@example.com. Nie używaj info@, szkolenia@, promocje@ bo odbiorcy najczęściej kasują maile z takich adresów bo oczekują, że nadawcą maila jest konkretna osoba a nie „Dział Marketingu”.
- Nazwa firmy nadawcy np. AnoMail Software. Sama nazwa firmy powinna być widoczna tylko u tych adresatów, którzy Państwa znają lub kojarzą.
- Imię i nazwa firmy np. Adam z AnoMail lub A. Nowak – AnoMail. Używanie imienia i nazwiska w danych nadawcy większa skuteczność wysyłki.
W dużych firmach dzięki zastosowaniu personalizacji danych nadawcy, odbiorcy mogą łatwiej rozpoznać, kto jest nadawcą wiadomości oraz mogą prowadzić wymianę korespondencji z konkretnym konsultantem. Personalizacja może również pomóc zwiększyć zaangażowanie odbiorców i poprawić skuteczność kampanii marketingowej kierowanych do dużej grupy adresatów.
Personalizacja pola nadawcy w AnoMail umożliwi Państwu skierować wiadomości do różnych grup odbiorców, np. klientów VIP, a każda z tych grup będzie miała innego nadawcę, co wpłynie pozytywnie na wizerunek Waszej marki i zwiększy skuteczność działań marketingowych.
Artykułu, które mogą Ci się przydać potem:

Zdalna pomoc i szkolenia z AnoMail
W razie problemów z działaniem programu, Zespół AnoMail oferuje zdalną pomoc oraz konsultacje poprzez program Zdalna Pomoc (ang. TeamViewer QuickSupport). Jednakże w pierwszej kolejności należy zgłosić problem do pomocy technicznej poprzez e-mail aby nasi konsultanci wiedzieli jakiego tematu ma dotyczyć pomoc.

Elektroniczne podpisy wiadomości e-mail (S/MIME)
AnoMail pozwala wysyłać podpisaną cyfrowo masową korespondencję e-mail. Odbiorca listu widzi przy Państwa wiadomości znak podpisu cyfrowego i jest pewny, że załącznik, który wysyłacie do niego pochodzi od Państwa a nie od kogoś, kto się pod Państwa podszywa.

Różne wersje językowe w jednej wiadomości e-mail np. PL i EN
Program AnoMail umożliwia wysyłanie jednej wiadomości e-mail w wielu językach, takich jak np. polski i angielski. Wiadomość jest neutralna dla filtrów antyspamowych tym samym można tworzyć wielojęzyczne kampanie, dostosowując treść wiadomości do różnych grup odbiorców.