Preheader w e-mailingach
dopełnienie tematu e-mail
Preheader w wiadomościach e-mail
Preheader czyli dopełnienie tematu listu to krótki fragment tekstu (najczęściej jedno zdanie) umieszczony przed główną treścią wiadomości e-mail. W nowoczesnych programach pocztowych takich jak np. Outlook, GMail, K-9 itd. tekst będzie wyświetlany zaraz po temacie listu.
Celem tekstu umieszczonego w obszarze preheader jest zachęcenie odbiorców do otwarcia wiadomości poprzez wzmocnienie przekazu zawartego w temacie. Preheader może zawierać informacje o zawartości wiadomości, oferować dodatkową korzyść lub zainteresować odbiorcę, który może być skłonny otworzyć e-mail, aby uzyskać więcej informacji.
Aby wstawić własny tekst w obszarze preheadera, w oknie Edytora wiadomości e-mail należy kliknąć przycisk Tabele i kody a następnie wybrać Dodaj na górze listu tzw. Preheader. Tekst nie powinien być za długi i dobrze gdyby wzywał do działania np. Sprawdź co dla Ciebie wybraliśmy z najnowszej kolekcji ubrań.
Dobry preheader zachęca do otwarcia wiadomości
Preheader można wykorzystać do uzupełnienia tematu, zaprezentowania unikalnej oferty, zwrócenia uwagi na istotne informacje lub zapewnienia odbiorcy, że treść wiadomości jest wartościowa. Skuteczne wykorzystanie preheadera może zwiększyć otwarcia wiadomości e-maill i zaangażowanie odbiorców kampanii wysyłkowej.
Oto kilka przykładów tematów oraz odpowiadających im preheaderów:
1. Temat: „Specjalna oferta na wiosenne ubrania!”
Preheader: „Znajdź idealny strój na wiosnę w naszej ekskluzywnej ofercie”
2. Temat: „Nowości w naszej kolekcji mebli do salonu”
Preheader: „Odkryj najnowsze trendy w aranżacji wnętrz – nowa kolekcja mebli czeka na Ciebie”
3. Temat: „Zaproszenie na ekskluzywną premierę filmową”
Preheader: „Dołącz do nas na niezapomnianą noc pełną gwiazd i emocji. Rezerwuj już teraz swoje miejsce”
4. Temat: „Ostatnia szansa na udział w konkursie XYZ”
Preheader: „Nie przegap szansy na wygraną w naszym konkursie. Zgłoszenia tylko do jutra”
5. Temat: „Darmowa wysyłka dla stałych klientów”
Preheader: „Specjalna oferta tylko dla Ciebie – skorzystaj z darmowej wysyłki przy kolejnym zamówieniu”
Powyższe teksty zawierają dodatkowe informacje, które zachęcają odbiorców do otwarcia wiadomości e-mail. W razie potrzeby można do nich wstawić pole personalizacji np. imię w wołaczu (#WIM#) a to diametralnie zwiększy ilość otwarć.
Im większe zaangażowanie odbiorców tym mniejsza szansa, że Państwa list w przyszłości trafi do spamu. Nowoczesne filtry antyspamowe biorą pod uwagę nie tylko treść listu ale także zaangażowanie odbiorców tzn. czy otwierali Wasze wiadomości, klikali w linki itd.
Polecany temat: Zasady pisania skutecznych cold maili
Preheader w programie Microsoft Outlook 365 wyświetla się pod danymi nadawcy (patrz powyższy rysunek) co może być istotne aby zwrócić uwagę odbiorcy na Państwa maila. Zachęcamy do wykorzystywania preheadera, aby uatrakcyjnić i spersonalizować wiadomości e-mail.
Ponadto, dla zwiększenia bezpieczeństwa komunikacji, sugerujemy włączyć w AnoMail podpis cyfrowy S/MIME, który zapewnia autentyczność nadawcy oraz integralność wiadomości. Dzięki temu odbiorcy mogą mieć pewność, że otrzymane listy są od „prawdziwych” nadawców oraz nie zostały zmodyfikowane w trakcie przesyłki.
Pokrewny temat: Jak włączyć darmowy podpis cyfrowy wiadomości e-mail?
Losowa zmiana tekstów w preheaderze
Filtry antyspamowe mają tendencję do kwalifikowania mailingu masowego jako spam, gdy treść jest identyczna dla wszystkich odbiorców. Dlatego zalecamy stosowanie spersonalizowanych wiadomości oraz używania losowych preheaderów. Program będzie sam wybierał losowy tekst do preheader z listy wcześniej zdefiniowanych tekstów.
Dzięki temu można znacząco zmniejszyć ryzyko, że Twoje wiadomości będą traktowane jako niechciana poczta. Warto pamiętać, że różnorodność w treści listu i preheaderach sprawia, że maile są bardziej unikalne i mają większe szanse na dotarcie do skrzynek odbiorczych.
Aby dodać zmienny tekst do obszaru preheader należy w AnoMail kliknąć przycisk Personalizacja i skorzystać z funkcji Wstaw losowy blok tekstu. Wcześniej należy przygotować różne teksty, które mają pojawić się w dopełnieniu tematu. Do wygenerowania dużej ilości tekstu warto użyć sztucznej inteligencji dostępnej pod przyciskiem Generator AI.
W miejsce #BLOK-WPROWADZENIE# program u jednego odbiorcy użyje tekstu „Bądź na bieżąco z najnowszymi strategiami e-mail marketingu” a u drugiego Doskonal swoje umiejętności e-mail marketingowe i zwiększ zyski..
Zobacz: Losowe bloki tekstu do zmiany sygnatury antyspamowej listu