Wstawianie grafiki z opcją dopasowania

Grafika w programie AnoMail

Wstawianie grafiki do mailingu

Korzystając z programu AnoMail można do listu dodawać grafię w różnych formatach. Zalecamy korzystać z plików JPG, GIF lub PNG. Szerokość grafiki nie powinna przekraczać 599 pikseli. Waga grafiki nie powinna być większa niż 100 KB. Zasada jest taka. Im lżejsza i mniejsza grafika tym lepiej ze względu na filtry antyspamowe.

Co z dużymi obrazkami od grafika?

Jeżeli macie Państwo plik graficzny od swojego grafika, który ma rozdzielczość np. 1920×1080 to w ogóle nie nadaje się do mailingu. Należy go zmniejszyć. Nie trzeba tego robić w osobnym programie graficznym. Wystarczy przejść do edycji listu w programie AnoMail i wybrać funkcję Wstaw obraz z dysku z opcjami dopasowania.

Dodaj do obrazka tekst alternatywny (Alt) oraz tytuł (Title)

Funkcja do wstawiania grafiki z opcją dopasowania przeskaluje obrazek do podanej przez Państwa szerokości np. 580 pikseli na szerokość. Dodatkowo do obrazka można dodać atrybuty Alt oraz Title. Alt to tekst alternatywny, który pokaże się np. na urządzeniach mobilnych gdy odbiorca listu włączy funkcję blokowania obrazków. Z kolei Title wyświetli się po najechaniu myszką na obrazek w programie pocztowym np. Thunderbird lub Windows Live Mail.

Wstawianie grafiki do mailingu z opcją dopasowania

W programie AnoMail znajduje się szereg funkcji pozwalających wstawić grafikę do listu bez konieczności wcześniejszego przygotowania obrazka na potrzeby mailingu. Po wybraniu jednej z poniższych funkcji program sam dopasuje obraz tak aby nadawał się do wysyłki i nie był blokowany przez filtry antyspamowe. W razie konieczności można użyć funkcji Wstaw obraz z dysku bez ingerencji. W tym przypadku program wstawi obrazek w takiej formie w jakiej został przez Państwa przygotowany.

Przed wysyłką polecamy skorzystać także z Analizatora grafiki, który sprawdzi czy grafika wstawiona przez Państwa do wiadomości nie ma znamion spamu czyli cech przez które filtry antyspamowe mogłyby zablokować Państwa list.

Wstawianie grafiki w wizualnym edytorze

Wybór odpowiedniego formatu pliku graficznego do newslettera jest kluczowy. Popularnymi formatami są JPEG, PNG i GIF. JPEG jest idealny dla zdjęć ze względu na efektywną kompresję, co zmniejsza wagę pliku. PNG zachowuje jakość grafiki, mimo że waży więcej; zalecany do ilustracji i ikon z przezroczystością. GIF obsługuje animacje, lecz jest ograniczony w palecie barw. 

Zaleca się, by pliki nie przekraczały 100 KB, aby uniknąć długiego czasu ładowania. Optymalne wymiary obrazów to 450-599 pikseli szerokości, co zapewnia dobrą jakość na większości urządzeń. Zachowanie równowagi między jakością a rozmiarem jest kluczowe.

Zobacz: Jaka jest optymalna ilość grafiki w newsletterze?

Edytor graficzny CSS w AnoMail
Edytor graficzny wiadomości do tworzenia treści maila

Grafika wyświetli się prawidłowo u adresata

W przypadku korzystania z AnoMail do wysyłki newsletterów nie występują problemy z wyświetlaniem grafik u odbiorców. Aplikacja domyślnie osadza grafikę bezpośrednio w wiadomościach e-mail, co sprawia, że obrazy są automatycznie widoczne u odbiorcy zaraz po otwarciu wiadomości.

Takie podejście eliminuje konieczność dodatkowego pobierania elementów graficznych, co często bywa wymagane w innych platformach mailingowych, zapewniając tym samym większą pewność, że przekaz wizualny dotrze do adresata w nienaruszonej formie.

Jednakże, w komunikacji B2B zaleca się umiarkowane stosowanie grafik. Wynika to z faktu, że nadmiar elementów wizualnych w tego typu korespondencji może być postrzegany jako nieprofesjonalny lub rozpraszający. Odbiorcy w sferze B2B częściej poszukują konkretnych informacji i wartości merytorycznej, a zbyt duża ilość grafik może przesłonić istotną treść.

W przeciwieństwie do tego, w komunikacji B2C stosowanie bogatej grafiki jest korzystniejsze. Wysyłka newsletterów z licznymi elementami wizualnymi przyciąga uwagę konsumentów i wspiera atrakcyjność przekazu, co jest istotne w kampaniach konsumenckich nastawionych na promocję produktów lub usług. Ostateczny dobór ilości grafik powinien być więc dostosowany do specyfiki i celu danej komunikacji.

Grafika od razu jest wyświetlana
Grafika wysłana z AnoMail od razu wyświetla się u odbiorcy wiadomości e-mail

Sugerowane artykuły na temat mailingu: