Analizator adresów z Yahoo
pokazuje odbiorców Yahoo/AOL
Analizator adresów od Yahoo/AOL
Najnowsza wersja AnoMail Premium została wyposażona w analizator adresów e-mail z serwerów Yahoo (AOL). Mechanizm wykrywa odbiorców, którzy mają swoje konta pocztowe na serwerach Yahoo oraz AOL.
Program AnoMail analizuje nie tylko sam adres e-mail pod kątem występowania w nim domeny np. @yahoo.com ale sprawdza czy konto pocztowe korzysta z zabezpieczeń antyspamowych oferowanych przez Yahoo. Dzięki temu można z listy usunąć adresy e-mail do których nie powinni Państwo wysyłać zapytań.
Kto z Państwa odbiorców korzysta z kont pocztowych Yahoo lub AOL?
Aby sprawdzić, którzy z Państwa odbiorców mają skrzynki e-mail od Yahoo lub AOL klikamy przycisk Sprawdź listę a następnie wybieramy Na podstawie filtra antyspamowego Yahoo/AOL. Po analizie takich odbiorców można usunąć lub zapisać w osobnej grupie.
Pokrewny temat: Jak sprawdzić aktualność konkretnego adresu e-mail?
Nie wysyłaj zapytań do odbiorców Yahoo/AOL
W lutym 2024 r. Yahoo (w tym AOL) wprowadziło nowe, surowsze zasady swojej polityki antyspamowej. Zmiany te mają na celu zmniejszenie ilości niechcianych wiadomości trafiających do skrzynek odbiorców, co w praktyce oznacza restrykcyjne podejście do masowych wysyłek e-maili.
Zaleca się unikania wysyłania wiadomości z zapytaniem o możliwość przesłania oferty, gdyż takie działania mogą prowadzić do oznaczania wiadomości jako spam lub ich natychmiastowego kasowania przez odbiorców. Identyczne regulacje obowiązują także w serwisie AOL, który, podobnie jak Yahoo, wdraża rygorystyczne standardy.
Reputacja nadawcy może zostać poważnie nadszarpnięta, gdy jego wiadomości zostaną oznaczone jako spam, co z kolei może prowadzić do problemów z dostarczalnością przyszłych wysyłek nie tylko do Yahoo. Firmy wysyłające pocztę do Yahoo oraz AOL powinny być bardzo ostrożne, aby nie narazić się na pogorszenie swojej reputacji jako nadawcy, bo to może mieć negatywny wpływ na ich działalność marketingową.
Pokrewny temat: Kto korzysta z filtra antyspamowego GMail?
Dlaczego Yahoo odrzuca masową pocztę?
Jeżeli wysyłacie dużą ilość korespondencji do serwerów Yahoo to może pojawić się odbicie antyspamowe „421 – temporarily deferred due to unexpected volume or user complaints … this message has been in the queue too long„. Komunikat w wolnym tłumaczeniu oznacza „tymczasowo odroczone z powodu nieoczekiwanej ilości lub skarg użytkowników … ta wiadomość była w kolejce zbyt długo”.
Problem może stanowić to, że wcześniej nie wysyłali Państwo masowych wiadomości ze swojego serwera i dlatego tymczasowo Yahoo odrzuca pocztę. Natomiast jeżeli wysyłacie „zapytania o możliwość przesłania oferty” to zapewne przychodzą zgłoszenia antyspamowe od niezadowolonych odbiorców na Wasze mailingi.
Zobacz: Jak różnicować treści wiadomości wysyłanych do Yahoo?
Najczęstsze przyczyny odbić z serwerów Yahoo z numerem 421 lub 451
Błąd SMTP 421 lub 451 wskazuje na tymczasowy problem blokujący dostarczenie wiadomości do serwerów Yahoo. Dostarczenie wiadomości może być opóźnione lub całkowicie odrzucone z wielu powodów, w tym Yahoo wymienia:
- Zaobserwowaliśmy nietypowe wzorce ruchu z adresu IP serwera wysyłającego.
- Wiadomość e-mail, którą próbowałeś dostarczyć do Yahoo, zawierała cechy spamu.
- Twoje wiadomości zgłaszane są przez użytkowników Yahoo jako spam.
- Serwery pocztowe Yahoo są przeciążone w danym momencie (bardzo mało prawdopodobne).
- Inne podejrzane zachowanie, które skłania Yahoo do odrzucenia przyjęcia poczty.
Biorąc pod uwagę nowe zasady antyspamowe wprowadzone przez Yahoo, o ile nie jest to koniecznie sugerujemy usunąć z listy wysyłkowej adresy odbiorców, którzy mają konta na Yahoo i nie czekają na Wasze wiadomości lub Was nie znają. Odradzamy wysyłanie do serwerów Yahoo klasycznych zapytań o możliwość przesłania oferty. Lepiej przygotować zimne maile, które muszą być spersonalizowane i wysłane do dobrze dobranej grupy odbiorców.
Zobacz: Jakie są najczęstsze błędy przy wysyłce cold mailingu
Rzeczywisty test antyspamowy online
Jeżeli mimo tego planujecie Państwo wysyłać wiadomości e-mail do użytkowników serwerów z Yahoo oraz AOL, to niezwykle istotne jest skonfigurowanie w domenie nadawcy zabezpieczeń: SPF, DKIM oraz DMARC. Dotyczy to wysyłek także do innych dostawców poczty a w szczególności Google (GMail) oraz Microsoft.
SPF (Sender Policy Framework) pomoże określić, które serwery mogą wysyłać e-maile w imieniu Waszej domeny. DKIM (DomainKeys Identified Mail) umożliwi podpisy cyfrowe wiadomości, co pozwoli odbiorcom zweryfikować ich autentyczność. DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) umożliwi monitorowanie i raportowanie nieautoryzowanych użyć Waszych adresów e-mail.
Patrz także: Wymóg rezygnacji przez jedno kliknięcie (One-Click Unsubscribe)
Oceń swoją wiadomość pod względem antyspamowym
Po skonfigurowaniu powyższych zabezpieczeń, konieczne jest wykluczenie z treści listu wszelkich błędów oraz słów, na które mogą reagować filtry antyspamowe. W tym celu należy przejść pod adres AnoMail.pl/mailtester lub kliknąć przycisk Antyspam i wykonać test antyspamowy wiadomości. Dobry wynik zaczyna się od 95%. Wszystkie błędy które zostaną zdiagnozowane należy poprawić zanim cokolwiek wyślecie do odbiorców mających swoje konta na serwerach Yahoo oraz AOL.
Zobacz: Jak działa filtr antyspamowy?
Zobacz inne wpisy związane z wysyłkami e-mail:

Usuwanie nieprawidłowych adresów e-mail
Program AnoMail zawiera wiele funkcji pozwalających przeprowadzić porządkowanie bazy adresowej z niedostarczonej poczty oraz raportów antyspamowych. W głównym oknie modułu wysyłkowego AnoMail należy nacisnąć przycisk Sprawdź listę i wybrać funkcję Na podstawie zwrotów własnych.

Filtrowanie rekordów oraz pokazywanie wybranych pól personalizacji
Program AnoMail posiada edytor kontaktów, w którym można budować bazy adresowe zawierające różne pola personalizacji, które wykorzystuje się w tzw. Cold mailingach czyli masowych mailingach „udających” wiadomości wysyłane do pojedynczych odbiorców.

Wsparcie techniczne co obejmuje i na czym polega?
Wraz z zakupem licencji na program AnoMail oferowane jest wsparcie techniczne na okres 12 miesięcy. Pomoc techniczna obejmuje rozwiązywanie problemów związanych z funkcjonowaniem programu.