Usuwanie nieprawidłowych adresów

z niedostarczonej poczty oraz raportów RBL

Blokada wysyłki na adresy z tzw. zwrotek

Usuwanie nieprawidłowych adresów e-mail w programie AnoMail powinno być wykonywane okresowo lub przed każdą wysyłką mailingu do tej samej bazy adresowej. Program AnoMail może usunąć z bazy adresowej adresy e-mail z niedostarczonej poczty czyli tzw. zwrotek. Przypominamy, że ze względów antyspamowych nie powinno się wysyłać newslettera do odbiorcy do którego nie można było wcześniej dostarczyć poczty np. ze względu na zapchaną skrzynkę.

Usuń adresy e-mail z zapchanych lub nieistniejących kont pocztowych

Zapchane skrzynki w serwisach takich jak GMail, Onet, Interia, WP itp. oznaczają najczęściej porzucone (zapomniane) konta pocztowe. Wysyłając wielokrotnie pocztę na taki adres narażamy się na automatyczne trafienie na czarną listę spamerów. O ile za pierwszym razem nie będzie problemu to ponowne wysłanie poczty na taki adres spowoduje obniżenie reputacji Państwa serwera i domeny wysyłkowej. Filtry antyspamowe „widzą”, że staracie się dostarczyć pocztę na nieaktualne adresy i na tej podstawie podejmują decyzje o tym czy blokować przyjęcie Waszych wysyłek.

Usuwanie nieaktualnych adresów przed każdą nową wysyłką

Program AnoMail zawiera wiele funkcji pozwalających przeprowadzić tzw. higienę bazy adresowej. Higiena bazy adresowej polega na usunięciu z bazy nieprawidłowych lub nieaktualnych adresów e-mail. Dzięki temu Państwa baza adresowa będzie aktualna a tym samym nie będziecie wysyłać poczty do odbiorców, którzy i tak jej nie przeczytają.

Usuwanie nieprawidłowych adresów​ e-mail

W głównym oknie modułu wysyłkowego AnoMail należy nacisnąć przycisk Sprawdź listę i wybrać funkcję Na podstawie zwrotów własnych. Program usunie z listy wysyłkowej te adresy, do których już próbowaliście Państwo wysłać pocztę ale poczta nie dotarła ze względu na tzw. miękkie lub twarde zwroty.

Twardy zwrot (ang. Hard Bounce) to np. nieistniejący adres lub nieistniejąca domena odbiorcy. Miękki zwrot (ang. Soft Bounce) to np. zapchana skrzynka odbiorcy lub blokada administracyjna konta. Warto okresowo porządkować swoje bazy adresowe aby nie przechowywać nieaktualnych adresów.

Usuń błędne adresy z listy wysyłkowej i nic nie wysyłaj do nich ponownie

Twarde i miękkie zwroty należy usuwać przed każdą wysyłką aby nie ponawiać mailingu na takie adresy, gdyż filtry antyspamowe analizują co i na jakie adresy Państwo wysyłacie i mogą obniżyć reputację Państwa serwera tylko dlatego, że nie porządkujecie swojej bazy. Zwłaszcza gdy kupicie bazę adresów firm należy ją dokładnie przeczyścić przed wysyłką. Niedoświadczeni marketerzy od razu wysyłają korespondencje seryjną do takiej bazy i trafiają na listy spamerów.

Podgląd nieprawidłowych adresów e-mail

Usuwanie nieprawidłowych adresów to nie wszystko. Trzeba także usunąć adresy odbiorców, którzy ze względów antyspamowych blokują przyjęcie poczty od Państwa. Gdyby zechcieli Państwo zobaczyć do jakich adresów wysyłaliście pocztę ale ona nie dotarła to w module wysyłkowym należy nacisnąć przycisk Odbiorcy/Kontakty i wybrać funkcję Adresy z niedostarczonej poczty. Program wyświetli okno z listą adresów z podziałem na twarde zwroty, miękkie zwroty oraz blokady antyspamowe RBL.

Podgląd adresów z blokad antyspamowych RBL

Blokada antyspamowa RBL oznacza, że list nie dotarł do odbiorcy w związku z tym, że ten blokuje przyjęcie poczty z Państwa serwera ze względów antyspamowych. Dla przykładu Państwa wiadomość zawiera znamiona spamu, serwer wysyłkowy jest źle uwierzytelniony lub znajduje się na listach spamerskich.

Usuwanie adresów z blokad antyspamowych RBL

Aby usunąć adresy e-mail, które nie przyjmują poczty od Państwa należy kliknąć przycisk Sprawdź listę widoczny w głównym oknie modułu wysyłkowego AnoMail a następnie wybrać funkcję Na podstawie filtrów antyspamowych RBL. Przypominamy aby nie wysyłać poczty do odbiorców, którzy blokują jej przyjęcie. Kolejne wysyłki do tych samych osób obniżają reputację Państwa serwera do mailingu.

Dlaczego serwer pocztowy odbiorcy blokuje przyjęcie mojej poczty?

Dla przykładu Państwa wiadomość zawiera znamiona spamu, serwer wysyłkowy jest źle uwierzytelniony lub znajduje się na listach spamerskich. Adresy e-mail z blokad antyspamowych należy koniecznie usunąć przed kolejną wysyłką aby nic nie wysyłać do nich ponownie. Kolejna wysyłka na takie adresy obniża reputację Państwa serwera wysyłkowego co z kolei może wpłynąć negatywnie na dostarczalność poczty do innych odbiorców.

Patrz także: Jak dodawać własne nagłówki do wiadomości e-mail?

Sprawdzenie adresów e-mail przed wysyłką

Dodatkową funkcją do sprawdzenie poprawności i usuwania nieprawidłowych adresów e-mail przed wysyłką jest tzw. Walidator adresów e-mail. Walidator MX to funkcja sprawdzającą poprawność adresów e-mail znajdujących się na Państwa liście mailingowej. Dostęp do niej uzyskuje się naciskając przycisk Sprawdź listę.

Usuwa nieaktualne adresy e-mail przed wysyłką poczty

Walidator adresów e-mail przesyła zapytanie do serwerów pocztowych i „pyta” ich czy mają u siebie skrzynki pocztowe. Jeżeli serwer odbiorcy odpowie twierdząco to adres e-mail oznaczany jest jako dobry. Jest to pierwsza linia obrony przed nieistniejącymi lub nieaktualnymi adresami.

Walidator adresów e-mail sprawdza poprawność adresów na kilku poziomach dzięki czemu jego skuteczność jest o wiele większa niż w konkurencyjnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Co najważniejsze to możecie Państwo z niego korzystać dowolną ilość razy nie płacąc za każde sprawdzenie adresu e-mail.

Polecany temat: Wykrywanie ryzykownych adresów e-mail zgłaszających spam

Walidator MX Zmniejsza transfer danych na serwerze poczty

Dzięki walidatorowi adresów e-mail nie wysyła się poczty na adresy e-mail, które nie są już aktualne a przez to nie generuje niepotrzebnie ruchu na Państwa serwerze wysyłkowym. Z tej funkcji warto korzystać okresowo aby sprawdzić czy w Państwa bazie adresowej nie ma adresów e-mail do których nie ma sensu nic wysyłać bo e-mail i tak nie dotrze.

Zobacz co dalej, gdy usuniesz nieprawidłowe adresy: