Dane odbiorców e-mail
jakie są optymalne dane?
Dane odbiorców wiadomości e-mail
Program AnoMail umożliwia wysyłkę w pełni spersonalizowanych wiadomości adresowanych do odbiorców, tak jakby były pisane do konkretnych osób z imienia, nazwiska nazwy firmy itd. Do tego potrzebne są bazy odbiorców zwierające oprócz adresów e-mail, imiona i nazwiska adresatów, nazwy ich firm itd. Można także używać baz zawierających same adresy e-mail.
Aby wczytać bazę adresów do AnoMail 2025, rozwijamy z lewej strony grupę Lista odbiorców i klikamy Pokaż odbiorców wiadomości. Zostanie wyświetlone okno przedstawione na poniższym rysunku. Następnie naciskamy przycisk Importuj adresy lub Odczytaj adresy.
Po najechaniu myszką nad dany przycisk program wyświetli podpowiedź do czego dana funkcja służy. Dla przykładu w prawym górnym rogu przy liście adresów, widnieje informacja „40/14” co w tym przypadku oznacza, że na liście wysyłkowej mamy 40 unikalnych adresów, a na liście zastrzeżonej 14. Gdyby okazało się, że adres z listy wysyłkowej jest na Państwa czarnej liście to program nie pozwoli do niego wysłać poczty.
Uzupełnij nazwę odbiorcy ale mail pozostaw pusty
Ze względów antyspamowych zalecamy aby „Nazwę odbiorcy” uzupełnić wspólną etykietą np. Uczestnik szkolenia lub użyć pól personalizacji np. #FMA# czyli u odbiorcy w polu Do: (ang. To:) pojawi się nazwa jego firmy. Personalizacja danych odbiorcy zwiększa dostarczalność poczty oraz zwiększa zaangażowanie adresata.
Naciskając przycisk Etykiety odbiorców możecie zapisać różne wersje danych odbiorców i wykorzystać na różne okazje. Dla przykładu gdy używamy bazy z polami personalizacji do w danych odbiorców wpiszemy #FMA# czyli nazwa firmy. Natomiast gdy wysyłka jest realizowana do bazy zawierającej same adresy e-mail wpiszemy wspólną etykietę np. „Uczestnik szkolenia” lub {ODBIOCA#KONTO} czyli w danych odbiorcy umieść nazwę konta.
Pole Adres e-mail odbiorcy powinno być puste. Program w trakcie wysyłki sam będzie podstawiał adresy poszczególnych osób. W powyższym przykładzie pierwsza osoba zobaczy: Uczestnik szkolenia <administracja@example.com> a druga Uczestnik szkolenia <administracja@… itd.
Oczywiście pole Adres e-mail odbiorcy może być uzupełnione adresem osoby, do której chcemy wysłać jeden list. W tym celu wpisujemy adres e-mail jednego odbiorcy. Potem naciskamy na dole przycisk Wyślij i wybieramy Tylko jeden list na adres… Gdyby trzeba było wysłać mailing do wszystkich to naciskamy na górze przycisk Do wszystkich.
Aby usunąć bazę z listy wysyłkowej naciskamy przycisk Usuń adresy. Adresy zostaną usunięte z listy wysyłkowej a nie dysku Państwa komputera. W każdej chwili aktualną bazę można zapisać naciskając przycisk Zapisz adresy jako.
Naciskając przycisk Więcej akcji, widoczny na listą grup adresów e-mail można wskazać lokalizację w której AnoMail będzie zapisywał i odczytywał bazy adresów e-mail w plikach TXT (same adresy e-mail, jeden pod drugim), CSV (baza na potrzeby personalizacji np. z Excela) oraz AMB (szyfrowana baza programu AnoMail).
Edytor kontaktów do spersonalizowanych wysyłek
W AnoMail wbudowany jest edytor kontaktów przechowujący dane w formie tabelarycznej. Każda kolumna to osobna cecha klienta czyli np. adres e-mail, nazwisko, imię, nazwa firmy itd. Dane na potrzeby wysyłek mogą być tworzone w Excelu lub firmowym systemie CRM, pod warunkiem, że pozwala wyeksportować dane do formatu CSV, z którego AnoMail odczytuje dane.
Dostęp do edytora kontaktów możliwy jest po kliknięciu z lewej strony odnośnika Edytor bazy kontaktów lub od razu wyświetli się edytor gdy naciśniecie przycisk Odczytaj adresy i wskażecie plik CSV lub bazę programu AnoMail.
W edytorze kontaktów można odczytywać bazy z formatu CSV, kopiować z tabel programu Microsoft Excel itd. Dla przykładu przechodząc do Menu Plik i wybierając Mapuj dane z pliku CSV, można odczytywać bazy z różnych programów, a następnie przypisywać do pól personalizacji programu AnoMail. W związku z tym układ kolumn nie na znaczenia w pliku źródłowym, bo AnoMail sam rozpozna kolumny z adresami e-mail, nazwami firmy czy imionami i nazwiskami odbiorców.
Gdy baza jest gotowa do wysyłki naciskamy przycisk Kontakty lub Menu Plik i wybieramy Użyj tej bazy do mailingu. Program sprawdzi czy adresy e-mail nie powtarzają się i zweryfikuje poprawność adresów pod względem składni.
Zobacz: Jak przygotować bazę na potrzeby spersonalizowanych mailingów?
Wybrane pola personalizacji wraz z opisem
Posiadając bazę adresów e-mail składającą się z dodatkowych danych takich jak nazwa firmy odbiorcy lub imię i nazwisko adresata listu warto te dane wykorzystać w danych odbiorcy (patrz Etykieta odbiorcy) lub w treści listu.
W trakcie wysyłki program zamieni je na właściwe dane. Dla przykładu zamiast #IME# #NZW# i odbiorcy pojawi się jego Imię i nazwisko. Oto przykładowe pola personalizacji, które można wstawić do wiadomości.
- #EMAIL# – Adres e-mail odbiorcy listu.
- #FMA# – Pełna nazwa firmy odbiorcy. Wymaga przygotowania bazy adresowej zawierającej nazwy firm.
- #NZW# – Nazwisko odbiorcy listu. Wymaga korzystania z bazy adresowej zawierającej nazwiska. AnoMail rozpoznaje imiona i nazwiska z adresów e-mail więc o ile macie Państwo imienne adresy to można to wykorzystać.
- #IME# – Imię odbiorcy listu. Wymaga przygotowania bazy zawierającej imiona.
- #STN# – Stanowisko jakie zajmuje odbiorca listu aby sprawić wrażenie, że znamy adresata.
- #URL# – Witryna internetowa odbiorcy. Adres będzie wstawiony jako tekst
- #KNT# – Numer klienta w Państwa systemie CRM lub nazwa lub login itd.
- #RBT# – Rabat dla konkretnego odbiorcy. Każdy z odbiorców listu może otrzymać inną kwotę rabatu lub inny numer kuponu rabatowego, który potem może być wykorzystany do śledzenia zakupów w systemie e-commerce.
- {ODBIORCA#KONTO} – w przypadku gdy posiadamy same adresy można użyć tej zmiennej i wtedy AnoMail wyświetli u odbiorcy nazwę jego konta pocztowego czyli wysyłając pocztę na adres „kowalski@example.com” odbiorca zobaczy „kowalski”.
- {ODBIORCA#DOMENA} – analogicznie do powyższego zostanie wyświetlona domena odbiorcy czyli „example.com”.
Mieszacz do losowej zmiany tematów listów
AnoMail 2025 został wyposażony w mechanizm zmiany tematów wiadomości, który umożliwia tworzenie kilkunastu różnych tematów dla pojedynczej kampanii mailowej. Dzięki temu, podczas wysyłki, każdy list e-mail może posiadać niepowtarzalny temat, co zmienia jego sygnaturę antyspamową a tym samym zmniejsza ryzyko automatycznej kwalifikacji listu jako spam.
Takie podejście minimalizuje ryzyko zakwalifikowania wiadomości jako spam, ponieważ każda wiadomość e-mail nieco różni się od pozostałych. Dodatkowo można wykorzystać sztuczną inteligencję do generowania tematów na podstawie treści listu lub na podstawie podanej instrukcji.
Ponadto można dodać do tematu pole personalizacji gdyż to zwiększa efektywności i dostarczalności e-maili do odbiorców.
Polecane tematy związane z e-mailingiem

Masowa wysyłka SMS PRO z unikalnym nadpisem w polu nadawcy (SMS Branding)
Masowa wysyłka wiadomości SMS z unikalnym nadpisem (SMS Branding) czyli własną nazwą w polu nadawcy, dostępna jest w najnowszej wersji programu AnoMail. Z programu można wysyłać wiadomości SMS o dowolnej treści, z indywidualnymi tekstami dla każdego odbiorcy, co pozwoli na zwiększenie skuteczności komunikacji marketingowej.

Płatność QR czyli seryjne generowanie kodów QR do przelewów bankowych
AnoMail został wyposażony w generator kodów płatności QR (Quick Response). Generator QR umożliwia seryjne tworzenie fotokodów do przelewów bankowych zawierających indywidualne dane odbiorców. Każdy z odbiorców może zobaczyć kod QR z własnymi danymi do przelewu tzn. inna kwota, inny tytuł płatności itd.

Program do wysyłania maili bez abonamentu
Program do wysyłania maili pozwala wysyłać e-mailing bez ponoszenia opłat abonamentowych oraz opłat za wysyłkę. Dzięki niemu można realizować masowe wysyłki e-mail obniżając koszty praktycznie do zera w porównaniu do systemów online